Küldje el ezt a cikket! Küldje el ezt a cikket!
Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Verziótájékoztató, 2023. június – Kulcs-Könyvelés


Megjelent!

Kulcs-Könyvelés frissítés

2023. június 29.

A Kulcs-Könyvelés 2023. június/3 verzió kiadásra került.
A verzió a számlatükörnél ás az áfa-analitika áfa gyűjtőnkénti bontásban listánál megjelenő hibaüzenet elhárítását tartalmazza.

Kiadás dátuma: 2023.07.24

 

A Kulcs-Könyvelés 2023. június/2 verzió kiadásra került.A javító verzió az alábbi fejlesztéseket tartalmazza:

Kiadás dátuma: 2023.07.10

- Az 1.0 – ás verziójú NAV Online Pénztárbizonylat XML sikeresen letölthető és könyvelhető
- Az Adójegyes termékek 0%-os áfakulccsal rögzíthetőek a beállítások között

Figyelem! A Kulcs-Könyvelés 2023. júniusi verziójának telepítésekor előfordulhat, hogy a Windows Defender üzenetet küld. Kérjük első lépésként a telepítőt a „Futtatás Rendszergazdaként” opcióval indítsák el, majd az üzenet esetén a „További információ„-ra kattintva a „Futtatás mindenképp” opcióval telepítsék a programot.

Újdonságok a Könyvelő programban:

1) Új funkció! Pénztárbizonylatok importja a NAV Online pénztárgép rendszerből»
2) Bővült a turizmusfejlesztési hozzájárulás fizetésére kötelezettek köre»
3) Új funkció! Áfa főkönyvi számok összevezetése»
4) Költségszámlák átvezetése – Adatok átvétele másik évből»
5) NAV Online Számlaimporter – 35 napos lekérdezési limit megszüntetése»
6) Új funkció! Modern hitelesítés beállításai»
7) Kintlévőséges Vevő/Szállító számlák lekérdezése – Deviza analitika»

Új funkció! Pénztárbizonylatok importja a NAV Online pénztárgép rendszerből

A legújabb verzióban a Kulcs-Könyvelés programban elérhető az Online Pénztárnaplók letöltése. A Pénztárbizonylatok importja a NAV online pénztárgép rendszerből funkció a NAV Online Számlaimporter modul keretein belül érhető el.

Alapbeállítások

NAV technikai felhasználó megadása

Ahhoz, hogy a bizonylatok lekérdezhetővé váljanak a program Beállítások/Alapbeállítások/Cégfüggő beállítások/NAV számlaimport menüpontjában meg kell adnunk a könyvelt cég technikai felhasználóját. A technikai felhasználó adószámhoz kötött, így ellenőrizni szükséges, hogy a Beállítások/Alapbeállítások/Cégfüggő beállítások/Cég adatai menüpontban a könyvelt cég adószáma megadásra került-e.

A pénztárgép adatok megadása

A Könyvelő program Beállítások/Alapbeállítások/Cégfüggő beállítások/Online pénztárgép bizonylatok menüpontjában be kell jelölni az Online pénztárbizonylatok letöltése opciót, majd meg kell adni a pénztárnaplók letöltéséhez és könyveléséhez szükséges alapadatokat.

