Ügyviteli programok: Kulcs-Soft Készletnyilvántartó program

 
2008. április 29.

Tájékoztató a fordított adózás alkalmazásáról az általános forgalmi adó rendszerében

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Az új Áfa-törvény 142.§ (1) bekezdésében felsorolt termékértékesítések és szolgáltatásnyújtások taxatívak, vagyis egyéb kifejezetten fel nem sorolt ügyletre (pl. ingatlanhoz kapcsolódó tervezés) a fordított adózás nem terjed ki. A törvény a szolgáltatások felsorolásánál nem hivatkozik Szolgáltatás Jegyzék (SZJ) számokra, ezért a szolgáltatások SZJ besorolása nem bír relevanciával a fordított adózás megítélése során.

A fordított adózás az új Áfa-törvény 142.§ (1) bekezdés b) pontja értelmében az ingatlanhoz kapcsolódó építési-szerelési, fenntartási, takarítási, tisztítási, karbantartási, javítási, átalakítási és bontási szolgáltatások nyújtása esetében alkalmazandó.

A fordítottan adózó ingatlanhoz kapcsolódó szolgáltatások vonatkozásában felmerült, hogy mit kell ingatlannak tekinteni. Ingatlan alatt a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény (továbbiakban: Ptk.) szerinti ingatlant kell érteni, tehát a földterületet, a felépítményt, valamint ezek alkotórészét, vagyis az ezekkel tartósan oly módon egyesített dolgokat, hogy az elválasztással a dolog vagy elválasztott része elpusztulna, illetőleg az elválasztással értéke vagy használhatósága számottevően csökkenne.

A Ptk. kommentár értelmében a földrészletnek az épület, a növényzet és egyéb építmény (kerítés, akna) lehet alkotórésze. A növényzet addig alkotórész, amíg el nem válik a földtől, így a termés a leszedéssel, a fa a kivágással önálló dologgá válik. Azokat a dolgokat is a föld alkotórészének kell tekinteni, amelyek mint növedékek utólag keletkeztek. Ennek értelmében a földben gyökerező fa a földnek ilyen növedéke és mindaddig alkotórésznek minősül, amíg a földtől el nem választják.

Így tehát ingatlan karbantartásnak, illetve fenntartásnak minősülnek a kertészeti szolgáltatások is (pl. fűnyírás, fametszés). A kéményseprési szolgáltatás szintén ingatlanhoz kapcsolódó karbantartási tevékenységnek minősül.

A villanyvezetékek, szerelvények szintén alkotórésznek minősülnek, amelyek nem választhatók el az épülettől. Ezáltal a villanyszerelés, illetve ennek analógiájára például a vízvezeték javítási szolgáltatás ingatlanhoz kapcsolódó javítási szolgáltatásnak minősül.

Az épületgépészeti szolgáltatások (karbantartás, javítás) esetében az alapján kell eldönteni, hogy a fordított adózás vonatkozik-e rájuk, hogy ezek a gépek, berendezések alkotórészi kapcsolatot képeznek-e az ingatlannal. Amennyiben igen, vagyis az elválasztással a dolog vagy elválasztott része elpusztulna, illetőleg az elválasztással értéke vagy használhatósága számottevően csökkenne, akkor ezek karbantartása, javítása fordított adózás alá esik. Az őrző-védő szolgáltatás lényege jellemzően a vagyon, illetve személyvédelem, nem az ingatlan karbantartása, fenntartása, így amennyiben az őrzés-védelem konkrét jellegadó tartalma alapján a személy, illetve vagyonvédelemre irányul, úgy arra a fordított adózás nem alkalmazandó.

A nem jogi személy társasházak az új Áfa-törvény 5. § (2) bekezdésének értelmében – a közös tulajdonban és közös használatban lévő ingatlan dolog tekintetében – kizárólag csak, mint tulajdonostársak közössége válhatnak adóalannyá. Ebből következően a közös tulajdon kezelési, fenntartási kötelezettségeinek felosztásához kapcsolódóan a társasház és tagjai között megvalósuló szolgáltatás nem értelmezhető, így a társasház nem számlázhatja ki tagjai felé a közös tulajdon közös költségét. Ennek megfelelően, amennyiben a társasház az általa igénybevett szolgáltatások költségeit pusztán „szétosztja” a tulajdonosok között, e gazdasági esemény még nem minősül az áfa-törvény értelmében szolgáltatásnak (nem valósul meg Áfa-törvény hatálya alá tartozó ügylet!), következésképpen pedig e tekintetben a fordított adóztatás sem merülhet fel.

A társasházakra vonatkozó megítéléssel szemben a jogi személy lakásszövetkezetek a tulajdonukban álló ingatlanok közös használatának ellenérték fejében történő biztosítása tekintetében az Áfa-törvény hatálya alá tartozó szolgáltatást nyújtanak a szövetkezeti tagjaik felé, mely szolgáltatás az áfa rendszerében ingatlan-bérbeadásnak minősül (új Áfa-törvény 259. § 4. pont). Mivel azonban az ingatlan-bérbeadás nem tartozik bele az új Áfa-törvény 142.§ (1) bekezdésében felsorolt, fordított adózással érintett szolgáltatáskörbe, a lakásszövetkezetek és tagjaik között megvalósuló említett szolgáltatás tekintetében a fordított adózás nem alkalmazható.

Amennyiben az adóalany olyan szolgáltatást nyújt, amely két vagy több szolgáltatást tartalmaz, azt kell megítélni, hogy az adott szolgáltatásban mi a főtevékenység. Amennyiben a főtevékenység olyan szolgáltatás, mely önmagában nyújtva fordítottan adózna, akkor a teljes szolgáltatás fordított adózás alá esik, amennyiben a főtevékenység önmagában nem adózna fordítottan, úgy a nyújtott szolgáltatás egészére nem alkalmazható a fordított adózás.

Forrás www.apeh.hu
2008.01.08.

2008. április 29.

A számla, nyugta kibocsátásának alapvető szabályai 2008

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Az alábbi dokumentum a számlázásra vonatkozó előírásokat az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény (a továbbiakban: áfatörvény), valamint az e törvény felhatalmazása alapján kiadott PM rendeleteket tartalmazzák

Számla kibocsátásának szabályai

Keresőszavak: Számla kibocsátási kötelezettség, Egyszerűsített adattartalmú számla, Gyűjtőszámla, Számlával egy tekintet alá eső okirat, Nyugta, Számla kibocsátásának átvállalása, Felvásárlási okirat, Mezőgazdasági tevékenységet folytató számlázása, Alanyi adómentesség számlázása

2008. április 28.

Mit tegyek, ha nem találom a számláimat?

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

A számlákat a Bizonylatlisták / Számlák listája menüben lehet lekérni.

