Küldje el ezt a cikket! Küldje el ezt a cikket!
Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Verziótájékoztató, 2024. szeptember – Kulcs-Könyvelés


Megjelent!

Kulcs-Könyvelés frissítés

2024. szeptember 25.

Új funkció! – Piszkozat készítésének lehetősége a Bankszámlakivonat importerben

Ügyfeleink kérésére a Bankszámlakivonat importer funkciót kiegészítettük egy piszkozat mentési és betöltési lehetőséggel, így biztosítva azt, hogy a több értéknapot is tartamazó kivonatállományok rögzítése során legyen lehetőség az adat rögzítést megszakítani, anélkül, hogy az addig elvégzett beállítások elvesznének.

A Könyvelés/Banki kivonatállományok beolvasása menüpontban a banki felületeken elérhetővé vált a „Bankszámlakivonat állomány aktuális állapot piszkozat mentése” opció, melyet bejelölve a szoftver fél percenként automatikus mentést végez a felületen elvégzett módosításokról. A mentésre külön a pipa ikonra kattintva is van lehetőség.

Bankszámlakivonat importer - Piszkozat mentése

A korábban elmentett piszkozat folytatásához vissza kell lépnünk ugyanabba a banki menüpontba, majd a ... ikonra kattintva jeleníthetjük meg az elmentett piszkozatainkat és választhatjuk ki azt, melynek rögzítését folytatni szeretnénk.

Banki kivonatállomány piszkozatok

Amennyiben egy piszkozatra már nincs szükség, úgy a fenti képen látható felületen törlésre kell jelölni a piszkozatot, majd megnyomni a törlés törlés ikont.

Banki utalásállomány készítése – CIB Business Online fájl

Banki export modullal rendelkező Ügyfeleink CIB bank esetén már nem csak a CIB Internetbankba beolvasható XLS kiterjesztésű fájlt tudják elkészíteni a Könyvelő szoftverrel, hanem a CSV kiterjesztésű CIB Business Online formátumot is.

Az Adatszolgáltatás/Banki kivonatállományok beolvasása/CIB utalásállomány készítése menüpontban a fájl készítésekor kell a legördülő menüből kiválasztani a használni kívánt formátumot.

Banki export - CIB Business Online formátum

Audit XML 2024-es verzió elkészítésének lehetősége

A Könyvvizsgálói Kamara részéről bevezetésre került egy új Audit XML formátum, mely a 2024.01.01.-vel indult gazdasági időszakok tekintetében alkalmazható.

Az „új” és a „régi” XML verzió a továbbiakban is párhuzamosan használható, így mielőtt az XML lekérdezésre kerül javasolt egyeztetni a könyvvizsgálóval, hogy pontosan melyik típusú fájl verziót szeretné kérni a 2024-es gazdasági év tekintetében.

Az Adatszolgáltatás/Audit XML export menüpontban lehetőség van kiválasztani, hogy a „régi” 2010-es formátumot vagy pedig az „új” 2024-es formátumot szeretnénk lekérdezni.

Audit XML - 2024-es formátum

A 2024-es formátum esetén elérhetővé válik egy Beállítások lap is, ugyanis ezen formátum esetén lehetőség van plusz adatok szerepeltetésére is XML-ben.

Az alábbi adatok szerepeltethetők:

Ügyfelek egyéb adatai:

  • Adószám (Kötött formátumban szerepeltethető: 12345678-1-41)
  • Közösségi adószám (Kötött formátumban szerepeltethető: HU12345678 (1-2 betű, 3-13 szám))
  • E-mail

Az XML tartalmaz egy egyéb szekciót, ahová nincs előre definiálva a kamara által, hogy milyen adatot vár el a rendszerük. Jelenleg az Egyéb1 és Egyéb2 mezőkbe a Részlegszám vagy Projekt adatok kiválasztására van lehetőség. (A Munkaszám belekerül az XML-be, annak az adatnak van külön helye.) Amennyiben egyiket sem szeretnénk a könyvvizsgálónak küldeni, úgy Nincs opciót kell kiválasztani az Egyéb1 és Egyéb2 opciónál is.

Audit XML - 2024-es formátum - Beállítások

A 2024-es Audit XML fájl neve a Könyvviszgálói Kamara által meghatározott módon generálódik: AuditXML_FK_Cégnévrövid_IdőszakÉvIdőszakHótól-IdőszakÉvIdőpszakHóig, így a szoftver által készített fájlt nem javasolt átnevezni.

Online Pénztárgép Adatok letöltése (OPG) – Sztornó és Visszáru tételek kezelése

A funkció elérhető 2024.10.04-től.

A szeptemberi verzió tartalmazza a Visszáru és Sztornó tételek kezelését az Online Pénztárgép adatok letöltése funkcióban. Ezen tételek Áfa-kulcsonként külön-külön negatív előjellel kerülnek megjelenítésre a felületen.

OPG - Visszáru és Sztornó tétel

Fontos! Csak az október 04.-i pénztár fájlok esetén fog megjelenni a felületen a visszáru és sztornó adat.

Új funkció! – Egyenlegközlő levél készítésének lehetősége a Követelésekről, illetve Kötelezettségekről

A Könyvelő szoftver Plusz verzióját használó Ügyfeleink már nem csak a Vevők és Szállítók kintlévőséges egyenlegéről küldhetnek egyenlegközlőt Partnereiknek, hanem az egyéb követelés és kötelezettség tételeikről is.

A Beállítások/Alapbeállítások/Cégfüggő beállítások/Követelések, kötelezettségek menüpontjában meg kell jelölni azokat a főkönyvi számokat, melyeken a különböző követelések és kötelezettségek nyilvántartásra kerülnek.

Követelések és kötelezettségek főkönyvi számának kijelölése

Az egyenlegközlő levél szövegezését sablonban lehet megadni. A sablon a Beállítások/Levelezés beállítása/Egyenlegközlő levél menüpontban található. Jelenleg egy sablon használata lehetséges.

Egyenlegközlő levél - Sablon

A sablon személyre szabását követően a levél generálására a Listák/Levelezés/Egyenlegközlő levél menüpontban van lehetőség.

Fontos! Az egyenlegközlő levél generálásához szükségesek a partner adatok, így a beállításokban kiválasztott főkönyvi számok esetén a könyveléskor szükséges Ügyfelet kiválasztani.

A levél generálásakor lehetőség van külön leszűrni a követeléseket és a kötelezettségeket:

Egyenlegközlő levél - szűrés

Az egyenlegközlő levélen a különböző jogcímekhez tartozó egyenlegek devizánként külön-külön jelennek meg:

Egyenlegközlő levél

Az Egyenlegközlő levél tartalmazza a Vevő és Szállító kintlévőség egyösszegű egyenlegét, devizákra bontva. Ezen jogcímek esetén a tételes listát továbbra is a normál Egyenlegközlő generálásával lehet elkészíteni.


Hasznos volt az információ?
info

Miért nem volt hasznos az információ? Kérjük, írja le pár mondatban észrevételét!
Hasznos volt az információ?
info


Kapcsolódó bejegyzések