Pénztárgép adatok megadása

  • Pénztárgép AP száma és a hozzá tartozó pénztári főkönyvi szám: Az adatok letöltéséhez szükséges a pénztárgép AP számának feltöltése a Könyvelő programba. A rögzítéskor az adott pénztárgéphez (AP számhoz) tartozó pénztári főkönyvi számot is meg kell adni, így a bizonylatok lekérdezésekor a könyvelési tételek már a megfelelő pénztár főkönyvi számra fognak kerülni. (Alapértelmezett adat, a beolvasási felületen módosítható.) A funkció használatához legalább egy pénztár megadása kötelező.
  • Bankkártyás fizetés átvezetési főkönyvi számának kiválasztása: Az online pénztárgép adatok között megjelenő bankkártyás fizetések értéke nem a pénztár egyenlegét növeli, így ezen összegeket egy átvezetési főkönyvi számra kell helyeznünk, a banki jóváírásig. A használni kívánt átvezetési főkönyvi számot itt az Alapbeállításokban szükséges megadni. (Alapértelmezett adat, a beolvasási felületen módosítható.) Az átvezetési főkönyvi szám megadása kötelező.
  • Bankkártyás fizetés esetén alapértelmezett megjegyzés megadása: Lehetőség van a beállítások között megadni a bankkártyás fizetésekhez tartozó alapértelmezett megjegyzést. Amennyiben a megjegyzés mező kitöltésre kerül, akkor automatikusan a bankkártyás fizetések az itt megadott megjegyzést fogják tartalmazni a könyvelés során. A mező kitöltése nem kötelező.
  • Napi záráshoz rögzítendő Ügyfél kiválasztása: A napi zárásban szereplő áfás tételek Áfa-analitikán történő megjelenítéséhez kötelező egy technikai ügyfél kiválasztása, melynek kiválasztását ebben a menüpontban lehet megtenni. (Alapértelmezett adat, a beolvasási felületen módosítható.)
  • Alapértelmezett fizetési mód: A Könyvelő program készpénzes fizetési módjai közül ki kell választani az alkalmazni kívántat. (Alapértelmezett adat, a beolvasási felületen módosítható.)

A pénztárgép adatok lekérdezésének módja

A pénztárgép naplóállományok letöltésére a NAV felületéről korlátozott ideig van lehetőség: a lekérdezés napjától visszamenőleg 14 napra érhetők el az adatok. Annak érdekében, hogy a 14 napos határidő a funkció folyamatos használatát ne gátolja meg és ne kelljen manuálisan lekérdezéseket végezni 14 naponta, a Könyvelő program a megadott technikai felhasználó és pénztárgép adatokat eltárolja és egy folyamatosan futó szolgáltatás segítségével naponta többször lekérdezéseket indít a NAV Online Pénztárgép rendszere felé.

Az adatok tárolásával kapcsolatban a Könyvelő program Beállítások/Alapbeállítások/Cégfüggő beállítások/Online pénztárgép bizonylatok menüpontjában az Online pénztárbizonylatok letöltése opció bejelölésekor az alábbi tájékoztató üzenet érkezik, melynek elfogadásával a Felhasználó hozzájárul ahhoz, hogy a megadott technikai felhasználói adatok segítségével a NAV -tól letöltött pénztárgép adatok és fájlok eltárolásra kerülnek.

Információ

A lekérdezett pénztápégnapló állományok a modulhoz kapcsolódó Terméktámogatás lejáratával törlésre kerülnek.

Funkció működése

A funkció a Karbantartás/Pénztárbizonylatok importja a NAV Online pénztárgép rendszeréből menüpontból indítható.

A pénztárgép adatok letöltéséhez a következő adatok megadására van szükség:

Pénztárbizonylat kelte: A lekérdezési időszakot a Pénztárbizonylatok kelte szerint lehet meghatározni.
Pénztárgép: A lekérdezésre pénztárgépenként van lehetőség, így a legördülőből ki kell választani azt a pénztárgépet, melyre a könyvelést el szeretnénk végezni.
Napi bevétel főkönyvi szám: Az a főkönyvi szám kerül automatikusan felajánlásra a beolvasott pénztárbizonylatoknál, melyet ezen mezőben megadunk. Az alapértelmezett főkönyvi szám felkínálás a lekérdezés megkezdése előtt módosítható vagy akár üresen is hagyható. A lekérdezést követően tömegesen nem, de pénztárbizonylatonként továbbra is módosítható a felajánlott főkönyvi szám.
Bizonylatszám: A Bizonylatszám mezőbe megadható manuálisan a Pénztárbizonylat bizonylatszámának értéke. Ha a lekérdezéskor a „Zárás sorszámának rögzítése a Bizonylatszám mezőbe” opció be van kapcsolva, akkor a zárás sorszámával kerül feltöltésre automatikusan a Bizonylatszám mező a könyvelési tételben. Ebben az esetben, ha a Bizonylatszám opció is feltöltésre kerül, akkor az ott megadott érték a zárás sorszáma után kerül feltüntetésre.
Megjegyzés: A megjegyzés mezők töltésére (fő és ellenoldalon is) lehetőség van automatikusan, amennyiben a használni kívánt megjegyzés a lekérdezési felület fejlécében található Megjegyzés mezőnél kiválasztásra vagy megadásra kerül.