Számlák listája

Az <OK> gombra kattintva a szűrési feltételek alapján jelennek meg a számlák. Ahhoz hogy az aktuális adatbázisév összes számlája megjelenjen, a <Teljes lista> gombra kell kattintani. Így szűrési feltételek nélkül jelennek meg az adatbázisban található számlák.

szszures.jpg

Amennyiben még így sem találja az elkészített számlákat, elképzelhető, hogy véletlenül egy másik adatbázisévben állította ki a őket, és csak abban az évben látszanak, amelyikben kiállításra kerültek.  Lépjen a  Karbantartás / Cégváltás menübe és váltson évet a programban, majd ott is kérje a Bizonylatlisták / Számlák listájában a <Teljes lista> opciót.

Cégváltás

cegvalt2.jpg

Keresőszavak: elvesztek a számlák, nem találom a számlákat, nincs meg a számla, nem jelenik meg a számla, elveszett számla, eltűnt számla, eltűntek a számlák, nem találom a számlát számlám

2008. április 25.

Árlisták importálása

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Excelimporterrel történő árlista importálás során az excelben szereplő adatok formátumát, az alábbi táblázat tartalmazza. Az importálás menetéről itt olvashat.

Excel tábla fejléce Termék adatlap mező Termék adatlap panel Egyéb megkötések
Termékkód* Termékkód Alapadatok alfanumerikus 14 kar. Szerepelnie kell: Termékek törzsben. Ez alapján tölti be az adott árlistás árat a kívánt termékhez
Árlista megnevezése* Árlista Árlisták alfanumerikus 20 kar. Szerepelnie kell: Beállítások/Törzsek/ Árlisták
Nettó egységár* Nettó Árlisták alfanumerikus Adott termékhez beállított Áfakulcs segítségével kisz. a bruttó árat.

2008. április 25.

Termékek/Szolgáltatások importálása

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Excelimporterrel történő termékimportálás során az excelben szereplő adatok formátumát, az alábbi táblázat tartalmazza. Az importálás menetéről itt olvashat. 

Excel tábla fejléce Termék adatlap mező Termék adatlap panel Egyéb megkötések
Termékkód Termékkód Alapadatok alfanumerikus 14 kar.
Cikkszám Cikkszám Alapadatok alfanumerikus 14 kar.
Megnevezés* Megnevezés Alapadatok alfanumerikus 140 kar.
VTSZ VTSZ/SZJ Alapadatok alfanumerikus 15 kar.
Mee Mee Alapadatok alfanumerikus 5 kar.
Nettó 1 Nettó(1) Árak numerikus 12 kar. Kapcs.beáll.: Beállítások/Árszorzók
Nettó 2 Nettó(2) Árak numerikus 12 kar. Kapcs.beáll.: Beállítások/Árszorzók
Nettó 3 Nettó(3) Árak numerikus 12 kar. Kapcs.beáll.: Beállítások/Árszorzók
Nettó 4 Nettó(4) Árak numerikus 12 kar. Kapcs.beáll.: Beállítások/Árszorzók
Áfakulcs ÁFA Alapadatok Beállítások/Áfakulcsok/Betűkód oszlopának értéke (pl.: 25 %-os Áfa esetén: 25%) Figyelem! Ellenőrizze, hogy a forrásoszlop formátuma „szöveg” legyen!
Bruttó 1 Bruttó1 Árak numerikus 12 kar. Kapcs.beáll.: Beállítások/Árszorzók
Bruttó 2 Bruttó(2) Árak numerikus 12 kar. Kapcs.beáll.: Beállítások/Árszorzók
Bruttó 3 Bruttó(3) Árak numerikus 12 kar. Kapcs.beáll.: Beállítások/Árszorzók
Bruttó 4 Bruttó(4) Árak numerikus 12 kar. Kapcs.beáll.: Beállítások/Árszorzók
Első csoport 1.csoport Alapadatok alfanumerikus 20 kar. Szerepelnie kell: Beállítások/Törzsek/ Csoportok/Termék
Második csoport 2.csoport Alapadatok alfanumerikus 20 kar. Szerepelnie kell: Beállítások/Törzsek/ Csoportok/Termék
Harmadik csoport 3.csoport Alapadatok alfanumerikus 20 kar. Szerepelnie kell: Beállítások/Törzsek/ Csoportok/Termék
Belföldi értékesítés főkönyvi száma Belföldi értékesítés Adatátadó numerikus 10 kar. Szerepelnie kell: Karbantartás/Főkönyvi számok. (Lehetőség szerint ne alábontott számlát adjunk meg.)
Külföldi értékesítés főkönyvi száma Külföldi értékesítés Adatátadó numerikus 10 kar. Szerepelnie kell: Karbantartás/Főkönyvi számok. (Lehetőség szerint ne alábontott számlát adjunk meg.)
Beszerzés főkönyvi száma Beszerzés Adatátadó numerikus 10 kar. Szerepelnie kell: Karbantartás/Főkönyvi számok. (Lehetőség szerint ne alábontott számlát adjunk meg.)
Elszámoló ár Elszámoló ár Árak numerikus 12 kar.
Megnevezés 1 nyelv1 Idegen nyelvű megn. alfanumerikus 140 kar. Kapcs.beáll.: Beállítások/Valuta/ Nyelvi beállítások
Megnevezés 2 nyelv2 Idegen nyelvű megn. alfanumerikus 140 kar. Kapcs.beáll.: Beállítások/Valuta/ Nyelvi beállítások
Megnevezés 3 nyelv3 Idegen nyelvű megn. alfanumerikus 140 kar. Kapcs.beáll.: Beállítások/Valuta/ Nyelvi beállítások
Megnevezés 4 nyelv4 Idegen nyelvű megn. alfanumerikus 140 kar. Kapcs.beáll.: Beállítások/Valuta/ Nyelvi beállítások
Megnevezés 5 nyelv5 Idegen nyelvű megn. alfanumerikus 140 kar. Kapcs.beáll.: Beállítások/Valuta/ Nyelvi beállítások
Szolgáltatás Áru-Szolgáltatás válaszógomb Alapadatok N =Áru, Y =Szolgáltatás Ha nincs az excel táblában kitöltve: áru
Valutanem 1 Valutás eladási ár 1/Valutanem Valutás eladási árak alfanumerikus 3 kar. Szerepelnie kell: Valuta/Valutakarbantartás
Valutás nettó érték1 Valutás eladási ár 1/Valutanem Valutás eladási árak numerikus 12 kar. Megadásakor figyelembe kell venni a tizedesjegyek kezelésének beállítását
Valutanem 2 Valutás eladási ár 2/Valutanem Valutás eladási árak alfanumerikus 3 kar. Szerepelnie kell: Valuta/Valutakarbantartás
Valutás nettó érték2 Valutás eladási ár 2/Valutanem Valutás eladási árak numerikus 12 kar. Megadásakor figyelembe kell venni a tizedesjegyek kezelésének beállítását
Valutanem 3 Valutás eladási ár 3/Valutanem Valutás eladási árak alfanumerikus 3 kar. Szerepelnie kell: Valuta/Valutakarbantartás
Valutás nettó érték3 Valutás eladási ár 3/Valutanem Valutás eladási árak numerikus 12 kar. Megadásakor figyelembe kell venni a tizedesjegyek kezelésének beállítását
Valutanem 4 Valutás eladási ár 4/Valutanem Valutás eladási árak alfanumerikus 3 kar. Szerepelnie kell: Valuta/Valutakarbantartás
Valutás nettó érték4 Valutás eladási ár 4/Valutanem Valutás eladási árak numerikus 12 kar. Megadásakor figyelembe kell venni a tizedesjegyek kezelésének beállítását
Megjegyzés Megjegyzés Megjegyzés alfanumerikus 255 kar
Minimális mennyiség Min. mennyiség Alapadatok numerikus 14 kar.

