Küldje el ezt a cikket! Küldje el ezt a cikket!
Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Verziótájékoztató, 2019. december – Egyszeres program


Megjelent!

Kulcs-Egyszeres frissítés

2019. december 12.


1965-ös bevallás 07/08-as lap automatikus kitöltése a programmal

Az Egyszeres programban elérhető a funkció amivel a 1965-ös bevallás 07/08-as lapját is automatikusan kitölti a program.

A működéshez szükséges, hogy hozzunk létre mind az értékesítésre mind a beszerzésre külön áfa-kulcsot, melyekre azokat a termékeket, szolgáltatásokat rögzítjük a jövőben melyeket a 07-es és 08-as lapon szerepeltetni kell.

Áfa-kulcs beállítás

Fontos, hogy amennyiben nem csak mezőgazdasági, hanem vas- és acél termékeink is vannak, amit részletezni kell, akkor azokra is külön hozzunk létre áfakulcsokat.

A további beállításokat a Karbantartás/Beállítások/65A bevallás 07-08 lap menüpontban kell elvégezni. Itt tudjuk kiválasztani azokat az áfakulcsokat amelyek használata esetén szeretnénk megadni a VTSZ és súly adatokat, illetve szerepeltetni szeretnénk majd a bevallás 07-es, 08-as lapján.

Ha a beállításokat elvégeztük, akkor a Könyvelés ablakban  ha ilyen beállított áfakulcsot használunk akkor a VTSZ és a súly adatok mezője aktív lesz. A rögzített VTSZ és súly adatok, melyeket a 65-ös bevallásban szerepeltetni kell, automatikusan kitöltésre kerülnek a 65-ös bevallás elkészítésekor, valamint listázható a Kimutatások/65A 07/08 egyeztető lista menüpontban.

65A 07-08 lap beállítás

Fontos:

- csak azon tételek jelennek meg a bevallásban és a listán, melyek áfáját lezártuk

- amennyiben az ügyfélhez nincs adószám rögzítve, akkor a tételek nem jelennek meg a bevallásban és a listán.

A működésről, listázásról bővebben az alábbi tudásbázis bejegyzésben olvashat.

Közös költségek automatikus könyvelése

A funkció segít a Társasházak könyvelése esetén , amivel gyorsan és egyszerűen rögzíthetjük a társasházban lakók közös költségeinek összegét a programban.

A könyvelés megkezdése előtt rögzíteni kell a programban a társasházban lakók közös költségeinek összegét. Ezt a Törzsek/Ügyfelek menüpontban az Új Ügyfél felvitele ablakban tehetjük meg. Tegyünk pipát a Tulajdonos opció mellé, valamint töltsük ki a közös költség összegét. Az automatikus könyvelésnél ennek az összegnek megfelelően jönnek létre a közös költség előírások.

Új Ügyfél felvitele

Amennyiben a Tulajdonos opció ki van pipálva, viszont az összegnél nulla szerepel, akkor ezen ügyfélre az automatikus könyvelés elindításával nem hozunk létre könyvelési tételt.

A közös költség automatikus könyvelését a Könyvelés/Közös költség létrehozása menüpontban  indíthatjuk el.

Közös költség könyvelése

Az itt megjelenő ablakban ki kell tölteni a könyveléshez szükséges hiányzó adatokat. Ezeket az adatokat első könyveléskor kell megadni, azt követően mentésre kerülnek. Az OK gomb megnyomásával a közös költség előírások könyvelésre kerülnek a kiválasztott hónapra vonatkozóan.

Figyelmeztetés

A működésről, listázásról bővebben az alábbi tudásbázis bejegyzésben olvashat.


Hasznos volt az információ?
info

Miért nem volt hasznos az információ? Kérjük, írja le pár mondatban észrevételét!
Hasznos volt az információ?
info


Kapcsolódó bejegyzések