Ügyviteli programok: Kulcs-Soft Készletnyilvántartó program

 
2008. május 30.

Nyomtatáshoz kódlapok beállítása

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Kódlap beállítására szöveges nyomtatás esetében van lehetőség. A kódlap a nyomtató jelkészletét jelenti. Amennyiben ez nem jól van beállítva, a nyomtatott anyagban egyes betűk  - főleg ékezetes - hibásan vagy értelmezhetetlen formában jelennek meg. Ekkor a nyomtatási sémához felvitt kódlap nem egyezik a nyomtató által kezelt kódlappal, ezt át kell állítani.

A kódlapot a Karbantartás / Beállítások / Gépfüggő beállítások / Nyomtatási sémák menüben lehet beállítani. Válassza ki módosításra a felvitt nyomtatási sémát, vagy vigyen fel egy újat sémát. A nyomtatási séma megadása és a nyomtató kiválasztása után állítsa a nyomtatás módját szövegesre. Ezt követően a kódlapnál tudja kiválasztani a nyomtató által használt kódlapot. Arról hogy a nyomtató melyik kódlapot kezeli, a nyomtató dokumentációjában tájékozódhat.

Készletnyilvántartó kódlap

 Hibás kódlap beállítás nyomtatási képe:

 Készletnyilvántartó kódlap hiba

  Keresőszavak: kódlap, kódlapok, 852, 437, CWI, ékezetes betűk, hibás nyomtatás

 

 

 

2008. május 29.

Szállítólevél ár nélkül

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

A Készletnyilvántartó programban lehetőség van ár nélküli szállítólevél készítésére. Ehhez lépjen be a Karbantartás / Beállítások / Cégfüggő beállítások / Szállítólevelek és bizonylatok menübe, majd jelölje be a “Szállítólevél ár nélkül” opciót.

Készletnyilvántartó programban szállítólevél ár nélkül

2008. május 29.

Raktárbizonylatok módosítása

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Az elkészült kivét/bevét bizonylat adatait módosítani nem lehet. Amennyiben az elkészült kivét/bevét bizonylat hibás, akkor azt le kell rontani a programban, majd új bizonylatot kell készíteni.

A bizonylat rontásához lépjen a Bizonylatlisták / Raktárbizonylatok listájába. A szűrőablak segítségével szűrjön rá a kivét/bevét bizonylatokra, majd a megjelenő listában kattintson az elrontott kivét/bevét bizonylatra  jobb gombbal és válassza a rontás lehetőséget.

Raktárbizonylatok listája

 Raktárbizonylatok rontása

2008. május 29.

Szállítólevél módosítása

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Az elkészült szállítólevél adatait módosítani nem lehet. Amennyiben az elkészült szállítólevél hibás, akkor azt le kell rontani a programban, majd új szállítólevelet kell készíteni.

A bizonylat rontásához lépjen a Bizonylatlisták / Szállítólevelek listájába. A szűrőablak segítségével szűrjön rá a szállítólevélre, majd a megjelenő listában kattintson az elrontott szállítólevélre jobb gombbal és válassza a rontás lehetőséget.

Szállítólevelek listája

Készletnyilvántartó program szállítólevél

Amennyiben a szállítólevél sok tételt tartalmazott, lehetőség van arra, hogy a lerontott szállítólevél alapján új szállítólevelet készítsünk, így nem kell azt kézzel ismét kiállítani, elegendő az új szállítólevélen az adatokat módosítani a helyesre. Ehhez kattintson a  rontott szállítólevélre, majd válassza a “Új szállítólevél az adatok alapján” opciót.

Készletnyilvántartó program szállítólevél

2008. május 29.

Szállítói megrendelés módosítása

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Amennyiben már egy kész szállítói megrendelést szeretne módosítani, lépjen a Megrendelés / Szállítói megrendelés lekérdezése menüpontba, szűrje a megrendeléseket a kívánt módon, majd listában kattintson a megrendelésre  jobb egérgombbal és válassza a módosítás menüpontot. Itt tudja a megrendelés adatait módosítani, majd az <OK> gombra kattintva menteni.

Szállítói megrendelések lekérdezése

Szállítói megrendelés módosítása

 A szállítói megrendelés aktiválásának készletekre gyakorolt hatása:

A fejlécben szereplő raktárban, a termékek beérkező készlete a tételben szereplő mennyiségekkel növekszik, a megrendelt készlet mennyisége pedig ugyanennyivel csökken. 

2008. május 29.

Visszaigazolás módosítása

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Amennyiben már egy kész visszaigazolást szeretne módosítani, lépjen a Megrendelés / Visszaigazolás lekérdezése menüpontba, szűrje a visszaigazolást a kívánt módon, majd listában kattintson a visszaigazolásra  jobb egérgombbal és válassza a módosítás menüpontot. Itt tudja a visszaigazolás adatait módosítani, majd az <OK> gombra kattintva menteni.

Visszaigazolások lekérdezése

Visszaigazolás módosítása

2008. május 29.

Árajánlat módosítása

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Amennyiben már egy kész árajánlatot szeretne módosítani, lépjen az Árajánlat / Árajánlatok lekérdezése menüpontba, szűrje az árajánlatot a kívánt módon, majd az árajánlatok listájában kattintson az árajánlatra jobb egérgombbal és válassza a módosítás menüpontot. Itt tudja az árajánlat adatait módosítani, majd az <OK> gombra kattintva menteni.

