Küldje el ezt a cikket! Küldje el ezt a cikket!
Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Verziótájékoztató, 2022. február – Kulcs-Könyvelés


Megjelent!

Kulcs-Könyvelés frissítés

2022. február 10.

Újdonságok a Könyvelő programban:

1) Elérhető a 2265-ös nyomtatvány kitöltése»
2) A 65-ös nyomtatvány M-es lapján megjelenő Teljesítési dátum megadásának lehetősége a Könyvelő ablakban»
3) Elérhető a 22A60-as nyomtatvány kitöltése»
4) Elérhető a 22TFEJLH nyomtatvány kitöltése»
5) Elérhető a 21K102-es nyomtatvány kitöltése»
6) Eltérő számlaérték figyelembevétele a K102-es bevallás elkészítése során»
7) ÁNYK fájl tartalmazza a cégnevet – A60, K102, TFEJLH»
8) Könyvelt adatok ellenőrzése»
9) NAV Online számla importer modul: Felső (Ügyfél) megjegyzés töltése a tétel megjegyzésekhez is»
10) NAV Online számla importer modul: Bizonylatok pénzforgalmi jelölőjének módosítási lehetősége»
11) NAV Online számla importer modul: Bizonylatok elszámolási időszakos jelölőjének módosítási lehetősége»
12) Egyenlegközlők listája»
13) A Banki export modul megvásárolható már Standard csomaggal rendelkező Ügyfeleink számára is»

Elérhető a 2265-ös nyomtatvány kitöltése

A Könyvelő program februári verziójával elérhetővé vált a 2265-ös nyomtatvány kitöltésének lehetősége.

Első lépésként a program Beállítások/Alapbeállítások/Cégfüggő beállítások/Áfa menüpontjában ki kell választani a 2265-ös nyomtatványt.

2265-ös nyomtatvány beállítása az Áfa menüpontban

A nyomtatvány kiválasztását követően – Standard vagy Plusz verziójú Könyvelő program esetén – ugyanezen menüpontban az Áfa gyűjtők átvétele gomb segítségével az előző évi nyomtatványnál használt Áfa gyűjtőinket átvehetjük az új 2265-ös nyomtatványhoz. Fontos! Az átvételt követően az Áfa-gyűjtők beállításait ellenőrizni szükséges a Beállítások/Törzskarbantartások/Áfa gyűjtők menüpontban. Miután meggyőződtünk arról, hogy az Áfa-gyűjtőknél megfelelő sorok kerültek bejelölésre, a bevallás elkészítéséhez le kell zárnunk az adott időszaki Áfa tételeinket.

Az Áfa zárást az Áfa listák/Zárás menüpontban tudjuk megtenni. Az első Áfa bevallási időszak zárása esetén fontos, hogy a már lerögzített tételeknél szinkronizálásra kerüljenek az Áfa-gyűjtők. Az Áfa-gyűjtők szinkronizálásához a program egy kérdést tesz fel a részünkre:

Áfa gyűjtők szinkronizálása

A szinkronizálás megfelelő elvégzése érdekében a „Csak az Áfa gyűjtő nélküli tételek szinkronizálása” opció ne kerüljön bejelölésre.

Az Áfa zárást követően a bevallás elkészítésére az Adatszolgáltatás/Feladás az ÁNYK programnak/2265-ös nyomtatvány menüpontban van lehetőség.

A 2265-ös nyomtatvány önellenőrzését pedig az Adatszolgáltatás/Bevallás önellenőrzése/2265-ös nyomtatvány menüpontban lehet megtenni.

A 65-ös nyomtatvány M-es lapján megjelenő Teljesítési dátum megadásának lehetősége a Könyvelő ablakban

A Könyvelő ablakban elérhető Módosított számla/Eltérő számlaérték menüpont egy új funkcióval került kiegészítésre, valamint a korábbi Eltérő Áfa dátum mező átnevezésre került az egyértelműbb használhatóság érdekében.

