LIGHT / PLUSZ programfunkció
Küldje el ezt a cikket! Küldje el ezt a cikket!
Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Főkönyv és analitika egyeztetése – Adatbázis-javítási megoldások – Könyvelő program


Ha azt tapasztalja, hogy a főkönyv (vagy a karton) eltér az analitikától, célszerű lehet ellenőrizni a főszámokat. Az ellenőrzött adatokat egy erre a célra kialakított Excel-táblázatba javasolt átvezetni. A táblázat bővítése / átszerkesztése szükséges lehet olyan esetekben, ha a 31-es vagy a 454-es főkönyvi számokat Ön mélyebben alábontotta számlatükrében. Az egyeztetés előtt javasolt adatmentést készíteni a szoftverben tárolt adatokról, így egy esetleges adatrögzítési vagy -törlési hiba esetén is visszatérhet állományának jelenlegi állapotához, az adatmentés visszatöltésével.

Főkönyv és teljes analitika egyeztetése

A szoftver helytelen felhasználását kizáró első ellenőrzésekhez a Könyvelés menü / Módosítás menüpontjából kérheti le könyvelt bizonylatait. A probléma okának mielőbbi felderítése érdekében javasoljuk, hogy a napló kiválasztását követően vegye ki a pipát a „Csak a főszámla szerinti első tétel” jelölőnégyzetből.

» először a vegyes naplóban érdemes megnézni, hogy vevői vagy szállító tételek szerepelnek-e benne (napló típusa: vegyes, a főkönyvi szám mezőben először 31-et, esetleg valamelyik alábontását, majd 454-et vagy valamelyik alábontását célszerű megadni, vegye ki a pipát a „Csak a főszámla szerinti első tétel” opcióból),
» következő lépésként a szállító naplóban keressen esetleges vevői tételeket (napló típusa: szállító, vegye ki a pipát a „Csak a főszámla szerinti első tétel” opcióból),
» végül ellenőrizze vevő naplóját, hogy esetlegesen szállítói tétel van-e benne (napló típusa: vevő, vegye ki a pipát a „Csak a főszámla szerinti első tétel” opcióból).

Ha talált a fentieknek megfelelő, téves helyen rögzített tételt az állományban, javasoljuk, hogy törölje azt, majd egyeztesse újra főkönyvét és analitikáját. Ezeket a tételeket utólagosan javasolt újrakönyvelni szállító és / vagy vevő naplóban.

Az eltérések további vizsgálata érdekében kérje le tételesen a kartonlistát, valamint az analitikát Excel-táblázatba, a problémás főkönyvi számokra történő szűréssel. A két táblázatot sorrendezze át Excelben úgy, hogy az adatok egyeztethetőek legyenek.

A problémás bizonylatok kiszűrése után ellenőrizze a tételeket a Könyvelés menü / Módosítás menüpontban, ekkor általában már megállapítható, hogy mi a gond ezekkel a tételekkel.

Teljes analitika és a kintlévőség egyeztetése

Ha azt tapasztalja, hogy a teljes analitika eltér a kintlévőséges adatoktól, a vevő-szállító analitikákról cégenkénti összesítőt célszerű lekérni, Excel táblázatba, elsőként esedékesség szerinti szűrés nélkül, majd kintlévőségre történő szűréssel. Másolja egymás mellé a két Excel-táblázatot, ezt követően sorrendezze át a sorokat, úgy, hogy az adatok egyeztethetőek legyenek. Ezzel a módszerrel kiszűrhető, hogy mely cégben van az eltérés. Ezt követően már csak a problémás cégek adatait kell megvizsgálni, kérje le a számlánkénti, tételes listát Excelbe, elsőként esedékesség szerinti szűrés nélkül, majd kintlévőségre történő szűréssel. Másolja egymás mellé a két táblázatot és (megfelelő sorrendezés után) hasonlítsa össze az adatokat. A problémás bizonylatok kiszűrése után ellenőrizze a tételeket a Könyvelés menü / Módosítás menüpontban, ekkor általában már megállapítható, hogy mi a gond ezekkel a tételekkel.

Előfordulhat továbbá, hogy eltérő főkönyvi számra hivatkozó vevő/szállító és bank/pénztár tételeket pontozott össze, ezt az analitikán ellenőrizheti, a problémás főkönyvi számokra történő szűréssel, amelynek megtekintése közben látni fogja, hogy a vevő/szállító és a bank/pénztár főkönyvi számainak eltéréséből adódóan a program továbbra is hozza kintlévőségként a (látszólag kiegyenlített) tételt a listában.

A legutóbbi eset csak akkor fordulhat elő, ha kipontozáskor Ön jóváhagyta, hogy a különböző főkönyvi számokhoz tartozó tételek összepontozódjanak.

Ha nem találja az eltérés okát vagy bizonytalan a javításban, kérje szakember segítségét.

Ügyfélszolgálatunk szívesen segít Önnek a főkönyv és az analitika egyeztetésében. *

A szükséges javítás időigénye csak az adatbázis vizsgálata után becsülhető meg, a felmerülő probléma okától függően a javítás több órát is igénybe vehet.

Megrendelését e-mailben várjuk az ugyfelszolgalat@ks.hu címen, kérjük, levele mellé csatolja adatmentését és a kitöltött adatbázis-javítási megrendelést is.

Hűségkedvezményét automatikusan jóváírjuk. A javítás díjáról pro forma számlát küldünk, ennek kiegyenlítése után küldjük a javított adatállományt.

Köszönjük, hogy igénybe veszi szolgáltatásunkat!

* A mindenkori szolgáltatási árainkról a weboldalunkon tájékozódhat. Az árakat érvényes Terméktámogatással rendelkező Ügyfeleink részére biztosítjuk. Érvényes szerződéssel nem rendelkező Ügyfeleink részére a javítási óradíj a hivatalos szolgáltatási árlistán feltüntetett díjak kétszerese.

Információ Ez a bejegyzés programunk LIGHT és PLUSZ verziójával rendelkező Ügyfeleink számára is tartalmaz hasznos információkat.


Hasznos volt az információ?
info

Miért nem volt hasznos az információ? Kérjük, írja le pár mondatban észrevételét!
Hasznos volt az információ?
info


Kapcsolódó bejegyzések