2008. április 25.

Ügyfél adatok formátuma

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Excelimporter programmal történő ügyfél adat importáláshoz az alábbi adatokat és formátumokat szükséges használni. Az importálás folyamatát ide kattintva tekintheti meg.

Excel tábla fejléce Ügyfél adatlap mező Ügyfél adatlap panel Egyéb megkötések
Ügyfélkód Ügyfélkód Ügyfél törzsadatok alfanumerikus 10 kar.
Név * Név Ügyfél törzsadatok alfanumerikus 45 kar.
Irányítószám Irányítószám Ügyfél törzsadatok alfanumerikus 16 kar.
Város Város Ügyfél törzsadatok alfanumerikus 30 kar.
Utca Utca Ügyfél törzsadatok alfanumerikus 45 kar.
Telefon Központi telefon Ügyfél törzsadatok alfanumerikus 30 kar.
Fax Központi Fax Ügyfél törzsadatok alfanumerikus 50 kar.
Ügyintéző Alapértelmezett Ügyintéző Ügyfél törzsadatok alfanumerikus 50 kar.
Ország Ország Ügyfél törzsadatok alfanumerikus 50 kar.
Web Webhely Ügyfél törzsadatok alfanumerikus 40 kar.
Email Központi e-mail Ügyfél törzsadatok alfanumerikus 100 kar.
Bankszámlaszám Ügyfél bankszámlaszáma Fizetési adatok alfanumerikus 30 kar.
Fizetési mód Fizetési mód Fizetési adatok A fizetési módok törzsben található Magyar megnevezés mező értéke, alfanumerikus 15 kar. (Alap beállítás szerint pl.: Készpénz) Szerepelnie kell: Beállítások/Törzsek/Fizetési módok
Fizetési esedékesség Esedékesség Fizetési adatok Fizetési módhoz tartozó esedékességi napok száma, numerikus 3 kar.
Felvitel dátuma Beiktatás dátuma Ügyfél törzsadatok dátum (ÉÉÉÉ.HH.NN)
Első csoport 1. csoport Ügyfél törzsadatok alfanumerikus 20 kar. Szerepelnie kell: Beállítások/Ügyfelek/ Csoportok
Második csoport 2. csoport Ügyfél törzsadatok alfanumerikus 20 kar. Szerepelnie kell: Beállítások/Ügyfelek/ Csoportok
Harmadik csoport 3. csoport Ügyfél törzsadatok alfanumerikus 20 kar. Szerepelnie kell: Beállítások/Ügyfelek/ Csoportok
Megjegyzés Megjegyzés Megjegyzések alfanumerikus 255 kar.
Használandó ár Elsődleges ár Fizetési adatok Alfanumerikus 30 karakter (Árszorzók , vagy Árlisták törzs eleme + Utolsó beszerzési ár) Szerepelnie kell: Ügyfelek/Elsődleges ár legördülő listában. Első négy elem Árszorzók törzs, köv.:Utolsó besz.ár, köv.: Árlisták
Vevői főkönyvi szám Vevői számlaszám Adatátadó rendszer numerikus 10 kar. Szerepelnie kell: Karbantartás/Főkönyvi számok. (Lehetőség szerint ne alábontott számlát adjunk meg.)
Szállítói főkönyvi szám Szállítói számlaszám Adatátadó rendszer numerikus 10 kar. Szerepelnie kell: Karbantartás/Főkönyvi számok. (Lehetőség szerint ne alábontott számlát adjunk meg.)
Kapcsolat forrása Kapcsolat forrása Ügyfél törzsadatok alfanumerikus 50 kar. Szerepelnie kell: CRM beállítások/Ügyfelek/ Kapcsolat forrása
Létszám Létszám Ügyfél törzsadatok numerikus 6 kar.
Éves bevétel Éves bevétel Ügyfél törzsadatok numerikus 12 kar.
Alapítás éve Alapítás éve Ügyfél törzsadatok numerikus 4 kar.
Elégedettség Elégedettség Ügyfél törzsadatok alfanumerikus 50 kar. Szerepelnie kell: CRM beállítások/Ügyfelek/ Elégedettség
Tevékenységi kör Tevékenységi kör Ügyfél törzsadatok alfanumerikus 100 kar. Szerepelnie kell: CRM beállítások/Ügyfelek/ Tevékenységi körök
Cégforma Cégforma Ügyfél törzsadatok alfanumerikus 50 kar. Szerepelnie kell: CRM beállítások/Ügyfelek/ Cégformák
Hírlevelet fogad Hírlevelet fogad jelölő négyzet Ügyfél törzsadatok Értéke lehet: 1=Hírlevelet fogad, 0=Hírlevelet nem fogad
Alapértelmezett kapcsolattartó Alapértelmezett kapcsolattartó Ügyfél törzsadatok alfanumerikus 100 kar. Szerepelnie kell a törzsben: CRM beállítások/Saját törzsadatok/ Kapcsolattartók (Kapcsolattartó neve)

2008. április 24.

Környezetvédelmi termékdíj megjelenítése a számlán

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Lehetőség van, az értékesítéskor felszámolt termékdíjak számlán történő feltüntetésére is. Abban az esetben nyomtatja a számlázó program a számlára a termékdíjat, ha ezt előzetesen a Karbantartás / Beállítások / Cégfüggő beállítások / Törzsek / Környezetvédelem menüpontban állítsa be a Környezetvédelmi termékdíj opciót

Ezt követően számla készítésekor a program a számla aljára rányomtatja a Környezetvédelmi termékdíjas tételeket, valamint az utánuk fizetett összegeket.

kvt12.jpg

Amennyiben ezeken a tételeken változtatni szeretne számla készítése közben, a számla kiállító ablakban a megteheti, a VTSZ/SZJ mező végén található ikonra kattintva.

kvt11.jpg

Lehetőség van a számlán, a termékdíjak tételenkénti megjelenítésére is. Ehhez a Karbantartás / Beállítások / Cégfüggő beállítások / Törzsek / Környezetvédelem menüpontban kapcsolja be a tételes nyomtatást is. Ezt követőn a számlán az alábbi formában jelenik meg a környezetvédelmi termékdíj.

kvt13.jpg

2008. április 24.