M-es lapra kerülő teljesítési dátum

Áfa bevallás időszakának dátuma:

A korábban Eltérő áfa dátum mezőként ismert funkció csak elnevezésében változott, funkciójában ugyanaz maradt.

Ha a funkció bejelölésre kerül, akkor aktívvá válik az Áfa bevallás időszakát meghatározó dátum megadásának lehetősége, mellyel befolyásolhatjuk, hogy az adott tételt mely Áfa bevallási időszakban legyen lehetőségünk lezárni az Áfa zárásban. Az itt megadott dátum nem jelenik meg egyik listán sem, csak azt vezérli, hogy az Áfa zárás menüpontban melyik időszakra szűrve tudjuk lezárni a bizonylatot. Ha megadásra kerül valamilyen dátum, akkor csak és kizárólag az annak megfelelő Áfa időszakra lehet lezárni a bizonylatot (pl.: A megadott dátum 2022.02.05., így havi bevallóként a februári Áfa bevallásba tudom lezárni a tételt, míg negyedéves Áfa bevallóként az 1. negyedévhez.)

Megkésett számlák esetén javasolt használni, hogy egy későbbi önellenőrzés során is oda kerüljenek a tételek visszazárásra, ahová szeretnénk őket.

Új funkció - M-es lapra kerülő teljesítési dátum:

A funkció bejelölésével elérhetővé válik egy új dátum megadási lehetőség az Áfa bevallás M-es lapjára kerülő teljesítési dátum rubrika. A mezőbe megadott teljesítési dátum kerül az Áfa zárást követően a Tételes belföldi Áfa összesítő jelentésre, valamint az Áfa bevallás M-es lapjára az adott bizonylat esetében. A dátum egyéb listákon (pl.: Karton, vagy Áfa-listák) nem jelenik meg. A funkció használatával a számlán szereplő eredeti teljesítési dátumot kell megadni a rubrikába, a Könyvelő ablakban szereplő Teljesítés mezőjébe egy általunk választott dátum kerül, mely egyben a bizonylat számviteli teljesítési dátuma is lesz.

Az alábbi példában a könyvelő ablak Teljesítés mezőjébe 2022. február 01. került megadásra, míg az Áfa bevallás M-es lapjára kerülő teljesítési dátum mezőbe 2022. január 25.

M-es lapra kerülő teljesítési dátum - Könyvelő ablak

A Tételes belföldi Áfa összesítő jelentésen 2022. január 25. jelenik meg a Teljesítés mezőben a bizonylat esetében:

M-es lapra kerülő teljesítési dátum - Tételes belföldi Áfa összesítő jelentés

Megkésett számlák esetén javasolt használni, amennyiben a Teljesítés dátuma mezőbe nem adható meg a bizonylat eredeti teljesítési dátuma, mert a korábbi időszak könyvelése lezárásra került és visszakönyvelés nem megengedett (pl.: periódus zárással lezárt időszakot érintene a számla teljesítés dátuma).

Elérhető a 22A60-as nyomtatvány kitöltése

A februári verzióban elérhetővé vált a 22A60-as nyomtatvány automatikus kitöltésének lehetősége.
A feladás megkezdése előtt el kell végezni a bevallani kívánt Áfa időszak zárását az Áfa listák/Zárás menüpontban. Áfa zárás nélkül az ÁNYK program felé a feladás nem végezhető el.

Az A60-as nyomtatvány kitöltéséhez kapcsolódó részletes leírás ide kattintva érhető el.

Elérhető a 22TFEJLH nyomtatvány kitöltése

A februári verzióval a 22TFEJLH-es nyomtatvány is elérhetővé vált. A nyomtatvány automatikus kitöltésének lehetőségét az Adatszolgáltatás/Feladás az ÁNYK programnak/22TFEJLH- nyomtatvány menüpontban érhetjük el.