Árajánlatok lekérdezése

Árajánlat módosítása

2008. május 28.

Új számlanyelv megadása

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

A Kulcs-Készlet készletnyilvántartó program és a Kulcs-Számla Plusz Számlázó és ügyfélkezelő rendszer program lehetőséget biztosít többnyelvű számla készítésére. A szoftverben alapból fel van töltve a német és angol nyelv, de ezen kívül további 3 számlanyelv felrögzítésére van lehetőség.

Az új nyelvek felvitele úgy történik, hogy a számlaszótárban minden kifejezésnek az adott nyelvű megfelelőjét fel kell tölteni, majd ezt lementeni. Ezt követően a számla készítéskor ugyan úgy mint angol vagy német nyelvű számla esetében kiválasztható a kézzel felvitt további nyelv is, így a számla azon a nyelven fog elkészülni. Magyarországon kibocsájtott számlákon kötelezőek a magyar számlaszöveg megjelenítése, így csak arra van lehetősége, hogy a számla Magyar/Idegen nyelv formában készüljön el.

A számlaszótár a Karbantartás / Beállítások / Cégfüggő beállítások / Valuta / Beállítások / Nyelvi beállítások / Számla szövegei menüpontban érhető el.

Készletnyilvántartó program

A nyelv megnevezését, valamint a nyelvhez tartozó dátumformátum és dátumelválasztó jel a Karbantartás / Beállítások / Cégfüggő beállítások / Valuta / Beállítások / Nyelvi beállítások menüpontban adható meg.

Amennyiben a termékekhez is felviszi a termék idegen nyelvű megnevezését és szeretné hogy ez a számlán nyomtatásra kerüljön, jelölje be a lap alján a “Többnyelvű termékmegnevezések nyomtatása megrendelés modulos bizonylatokon és többnyelvű számlán”

Készletnyilvántartó program új nyelv felvitele

Abban az esetben ha a szoftvert nem Magyarországon használja, lehetőség van csak idegen nyelvű számla kibocsátására, de ehhez a program telepítésekor az induló adatok megadásánál ki kell venni a “Magyar illetőség” megjelölést. Karbantartás / Induló adatok megadása menüpontban tudja beállítani a magyar illetőséget, a program használatának megkezdése előtt.

Készletnyilvántartás magyar illetőség

 Keresőszavak: új nyelv

2008. május 28.

Hogyan menthető az átrendezett oszlopok sorrendje?

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

A programban lekérhető listákban legtöbb oszlopsorrend átrendezhető. Az átrendezést követően a kilépésig az átrendezett listákat tudja használni, kilépés után az oszlopok sorrendje visszaáll a belépéskori állapotra. Amennyiben el szeretné menteni a beállított változásokat, lépjen a Karbantartás / Beállítások / Felhasználófüggő beállítások / Kezelés menübe és ott kattintson a “Mezőparaméterek mentése” gombra.

Abban az esetben, ha vissza szeretné állítani a programban alapértelmezett beállított mezőparamétereket, lépjen a Karbantartás / Beállítások / Felhasználófüggő beállítások / Kezelés menübe és ott kattintson a “Alapértelmezett mezőparaméterek” gombra.

  Készletnyilvántartó program mezőparamétereinek mentése 

Keresőszavak: oszlopok sorrendje mentése

2008. május 28.

Pénztárgépes Tudásbázis

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Tájékoztatjuk Önöket, megjelent Kulcs-Pénztárgép Tudásbázisunk.
Ezentúl a pénztárgéppel kapcsolatos információkat itt találja meg, kérdéseit itt teheti fel. A tudásbázis elérhetősége:

KULCS-PÉNZTÁRGÉP RENDSZER
TUDÁSBÁZIS

 

Keresőszavak: pénztárgép pénztárgép rendszer, SAM4S Samsung ER-420M, Kulcs Komplex, Pénztárgépes rendszer, pénztárgép rendszer

2008. május 27.

Árajánlatból visszaigazolás készítése

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Amennyiben árajánlatból szeretne visszaigazolást készíteni, lépjen az Árajánlat / Árajánlatok lekérdezése menüpontba. A megjelenő szűrőképernyőn szűrje le a kívánt bizonylatot vagy bizonylatlistát. A kapott listában kattintsunk jobb gombbal az árajánlat sorára, majd válasszuk a visszaigazolás készítése az árajánlatból opciót.

 Visszaigazolás készítése az árajánlatból

Ezt követően a megjelenő visszaigazolás készítő ablakban adhatja meg a visszaigazolás adatait.

A visszaigazolás elkészítése után, az árajánlat lila színről fehérre változik, így jelöli a program a lezárt árajánlatot. Amennyiben később a visszaigazolást lerontja, az árajánlat ismét lila színű, azaz aktív lesz, így lehet abból ismét visszaigazolást készíteni.

Lehetőség van arra is, hogy nem egy árajánlatból készítünk visszaigazolást, hanem több árajánlatból. Ennek az a feltétele hogy az árajánlat listája, csak egy vevőnek kiállított nyitott árajánlatokat tartalmazhat. Ezt a szűrő funkció segítségével állíthatja elő. Szűrjön egy adott vevő nyitott árajánlataira, a megfelelő beállításokkal.