Hiteles másolat

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Abban az esetben, ha programból kinyomtatott számla valamilyen okból kifolyólag nem nyomtatódik ki, pl.: kifogy a tinta, vagy begyűri a nyomtató a papírt, megsemmisül a számla első példánya. Ebben az esetben a számlázóból már csak számla másolat nyomtatható. Ilyenkor lehetőség van a kinyomtatott másolat hitelesítésére. Ez azt jelenti, hogy a számla másolat aljára kézzel rá kell írni az alábbi szöveget:

“Az eredetivel mindenben megegyező hiteles másolat.”  Kelt, bélyegző, aláírás.

Ezt a hitelesített másolatot lehet a vásárló részére átadni. Amennyiben az a vásárlónak nem megfelelő, a számlát stornózni kell és új számlát kell kiállítani.

Másolat nyomtatásának lépései:

A számla utólagos nyomtatásához lépjen be a Bizonylatlisták/Számlák listája menüpontba és a szűrés segítségével keresse meg a számlát (vagy használja a Teljes lista gombot, amivel az összes számlát megjelenítheti)
A megjelenő számlalistában kattintson a számla sorára az egér jobb gombjával és válassza a Nyomtatás/Számla nyomtatása (Shift+Ctrl+P) menüpontot. A számla kinyomtatásához a megjelenő nyomtatási képen a bal felső sarokban a második ikonra kell kattintani.

szamlany1.jpg

szamlany2.jpg

Keresőszavak: hiteles másolat, másolat hitelesítése, hitelesített számla számla újranyomtatása

2008. április 23.

Színek jelentése a készletnyilvántartó programban

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

A programban használt színeknek különböző helyen különböző jelentése van. Természetesen itt az alepértelmezet színek jelentését részletezzük.

A színeket a Karbantartás / Beállítások / Felhasználófüggő beállítások / Háttérképek és színek menüpontban lehet beállítani.

szin7.jpg

Terméktörzs színei:

szin1.jpg

  • Fehér: Áru
  • Zöld: Szolgáltatás
  • Barack: Receptúra modulos termék
  • Lila: Gyártás modulos termék

Számlák listájának színei:

szin9.jpg

  • Fehér: Kiegyenlített számla
  • Lila: Kintlévőség számla (még nem kerül kiegyenlítésre)
  • Rózsaszín: Stornó, stornózott, helyesbítő, helyesbített, rontott számla
  • Piros: rontott számla

Szállítólevél, Árajánlat, Visszaigazolás, Szállítói megrendelés listájának színei:

szin3.jpg

  • Zöld: aktív szállítólevél / még nem kerül kiszámlázásra
  • Fehér: Lezárt szállítólevél / a kiszámlázása már megtörtént
  • Piros: Rontott szállítólevél

Szállítói megrendelés listájának színei:

szin8.jpg

  • Fehér: Lezárt bizonylat / megtörtént a bevételezése
  • Zöld: Nyitott, aktivált bizonylat / a bevételezés még nem történt meg, de visszaigazolta a szállító az érkezését
  • Lila: Nyitott, de nem aktivált bizonylat / a megrendelés megtörtént, de nem igazolta még vissza a szállító
  • Piros: Rontott szállítói megrendelés


Számla készítő ablakban vevő színe:

szin4.jpg

  • Lila: A vevő akkor jelenik meg lilán, ha lejárt esedékességű kintlévősége van

Leltárív színei:

szin6.jpg

  • Fehér: A raktári mennyiség és a fellelt mennyiség egyezik
  • Piros: A raktári mennyiség és a fellelt mennyiség eltér

Keresőszavak: szinek, szin

2008. április 23.

Receptúrás értékesítés

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Receptúrás értékesítést akkor célszerű alkalmazni, ha raktárban a termék összetevői szerepelnek, de értékesítéskor mégis 1 termékként adjuk el. Hasznos lehet például olyan akció keretében, amikor egy termék mellé egy másik terméket adunk ajándékba.

Receptúrás értékesítéshez fel kell vinni az új terméket a terméktörzsbe, amit majd értékesítünk. A receptúrás termék minden esetben szolgáltatás, tehát nem rendelkezik raktárkészlettel, raktárkészlete csak az alkotó elemeinek van.

Termék felvitelekor meg kell adni a termék adatait, valamint hogy szolgáltatás lesz.

recept1.jpg

Az összetevőket a Összetevők fülre kattintva lehet felvenni, az <Új> gomb segítségével. A megjelenő választó menüablakban válassza a “Receptúra modult”. Ezt követően egyesével fel kell venni a termék összetevőit.  Fontos tudni, hogy a komponensek nem jelennek meg a bizonylatokon nyomtatásban.

recept3.jpg

A megadott összetevők megjelennek a listában.

recept4.jpg

A receptúrás termék a termékek listájában barack színnel jelenik meg.

recept5.jpg

Ezt követően receptúrás termék értékesítésénél a számlán a receptúrás termék neve jelenik meg, a háttérben pedig a megadott összetevők alapján csökkenti az alapanyagok mennyiségét.

Keresőszavak: receptúra, receptúrás, receptúrás értékesítés, összetevők, összetevős termék,

2008. április 23.

A program használata nem rendszergazdai fiókból

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Abban az esetben, ha a programot olyan felhasználói fiókból szeretné használni, melynek nincsenek az adott gépen rendszergazdai jogosultságai, a telepítést követően, amely csak rendszergazdaként végezhető el, a nem rendszergazdai jogokkal rendelkező fiók részére teljes hozzáférést kell biztosítani a számítógépen a lenti mappákhoz. Amennyiben az nem történik meg, a program indulásakor jellemzően egy üres ablak jelenik meg, a fejlécében hiba szóval, és a program nem indul el.

Az alábbi mappákat kell teljes hozzáférésűvé tenni a számlázó illetve készletnyilvántartó szoftvert használó felhasználói fiók részére:

  • C:\Program Files\Common Files\Kulcs-Soft
  • C:\Program Files\Kulcs-Soft

Keresőszavak: üres hibaüzenet, nem rendszergazda felhasználó, felhasználói fiók, nincs rendszergazdai jogosultsága

2008. április 22.