Elérhető a 21K102-es nyomtatvány kitöltése

A legújabb programverzió a 21K102-es nyomtatvány automatikus kitöltésének lehetőségét is tartalmazza.
A nyomtatvány az Adatszolgáltatás/Feladás az ÁNYK programnak/21K102-es nyomtatvány menüpontban érhető el.

A K102-es nyomtatvány kitöltéséhez kapcsolódó részletes leírás ide kattintva érhető el.

Eltérő számlaérték figyelembevétele a K102-es bevallás elkészítése során

Amennyiben KATA vállalkozótól befogadásra kerül olyan bizonylat, melynek Áfa tartalma nem kerül teljes mértékben levonásra, úgy a Módosított számla/Eltérő számlaérték ablakban megadott Eltérő számlaérték adatok a K102-es bevallás elkészítése során is figyelembevételre kerülnek a Könyvelő program új verziójában.

Eltérő számlaérték figyelembe vétele a K102-es bevallás elkészítésekor

A KATA összesítő listán, valamint a K102-es bevalláson is a számla azon nettó értéke kerül figyelembe vételre, mely az Eltérő számlaérték mező Áfaalap rubrikájába megadásra került:

Eltérő számlaérték figyelembe vétele a K102-es bevallás elkészítésekor - KATA összesítő lista

ÁNYK fájl tartalmazza a cégnevet – A60, K102, TFEJLH

A 65-ös bevallás esetén a Könyvelő program a generált XML megnevezésébe a megadott cégnevet is belehelyezi. A februári verzió telepítésével már nem csak a 65-ös bevallás esetén, hanem az A60-as, a K102-es és a TFEJLH nyomtatvány esetében is megjelenik a fájl nevében a Cégnév, a könnyebb beazonosíthatóság érdekében.

A60-as bevallás esetén:

Cégnév megjelenítése az A60-as export fájlban

K102-es bevallás esetén:

Cégnév megjelenítése az K102-es export fájlban

TFEJLH bevallás esetén:

Cégnév megjelenítése az TFEJLH export fájlban

Új funkció! – Könyvelt adatok ellenőrzése

A Kulcs-Könyvelés 2022. februári verziójával elérhető egy új funkció, amivel ellenőrizhető, hogy vannak-e hibásan rögzített tételek a könyvelésünkben, vagy olyan Mérleg-, és Eredménykimutatás beállítás ami nem helyes, vagy épp hiányos.

A funkció csak Kulcs-Könyvelés Plusz programverzióban elérhető.

Két fő ellenőrzési funkció található a programban:

1. Könyvelt adatok ellenőrzése
2. Mérleg-, és Eredménykimutatás paraméterezés ellenőrzése

1. Könyvelt adatok ellenőrzése

A Kulcs-Könyvelés programban a Zárás és Nyitás/Könyvelt adatok ellenőrzése menüpontban érhető el az új funkció, aminek segítségével az alábbi ellenőrzéseket lehet lefuttatni, és megnézni, hogy milyen adatok esetén szükséges javítani a könyvelésünket.

Amennyiben minden rendben van a könyvelésünkkel, úgy az ellenőrzés során egy ilyen eredményt kapunk:

Könyvelt adatok ellenőrzése

Könyvelt adatok ellenőrzése – Ellenőrzés típusok

1. Gazdasági időszakon kívül eső tételek keresése: A funkció használatával ellenőrzésre kerül, hogy a könyvelési tételek között szerepel-e olyan, mely nem tartozik a Zárás és Nyitás/Beállítások/Általános beállítások menüpontban a Zárási időszaknál megadott intervallumba.

2. Főkönyvi kivonat vizsgálata: A funkció használatával ellenőrzésre kerül, hogy a könyvelt adatok között található-e olyan, melynél a Tartozik és a Követel oldal egyenlege nem megegyező.

3. Folyószámla analitika ellenőrzése: A funkció használatával ellenőrzésre kerül, hogy Vevő-szállító analitika kintlévőséges egyenlege, valamint a főkönyvi kivonat egyenlege megegyezik-e.