Árajánlat szűrő képernyő

A megjelenő listában kattintson az egyik árajánlat sorára jobb gombbal majd válassza a megjelenő listában a ”Visszaigazolás készítése a listából” opciót. Ebben az esetben a visszaigazolás az összes árajánlatból készül, amit a lista tartalmaz, ezért fontos a listát a feladathoz megfelelően szűrni.

Több árajánlatból visszaigazolás

Keresőszavak: árajánlatból visszaigazolás, visszaigazolás készítése árajánlatból rendelés

2008. május 26.

Visszaigazolásból számla készítése

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Amennyiben visszaigazolásból szeretne számlát készíteni, lépjen a Megrendelés / Visszaigazolások lekérdezése menüpontba. A megjelenő szűrőképernyőn szűrje le a kívánt bizonylatot vagy bizonylatlistát. A megjelenő listában kattintsunk jobb gombbal a visszaigazolás sorára, majd válasszuk a számla készítése a visszaigazolásból opciót.

Visszaigazolásból számla készítése

            

Ezt követően a megjelenő számla készítő ablakban adhatja meg a fizetési módot, valamint a számla adatait és el tudja készíteni a számlát.

A számla elkészítését követően, a visszaigazolás zöld színről fehérre változik, így jelöli a program a lezárt visszaigazolást. Amennyiben később a számlát stornózza, a visszaigazolás ismét zöld színű, azaz aktív lesz, így lehet azt ismét kiszámlázni.

Lehetőség van arra is, hogy nem egy visszaigazolásból készítünk számlát, hanem több visszaigazolásból. Ennek az a feltétele hogy a visszaigazolás listája, csak egy vevőnek kiállított nyitott visszaigazolásokat tartalmazhat. Ezt a szűrő funkció segítségével állíthatja elő. Szűrjön egy adott vevő nyitott visszaigazolásaira, a megfelelő dátumokkal.

 Visszaigazolások szűrése egy megrendelőre

A megjelenő listában kattintson az egyik visszaigazolás sorára jobb gombbal majd válassza a megjelenő listában a “Számla készítése listából” opciót. Ebben az esetben a számla az összes visszaigazolásból készül, amit a lista tartalmaz, ezért fontos a listát megfelelően szűrni.

 Visszaigazolásokból számla

Több visszaigazolásból készített számla esetén lehetőség van a göngyölés beállítására.

               

Keresőszavak: visszaigazolásból számla, számla készítése visszaigazolásból, visszaigazolásból számlázás, több visszaigazolás számlázása, proformából számla

2008. május 26.

Hogyan kérhetem le az aktuális kintlévőségeket?

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Amennyiben a számlák kiegyenlítését pontosan vezetik, lehetőség van a pillanatnyi kintlévőségek lekérdezésére.

A kintlévőségek lekérdezéséhez lépjen be a Bizonylatlisták / Számlák listája menübe, majd a szűrőképernyőn állítsa be a kívánt szűrési módot, illetve a szűrőképernyő jobb oldalán állítsa be a Kiegyenlítés szerinti szűrést.

  • Összes számla / alapbeállítás, mely minden számlát tartalmaz
  • Részben kiegyenlített számla / Azok a számlák, amit a vevő még csak részben utalt át
  • Kiegyenlített / Időben, vagyis az esedékesség lejárata előtt kifizetett számla
  • Kintlévőség / Még nem kiegyenlített számla, de az esedékesség határideje még nem járt le
  • Késedelmes teljesítés / Az esedékesség lejáratát követően kiegyenlített számla
  • Késedelmes kintlévőség / Az esedékességi ideje már lejárt a számlának de a vevő még nem egyenlítette ki
  • Késedelmes fizetés / Azok a számlák, amit késve egyenlítettek ki, vagy még nem egyenlítettek ki
  • Túlfizetés / Azok a számlák, melyek a szükségesnél nagyobb összeggel kerültek kiegyenlítésre

kintlevoseg.jpg

Keresőszavak:tartozások, kintlévőség, késedelmes tartozás kintlévőség később fizet, kik tartoznak

2008. május 26.

A Kulcs-Soft programokhoz használható SQL verziók

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

A Kulcs-Soft szoftverek az alábbi SQL szerverekre telepíthetőek:

Tovább »

2008. május 23.

Az adatbázis frissítését csak rendszergazda végezheti el

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Frissítést követően a programba, a rendszergazdának kell előbb belépnie, hogy az adatbázis frissítése megfelelően megtörténjen. Amennyiben nem a “Rendszergazda” felhasználói névvel lépnek be elsőnek a programba, “Az adatbázis frissítését csak rendszergazda végezheti el” figyelmeztető üzenet jelenik meg.

Az adatbázis frissítését csak rendszergazda végezheti el

Kattintson az <OK> gombra, majd ismét indítsa el a programot. A belépés ablakon adja meg a Rendszergazda belépési azonosítóját.  A rendszergazda felhasználói neve: Rendszergazda  A rendszergazda jelszava: kulcs

Számlázó belepés

Keresőszavak: belépés, bejelentkezés. hitelesítés, azonosítás

2008. május 22.