Göngyölés

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

A göngyölésnek akkor van szerepe, ha több azonos bizonylatból készítünk egy új bizonylatot, mert ekkor lehetőség van arra, hogy a többször szereplő termékek, melyeknek az áruk is megegyezik, egy tételben összegzett mennyiséggel szerepeljen az új bizonylaton.

Például egy ügyfél szállítóleveleiből készítünk számlát. Ilyenkor lehetőség van arra, hogy azok a termékek, amelyek több szállítólevélen is szerepeltek, azonos árral, a számlán már összeadva fognak megjelenni. Amennyiben a termék több szállítólevélen is szerepel, de az árai eltérőek, nem fog göngyölíteni a számlázó program.

A göngyölést 3 módon állíthatjuk be:  gongy1.jpg 
Nem= Nem göngyöli a termékeket
Rákérdez = Minden bizonylat készítésekor rákérdez, hogy szeretné-e göngyölni
Igen = Minden esetben göngyöli a termékeket

Göngyölésre az alábbi esetekben van lehetőség:

  • Több szállítólevélből számla esetén 
    Karbantartás / Beállítások / Cégfüggő beállítások / Szállítólevelek, bizonylatok
     
  • Több visszaigazolásból szállítólevél esetén
  • Több visszaigazolásból számla esetén
    Karbantartás / Beállítások / Cégfüggő beállítások / Rendelések / Visszaigazolások
     
  • Több visszaigazolásból megrendelés esetén
  • Több megrendelésből bevétel esetén
  • Több megrendelésből bejövő számla esetén
    Karbantartás / Beállítások / Cégfüggő beállítások / Rendelések / Szállítói megrendelések

Keresőszavak: göngyölt

2008. április 22.

Jóteljesítési garancia

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

A jóteljesítési garancia megítélése az Adó és Ellenőrzési Értesítő 1996. évi 2. számában 16. pont alatt megjelent iránymutatás kiegészítése

[Áfa törvény 16. § (1)-(2) bekezdés, 48. §]

A jóteljesítési garancia áfabeli megítélése nem attól függ, hogy a felek csak egy teljesítési időpontban állapodnak meg vagy részteljesítések is történnek, hanem - figyelembe véve az Art. 1. § (7) bekezdését is - annak tartalmától függ.

A megítélésnél a döntő szempont az, hogy a ki nem fizetett összeget milyen feltételekkel, milyen jogcímen tartja vissza a megrendelő.

Az 1992. évi LXXIV. törvény 6. § (2) bekezdésének c) pontja szerinti szerződéseknél (vagyis a vállalkozási típusú szerződéseknél így az építési szerződésnél is) a 16. § (1) bekezdése és a (2) bekezdése alapján az általános polgári jogi teljesítés - részteljesítés - időpontjában keletkezik az áfa-kötelezettség. Ha tehát a felek szerződése előre rögzíti, hogy a részteljesítéseknek mikor kell megtörténniük, milyen készültségi fokban történjen az átadás és a részteljesítésért járó ellenérték is annak a fázisnak a készültségi fokával arányos, akkor a részteljesítések időpontjában keletkezik az adókötelezettség. Az Áfa törvény 22. § (1) bekezdése szerint az adó alapja a konkrét teljesítésért járó ellenérték. Ezért, ha a felek egy adott teljesítés megtörténtéhez egy adott ellenértéket kötnek, amely egy részének későbbi kifizetése az adott teljesítés szerződésszerűségétől függ (amely később derül ki), úgy kizárólag pénzügyi visszatartásról van szó, amely az adó alapját nem befolyásolja. Ha tehát a részteljesítés az építési szerződésre vonatkozó polgári jogi szabályok alapján (átadás-átvétel) megtörtént, ennek ellenértékeként megállapodott összeget a vállalkozó le kell, hogy számlázza a megrendelő felé, az e címen visszatartott pénzügyileg nem rendezendő összeg az adó alapját nem csökkenti.

Amennyiben a rögzített határidőn belül kiderül, hogy a teljesítés mégsem volt szerződésszerű, úgy az adóalap természetesen csökkenthető az Áfa törvény 22. § (5) bekezdés c) pontja szerint.
Ugyanez az irányadó a részteljesítés nélküli építési szerződéseknél, ha a már megtörtént teljesítésre vonatkozóan meghatározott ellenérték (vagy egy részének) visszatartása pusztán a megrendelőt (fővállalkozót) biztosítja annak szerződésszerűségéről.

A kivitelezőnek ilyen esetben a teljes ellenértékre jutó áfára befizetési kötelezettsége keletkezik, míg a megrendelőnek ugyanerre az összegre nyílik meg - egyéb feltételek megléte esetén - a visszaigénylési joga, sőt a visszaigényelhető áfa összegét nem csökkenti a 48. § (5) bekezdés alapján a garanciális visszatartás.

Amennyiben a felek által elismert részteljesítményért járó ellenértéket lecsökkentik és a fennmaradó rész kifizetését a későbbi fázis teljesítésétől teszik függővé annak ellenértékeként, akkor az ellenérték csökkentése a korábbi részteljesítés adóalapjára is kihatással van, azt csökkenti. A fennmaradó ellenérték rész a 22. § (1) bekezdése szerint, mint a következő fázisért járó ellenérték a következő részteljesítésnél képez adóalapot.

Fel kell azonban hívni a figyelmet, hogy az Áfa törvény 48. §-a csak az (5) bekezdés szabályainak alkalmazása alól veszi ki a garanciális visszatartás esetét, vagyis amikor a már megnyílt visszaigénylési jog alapján az adózót illető visszaigényelhető összeg nagyságáról kell dönteni. E szerint az egyébként visszatéríthető negatív elszámolandó adót nem kell csökkenteni, ha az ellenértékből pusztán a szerződésben előre kikötött teljesítési garancia miatt történik pénzügyi visszatartás.
Az adóalanynak azonban, hogy egyáltalán eljusson ahhoz, hogy a visszaigényelhető adójának nagyságáról kelljen döntenie, valamilyen jogcímen meg kell, hogy nyíljon a visszaigénylési joga, amelyhez működő adóalany esetében vagy a 48. § (4) bekezdés aa) vagy az ab) pontokban foglalt feltételeket kell teljesítenie. A 48. § (4) bekezdés ab) pontjában pedig továbbra is feltételként szerepel, hogy az adóalany az adóbevallás benyújtásának esedékességéig fizesse meg azon tárgyi eszközök adóval növelt ellenértékét, amelyeket a visszaigénylés jogcíménél figyelembe kíván venni, amely szabály alól a törvény a jóteljesítési garancia címén történő pénzügyi visszatartást nem emeli ki. Ebből az következik, hogy az az adóalany, aki nem rendelkezik a tárgyévben 4 millió forintos bevétellel, a visszaigénylés 48. § (4) bekezdés ab) pontja szerinti 200 000 forintos különbözet számításánál kizárólag azon eszközök előzetesen felszámított adóját számíthatja be, amelyek ellenértékét a bevallás benyújtásának esedékességéig megfizette. Vagyis azon eszközök adóját nem lehet figyelembe venni e jogcím vizsgálatakor, amely után jóteljesítési garancia címén is pénzügyi visszatartás történik. Ha azonban a 4 millió forintos bevételt el nem érő adóalany egyéb, teljes összegben kifizetett tárgyi eszközeivel teljesíti a 48. § (4) bekezdés ab) pontjában foglalt 200 000 forintos különbözetet, értelemszerűen a jóteljesítési garancia a visszaigénylési jog megnyíltára sincs hatással, mivel azt nem a szóban forgó eszközre alapozták. Ha pedig az adóalany visszaigénylési joga megnyílt, az a teljes elszámolandó adó vonatkozásában fennáll, többek között a ki nem fizetett tárgyi eszközök vonatkozásában is. A 48. § (4) bekezdés ab) pontjában ugyanis nincs olyan feltétel, hogy valamennyi tárgyi eszköz ellenértékét ki kell fizetni a visszaigényléshez, csupán az előírás, hogy a jogcím szerinti göngyölítéses számításnál csak a kifizetett tárgyi eszközök áfáját lehet figyelembe venni.

