PLUSZ programfunkció,Könyvelőcsomag LIGHT, Mini Integrált Rendszer
Küldje el ezt a cikket! Küldje el ezt a cikket!
Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Pénztárbizonylatok rendezése – Házipénztár program


A Házipénztár program a pénztárbizonylatok rögzítési sorrendjében számolja az aktuális egyenlegeket, többek között ezzel a megoldással is igyekszünk motiválni Felhasználóinkat arra, hogy a házipénztárat – lehetőség szerint – minél inkább naprakészen vezessék. Ha a szoftver használata közben a szigorú számlavezetés programfunkció  aktív, akkor a program – természetesen – mindig naprakész, helyes egyenlegeket mutat. A gyakorlat azonban azt mutatja, hogy mivel a mindennapi életben előfordulhat, hogy a bizonylatok utólagosan jutnak el a házipénztárat kezelő személyhez, pl. emiatt a szigorú számlavezetés programfunkció inaktív állapotban maradhat. Ilyen esetben célszerű fokozottan odafigyelni a tényleges készpénz-forgalomra, valamint a tényleges készpénz-forgalom bizonylatolására.

Ha valamely listában azt tapasztalja, hogy a rendezett egyenleg oszlopban szereplő érték valamely pénztárbizonylat rögzítése után helytelen összeget mutat, valószínűleg az a probléma, hogy a bizonylatok rögzítése nem időrendi sorrendben történt. A probléma megoldása egyszerű: dátum szerint növekvő sorrendbe kell rendeztetni a pénztárbizonylatokat. Egy ilyen újrarendezés hatására azonban megváltozhatnak a bizonylatszámok, ezért a művelet végrehajtása előtt célszerű lehet adatmentést készíteni, hogy egy esetlegesen fellépő probléma esetén az állomány jelenlegi állapota visszaállítható legyen az elkészített adatmentés visszatöltésével.

Több olyan programfunkció is bekerült a szoftverbe, amelyek nem szigorú számlavezetés mellett is segítik a Felhasználó munkáját abban, hogy a bizonylatszámok – lehetőség szerint – mindig szabályosak és folytatólagosak legyenek, ezek az opció a Karbantartás menü / Beállítások menüpontjának / Működés fülén találhatóak. Módosítás és törlés esetére beállítható az automatikus rendezés, valamint megoldható az is, hogy visszamenőleges könyvelés esetén a szoftver felkínálja az adatok rendezését.

A bizonylat-rendezés programfunkció dátum szerint növekvő sorrendbe rendezi a tételeket, majd a rendezett listát sorszámozza újra folytatólagosan. Abban az esetben, ha a bevételek és a kiadások nem folytatólagos, hanem külön sorszámozásra vannak állítva és utólagosan csak bevételi vagy csak kiadási bizonylatot rögzít a rendszerben, akkor a rögzített pénztárbizonylat típusától függően csak a bevételek vagy csak a kiadások sorszámozása változik meg. Folytatólagos sorszámozás mellett, utólagos rögzítés esetén az utólag rögzített pénztárbizonylat mögötti összes bizonylatszám megváltozik, azok típusától függetlenül.

A szoftver a rendezés indításakor figyelmeztető üzenetet is küld a bizonylatszámok megváltozásának eshetőségéről.

hp_rendez

Pénztárbizonylatainak teljes listáját a Listák menü / Pénztárbizonylatok listája menüpontból kérheti le a „Teljes lista” gomb megnyomásával, majd a megjelenő lista-nézetben az <F7> funkcióbillentyűvel vagy az ikonsoron található  (Rendezés) ikonnal rendezheti azokat dátum szerint. A program a rendezést követően azonnal felkínálja, hogy a megváltozott bizonylatszámokat egy szövegfájlba kiírja, a későbbi követhetőség érdekében célszerű ezt az opciót használni. A Mentés gombra történő kattintás után megadhatja, hogy mely könyvtárba, milyen néven szeretné elmenteni a szövegfájlt.

A Mentés gombra történő kattintás után megadhatja, hogy mely könyvtárba, milyen néven szeretné elmenteni a szövegfájlt
2. kép, összesen: 3.

A Mentés gombra történő kattintás után megadhatja, hogy mely könyvtárba, milyen néven szeretné elmenteni a szövegfájlt

A megváltozott bizonylatszámok listájának formátumát itt tekintheti meg.

Figyelem! A program abban az esetben is rendezheti az egész évi összes pénztárbizonylatot, ha a pénztárbizonylatok listáját csak szűrt időszakra kéri le (tehát nem a „Teljes lista” gomb megnyomásával történik a lista lekérdezése, hanem egy adott időszak, pl. május hónapra történő szűréssel).

A pénztárbizonylatok rendezését követően célszerű lehet újra kinyomtatni a napi és időszaki pénztárjelentéseket, valamint a pénztárbizonylatokat.

PLUSZ programváltozattal rendelkező Ügyfeleink a korábban lefuttatott bizonylat-rendezésekre vonatkozó információkat utólagosan is megtekinthetik az Eseménynaplóban, ehhez azonban az eseménynapló megfelelő paraméterezése is szükséges.

Információ

Ez a bejegyzés programunk LIGHT és PLUSZ verziójával rendelkező Ügyfeleink számára is tartalmaz hasznos információkat.


Hasznos volt az információ?
info

Miért nem volt hasznos az információ? Kérjük, írja le pár mondatban észrevételét!
Hasznos volt az információ?
info


Kapcsolódó bejegyzések