Átadás beállítása Számlázó és Házipénztár program között

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Számlázó rendszereink (Kulcs - Számla / Számlázó rendszer, Kulcs - Számla Plusz / Számlázó és ügyfélkezelő rendszer, Kulcs - Készlet / Készletnyilvántartó és Számlázó rendszer) és a Házipénztár programunk között lehetősége van online adatátadásra. Ez azt jelenti, hogy megfelelő beállításokkal a számlázó programba felrögzített készpénzes számlák automatikusan átkerülnek a Házipénztár programba, pénztárbizonylatként, valamint az is beállítható, hogy a Házipénztár program a készpénzes számla kiállítását követően azonnal házipénztár bizonylatot is nyomtasson. Az adatátadás online jellegű, ami azt jelenti, hogy azonnali adatátadás történik a programok között, utólagosan ezek az adatok nem adhatók fel a Házipénztár rendszer számára. Abban az esetben, ha utólagos adatátadásra lenne szükség, a Házipénztár programba kézzel rögzítheti fel a hiányzó tételeket.


A beállítás lépései:

Valamely program Karbantartás menüjéből válassza ki az Adatátadó rendszer futtatása menüpontot. A megjelenő ablakban  Kulcs-Számla vagy Kulcs-Számla Plusz használata esetén válassza a Kulcs-Számla felad Kulcs-Házinak lehetőséget, Készletnyilvántartó program esetén, a Kulcs-Készlet felad Kulcs-Házinak opciót.

 Adatátadás Számlázó és Házipénztár között

A Tovább >> gombra történő kattintás után adja meg a számlázó programbeli cégnevet, valamint az évszámot, amely cégből/évből szeretné feladni a tételeket a Házipénztár rendszer felé.

Számlázó Házipénztár átadás

A Tovább >> gombra történő kattintás után, jelölje be a  „Van kapcsolat a házipénztárral” opciót, valamint itt adhatja meg a távoli kiszolgáló elérését is.

Számlázó Házipénztár átadás

A távoli kiszolgáló használatának beállítása az alábbi esetekben kötelező:

  1. Egygépes használat esetén, ha 8-as verziójú SQL szervert használ.

  2. Többgépes használat esetén a munkaállomásokon történő beállításnál (függetlenül az SQL szerver verziószámától). 

Távoli kiszolgálót az alábbi  esetekben nem kell beállítani a program számára:

  1. Ha egy gépen használja a szoftvert és az Ön által használt SQL szerver verziója 7-es (az SQL szerver verziószámának megállapításához itt talál segítséget)

  2. A szervergépen történő beállítás esetén (többgépes használat mellett), ha az SQL szerver verziószáma 7-es.

Házipénztár programba jellemzően a készpénzes számlákat kell átadni, így a fizetési módoknál a készpénzeseket célszerű bejelölni, könyvelt cég és évnél megadhatja a feladandó tételek célját (céget, évet, valamint a pénztár nevét is). Itt jelölheti meg átadásra a „Kézi számlák kapcsolata (kimenő fizetési módokkal)” opcióval a számlázó rendszerbe felrögzített kézi számlákat, valamint állíthatja be az „Azonnali bizonylatnyomtatást” is, melynek eredményeképpen a készpénzes számla kiállításakor azonnal nyomtatásra kerül a pénztárbizonylat is.

Az átadás beállítása akkor volt sikeres, ha az alábbi üzenetet kapja a programtól. Ezt követően indítsa újra a számlázót és a feladás már működik. Fontos, hogy ezentúl a hibamentes átadáshoz a feladó és a fogadó programot, azaz a számlázót és a házipénztárat együtt kell frissítenie.

Számlázás Házipénztár átadás

Az adatátadás beállítása során az alábbi hiba- és figyelmeztető üzenettel találkozhat:

Kapcsolati hiba: Az adatbázishoz nem lehet kapcsolódni! 

Ilyen esetben a távoli kiszolgáló beállításait kellene ellenőriznie a fentiek alapján. 

Keresőszavak: átadás házipénztárnak, házi, átadás készpénzes számla átadása, házipénztár bizonylat, házipénztár, kp számla

2008. május 22.

Mit tegyek, ha eddig nem frissítettem, de most ismét frissítenék?

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

A frissítés készletnyilvántartó, számlázó és raktár program esetén akkor is gond nélkül elvégezhető, ha Ön nem a legutolsó hivatalos verzióval rendelkezik szoftverünkből.

Ebben az esetben is elég a legutolsó hivatalos verzióval frissíteni a programját. Az utolsó verzió folyamatosan tartalmazza a már korábban kiadott frissítéseket, így nem kell minden addig kiadott frissítést egyesével lefuttatnia.

A verziók számáról és tudásáról és az aktuális verzióról  ITT  tájékozódhat.
A frissítés menetéről  ITT  olvashat.

Keresőszavak: kimaradt frissítés, kimaradt verzió, közbenső frissítés, közbenső verió verziók

2008. május 22.

Ügyfelek csoportosítása

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Az ügyfelek csoportosításának megadására a Karbantartás / Beállítások / Cégfüggő beállítások / Törzsek / Csoportok / Ügyfél menüpontban van lehetőség.