Ha azonban az adóalany visszaigénylési joga megnyílt - akár a 4 millió forintos bevételi értékhatár elérése miatt, akár ennek hiányában, ha a kifizetett tárgyi eszközök előzetesen felszámított adójának göngyölített összege 200 000 forinttal meghaladja az összes fizetendő adót - a visszaigényelhető adó összegét a 48. § (5) bekezdés szerint nem kell csökkenteni azon beszerzések adójával, amelyek ellenértékét (annak egy részét) garanciális kötelezettség címén tartják vissza.

(APEH Adónemek főosztálya 1223977700; AEÉ 2001/5.)

2008. április 22.

Garancia feltételek

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

A Kulcs-Soft Számítástechnika Nyrt. az általa készített szoftverekre a termékkövetés ideje alatt, a szoftverek hazai és nemzetközi piacán szokásos korlátozott garanciát biztosítja, az alábbi feltételekkel:

  • garantálja, hogy Szoftver az eljuttatott frissítésekkel a program leírásában ismertetett funkcióknak eleget tesz a pénzügyi és számviteli előírásoknak megfelelően.
  • garantálja, hogy a jelzett esetleges programhibákat javítja, és egy következő verzióban, az érvényes termékkövetéssel rendelkező ügyfelei részére interneten keresztül díjmentesen biztosítja.

A számítógépes szoftverek természetéből adódóan a Kulcs-Soft Nyrt. nem garantálja:

  • hogy a szoftver teljes egészében kielégíti a felhasználó igényeit, követelményeit, elvárásait,
  • hogy tetszőleges operációs rendszeren működik. A minimális és optimális rendszerkövetelményekről, a licensz szerződésben leírtak az iránymutatók.
  • hogy a Szoftvert más szoftver nem akadályozhatja, vagy korlátozhatja a működésben.

A Kulcs-Soft Nyrt. kijelenti,

  • hogy a Szoftvert, a Felhasználó mindenkor saját felelősségére és kockázatára használhatja. A Felhasználó felelős azért, hogy a jogszabályok követéséhez szükséges frissítés megtörténjen, valamint azért, hogy a Szoftver használata a mindenkor érvényes pénzügyi, számviteli és ügyviteli szabályoknak megfelelően történjen, a Felhasználó használati körén belül.
  • nem vállal felelősséget a programmal kezelt adatok esetleges meghibásodásáért, sérüléséért, elvesztéséért, mivel ez nem programozási hiba eredménye.
  • nem vállal felelősséget bármilyen kárért (ide értve, de ezzel egyebeket nem kizárva, az üzleti haszon elmaradásáért, az üzleti tevékenység félbeszakadásáért, az üzleti információk elveszítéséért, vagy egyéb anyagi veszteségekből származó károkért), amely ezen termék használatából vagy használhatatlanságából ered, még abban az esetben is, ha a Kulcs-Soft Számítástechnika Nyrt-t. tájékoztatták az ilyen károk bekövetkeztének lehetőségéről.
2008. április 22.

Garanciális visszatartás

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Számlázó programjaink kezelik a Garanciális visszatartást és a Jóteljesítési garancia kezelését, ha az be van kapcsolva a programban. Bekapcsoláshoz lépjen be a Karbantartás / Beállítások / Cégfüggő beállítások / Számlák menüpontba és jelölje be a Garanciális és jóteljesítési visszatartás kezelése opciót. 

jotelj.jpg 

A számla elkészítése után, az <OK> gombra történő kattintást követően megjelenő összesítő ablakban adhatja meg a Garanciális visszatartás mértékét és határidejét. A garanciális visszatartás azt jelenti, hogy a vevőnek a garanciális visszatartás összegét egy későbbi időpontban (általában 1 év múlva) kell megfizetnie. Kiegyenlítéskor a számlát a csökkentett összeggel kell kiegyenlíteni, a számla kiegyenlítettnek látszik így is, majd a garanciális határidő lejáratakor a számla ismét kintlévőségként jelenik meg a számlák listájában, így figyelmeztet a program a garanciális összeg követelésére.

 gar1.jpg

gar2.jpg

2008. április 22.

Jóteljesítési garancia

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Számlázó programjaink kezelik a Garanciális visszatartást és a Jóteljesítési garancia kezelését, ha az be van kapcsolva a programban. Bekapcsoláshoz lépjen be a Karbantartás / Beállítások / Cégfüggő beállítások / Számlák menüpontba és jelölje be a Garanciális és jóteljesítési visszatartás kezelése opciót. 

jotelj.jpg 

Ezt követően számla készítésekor a számla elfogadását követően a megjelenő összesítő ablakban adhatja meg a jóteljesítési garancia mértékét negatív előjellel.

jotelj5.jpg
jotelj6.jpg

Jóteljesítési garancia jóváírásához annyit kell tennie, hogy a következő számlán, a korábban felszámított jóteljesítés összegét pozitív összeggel szerepelteti.

jotelj4.jpg

jotelj3.jpg

2008. április 22.

Bejövő számlán termék egységárának megadása

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Bejövő számlán, amennyiben a termék áránál nem a bruttó összesen árat szeretne megadni, hanem nettó összesent, vagy nettó egységárat, akkor a megadás után rá kell kattintania a sor végén lévő kis ikonra, ami a megadott ár alapján, kiszámolja az összes többi értéket.

