Verziótájékoztató, 2019. december – Egyszeres program
Megjelent! Kulcs-Egyszeres frissítés 2019. december 12. |
1965-ös bevallás 07/08-as lap automatikus kitöltése a programmal
Az Egyszeres programban elérhető a funkció amivel a 1965-ös bevallás 07/08-as lapját is automatikusan kitölti a program.
A működéshez szükséges, hogy hozzunk létre mind az értékesítésre mind a beszerzésre külön áfa-kulcsot, melyekre azokat a termékeket, szolgáltatásokat rögzítjük a jövőben melyeket a 07-es és 08-as lapon szerepeltetni kell.
Fontos, hogy amennyiben nem csak mezőgazdasági, hanem vas- és acél termékeink is vannak, amit részletezni kell, akkor azokra is külön hozzunk létre áfakulcsokat.
A további beállításokat a Karbantartás/Beállítások/65A bevallás 07-08 lap menüpontban kell elvégezni. Itt tudjuk kiválasztani azokat az áfakulcsokat amelyek használata esetén szeretnénk megadni a VTSZ és súly adatokat, illetve szerepeltetni szeretnénk majd a bevallás 07-es, 08-as lapján.
Ha a beállításokat elvégeztük, akkor a Könyvelés ablakban ha ilyen beállított áfakulcsot használunk akkor a VTSZ és a súly adatok mezője aktív lesz. A rögzített VTSZ és súly adatok, melyeket a 65-ös bevallásban szerepeltetni kell, automatikusan kitöltésre kerülnek a 65-ös bevallás elkészítésekor, valamint listázható a Kimutatások/65A 07/08 egyeztető lista menüpontban.
Fontos:
- csak azon tételek jelennek meg a bevallásban és a listán, melyek áfáját lezártuk
- amennyiben az ügyfélhez nincs adószám rögzítve, akkor a tételek nem jelennek meg a bevallásban és a listán.
A működésről, listázásról bővebben az alábbi tudásbázis bejegyzésben olvashat.
Közös költségek automatikus könyvelése
A funkció segít a Társasházak könyvelése esetén , amivel gyorsan és egyszerűen rögzíthetjük a társasházban lakók közös költségeinek összegét a programban.
A könyvelés megkezdése előtt rögzíteni kell a programban a társasházban lakók közös költségeinek összegét. Ezt a Törzsek/Ügyfelek menüpontban az Új Ügyfél felvitele ablakban tehetjük meg. Tegyünk pipát a Tulajdonos opció mellé, valamint töltsük ki a közös költség összegét. Az automatikus könyvelésnél ennek az összegnek megfelelően jönnek létre a közös költség előírások.
Amennyiben a Tulajdonos opció ki van pipálva, viszont az összegnél nulla szerepel, akkor ezen ügyfélre az automatikus könyvelés elindításával nem hozunk létre könyvelési tételt.
A közös költség automatikus könyvelését a Könyvelés/Közös költség létrehozása menüpontban indíthatjuk el.
Az itt megjelenő ablakban ki kell tölteni a könyveléshez szükséges hiányzó adatokat. Ezeket az adatokat első könyveléskor kell megadni, azt követően mentésre kerülnek. Az OK gomb megnyomásával a közös költség előírások könyvelésre kerülnek a kiválasztott hónapra vonatkozóan.
A működésről, listázásról bővebben az alábbi tudásbázis bejegyzésben olvashat.
Hasznos volt az információ?
|
|
Kapcsolódó bejegyzések
|
|