Ügyfélegyesítés – Könyvelő program
A programfunkció ügyfeltörzsünk karbantartásában lehet segítségünkre, olyan esetekben, ha valamely partnerünk duplán vagy triplán szerepelnek a rendszerben. A funkció a Könyvelő szoftver Standard és Plusz verziójában érhető el.
Az adatátadási vagy adatrögzítési folyamatok során előfordulhat, hogy partnereink duplán vagy triplán szerepelnek a törzsben. Ez a jelenség akkor okozhat problémát, ha a vevő és/vagy a szállító analitikán látszik, hogy egy ügyfél bizonylatai (számlái és/vagy kiegyenlítései) több blokkban listázódnak. Ha adott számla és a hozzá tartozó kiegyenlítés nem egy partnerre, hanem (bár a partner neve helyesnek tűnik, de) két különböző ügyfélre lett könyvelve. Ilyen esetben a folyószámla rendezése közben nehézségbe ütközhetünk, mert a programfunkció működése különösen érzékeny arra, hogy az azonos partnerre rögzített számlákat és kiegyenlítéseket lehet összepontozni általa.
Az Ügyfélegyesítés funkció segítségével a véletlenül többszörösen felrögzített ügyfeleket vonhatjuk össze, minden adatukkal együtt. A gyakorlatban jellemzően a következő három esetben lehet erre szükségünk:
» | ha ugyanazt az ügyfelet ugyanazzal a névvel kétszer rögzítettük, vagy |
» | ha ugyanazt az ügyfelet kicsit eltérő néven (rövidítés, vagy elütés miatt) kétszer rögzítettük, esetleg az ügyfél nevébe szükségtelen szóköz vagy írásjel került, |
» | előfordulhat továbbá, hogy adatátadás vagy a pénzügyi év zárása / nyitása közben esetleg újra létrehoztuk az ügyfelet. |
Mindhárom esetben ezt a menüpontot használhatjuk: az ügyféltörzsben kattintsunk egyszer az összevonni (és egyben törölni) kívánt ügyfélre.
Válasszuk az Ügyfél / Ügyfélegyesítés menüpontját vagy nyomjuk meg a CTRL + E billentyűkombinációt.
A bal oldalon láthatjuk a törölni kívánt ügyfelet, jobb oldalon kiválaszthatjuk, hogy mely ügyfélre kerüljenek át az adatai. A hasonlóság érzékenysége csúszka segítségével a program segít megtalálni a hasonló ügyfélneveket, így gyorsabban megtalálhatjuk kívánt ügyfelet, mint szimpla gyorskereséssel.
A jobb oldalon, a néven kívül bármilyen adatot megváltoztathatunk. A képernyő közepén található gombok segítségével hozhatjuk át a baloldali ügyfél adatait. A legalsó gomb (CTRL + A) minden adatot áthoz a baloldalról, de csak akkor, ha a jobb oldalon az adott adat nincs kitöltve.
Az OK gomb lenyomásával hagyhatjuk jóvá az adatok módosítását. Ekkor a baloldalon található ügyfél kitörlődik a nyilvántartásból és az összes adata (számlák, kiegyenlítések, kipontozások) átkerülnek a jobb oldali ügyfél neve alá.
Az ügyfélegyesítés programfunkció futtatása utáni vevő-szállító analitikát ide kattintva tekintheti meg, a bizonylatok már egy partneren szerepelnek, így a folyószámla-rendezés menüpont által összepontozhatóak lesznek.
A következő paraméterezhető menüpont:
|
Hasznos volt az információ?
|
|
Kapcsolódó bejegyzések
|
|