- Történt-e vegyes naplóban könyvelés Vevő vagy Szállító naplóhoz beállított főkönyvi számra.
- Történt-e olyan könyvelés, ahol a Vevő naplóban Szállító és/vagy Szállító naplóban Vevő főkönyvi szám lett megadva ellenszámlaként
- Van-e olyan összepontozás, mely eltérő Vevő és Szállító főkönyvi számokat érint
- Olyan bizonylatok keresése, melyek rendelkeznek kiegyenlítési dátummal, de egyben kintlévőségi összeggel is.

4. Nyitó mérleg számla egyenlegének vizsgálata: A Zárás és Nyitás/Beállítások/Általános beállítások között szereplő nyitómérleg egyenlegének vizsgálata.

5. Lefuttatásra került- e a devizás számlák tekintetében az átértékelés

6. Lefuttatásra került- e az Átvezetések menüpont

7. Lefuttatásra került-e az Automata kivezetések menüpont

2. Mérleg-, és Eredménykimutatás paraméterezés ellenőrzése

A Zárás és Nyitás/Beállítások menüpontban paraméterezhetőek az egyes Mérleg-, és Eredménykimutatások. A Beállítás ellenőrzése funkció abban nyújt segítséget az Ügyfeleinknek, hogy ennek segítségével ellenőrizni tudjuk, hogy milyen hibás beállításokat tartalmaznak az egyes kimutatások.

Első lépésként válasszuk ki azt a Mérleget vagy Eredménykimutatást, jelöljük ki, amelyiket ellenőrizni szeretnénk, csak a kijelölt beszámoló típusra fut le az ellenőrzés:

Paraméterezés ellenőrzése - Vizsgált kimutatás

Mérleg-, és Eredménykimutatás paraméterezés ellenőrzése – Ellenőrzés típusok

1. Hiányzó főkönyvi számok a paraméterezésben: Azokat a főkönyvi számokat sorolja fel a funkció az ellenőrzés után amikre van könyvelés az adott gazdasági évben (a főkönyvi számon van forgalom és az értéke nem nulla), de nincs beállítva a főkönyvi szám (vagy annak gyökér főkönyvi száma) a Mérleg-, és Eredménykimutatás paraméterezésben.

2. Ugyanaz a főkönyvi szám több helyre lett beállítva: Amennyiben egy főkönyvi szám több helyre is be lett állítva az egyes beszámoló típusoknál, akkor erről a program hibalistát küld. Az ellenőrzés azokra az esetekre fut le, ha egy főkönyvi szám több helyre ugyanazzal a jelleggel lett beállítva, továbbá ha ugyanarra az oldalra (Plusz, Mínusz) került egy főkönyvi szám több sor esetében. Ilyen esetben az összes beállítás felsorolásra kerül, így pontosan látszik, hogy pontosan hol szerepel a főkönyvi szám többször a beállítások között.

Hiányzó főkönyvi számok a paraméterezésben
1. kép, összesen: 2.

Hiányzó főkönyvi számok a paraméterezésben

A funkció részletesebb leírása ide kattintva tekinthető meg.

NAV Online számla importer modul: Felső (Ügyfél) megjegyzés töltése a tétel megjegyzésekhez is

A Könyvelő program Beállítások/Alapbeállítások/NAV számlaimport menüpontjában egy új funkció vált elérhetővé:

Felső megjegyzés töltése a tétel megjegyzésekhez is - Beállítás

A „Felső (Ügyfél) megjegyzés töltése a tétel megjegyzésekhez is” megnevezésű funkció bejelölésével a NAV Online Számlaimporter modul felső, számla adatokat tartalmazó részén megadott megjegyzés automatikusan betöltésre kerül az adott bizonylat tételeihez is.

Felső megjegyzés töltése a tétel megjegyzésekhez is

A funkciót abban az esetben javasolt használni, ha a bizonylatokon szereplő tételek nagy részénél, vagy esetleg az összes tételnél ugyanazt a megjegyzést szeretnénk használni, mint amit a fej adatokhoz megadtunk. A tételsorokban a funkcióval behelyezett megjegyzés módosítására van lehetőség.

