LIGHT / PLUSZ programfunkció |
Főkönyv és analitika egyeztetése – Adatbázis-javítási megoldások – Könyvelő program
Ha azt tapasztalja, hogy a főkönyv (vagy a karton) eltér az analitikától, célszerű lehet ellenőrizni a főszámokat. Az ellenőrzött adatokat egy erre a célra kialakított Excel-táblázatba javasolt átvezetni. A táblázat bővítése / átszerkesztése szükséges lehet olyan esetekben, ha a 31-es vagy a 454-es főkönyvi számokat Ön mélyebben alábontotta számlatükrében. Az egyeztetés előtt javasolt adatmentést készíteni a szoftverben tárolt adatokról, így egy esetleges adatrögzítési vagy -törlési hiba esetén is visszatérhet állományának jelenlegi állapotához, az adatmentés visszatöltésével.
Főkönyv és teljes analitika egyeztetése
A szoftver helytelen felhasználását kizáró első ellenőrzésekhez a Könyvelés menü / Módosítás menüpontjából kérheti le könyvelt bizonylatait. A probléma okának mielőbbi felderítése érdekében javasoljuk, hogy a napló kiválasztását követően vegye ki a pipát a „Csak a főszámla szerinti első tétel” jelölőnégyzetből.
» | először a vegyes naplóban érdemes megnézni, hogy vevői vagy szállító tételek szerepelnek-e benne (napló típusa: vegyes, a főkönyvi szám mezőben először 31-et, esetleg valamelyik alábontását, majd 454-et vagy valamelyik alábontását célszerű megadni, vegye ki a pipát a „Csak a főszámla szerinti első tétel” opcióból), |
» | következő lépésként a szállító naplóban keressen esetleges vevői tételeket (napló típusa: szállító, vegye ki a pipát a „Csak a főszámla szerinti első tétel” opcióból), |
» | végül ellenőrizze vevő naplóját, hogy esetlegesen szállítói tétel van-e benne (napló típusa: vevő, vegye ki a pipát a „Csak a főszámla szerinti első tétel” opcióból). |
Ha talált a fentieknek megfelelő, téves helyen rögzített tételt az állományban, javasoljuk, hogy törölje azt, majd egyeztesse újra főkönyvét és analitikáját. Ezeket a tételeket utólagosan javasolt újrakönyvelni szállító és / vagy vevő naplóban.
Az eltérések további vizsgálata érdekében kérje le tételesen a kartonlistát, valamint az analitikát Excel-táblázatba, a problémás főkönyvi számokra történő szűréssel. A két táblázatot sorrendezze át Excelben úgy, hogy az adatok egyeztethetőek legyenek.
A problémás bizonylatok kiszűrése után ellenőrizze a tételeket a Könyvelés menü / Módosítás menüpontban, ekkor általában már megállapítható, hogy mi a gond ezekkel a tételekkel.
Teljes analitika és a kintlévőség egyeztetése
Ha azt tapasztalja, hogy a teljes analitika eltér a kintlévőséges adatoktól, a vevő-szállító analitikákról cégenkénti összesítőt célszerű lekérni, Excel táblázatba, elsőként esedékesség szerinti szűrés nélkül, majd kintlévőségre történő szűréssel. Másolja egymás mellé a két Excel-táblázatot, ezt követően sorrendezze át a sorokat, úgy, hogy az adatok egyeztethetőek legyenek. Ezzel a módszerrel kiszűrhető, hogy mely cégben van az eltérés. Ezt követően már csak a problémás cégek adatait kell megvizsgálni, kérje le a számlánkénti, tételes listát Excelbe, elsőként esedékesség szerinti szűrés nélkül, majd kintlévőségre történő szűréssel. Másolja egymás mellé a két táblázatot és (megfelelő sorrendezés után) hasonlítsa össze az adatokat. A problémás bizonylatok kiszűrése után ellenőrizze a tételeket a Könyvelés menü / Módosítás menüpontban, ekkor általában már megállapítható, hogy mi a gond ezekkel a tételekkel.
Előfordulhat továbbá, hogy eltérő főkönyvi számra hivatkozó vevő/szállító és bank/pénztár tételeket pontozott össze, ezt az analitikán ellenőrizheti, a problémás főkönyvi számokra történő szűréssel, amelynek megtekintése közben látni fogja, hogy a vevő/szállító és a bank/pénztár főkönyvi számainak eltéréséből adódóan a program továbbra is hozza kintlévőségként a (látszólag kiegyenlített) tételt a listában.
A legutóbbi eset csak akkor fordulhat elő, ha kipontozáskor Ön jóváhagyta, hogy a különböző főkönyvi számokhoz tartozó tételek összepontozódjanak.
Ha nem találja az eltérés okát vagy bizonytalan a javításban, kérje szakember segítségét.
Ügyfélszolgálatunk szívesen segít Önnek a főkönyv és az analitika egyeztetésében. *
A szükséges javítás időigénye csak az adatbázis vizsgálata után becsülhető meg, a felmerülő probléma okától függően a javítás több órát is igénybe vehet.
Megrendelését e-mailben várjuk az ugyfelszolgalat@ks.hu címen, kérjük, levele mellé csatolja adatmentését és a kitöltött adatbázis-javítási megrendelést is.
Hűségkedvezményét automatikusan jóváírjuk. A javítás díjáról pro forma számlát küldünk, ennek kiegyenlítése után küldjük a javított adatállományt.
Köszönjük, hogy igénybe veszi szolgáltatásunkat!
* A mindenkori szolgáltatási árainkról a weboldalunkon tájékozódhat. Az árakat érvényes Terméktámogatással rendelkező Ügyfeleink részére biztosítjuk. Érvényes szerződéssel nem rendelkező Ügyfeleink részére a javítási óradíj a hivatalos szolgáltatási árlistán feltüntetett díjak kétszerese.
Ez a bejegyzés programunk LIGHT és PLUSZ verziójával rendelkező Ügyfeleink számára is tartalmaz hasznos információkat. |
Hasznos volt az információ?
|
|
Kapcsolódó bejegyzések
|
|