Készletnyilávntartó programban ügyfél csoportosítás

A megjelenő ablakban első lépésben adja meg a csoportok neveit, ami alapján majd később azonosíthatja azokat. Ezt követőn a bal oldali menüpontban válassza ki az első csoportot majd vigye fel a csoport tulajdonságait az <Új> gombra kattintva. Itt meg kell adni az új ismérv kódját, megnevezését, a {Felhasználói felület} fülön pedig, amennyiben szükséges, megadhatja a tulajdonság angol és német nyelvű elnevezését.

ucsoport2.jpg

A csoportosítás tulajdonságainak megadását követően a következő listát kapjuk. Mind a három csoport korlátlan számú tulajdonsággal tölthető fel, célszerű egymást kizáró ismérveket megadni, a csoportosítás optimális kihasználásához.

Készletnyilvántartó program ügyfél csoportosítás

A megadott csoportokat az ügyfélhez hozzá kell rendelni. Ezt utólag az ügyfél menüpontban teheti meg az ügyfél adatlapján, vagy új ügyfél felvitelekor, közvetlenül megadható.

Csoport hozzárendelés ügyfélhez

A lenyíló menüben kiválaszthatóak a korábban felvitt tulajdonságok, így rendelheti az ügyfelet egy csoporthoz.

Készletnyilvántartó ügyfél csoportosítása

Keresőszavak: ügyfelek ügyfél partner vevő szállító beszállító csoport csoportosítás csoportosítása. 1.csoport. 2.csoport, 3.csoport 1. csoport, 2. csoport, 3. csoport, csoportosítások

2008. május 21.

Termékek csoportosítása

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

A termékek csoportosításának megadására a Karbantartás / Beállítások / Cégfüggő beállítások / Törzsek / Csoportok / Termék menüpontban van lehetőség.tcsoport1.jpg

A megjelenő ablakban első lépésben adja meg a csoportok neveit, ami alapján majd később azonosíthatja azokat. Ezt követőn a bal oldali menüpontban válassza ki az első csoportot majd vigye fel a csoport tulajdonságait az <Új> gombra kattintva. Itt meg kell adni az új ismérv kódját, megnevezését, a {Felhasználói felület} fülön pedig, amennyiben szükséges, megadhatja a tulajdonság angol és német nyelvű elnevezését.

tcsoport2.jpg

A csoportosítás tulajdonságainak megadását követően a következő listát kapjuk. Mind a három csoport korlátlan számú tulajdonsággal tölthető fel, célszerű egymást kizáró ismérveket megadni, a csoportosítás optimális kihasználásához.

tcsoport3.jpg

A megadott csoportokat a termékekhez hozzá kell rendelni. Ezt utólag a termék menüpontban teheti meg a termék adatlapján, vagy új termék felvitelekor, közvetlenül megadható.

tcsoport4.jpg

A lenyíló menüben kiválaszthatóak a korábban felvitt tulajdonságok, így rendelheti a terméket egy csoporthoz.

tcsoport5.jpg

Keresőszavak: termék csoportok, termékek csoportosítás, csoportosítása, 1. 2. 3. csoport, 1.csoport, 2.csoport 3.csoport, termékcsoportok, csoportosítások

2008. május 21.

Bizonylatok csoportosítása

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

A bizonylatok csoportosításának megadására a Karbantartás / Beállítások / Cégfüggő beállítások / Törzsek / Csoportok /  menüpontban van lehetőség. Itt válassza ki, mely bizonylathoz szeretne csoportokat definiálni.

Az alábbi bizonylatokat csoportosíthatja:

  • Számla
  • Bejövő számla
  • Árajánlat
  • Visszaigazolás
  • Szállítói megrendelések
  • Gyártás / szétszerelés bizonylat

 Készletnyilvántartó bizonylatok csoportosítása

Válassza a kívánt bizonylat menüpontját, majd az <Új> gomb használatával adja meg a bizonylat csoportjait.

Készletnyilvántartó bizonylatok csoportosítása

Készletnyilvántartó bizonylatok csoportosítása

A csoportok megadását követően, a csoportosítás működik a programban, a bizonylatok kiállításakor kiválasztható az adott bizonylat csoportja is.

Készletnyilvántartó bizonylatok csoportosítása

Keresőszavak: bizonylat csoportosítása, csoportosítás, csoport,

2008. május 21.

Csoportosítási lehetőség a programban

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

A készletnyilvántartó, számlázó és raktárkezelő programban lehetőség van csoportok létrehozására. A csoportok segítséget nyújtanak listák, kimutatások készítéséhez.

A  programban az alábbiak csoportosítására van lehetőség:

A csoportosítás nagy segítséget nyújthat listák lekérdezésekor, kimutatások statisztikák készítésekor, ugyanakkor figyelembe kell venni, hogy a megadott csoportosítás nem használható bizonylaton ügyfél vagy termék kiválasztásakor, csak szűrőablakokban jelenik meg a csoportválasztási lehetőség.

Keresőszavak: csoportok, csoportosítás, csoport megadása, csoport csoportosítás beállítása

2008. május 16.

Hogyan telepíthetem újra a programom ha újratelepítem a gépem?