Fontos! A „Felső (Ügyfél) megjegyzés töltése a tétel megjegyzésekhez is” funkció használata felülírja a Termék és főkönyvi szám összerendelésekben alkalmazott megjegyzést, amennyiben az érvényesült az adott tételnél.

NAV Online számla importer modul: Bizonylatok pénzforgalmi jelölőjének módosítási lehetősége

Az Online Számla rendszerébe felküldött bizonylatok között előfordulhat, hogy rosszul tartalmaznak olyan adatokat, melyek a könyvelés szempontjából létfontosságúak. Ilyen adat lehet a számlák pénzforgalmi jelölése vagy a jelölés hiánya. Amennyiben a bizonylatok helyesen kerültek kiállításra és csak az Online Számla rendszerbe felküldött adatok nem helyesek, úgy a Könyvelő program februári verziójában már lehetőség van a felküldött pénzforgalmi jelölésen módosítani.
Ha a számlák pénzforgalmi jelölésében módosítás történik, úgy arra a program figyelmeztető üzenetet küld, melyben az érintett bizonylatszámok sorszáma is szerepel.

Pénzforgalmi bizonylat esetén megszüntetésre kerül a pénzforgalmi jelölő:

Üzenet - pénzforgalmi jelölés esetén

Nem pénzforgalmi bizonylat esetén bejelölésre kerül a pénzforgalmi rubrika:

Üzenet - nem pénzforgalmi jelölés esetén

Természetesen a könyvelt céget értesíteni szükséges, hogy a felküldött adatok nem megfelelőek, hiányosak, vagy téves adatot tartalmaznak, így ellenőrizzék a felküldést, valamint a NAV felületén is korrigálják a téves adatszolgáltatást.

NAV Online számla importer modul: Bizonylatok elszámolási időszakos jelölőjének módosítási lehetősége

Az Online Számla rendszerébe felküldött bizonylatok adataiban problémás lehet még a pénzforgalmi beállítás mellett a számlák elszámolási időszakosnak jelölése vagy a jelölés hiánya. Amennyiben a bizonylatok helyesen kerültek kiállításra és csak az Online Számla rendszerbe felküldött adatok nem helyesek, úgy a Könyvelő program februári verziójában már lehetőség van a felküldött elszámolási időszak jelölésen módosítani.
Ha a számlák elszámolási időszak jelölésében módosítás történik, úgy arra a program figyelmeztető üzenetet küld, melyben az érintett bizonylatszámok sorszáma is szerepel.
Elszámolási időszakos bizonylat esetén megszüntetésre kerül az elszámolási időszakos jelölő:

Üzenet - elszámolási időszakos jelölés esetén

Nem elszámolási időszakos bizonylat esetén bejelölésre kerül az elszámolási időszakos rubrika:
Ez esetben az elszámolási időszak záró dátumát manuálisan meg kell adni.

Üzenet - nem elszámolási időszakos jelölés esetén

Természetesen a könyvelt céget értesíteni szükséges, hogy a felküldött adatok nem megfelelőek, hiányosak, vagy téves adatot tartalmaznak, így ellenőrizzék a felküldést, valamint a NAV felületén is korrigálják a téves adatszolgáltatást.

Új funkció! – Egyenlegközlők listája

A Kulcs-Könyvelés 2022. februári verziójával elérhető az Egyenlegközlők áttekintése lista. A lista a zárási feladatoknál nyújthat segítséget azzal, hogy nyilvántarthatjuk az egyenlegközlőinket az elfogadott és az esetleges kifogásolt értékekkel együtt.

A programban az egyenlegközlők a Listák/Levelezés/Egyenlegközlő menüponton belül készíthetőek el. Az itt elkészült egyenlegközlők listázására és kezelésére nyújt megoldást az új Egyenlegközlők áttekintése funkció. A funkció a Listák/Levelezés/Egyenlegközlők áttekintése menüpontban érhető el.

