Küldje el ezt a cikket! Küldje el ezt a cikket!
Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

eÁfa bevallás – Használat előtti teendők


A Könyvelő szoftverben elérhetővé vált az eÁfa bevallás elkészítésének és beadásának lehetősége.

Az eÁfa funkció használata előtt szükséges az alábbi lépéseken végighaladni, hogy megfelelő Ügyfél adatok álljanak rendelkezésre a bevallás elkészítéséhez.

1. lépés: NAV kompatibilis cím használata

Amennyiben még nincs bejelölve a Beállítások/Alapbeállítások/Egyéb menüpontban a NAV kompatibilis cím használata, akkor eÁfa funkció beállításával automatikusan bejelölésre kerül.

Az Ügyfelek cím adatait megbontott formátumban kell felküldeni az eÁfa rendszerbe, így a Könyvelő szoftverben szereplő cím mező megbontása szükséges. A funkció bejelölését megelőzően javasolt az Ügyféltörzsben kitörölni azon Ügyfeleket, melyekkel már nem áll kapcsolatban a Könyvelt cég (Ügyfelek karbantartása/Ügyfél/Csoportos ügyfél törlés), valamint Ügyfélegyesítéssel javasolt összevonni a többszörösen felvitt Ügyfeleket is.

NAV kompatiblis cím használata

A funkció bejelölését követően az Ügyfelek cím adatainak szétbontását el kell végezni. Ebben segít a cím felbontás funkció, mely automatikusan lefut az Ügyféltörzs megnyitásakor. Az automatikus cím felbontással a szoftver a cím mezőben szereplő értékeket megpróbálja megfeleltetni az alábbi felbontásnak:

  • irányítószám
  • település
  • közterület
  • közterület jellege
  • házszám
  • épület
  • lépcsőház
  • emelt
  • ajtó

Ha a cím felbontás nem jár sikerrel, akkor az adott Ügyfél piros háttérszínnel jelenik meg az alábbi képernyőn:

Automatikus cím felbontás funkció

Dupla kattintással az Ügyfél adatai megnyithatók és a cím manuális javítására is lehetőség nyílik a felületen. A Jóváhagyással elmenthető az elvégzett módosítás, vagy amennyiben nem szükséges módosítani, úgy módosítás nélkül is jóváhagyhatók az adatok. A felületen az Áfaalany beállításra is lehetőség nyílik, így amennyiben hibásnak jelöl a rendszer egy olyan Ügyfelet, melynek nincs címe (pl.: készpénzes vevő), akkor csak az Áfaalany opciót kell jól beállítani és jóváhagyással menteni a módosítást.

Ügyfél adatainak módosítása

A cím felbontással nem helyesen szétbontott címeket a Módosítások véglegesítése Módosítások véglegesítéseikonra kattintva lehet tömegesen jóváhagyni. Amennyiben a tömeges jóváhagyás megtörténik, akkor a címek javítására már csak az Ügyféltörzsben nyílik lehetőség.

2. lépés: Magánszemélyek beállítása

A Magánszemély paraméter beállítására tömegesen is van lehetőség az Ügyfelek karbantartása menüpont Ügyfél/Magánszemélyek keresése opcióra kattintva. Ebben a menüpontban megpróbálja megkeresni azokat az Ügyfeleket a szoftver, melyek Magánszemélyek (nincs adószámuk), majd egy listát ad ezekről az Ügyfelekről és kiválasztható, hogy melyek esetében szeretnénk a Magánszemély beállítást alkalmazni. Magánszemélyek tömeges rögzítését követően (pl.: adatátadáskor létrehozott Ügyfelek) javasolt a funkció lefuttatása a későbbiekben is.

Magánszemély beállítás - Kulcs-Egyszeres

3. lépés: ISO kód feltöltése belföldi áfaalanyokhoz

Az eÁfa funkcióval beküldött bevallásban minden Ügyfélhez szükséges küldeni az Ügyfél adatlapján rögzített ISO kódot is. Amennyiben van olyan Ügyfél amelyhez nincs rögzítve ISO kód, akkor  a programon belül lehetőség van arra, hogy automatikusan kitöltsük a HU ISO kódot a belföldi áfaalanynak jelölt Ügyfelekhez. Az automatikus adatfeltöltés a Beállítások/Ügyfelek karbantartása/Ügyfél/ISO kód feltöltése belföldi áfaalanyokhoz opcióval lehetséges. A Mentés opcióval a kiválasztott Ügyfelek ISO mezőjébe HU kód kerül.

+


Hasznos volt az információ?
info

Miért nem volt hasznos az információ? Kérjük, írja le pár mondatban észrevételét!
Hasznos volt az információ?
info


Kapcsolódó bejegyzések