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Újratelepítés utáni első visszatöltés»  Az újratelepítés első lépéseként a jelenlegi adatbázisról készítsen egy mentést.

»  Ezt követően az újratelepített gépre telepítse fel a szoftvert a legfrissebb telepítőkészlettel. Ezt letöltheti weboldalunkról a termékszámának megadásával. A termékszámot a végfelhasználói licenc szerződésen, vagy a régi programjában a Súgó/Névjegy menüben találja.

»  Telepítés után indítsa el egyszer a programot és adja meg a cége nevét, majd ha elindult a szoftver, zárja be.

»  Töltse vissza a mentést, a cégnévnél jelölje be az újratelepítés utáni első visszatöltés funkciót.

Újratelepítés utáni első visszatöltés

Minden megjelenő kérdésre válaszoljon igennel!
Amennyiben az alábbi  üzenetet kapja, sikeres volt a visszatöltés, megkezdheti a munkát az újratelepített programjában.

Újratelepítés utáni első visszatöltés

2008. május 15.

Új fizetési mód felvitele

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

A számlázó program alap esetben egy készpénzes és egy utalásos fizetési móddal kerül feltöltésre. Vásárlás és telepítést követően ezeket a fizetési módokat találja a programban. A programban további fizetési módok rögzíthetőek fel, a felhasználók által.

Az új fizetési mód felrögzítéséhez lépjen be a Karbantartás / Beállítások / Cégfüggő beállítások / Törzsek / Fizetési módok / menüpontba. Kattintson a <Új> gombra és adja meg az új fizetési mód adatait.

fizmod.jpg

fizmod2.jpg

  • Kód - A fizetési mód sorszáma, nem lehet két azonos
  • Lokális megnevezés - A fizetési mód megnevezése
  • Angol megnevezés - A fizetési mód angol nyelvű megnevezése
  • Német megnevezés - A fizetési mód német nyelvű megnevezése
  • Nyelv3 megnevezés - A fizetési mód idegen nyelvű megnevezése
  • Nyelv4 megnevezés - A fizetési mód idegen nyelvű megnevezése
  • Esedékesség - A fizetési módhoz tartozó esedékességi idő
  • Azonnali kiegyenlítés - A számla kiállítást követően azonnal kiegyenlített legyen, vagy kézzel kelljen kiegyenlíteni. (Kp számla esetén célszerű bejelölni)
  • 5 forintra kerekítés - A végösszeg kerekítése 0 illetve 5 forintra. Készpénzes fizetési módoknál kell alkalmazni.

A fizetési mód adatainak megadása után kattintson az <OK> gombra, ezzel elmentődnek a beállítások.

Ettől kezdve ez a fizetési mód is kiválasztható lesz számla készítésekor, vagy hozzárendelhető lesz az ügyfélhez.

Keresőszavak: fizetési mód, fizetésimód, új fizetési mód, új fizetési mód felrögzítése, postai utánvét, postaiutánvét

2008. május 14.

Az elszámolási időszakos ügyletek áfa-rendszerbeli megítélése

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

(áfatörvény 58. § és 164. §)
2008.04.22.

Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény (továbbiakban: áfatörvény) 58. § (1) bekezdése úgy rendelkezik, hogy termék értékesítése, szolgáltatás nyújtása esetében, ha a felek részletfizetésben vagy határozott időre szóló elszámolásban állapodtak meg, teljesítés az ellenérték megtérítésének esedékessége, amelyre az adott részlet vagy elszámolás vonatkozik.

Ez a szakasz az elszámolási időszakhoz kötött teljesítések tekintetében határozza meg a fizetendő adó megállapításának időpontját. Elszámolási időszakos a teljesítés, ha a felek között folyamatos jogviszony van, amelynek során a közöttük megvalósult teljesítésekről az általuk megállapodott időszakokra vonatkozóan összevontan számolnak el, illetve, ha rendszeresen, ismétlődő jelleggel történik az adott időszakban nyújtott szolgáltatások, teljesített termékértékesítések vonatkozásában – összevontan – díjfizetés (tipikusan ilyenek az átalánydíjas ügyletek).

Az elszámolási időszakos teljesítések közé tartoznak pl. a közüzemi szerződésen alapuló jogviszony során eszközölt teljesítések, a bérbeadás, vagy az az eset is, amikor a rendszeresen, folyamatos jelleggel beszerzett termékekről nem szállításonként, hanem meghatározott periódusokban számolnak el, a periódus végén összesítik, egyeztetik az értékesített termékek mennyiségét, összetételét, minőségét, stb (pl. amikor az értékesített pékáru mennyiségét és annak ellenértékét a felek kéthetes periódusokban a periódus végén állapítják meg).

Minden olyan esetben, amikor a felek elszámolási időszakhoz kötött ügyletet bonyolítanak egymás között, az adófizetési kötelezettség az adott elszámolás, vagy átalánydíj fizetési határnapján keletkezik, azaz nem az elszámolás napja, hanem a fizetési határidő lesz a teljesítés időpontja.

