Verziótájékoztató, 2024. március – Egyszeres program
Megjelent! Kulcs-Egyszeres frissítés 2024. március 05. |
Magánszemély és Technikai ügyfél jelölő az Ügyféladatlap Áfaalany mezőjében
Az Ügyféladatok részletes paraméterezése a közelgő eÁfa rendszer miatt szükséges, így az Ügyfél adatlapján az Áfaalany mezőben már a Belföldi Áfaalany és Nem Belföldi Áfaalany opció mellett, a Magánszemély és a Technikai Ügyfél paraméter is kiválasztható. A beállítás a jövőbeli eÁfa felhasználók esetén kiemelten fontos, mivel a magánszemélyek és a technikai ügyfelek adatait csak abban az esetben nem fogja továbbítani a szoftver az eÁfa rendszer felé, amennyiben az Áfaalany beállítás megfelelő.
A Magánszemély paraméter beállítására tömegesen is van lehetőség az Ügyfelek karbantartása menüpont Ügyfél/Magánszemélyek keresése opcióra kattintva. Ebben a menüpontban megpróbálja megkeresni azokat az Ügyfeleket a szoftver, melyek Magánszemélyek (nincs adószámuk), majd egy listát ad ezekről az Ügyfelekről és kiválasztható, hogy melyek esetében szeretnénk a Magánszemély beállítást alkalmazni. Magánszemélyek tömeges rögzítését követően (pl.: adatátadáskor létrehozott Ügyfelek) javasolt a funkció lefuttatása a későbbiekben is.
NAV kompatibilis cím használata
Az Ügyfelek cím adatait megbontott formátumban kell felküldeni az eÁfa rendszerbe, így az Egyszeres szoftverben szereplő cím mező megbontása szükséges. Azon Ügyfeleinknek, akik a jövőben szeretnék az eÁfa rendszeren keresztül beadni az Áfa bevallásukat a Karbantartás/Beállítások/Cégfüggő beállítások/Egyéb menüpontban be kell jelölniük a cím megbontásához a „NAV kompatibilis cím használata” opciót. A funkció bejelölését megelőzően javasolt az Ügyféltörzsben kitörölni azon Ügyfeleket, melyekkel már nem áll kapcsolatban a Könyvelt cég , valamint Ügyfélegyesítéssel javasolt összevonni a többszörösen felvitt Ügyfeleket is.
A funkció bejelölését követően az Ügyfelek cím adatainak szétbontását el kell végezni. Ebben segít a cím felbontás funkció, mely automatikusan lefut az Ügyféltörzs megnyitásakor. Az automatikus cím felbontással a szoftver a cím mezőben szereplő értékeket megpróbálja megfeleltetni az alábbi felbontásnak:
- irányítószám
- település
- közterület
- közterület jellege
- házszám
- épület
- lépcsőház
- emelt
- ajtó
Ha a cím felbontás nem jár sikerrel, akkor az adott Ügyfél piros háttérszínnel jelenik meg az alábbi képernyőn:
Dupla kattintással az Ügyfél adatai megnyithatók és a cím manuális javítására is lehetőség nyílik a felületen. A Jóváhagyással elmenthető az elvégzett módosítás, vagy amennyiben nem szükséges módosítani, úgy módosítás nélkül is jóváhagyhatók az adatok. A felületen az Áfaalany beállításra is lehetőség nyílik, így amennyiben hibásnak jelöl a rendszer egy olyan Ügyfelet, melynek nincs címe (pl.: készpénzes vevő), akkor csak az Áfaalany opciót kell jól beállítani és jóváhagyással menteni a módosítást.
A Magánszemélyek keresése funkció a ikonra kattintva válik elérhetővé, így ezen a felületen is lehetőség van az Áfaalany mezőbe tömeges beállítani a Magánszemély opciót.
A cím felbontással nem helyesen szétbontott címeket a Módosítások véglegesítése ikonra kattintva lehet tömegesen jóváhagyni. Amennyiben a tömeges jóváhagyás megtörténik, akkor a címek javítására már csak az Ügyféltörzsben nyílik lehetőség.
Ügyfél import – Módosult az import állomány
Az Ügyfél import állományának struktúrája az alábbiakkal bővült.
Az Áfaalany mezőben az alábbi jelölők alkalmazhatók (csak a számok):
- 0 – Nem belföldi áfaalany
- 1 – Belföldi áfaalany
- 2 – Magánszemély
- 3 – Technikai Ügyfél
Hasznos volt az információ?
|
|
Kapcsolódó bejegyzések
|
|