A funkció megnyitásakor egy szűrő ablak érkezik elsőként, ahol a következő szűrési beállítások érhetőek el:

Egyenlegközlők áttekintése

  • Analitika típusa: Kiválasztható, hogy a vevő-, vagy szállító számlákhoz tartozó egyenlegközlőket listázza a program.
  • Cégnév: Az egyenlegközlők listáját külön cégnévre is lekérhetjük.
  • Egyenlegközlő kelte: Az elkészült egyenlegközlők kelte dátuma.
  • Csak az utolsó egyenlegközlők megjelenítése: Ezzel az opcióval az utolsó elkészült egyenlegközlők jelennek meg.
  • Lezárt egyenlegközlők megjelenítése: Az Egyenlegközlők áttekintése ablakban az egyes egyenlegközlők lezárhatóak/menthetőek. Ezzel az opcióval a lezárt státuszú egyenlegközlők is megjelennek.

Az Egyenlegközlők áttekintése ablakban a szűrésnek megfelelő egyenlegközlők jelennek meg. Az ablak felső részében sorszám szerint az egyes egyenlegközlők jelennek meg. Ebben a részben kerül megjelenítésre az egyenlegközlőn szereplő adatok alapján egy elfogadott összeg mező. Amennyiben ez az összeg a Partnerünk által kifogásolásra kerül – azaz nem kerül elfogadásra az egyenlegközlőn szereplő összeg – azt itt lehet rögzíteni:

Elfogadott - kifogásolt összeg

A kitöltést követően az egyes egyenlegközlőket menteni tudjuk a Egyenlegközlő mentése- „Változások mentése” opcióval (amennyiben nem kerülnek a módosított adatok mentésre, akkor az ablakból való kilépés során küld a program erről figyelmeztető üzenetet). Lezárni/Véglegesíteni az egyes egyenlegközlőket az Egyenlegközlő véglegesítése – „Egyenlegközlők véglegesítése” opcióval lehet. A véglegesítést követően lehet a Lezárt egyenlegközlők megjelenítése opcióval ezeket az egyenlegközlőket lekérni, vagy kihagyni a listából.

Adatok megjelenítése a számla részkiegyenlítése során

Amennyiben az Egyenlegközlőn szereplő számla részkiegyenlítést tartalmaz, az Egyenlegközlő áttekintése ablakban ezt a tétel oldalon megjeleníti a program:

Egyenlegközlők áttekintése- részkiegyenlítés esetén

Egyenlegközlő lista nyomtatása

A Listák/Levelezés/Egyenlegközlők áttekintése listában lehetőség van az egyenlegközlők nyomtatására is a Egyenlegközlők nyomtatása – Nyomtatás ikonra kattintva. A nyomtatott lista az egyenlegközlők listáját tartalmazza, az elfogadott és kifogásolt értékekkel együtt:

Egyenlegközlők listája

A Banki export modul megvásárolhatóvá vált már Standard csomaggal rendelkező Ügyfeleink számára is

Standard csomaggal rendelkező Ügyfeleink részére is megvásárolhatóvá vált a Banki utalásállományok készítésére szolgáló modul. A modul megvásárlását követően egy termékszámcserével válik aktívvá a felülete az Adatszolgáltatás/Banki utalásállomány készítése menüpontban:

Banki export modul a Standard csomaghoz is megvásárolható

A modul részletes leírása ide kattintva tekinthető meg.

A modul megvásárlásával kapcsolatban keressék Ügyfélszolgálatunkat a 1/336-5324-es telefonszámon vagy a konyveles@kulcs-soft.hu e-mail címen.


Hasznos volt az információ?
info

Miért nem volt hasznos az információ? Kérjük, írja le pár mondatban észrevételét!
Hasznos volt az információ?
info


Kapcsolódó bejegyzések