Ha például a fuvarozási szolgáltatást nyújtó adóalany az általa adott hónapban teljesített összes fuvarozást – a partnerével kötött megállapodás szerint – havonta egyszer összesíti, ez azt jelenti, hogy a felek havi elszámolásban állapodtak meg. Az elszámolás napja jellemzően – tekintve, hogy a fuvarozásért fizetett ellenérték egy naptári hónapban teljesített szolgáltatásokra vonatkozik – az adott hónap utolsó napja lesz, azonban a fizetési határidő – és így a teljesítés napja – ettől eltérő időpont is lehet, attól függően, hogy a felek milyen fizetési határidőben állapodtak meg. Pl. ha a március havi fuvarozási szolgáltatások elszámolási napja március 31-e, azonban a szerződés alapján fizetni csak 120 nap múlva kell, akkor a március havi fuvarokról kiállított számlát július 29-ével mint teljesítési időponttal kell kiállítani, és így – függetlenül attól, hogy az elszámolás márciusban történik, és fizikai értelemben március havi teljesítésekről van szó – a fuvarozási szolgáltatást terhelő áfát (feltételezve, hogy a fuvarozó havi bevalló) a július havi bevallásban kell fizetendő adóként beállítani (ugyanakkor az igénybe vevőnél is ezzel az időponttal nyílhat csak meg az adólevonási jog az áfatörvény 119. § (1) bekezdése alapján).

Az áfatörvény 58. § (1) bekezdése alapján ítélendő meg az az eset is, ha a könyvelési szolgáltatást nyújtó adóalany a könyvelési díjat – előre megállapodott havi fix összegben – havonta számlázza. Az elszámolás napja – tekintve, hogy a könyvelési díj egy naptári hónapban teljesített szolgáltatásokra vonatkozik, jellemzően az adott hónap utolsó napja lesz, azonban a fizetési határidő – vélhetően – ettől eltérő időpont (amit a felek fizetési határidőként kikötöttek). Pl. ha a május havi könyvelési szolgáltatások elszámolási napja május 31-e, azonban a szerződés alapján fizetni csak minden hónapot követő hó 15-én kell, akkor a május havi könyvelési díjról kiállított számlát június 15-ével mint teljesítési időponttal kell kiállítani, és a könyvelési szolgáltatást terhelő áfát a havi bevalló adóalany a június havi bevallásban szerepelteti (ugyanakkor az igénybe vevőnél is ezzel az időponttal nyílhat csak meg az adólevonási jog).

Az áfatörvény 164. §-ában foglalt gyűjtőszámla nem azonos az áfatörvény szerinti elszámolási időszakos teljesítésekkel. A gyűjtőszámla egy számlázási módszer, amelyre abban az esetben kerülhet sor, ha a teljesítésre kötelezett adóalany részéről valamely partnere felé az adó-megállapítási időszaka alatt több, az áfatörvény szerint számla kibocsátására okot adó ügyletet teljesít.

Gyűjtőszámla esetén a felek minden egyes teljesítésről már elszámoltak, a megállapodásuknak megfelelően esetleg megtörtént már az ellenérték megfizetése is, csak magát a számlakiállítást „tolják el” a teljesítésre kötelezett adóalany adó-megállapítási időszakának utolsó napjára.

Az áfatörvény 164. §-ában tárgyalt gyűjtőszámlát a 171. §-ban szereplő adattartalommal kell kibocsátani. Ennek megfelelően a gyűjtőszámlán az összes számlakibocsátásra jogalapot adó ügylet adóalapját tételesen fel kell tüntetni adómérték, illetve adómentesség és teljesítési nap szerinti csoportosításban. Ebből egyben az is következik, hogy a gyűjtőszámlán az adott ügylethez tartozó valamennyi teljesítési időpontnak szerepelnie kell. A gyűjtőszámlának ugyanis nincs saját teljesítési időpontja, a teljesítési időpont az egyes ügyletekhez van rendelve.

Az áfatörvény 58. §-a ezzel szemben teljesítési időpontot meghatározó szabály, amelynek lényege, hogy – függetlenül attól, hogy fizikai értelemben a felek között több ügylet teljesül – az elszámolási időszakban eszközölt teljesítésekről egy időpontban számolnak el, így az általános forgalmi adó szempontjából csak egy teljesítési időpont van, ami a fizetési határidő, azaz ez esetben pusztán egy számlakibocsátásra jogalapot teremtő ügyletről beszélhetünk, ezért ezen ügyletekről csak egy számla készül, ami nem lehet gyűjtőszámla, hiszen ez esetben nincsen meg az áfatörvény 164. § (1) bekezdésének záró fordulatában szereplő azon kitétel, amely szerint gyűjtőszámla alkalmazásához szükséges, hogy több, számlakibocsátásra jogalapot teremtő ügylet kerüljön teljesítésre.

APEH Ügyfélkapcsolati és Tájékoztatási Főosztály 1559336644

Forrás: APEH portál
2008.04.22.

2008. május 14.

Hogyan lehet alapértelmezett raktárat megadni?

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

A raktározó programban és a készletnyilvántartó és számlázó programban lehetőség van alapértelmezett raktár beállítására.

Alapértelmezett raktár megadásához, kattintson a Karbantartás / Beállítások / Cégfüggő beállítások / Egyéb menüpontra majd az alapértelmezett raktár opciónál válassza ki a kívánt raktárat.

alapraktar.jpg

Keresőszavak: alapértelmezett raktár, alap raktár, default raktár

2008. május 9.