Alapadatok megadása

Fizetőeszközök kezelése

A Pénztárgépek használata során nem csak készpénzes teljesítés történhet, előfordulhatnak egyéb fizetőeszközök is, melyek a pénztár egyenlegébe nem számítanak bele. Ahhoz, hogy a pénztár egyenlegét ezen értékek ne növeljék egy átvezetési főkönyvi számra kell elhelyeznünk ezeket az összegeket.

Ebben segít a Fizetőeszközök kezelése menüpont, ahol a különböző egyéb fizetési módokhoz főkönyvi számot lehet rendelni, mellyel a főkönyvi számok kitöltése automatikussá válik. Az összerendeléseket a Beállítások/NAV Online pénztárgép bizonylatok/Fizetőeszköz összerendelések menüpontban lehet rögzíteni. Új összerendelést az Fizetőeszköz összerendelések/Új összerendelés (Ins) menüpontra kattintva lehet felrögzíteni. Az új összerendelés felrögzítése során meg kell adnunk a Gyűjtőt (a megnevezés így automatikusan töltődik), ki kell választanunk a használni kívánt főkönyvi számot és egyedi megjegyzést is írhatunk.

Fizetőeszköz összerendelése
Áfa-kulcsok kezelése

A program lehetőséget biztosít arra, hogy a NAV rendszeréből érkező áfa-kulcsokhoz a Kulcs-Könyvelés programban szereplő áfa-kulcsokat hozzárendeljük, így a jövőbeni beolvasás során ezek az adatok automatikusan kitöltődnek. Ez az összerendelés a Beállítások/NAV Online pénztárgép bizonylatok/Áfa összerendelések menüpontban végezhető el. Új összerendelést az Áfa összerendelések/Új összerendelés (Ins) menüpontra vagy a  ikonra kattintva lehet felrögzíteni. Az új összerendelés felrögzítése során meg kell adnunk a gyűjtő megnevezését és könyvelésben használt Áfa-kulcsot.

Áfa-kulcsok összerendelése
Adatok könyvelése

Az ellenőrzések és paraméterezések elvégzését követően az Ok gombra kattintva indítható el a bizonylatok könyvelése.

A könyvelés sikeresen befejeződött
A sikeresen feladott tételek zöld háttérszínnel jelennek meg a listában.
Ha véletlenül hibásan könyveltünk a Módosítás menüpontot megnyitva korrigálhatjuk. A módosítás abban az esetben végezhető el, ha engedélyezésre kerül a program Beállítások/Alapbeállítások/Cégfüggő beállítások/Feladás menüpontjában a Fogadott tételek módosításának engedélyezése opció.

A funkció működéséről további fontos információt tartalmazó leírás itt érhető el.

Bővült a turizmusfejlesztési hozzájárulás fizetésére kötelezettek köre
(Hop On Hop Off )

2023. március 31. napjával lejárt a turizmus-vendéglátás ágazatot segítő intézkedésekről szóló 468/2022. (XI. 21.) Korm. rendelet által bevezetett azon kedvezmény, amelynek értelmében a koronavírus-járvány miatt nem kellett megfizetni a turizmusfejlesztési hozzájárulást.

További változás, hogy 2023. május 23-tól a vészhelyzet ideje alatt a „Hop On Hop Off” jellegű menetrend szerinti buszos városnéző turisztikai szolgáltatásban az áfa adókulcsa a korábbi 27%-ról 5%-ra csökkent. Ezáltal az 5%-os áfakulcs alá vont szolgáltatás nyújtása egyúttal turizmusfejlesztési hozzájárulás-kötelessé vált.

A nyomtatvány továbbra is az Adatszolgáltatás/Feladás az ÁNYK programnak/23TFEJLH menüpontból érhető el.