Bejövő számlán árak

Keresőszavak: bejövő számla egységár, bevételezés egységár

2008. április 20.

Visszaigazoláson raktárak beállítása

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Visszaigazoláson lehetőség van raktár megadására. Ezen a bizonylatot nem termékenként - mint a többi bizonylat esetében - hanem az egész bizonylatra vonatkozóan lehet raktárt beállítani. Amennyiben egy visszaigazolás több raktárból kerül teljesítésre, minden raktárra készíteni kell egy-egy visszaigazolást, majd ezekből a visszaigazolásokból lehetőség van összevontan számlát készíteni.  

Visszaigazoláson raktár megadása

Keresőszavak: visszaigazoláson raktár raktárak megadása

2008. április 18.

Pénztárgép papír

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

A Samsung ER-420M típusú pénztárgép 44/60 1 példányos hőpapírral használható.

Fontos tudni, hogy a gyors és csendes működés érdekében alkalmazott hőnyomtatós technológia, hagyományos papírra nem tud nyomtatni, kizárólag hőpapírra!

 Keresőszavak: pénztárgép papír, papír, pénztárgép szallag, szalag

2008. április 18.

A számlán ő helyett o betű jelenik meg

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Abban az esetben ha a számlán ő betű helyett o betű jelenik meg, a gép kódlapjának hibájából a számla szövegeiből telepítéskor vagy frissítéskor eltűntek az ő betűk. Ennek megoldásához lépjen be a Karbantartás /Beállítások /Valuta /Beállítások /Nyelvi beállítások /Számla alapszövegei menüben javítsa ki a megfelelő szót helyesre. Ezt követően számlán már jól fog megjelenni a szöveg.

 szamlao1.jpg

Számlázó rendszer esetében program esetében, ami nem kezel valutát, ezt a menüpontot a Karbantartás /Beállítások /Cégfüggő beállítások /Törzsek /Számla szövegei menüben találja ezt a beállítási lehetőséget.

Keresőszavak: Hibás számla, fizetendő, fizetendo, fizetendö, Számlán ő ö o betű

2008. április 18.

Adatátadás folyamata

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Valamely program Karbantartás menüjéből válassza ki az Adatátadó rendszer futtatása menüpontot.

Tovább »

2008. április 18.

Árfolyam megjelenítése valutás számlán

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

A program valutás számlán megjeleníti az aktuális árfolyamot, amennyiben ez be van kapcsolva. Bekapcsolásához lépjen a Karbantartás / Beállítások / Cégfüggő beállítások / Valuta / Beállítások menüpontba és kapcsolja be a “Számlán árfolyam megjelenítése” opciót.

 arfolyam.jpg

2008. április 18.

Számla kelte

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Számla készítéskor az esedékességgel és teljesítéssel ellentétben a számla kelte nem módosítható.

A számlázó szoftver a számla keltét a számítógép rendszerideje alapján határozza meg. Ez azt jelenti, hogy ha nem jól van beállítva a számítógép dátuma, akkor a számlák rossz dátummal kerülnek kiállításra. 

Számla készítése előtt a kelt dátumát fontos leellenőrizni, hiszen a számláknak mind sorszámilag, mind dátumilag sorban kell lennie, amit a szoftver ellenőriz is. Így ha a gép dátuma rosszul van beállítva (előrébb van állítva mint az aktuális dátum) és így készül el egy számla, nincs mód rá, hogy utána a helyes dátummal számla készüljön. Ugyan ez a helyzet akkor is, ha a számítógép dátuma rosszul van beállítva (korábbi dátumon áll mint az aktuális dátum) és számlát készítenénk de a helyes dátummal már kiállítottunk számlát, figyelmeztetni fog a szoftver hogy “A számítógépen beállított rendszerdátum korábbi dátumot mutat a legutóbb kiállított számla kelténél. A számlázás nem lehetséges.” tehát nem enged az utolsó számlánál korábbi dátummal számlát kiállítani.

korabbidatum.jpg

A számla keltét a számítógép dátuma határozza meg.

Keresőszavak: számla kelte, kelt beállítása, keltezés,

2008. április 18.

Vonalkódkezelés

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

A készletnyilvántartó program és a számla program támogatja a vonalkódos rendszereket. Ennek keretében akár terméket, akár vásárlókat lehet vonalkód olvasó segítségével azonosítani, valamint képes vonalkódokat nyomtatni.

Termék azonosítás vonalkódos rendszerrel
Gyári szám azonosítása vonalkódos rendszerrel
Vevő azonosítása vonalkódos rendszerrel
Vonalkód nyomtatása a termékekre

Nagyon sok vonalkód szabvány létezik, ebből a szoftverünk két - Európában a legelterjedtebb - szabványt ismer, az EAN-8 és EAN-13 szabványt.

Az EAN8 vonalkód 8 ebből 7 tetszőleges, az EAN13 vonalkód 13, ebből 12 tetszőleges számjegyből áll. Ezek a vonalkód típusok csak számokból állhatnak. Az utolsó karakter egy ellenőrző karakter (Check Digit), mely segít eldönteni a vonalkód olvasónak és a szoftvereknek, hogy a beolvasott adat vonalkód-e, valamint ezzel ellenőrzi az olvasó az olvasott adat helyességét. Az utolsó karakter az előző számjegyekből minden vonalkód típusnál egyedi algoritmus alapján számolható. Ezeket az ellenőrző karaktereket külön vonalkód generáló program segítségével tud generálni, vagy az első számjegyek megadásával például EAN-8 és EAN-13 esetében itt  számolható. Ilyen ellenőrzés a szoftverünkben nincs, tehát bármilyen szám megadható vonalkódként, viszont az olvasók ezt ellenőrzik. Így ha megadott egy tetszőleges számot, kinyomtatta a vonalkódot, és a vonalkód olvasójával nem tudja beolvasni, de az olvasó helyesen működik pl. egy kereskedelmi forgalomban lévő termék kódját beolvassa, nem megfelelő a vonalkód utolsó karaktere, azt egy kód kalkulátor segítségével számolja ki.

Keresőszavak: Vonalkód, barcode, kódgenerálás, codecalc, clalc barcodecalc, barkode, bárkode, bárkód

2008. április 18.

Vonalkód nyomtatás

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

A számlázó és a készletnyilvántartó program 2 féle vonalkód szabványt képes nyomtatni. EAN-8 és EAN-13.