Hogyan készíthető idegen nyelvű visszaigazolás?

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Idegen nyelvű visszaigazolás a Kulcs-Készlet és a Kulcs-Számla-Plusz szoftverünkkel készíthető.

A beállításhoz az alábbi lépéseket kell tennie:

• Lépjen a Megrendelés menübe, válassza a Visszaigazolás nyomtatási sablon, abban pedig az Új sablon felvitele opciót

Visszaigazolás nyomtatási sablon

• Sémanévnek adja meg a bizonylat nevét pl.: Angol visszaigazolás
• Kattintson duplán a egyesével a fejlécszövegeknél és tételszövegeknél a szavakra és írja át azokat az angol megfelelőjére 
•Amennyiben szükséges, írja át a Fejléctételek és Tételszövegek címkéit is, valamint a szükségtelen címkék kikapcsolhatóak.

Visszaigazolás nyomtatási sablon -angol

Amikor kész, <OK>.

A bizonylat kiállításához lépjen a Megrendelés/Új visszaigazolás menübe, a Sablonnál válassza ki a korábban felvitt sablont. Ez a bizonylat nyomtatásban már a kívánt nyelven jelenik meg.

Visszaigazolás nyomtatási sablon -felhasználás

                        

Keresőszavak: idegen nyelvű angol német külföldi visszaigazolás, proforma, bizonylat, tetszőleges

2008. május 6.

Számlákból készült nyomtatványok

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

A készletnyilvántartó program és a számlázó programok a számlák alapján az alábbi nyomtatványokat tudják elkészíteni automatikusan:

Keresőszavak: nyomtatvány formanyomtatvány nyomtatványok formanyomtatványok

2008. május 6.

Boríték nyomtatása

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

A számlázó program az elkészült számlák mellé borítékot is készít. Ehhez nem kell mást tennie, mint leszűrnie a Bizonylatlisták / Számlák listájában a számlákat azokra, amelyekhez borítékot szeretne készíteni, majd az egyik számlára jobb gombbal kattintva válassza ki a Nyomtatás menüben a boríték méretét. A szoftver 11 x 22 cm-es és 16 x 23-cm-es borítékot kezel.

A boríték méretének kiválasztását követően megjelenő ablakban paraméterezheti a borítéknyomtatást. Az ügyfelek fülön törölhet azokat az ügyfeleket, akiknek nem szeretne borítékot nyomtatni.

b1.jpg

 b2.jpg

A szoftver a feladó adatait az Induló adatokból veszi a nyomtatási kép bal felső sarkában található módon. A nyomtatvány helyes kitöltéséhez célszerű az induló adatokat ennek megfelelően megadni, melyet utólag a Karbantartás / Induló adatok megadása menüpontban módosíthat.

Nyomtatási képen :

b3.jpg

Keresőszavak: boriték 

2008. május 6.

Könyvelt küldemény és távmásolat

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

A számlázó programok és a készletnyilvántartó program képes számla mellé könyvelt küldemény és távmásolat feladóvevényének kitöltésére. Ehhez annyit kell tennie, hogy leszűri a kívánt számlákat, a Bizonylatlisták / Számlák listája menüben, majd a megjelenő listában az egyik sorra jobb egérgombbal kattintva a Nyomtatás menüben válassza a Könyvelt küldemény és távmásolat lehetőséget. A megjelenő képernyőn paraméterezheti be a bizonylatot, valamint az Ügyfelek fülön távolíthat el  a listáról olyan ügyfeleket, akinek a részére nem szeretne nyomtatványt kitölteni.

kkt1.jpg

kkt2.jpg

A nyomtatásra kattintva lehet a nyomtatóba helyezett Könyvelt küldemény és távmásolat nyomtatványt a számlázóval kitölteni.

Nyomtatási előkép:

kkt3.jpg

2008. május 6.

Utánvételi lap

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

utanvet.jpg

A számlázó program az elkészült számlák mellé utánvételi lapot is képes nyomtatni. A nyomtatáshoz be kell lépnie a Bizonylatlisták / Számlák listája menübe és le kell szűrni azokra a számlákra, melyek mellé utánvételi lapot szeretne készíteni. A megjelenő számlalistában kattintson a az egér jobb gombjával a számla sorára, és a megjelenő helyi menüben válassza a Nyomtatás menüben a Utánvételi lap lehetőséget.  

A megjelenő képernyőn paraméterezheti be a bizonylatot, valamint az Ügyfelek fülön távolíthat el  a listáról olyan ügyfeleket, akinek a részére nem szeretne utánvételi lapot kiállítani.

utanvet1.jpg

utanvet2.jpg

A nyomtatásra kattintva lehet a nyomtatóba helyezett utánvételi lapot a számlázóval kitölteni.
A szoftver az utánvételi összeg címzettjét az Induló adatokból veszi a nyomtatási kép jobb alján látható módon. A nyomtatvány helyes kitöltéséhez célszerű az induló adatokat ennek megfelelően megadni, melyet utólag a Karbantartás / Induló adatok megadása menüpontban módosíthat.

Nyomtatási képen az alábbi alapban jelenik meg a nyomtatvány:

utanvet3.jpg

Keresőszavak: postai utánvét, utánvételi lap, postai uv