Az Adatszolgáltatás/Feladás az ÁNYK programnak/23TFEJLH nyomtatvány menüpontjában az Áfa kulcsok fülön a különböző áfakulcsokat be kell sorolni a megfelelő szekcióba annak megfelelően, hogy Kereskedelmi szálláshely-szolgáltatás vagy Étkezőhelyi vendéglátás vagy az új Hop On Hop Off szolgáltatás sorában szeretnénk megjeleníteni az áfakulcsokhoz tartozó adóalapot.

Hop On Hop Off

A Turizmusfejlesztési hozzájárulás bevallásához szükséges alapbeállításokat az alábbi bejegyzés alapján tudja elvégezni a Kulcs-Könyvelés programban.

Új funkció! Áfa főkönyvi számok összevezetése

Az általános forgalmi adó elszámolási számláit (466 – Levonható áfa és 467 – Fizetendő áfa)  összevezethetőek az áfa pénzügyi teljesítés számlára (468 – Áfa elszámolási számla). Az új funkcióval az összevezetést automatikusan el lehet végezni a Kulcs-Könyvelés programban az évvégi zárási folyamatok egyik lépéseként.

A Zárás és Nyitás/Átvezetések menüpont két opciót ajánl fel az automatikus átvezetésekre:

- Áfa átvezetés
- Költségszámlák átvezetése

Az Áfa átvezetések funkció megnyitása után megjelenik az Átvezetendő tételek meghatározása ablak, ahol az átvezetéshez szükséges adatokat lehet megadni/módosítani. Ezek az adatok a következőek:

Átvezetendő tételek meghatározása

1. Átvezetendő számlák: A Beállítások/Törzskarbantartások/Áfa-kulcsok beállításai között beállított főkönyvi számokat ajánlja fel a program alapértelmezetten. Amennyiben az áfa főkönyvi szám alábontásra kerül, akkor a legördülőben az összes alábontás alapértelmezetten bejelölésre kerül. A legördülő menüben lehet módosítani az alapértelmezett beállítást. FONTOS! A beállítás során lehetőséget ad a program arra, hogy csak az egyik sort (azaz csak a levonható, vagy csak a fizetendő sort) lehessen csak beállítani, és arra lefuttatni az átvezetést.

- Levonható: 466 – előzetesen felszámított általános forgalmi adó (alapértelmezett beállítás ami manuálisan módosítható)
- Fizetendő: 467 – Fizetendő általános forgalmi adó (alapértelmezett beállítás ami manuálisan módosítható)

2. Átvezetési célszámla: 468 – Általános forgalmi adó – elszámolási számla (alapértelmezett beállítás ami manuálisan módosítható)
Az Átvezetési célszámla kitöltése kötelező, amennyiben nem kerül kiválasztásra főkönyvi szám akkor a program üzenetet küld:

Nem adott meg főkönyvi számot

3. Egyenlegek gyűjtése: Alapértelmezetten a Zárás és nyitás/Beállítások/Általános beállítások menüpontban található Zárási időszakot ajánlja fel a program. Az időszak manuálisan módosítható, és mentésre kerül. Az időszak megadása kötelező, ennek hiányában a program üzenetet küld:

Nem adott meg kezdő dátumot

4. Bizonylat dátuma: Ezt a mezőt a program automatikusan tölti, manuálisan nem módosítható. A beállított intervallum záró napja kerül ide.

5. Megjegyzés: A törzsadatokból kiválasztható, vagy manuálisan beírható. Megjegyzés megadása nem kötelező.

Az adatok megadása után a program listázza a beállított főkönyvi számok egyenlegét. Itt a Könyvelés gomb segítségével lehet elindítani az automatikus rögzítést.

Átvezetés részletezése

A sikeres könyvelésről a program üzenetet küld:

A könyvelés sikeresen befejeződött

A könyvelést követően a Könyvelés/Módosítás menüpontban ellenőrizhetőek a létrejött vegyes naplók, amelyek tartalmazzák az átvezetést. Ezek az automatikus vegyes naplók törölhetőek és módosíthatóak.

