PLUSZ programfunkció,Könyvelőcsomag LIGHT, Mini Integrált Rendszer |
Időszak lezárása – Házipénztár program
Abban az esetben, ha a Kulcs-Könyvelés vagy a Kulcs-Egyszeres programba szeretné feladni a Házipénztár szoftverbe rögzített tételeit vagy egyszerűen csak adott napig szeretné lezárni a forgalmat (hogy az adatokat ne lehessen – esetleg tévedésből sem – módosítani), a Karbantartás menü / Időszak lezárása parancsát kell lefuttatnia.
Szigorú számlavezetés használata esetén ez a menüpont nem látszik a Karbantartás menüben, a menüpont használatára nincs (adatátadás közben sincs) szükség.
Az időszak lezárása az esetek többségében egyszerűen, sikeresen lefuttatható művelet, azonban a tapasztalatok azt mutatják, hogy előfordulhat olyan jellegű hiba a házipénztár-kezelés folyamán, hogy valamely kiadás rögzítésekor a program által számított egyenleg nulla alá csökken. Mínuszos egyenleggel rendelkező időszak adatait a szoftver nem engedi feladni más programok felé.
Ilyen jellegű probléma olyan Felhasználóinknál fordulhat elő, akik a szigorú számlavezetés és az egyenlegfigyelés programfunkciót sem használják. Az időszak lezárása közben a program pontos információt ad arról, hogy mely bizonylatnál merült fel a probléma. Javasoljuk, hogy kérdezze le bizonylatainak listáját a Listák menü / Pénztárbizonylatok listájából (célszerű lehet a Teljes lista gomb használata), majd vizsgálja meg a problémás tétel környékét (előtte is, utána is néhány bizonylatot, valamint a rendezett egyenleget), így nagy valószínűséggel látszani fog a probléma konkrét oka.
A felmerülő hibának öt oka lehet:
1. A nyitó pénzkészlet – egyelőre – nincs beállítva a szoftverben,
2. Adott nap bevételei a kiadások után kerültek rögzítésre, így – bár ideiglenesen, de – előfordulhat, hogy a számított egyenleg nulla alá csökken,
3. Valamely pénztári tétel rögzítése esetén téves dátum került a bizonylatra, így az egyenleget – negatív vagy pozitív irányban is – torzíthatja,
4. Olyan összegű kiadás lett rögzítve a programban, amely fizikailag nem volt jelen a pénztárban,
5. Egyes bizonylatok utólagosan kerültek rögzítésre, így a rendezett egyenleg értékei valószínűleg helytelenek.
Megoldási javaslatok:
1. Nyitó pénzkészletét a Karbantartás menü / Beállítások menüpontban a Bizonylat fülre kattintva, jobb oldalon, a „Nyitó pénzkészlet” sorba rögzítheti.
2. A szoftver lehetőséget biztosít arra, hogy a napon belüli pénztárbizonylatok rögzítési sorrendjétől függetlenül a listákon először a bevételi pénztárbizonylatok jelenjenek meg, majd a kiadásokat csak ezek után listázza. A Karbantartás menü / Beállítások menüpontjának Működés fülén kapcsolhatja be az “Egyenleg számításkor és újrarendezésnél a bevételi bizonylatokat előre” opciót, így a későbbiekben nem jelenthet problémát, ha a kiadási bizonylatokat esetleg a bevételek előtt rögzítette.
3. A téves dátummal rögzített bizonylatok helytelenül rögzített adatait – értelemszerűen – javítani kell.
4. Ha olyan pénzösszeg került kiadásra, amely fizikailag nem volt jelen a pénztárban, javasoljuk, hogy konzultáljon könyvelőjével a probléma megoldásáról.
5. Abban az esetben, ha nem időrendi sorrendben rögzítette tételeit vagy ha utólagosan akár csak 1-2 tételt is beszúrt a korábbi bizonylatok közé, javasoljuk, hogy rendezze bizonylatait időrendi sorrendbe. A pénztárbizonylatok rendezése a bizonylatszámok megváltozását okozhatja, ezért rendezés előtt célszerű lehet adatmentést készíteni.
A Karbantartás menü / Időszak lezárása parancs kiválasztása után adja meg a zárni kívánt időszak záró dátumát |
Az adatátadás menetéről ezen az oldalon talál bővebb információt.
Gyakori hibák:
A lezárás nem lehetséges, mert a pénztár egyenlege ebben a periódusban nulla alá csökkent. |
A megoldási javaslatok részletes leírását a bejegyzésben találja, a leggyakoribb okok általában: | |
» a nyitó pénzkészlet hiánya, | |
» helytelen szoftver-beállítások, | |
» téves dátummal/összeggel (vagy nem időrendben) rögzített bizonylatok. |
Hasznos volt az információ?
|
|
Kapcsolódó bejegyzések
|
|