LIGHT / PLUSZ programfunkció
Küldje el ezt a cikket! Küldje el ezt a cikket!
Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Verziótájékoztató, 2012. szeptember – Tárgyi eszköz program


Megjelent!

Kulcs-Tárgyi frissítés

2012. szeptember 28.

Selejtezési jegyzőkönyv is elkészíthető már az új Kulcs-Tárgyi szoftver frissítése után!

Nagy örömmel szeretnénk bejelenteni, hogy a szoftverfrissítés telepítése után minden Felhasználónk számára a programban már rögzített selejtezésekhez könnyedén előállítható kapcsolódó dokumentumként a Selejtezési jegyzőkönyv!

Amennyiben egy adott eszközhöz tartozik rész- vagy teljes selejtezési tranzakció, akkor utólag a Kimutatások / Selejtezési jegyzőkönyvek menüpont alól minden ilyen eszközhöz elkészíthető a Selejtezési jegyzőkönyv. Mivel a selejtezési jegyzőkönyvben speciális adatokat is meg kell jelenítenünk, így az ehhez szükséges információkat a felhasználónak rögzítenie kell a Karbantartás / Beállítások / Selejtezési jegyzőkönyv fül alatt, ahol törzsadatok rögzítése mellett a selejtezési jegyzőkönyv részeként kitérhetünk általánosságban a selejtezendő eszköz selejtezésének okára, és hasznosításának módjára. Természetesen ez egyedileg, eszközönként is szerkeszthető a Kimutatások / Selejtezési jegyzőkönyvek / Műveletek / Selejtezési jegyzőkönyv szerkesztése menüpont alól. Az elkészített Selejtezési jegyzőkönyvek pedig utólagosan is kinyomtathatóak akár egy adott eszköz selejtezésére vonatkozóan, vagy a szűrési feltételeknek megfelelő valamennyi selejtezett eszközre kötegelten.

Befejezetlen beruházások tételes nyilvántartása a szeptemberi verzióban!

A Kulcs-Tárgyi 2012. szeptemberi verziójában Ügyfeleink igényei szerint bevezettük a beruházások kezelését. Az új funkcióval lehetővé válik a még nem aktivált eszközökkel kapcsolatosan felmerült költségek rögzítése, ezáltal áttekinthetővé válnak a folyamatban lévő beruházásaink és a bekerülési értéket is automatikusan számolja a program. Ennek megfelelően még aktiválás előtt és után is lekérdezhetőek a beruházás során rögzített információk, így 4 új lista került a szoftverünkbe:

» Kimutatások / Befejezetlen beruházások / Befejezetlen beruházások listája az aktuális, vagy minden eszközre

» Kimutatások / Aktivált eszközök / Befejezett beruházások listája az aktuális, vagy minden eszközre

Kötelezően kitöltendő részleg-, és munkaszám beállítási lehetőség!

A pontos költségkalkuláció érdekében fontos lehet, hogy eszköz nyilvántartásunk költséghelyre és költségviselőre lebontva mutassa az oda tartozó eszközöket. Ezért hasznos ez az új beállítás, mely a részleg-, és munkaszámok használatára vonatkozóan kötelező jelleget állíthatunk be.

A funkció a Karbantartás / Beállítások / Cégfüggő beállítások / Egyéb lapon érhető el:

Az aktiválási dátum alapértelmezetten megegyezik a beszerzés dátumával!

Az új beállítás használatával az adatbevitel gyorsaságát szerettük volna elősegíteni, ugyanis a funkció alkalmazásával az adott eszköz beszerzési dátuma automatikusan megjelenik az aktiválás dátumaként. Természetesen az aktiválási dátum továbbra is szabadon módosítható az értékcsökkenés elszámolásáig, így minden olyan esetben ahol eltérő dátummal aktiválnánk egy eszközt a funkció bekapcsolása mellett is könnyedén felülírható.

Figyelmeztető üzenet, ha nem számoltuk el a Társasági adótörvény szerinti értékcsökkenést!

A fejlesztés célja mindenképp az volt, hogy az adatbevitel során figyelmeztessük a felhasználót, az esetleges hiányos kitöltések kapcsán, így ezentúl a szoftver figyelmezetést ad a felhasználó számára az eszköz lerögzítése esetén, ha csak a Számviteli törvény szerinti értékcsökkenési elszámolást készítettük volna el. Ilyenkor az eszköz rögzítése előtt lehetőség van az értékcsökkenési adatok pótlására, hogy minden törvényi előírásnak megfelelő tárgyieszköz kartonunk a rendelkezésre álljon.


Hasznos volt az információ?
info

Miért nem volt hasznos az információ? Kérjük, írja le pár mondatban észrevételét!
Hasznos volt az információ?
info


Kapcsolódó bejegyzések