Amennyiben egy termékhez már van vonalkód rendelve, a program képes azt ki is nyomtatni. (A program vonalkódot generálni nem tud!) Vonalkód nyomtatáshoz szűrje le a termékek listáját azokra a termékekre amelyek vonalkódjait nyomtatni szeretné. A listában kattintson az egyik termék sorára jobb egérgombbal, majd válassza a Nyomtatás menüben az Etikett nyomtatása opciót.

vkod1.jpg
A megjelenő ablakban állíthatja be a vonalkód típusát (EAN-8 EAN-13), valamin a termék etiketten szereplő adatokat illetve az etikett lapot. Érdemes előre perforált A/4 formátumú etikett lapot használni, de ettől eltérő lapméretet is beállíthat. Megadható az is, hogy több termék etikett nyomtatása esetén, egy azonos vonalkódból mennyi nyomtatódjon.

vkod2.jpg

Nyomtatási képhez kattintson ide.

Abban az esetben, ha a kinyomtatott vonalkódot, vonalkódolvasójával nem tudja beolvasni, de az olvasó helyesen működik pl. egy kereskedelmi forgalomban lévő termék kódját beolvassa, nem megfelelő a vonalkód utolsó karaktere. Erről részleteket itt olvashat.

Keresőszavak: vonalkód nyomtatás, vonalkód, barcode, termékkód nyomtatás

2008. április 17.

Hogyan tudok tizedes mennyiséget kiszámlázni?

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Amennyiben a programban tört mennyiséget szeretne számlázni, állítsa be a mennyiség tizedes jegyeinek számát a Karbantartás / Beállítások / Cégfüggő beállítások / Egyéb menüpontban.
Itt megadhatja a kimenő és bejövő számlán is a mennyiségi egység tizedes értékeinek számát.

tizedes.jpg

tizedesszla.jpg

Keresőszavak: mennyiségnél tizedesek, tört mennyiség, tizedes mennyiség, nem egész mennyiség, kerekített mennyiség, tizedes jegy mennyiségben tizedes

2008. április 16.

Vásárló azonosítás vonalkóddal

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Vonalkódos rendszer segítségével a vásárlókat is azonosítani lehet. Ez akkor lehet hasznos, ha a vevők pl. törzsvásárlói kártyával rendelkeznek és ezen vonalkód található. Ekkor a kártyán lévő vonalkódot az ügyfél adatainál az ügyfélkód mezőbe kell elmenteni, majd számlázáskor egyszerűen csak a vevőkód mezőbe kell kattintani, és ide beolvasni a kártyán lévő vonalkódot, ezt követően kezdődhet akár a termék vonalkódos értékesítése.

ugyfelkod11.jpg

ugyfelkod2.jpg

2008. április 16.

Csekk nyomtatása

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

A készletnyilvántartó és számlázó programjaink képesek az elkészült számla mellé csekket is nyomtatni. Ehhez egyszerűen csak be kell lépni a Bizonylatlisták / Számlák listája menübe, le kell szűrni  a listát azokra a számlákra, melyek mellé csekket szeretne nyomtatni, majd kattintson az egyik számlára jobb gombbal válassza a helyi menüben a Nyomtatás menüpontot, a nyomtatásban pedig a Készpénzutalási megbízás lehetőséget.

csekk1.jpg

 csekk2.jpg

Nyomtatási kép megtekintéséhez kattintson ide.

           

Keresőszavak: csekk nyomtatás, számla mellé csekk, számla mellé befizetési csekk

2008. április 16.

Valutás eladási árak használata

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Abban az esetben, ha valutás számlázáskor a termék valutás árait szeretné használni, állítsa be a Karbantartás / Beállítások /Cégfüggő beállítások / Valuta / Beállítások menüpontban az Egységárak számításának módja funkciót “Letárolt valutás egységárak felajánlása” beállításra. Így a program a terméknél a valutás eladási árak fülön beállított árakat fogja valutás számlánál használni.

valuta1.jpg

Állítsa be a termék adatlapján a Valutás eladási árak fülön a termék valutás árát, és a valuta típusát, majd kezdjen el számlázni. Számla készítése előtt válassza ki a kívánt valutanemet, majd a termék kiválasztásakor a program a megadott valutás árakat fogja az egységár mezőben szerepeltetni.

szallitolev5.jpg

Milyen árat fog felajánlani a program az alábbi beállítások esetén Forintos számla kiállításakor?

13.png

Alapértelmezett valutás számlán és megrendelés modulban devizás árak átszámítása, illetve Szállítólevélen devizás árak átszámítása.

Ha ezeket bejelöljük, a program alapértelmezett valutában történő számlázásnál, megrendelés modulban történő bizonylatolásnál illetve szállítólevél kiállításakor átszámítja a tárolt valutás egységárakat az alapértelmezett valutába. Pl.: egy termékhez az adatlapon beírjuk, hogy az ára 10 EUR (alapértelmezett valuta: Forint), és kiválasztjuk a Letárolt valutás egységárak felajánlását ennek az opciónak a bejelölésével, és az egyszerűség kedvéért 250 EUR az árfolyam. Forintos bizonylat kiállításánál az adott termékhez a program felajánlja a 10 EUR-s árat forintba átszámítva: 2500 Forint/db egységár.

2008. április 16.

Hogyan lehet szállítólevélből számlát készíteni?

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Az elkészített szállítóleveleket egyszerűen kiszámlázhatja. Lépjen be a Bizonylatlisták / Szállítólevelek listája menüpontba. Szűrjön a kívánt szállítólevélre, majd ezt követően a képernyőn megjelennek a szállítólevelek. A listában a lezárt azaz a már kiszámlázott szállítók fehér háttérrel, a nyitott, azaz még ki nem számlázott szállítólevél zölden háttérrel jelenik meg.

szallitolev1.jpg

Kattintson rá arra a szállítólevélre jobb gombbal amit ki szeretne számlázni, majd válassza a listában a számlázás opciót. A valutanem kiválasztása után, már a számlakiállító ablak jelenik meg, ahol be tudja állítani a számla paramétereit, majd el tudja készeni a számlát.

szallitolev2.jpg

Lehetőség van a programban arra is, hogy egy ügyfél összes szállítólevelét kiszámlázzuk egy számlán. Ehhez szintén azt kell tennie, hogy belép a Bizonylatlisták/Szállítólevelek listájába, ahol a szűrőképernyőn szűrőfeltételnek beállítja a vevőt, és a Szállítólevélből számla, valamint a Számla mellé készült szállítólevél jelöléseknél ne legyen semmi bejelölve! Ez azért fontos, mert a lista csak az adott ügyfél, nyitott szállítóleveleit tartalmazhatja. Ezt követően megjelennek az ügyfél nyitott szállítólevelei, amire jobb gombbal kattintani ki kell választan a helyi menüben a Számlázás a listából opciót. Ennek hatására megjelenik a valutaválasztó ablak, itt adjuk meg a kívánt valutát, majd a számla ablakban már látható lesz, hogy a szállítólevelek összes tétele szerepel a bizonylaton.

 szallitolev3.jpg

szallitolev4.jpg