Módosítás

Költségszámlák átvezetése – Adatok átvétele másik évből

A Zárás-Nyitás/Átvezetések/Költségszámlák átvezetése menüpontban lehetőség van arra, hogy a beállításokat az előző évből át lehessen másolni.

A beállítások másolásához a Költségszámlák átvezetése ablakban az Adatok átvétele másik cégből opció megnyitásával beállítható, hogy melyik cégből és melyik évből szeretnénk a beállításokat átmásolni. A beállítások után az OK opcióval indítható a másolás.

Adatok átvétele másik cégből

Az adatmásolás a már beállított adatokat törli, és a a beállítást a másolt adatokkal tölti fel a program. Erről a program üzenetet küld:

Figyelmeztető üzenet

A másolás főkönyvi számok tekintetében egyeztetést végez el, így amennyiben más főkönyvi számok vannak az előző gazdasági évben, akkor ennek egyeztetéséről a program üzenetet küld.

Főkönyvi számok egyeztetése

A Létráhozás opcióval a számlatükörben létrehozható egy új főkönyvi szám, vagy egy másik főkönyvi szám beállítására van lehetőség:

Főkönyvi szám kiválasztása

Az új főkönyvi szám kiválasztása után az OK opcióval fejezhető be a másolás folyamata:

Másolás befejezése

NAV Online Számlaimporter – 35 napos lekérdezési limit megszüntetése

A Kulcs-Könyvelés legújabb verziójával a NAV Online Számlaimporter modulban a számla kelte idő intervallumban 35 napnál nagyobb időszak is beállítható. A működés online és offline működés mellett is elérhető.

Lekérdezési limit

Új funkció! Modern hitelesítés beállításai

A kiadott verzióban az e-mail küldő funkcióhoz beállítható három új úgynevezett modern hitelesítési mód. A fejlesztést, mely az e-mail küldő funkciók biztonságosabbá tételét szolgálja, elsősorban a Microsoft ajánlása indokolta, amely szerint célszerű kiváltani az Office365 Exchange Online levelező „basic authentication” hitelesítését, melyet a Kulcs-Könyvelés program is biztosít.

Arra kérjük, Tisztelt Ügyfeleinket, hogy amennyiben a könyvelő programból történő e-mail küldéshez a Microsoft Office365 Exchange Online vagy a Google Cloud Gmail szolgáltatást veszik igénybe, legyenek szívesek a vállalkozásuk informatikai szolgáltatásáért felelős személy figyelmébe ajánlani ezt az üzemeltetői segédletet.

A modern hitelesítés beállításaihoz Rendszergazdaként kell belépni a programba.

A Kulcs-Könyvelés programban a Beállítások/Alapbeállítások/Listák beállításai menüpontban az E-mail küldés beállításai opciónál van lehetőség a Modern hitelesítéssel kapcsolatos beállításait elvégezni. Itt a szolgáltató beállításai között három opció között lehet választani:

- Google + OAuth 2.0
- Microsoft SMTP + OAuth 2.0
- Microsoft Graph + HTTPS (szervezet)

A Szolgáltató kiválasztása után a Hitelesítő adatokat is szükséges megadni:

Modern hitelesítés

Az e-mail küldés funkció működésében nem történt változás.

Kintlévőséges Vevő/Szállító számlák lekérdezése – Deviza analitika

A deviza analitikán egy új opció érhető el: Kintlévőséges Vevő/Szállító számlák lekérdezése. Az új opció segítségével minden olyan számla listázásra kerül ami kintlévőséges, függetlenül attól, hogy Vevő/Szállító vagy Nyitó naplóban szerepel a számla.

A lista csak akkor érhető el, hogyha az Esedékesség szerinti lekérdezésnél a Kintlévőséges számlákra szűrünk.

Kintlévőséges Vevő-Szállító számlák lekérdezése


Hasznos volt az információ?
info

Miért nem volt hasznos az információ? Kérjük, írja le pár mondatban észrevételét!
Hasznos volt az információ?
info


Kapcsolódó bejegyzések