Abban az esetben, ha programból kinyomtatott számla valamilyen okból kifolyólag nem nyomtatódik ki, pl.: kifogy a tinta, vagy begyűri a nyomtató a papírt, megsemmisül a számla első példánya. Ebben az esetben a számlázóból már csak számla másolat nyomtatható. Ilyenkor lehetőség van a kinyomtatott másolat hitelesítésére. Ez azt jelenti, hogy a számla másolat aljára kézzel rá kell írni az alábbi szöveget:

“Az eredetivel mindenben megegyező hiteles másolat.”  Kelt, bélyegző, aláírás.

Ezt a hitelesített másolatot lehet a vásárló részére átadni. Amennyiben az a vásárlónak nem megfelelő, a számlát stornózni kell és új számlát kell kiállítani.

Másolat nyomtatásának lépései:

A számla utólagos nyomtatásához lépjen be a Bizonylatlisták/Számlák listája menüpontba és a szűrés segítségével keresse meg a számlát (vagy használja a Teljes lista gombot, amivel az összes számlát megjelenítheti)
A megjelenő számlalistában kattintson a számla sorára az egér jobb gombjával és válassza a Nyomtatás/Számla nyomtatása (Shift+Ctrl+P) menüpontot. A számla kinyomtatásához a megjelenő nyomtatási képen a bal felső sarokban a második ikonra kell kattintani.

szamlany1.jpg

szamlany2.jpg

Keresőszavak: hiteles másolat, másolat hitelesítése, hitelesített számla számla újranyomtatása