Verziótájékoztató, 2020. december – Kulcs-Könyvelés
Megjelent! Kulcs-Könyvelés frissítés 2020. december 15. |
Új verzió érhető el! 2020. december 18.
A 2020.december 15.-én kiadott verzióban, amennyiben a Beállítások/Alapbeállítások/NAV számlaimport tétel göngyölés menüponton belül nem mentettük az OK opcióval a beállításokat, a program nem vette figyelembe az alapbeállításokat a göngyölés során. A 2020.12.18.-án kiadott javító verzióban javításra került ez a beállítás, így nem szükséges az új göngyölési feltételek manuális mentése. A göngyölés figyelembe veszi az alapbeállításként megadott alapértelmezett göngyölési szabályokat.
Új funkciók! NAV Online Számlaimport modul a Kulcs-Könyvelő programban
A Kulcs-Könyvelés 2020. júniusi verziójával megjelent a NAV Online Számlaimport modul amivel egyszerűen és gyorsan könyvelhetőek a kimenő és bejövő számláink. A legújabb 2020. decemberi verzióban több új funkció is elérhető a modulban:
- Számlák kihagyásra jelölése (bejövő bizonylatok esetén)
- Lista csoportosítása (bizonylatok könyvelési sorrendjének meghatározása)
- Számlák lekérdezése Ügyfélre/Ügyfelekre történő szűrés mellett
- VTSZ kód és Mennyiség (kg) megadása a felületen
- Módosított számla/számlák jelölhetősége
- Adatkitöltést segítő automatizmus, amennyiben a letöltött számláknál hiányzik a NAV fizetési mód és/vagy az esedékesség dátuma
- Kapcsolat nélküli működés
A modul működéséről bővebben a modul leírásából olvashat.
NAV Online Számlaimporter – Jövőbeli változások kezelése (3.0-ás formátum kezelése)
Az Online Számla rendszere esetén a jövőben egy új változat fog megjelenni, mely azt jelenti, hogy a számlázó programoknak egy új adatstruktúrában (3.0-ás verzió) kell felküldeniük a számlákat az Online Számla felületére. A 3.0-ás rendszer még a NAV által is fejlesztés alatt áll, így a Könyvelő program az új struktúrával felküldött bizonylatokat egyelőre nem engedi lekönyvelni, amennyiben ilyen típusú bizonylat jelenik meg a listában, úgy az a Megjegyzés rovatban jelzésre kerül:
Az új adatstruktúrában felküldött bizonylatok könyvelhetősége várhatóan a 2021. év első Könyvelő programbéli verzióban válik elérhetővé.
Bankszámlakivonat importer – Tételfelbontás visszavonása
Ügyfeleink kérésének megfelelően a Könyvelő program új verziójában elérhetővé vált a Bankszámlakivonat importerben a Tételfelbontás visszavonása funkció.
A beérkezett összegeket (pl. postai befizetések, futárszolgáltatóktól kapott befizetések stb.) lehetőségünk van tételesen felbontani egy tételes import fájl segítségével a Bankszámlakivonat importerben.
A tételfelbontás importja visszavonható a Könyvelő program új verziójában, így amennyiben rossz sorra kattintottuk a fájl tallózásakor, vagy rossz import fájlt olvastunk be, úgy az adott sorra ismételten jobb egérgombbal rákattintva előhívhatjuk a Tételfelbontás visszavonása menüpontot, melyet kiválasztva a felbontás törlésre kerül:
Ha nem szeretnénk a teljes import fájlt törölni, de az importálás során létrejött sorok valamelyikét igen, úgy a képernyő alsó részén megjelenő táblázatban van lehetőségünk törölni a téves kiegyenlítést. A törléshez kattintsunk a tévesen kiegyenlített számla sorára és a jobb egérgomb lenyomásával válasszuk ki a Törlés opciót.
A bankszámlakivonat importer működéséről bővebben a funkció leírásában olvashat.
Új funkció! Garanciális visszatartás és jólteljesítési garancia automatikus könyvelése
A funkció könnyíti a garanciális visszatartással és/vagy a jólteljesítési garanciával érintett bizonylatok rögzítését, mivel az erre vonatkozó információkat már a szállító és a vevő számlák könyvelésekor megadhatjuk a Könyvelő ablakban.
A funkció a Könyvelő program Plusz verziójától érhető el.
Beállítás:
A funkció használatához a Könyvelő program Beállítások/Alapbeállítások/Cégfüggő beállítások/Garanciális visszatartás menüpontjában meg kell adni egy átvezetési főkönyvi számot, melyen majd a garanciális visszatartás és/vagy jólteljesítési garancia összege kezelésre kerül.
A funkció használata előtt figyelmeztető üzenet érkezik, amennyiben a fenti beállításban nem kerül megadásra a rögzítéshez szükséges átvezetési főkönyvi szám.
A funkció használata:
A könyvelési ablakban a Garanciális visszatartás (Ctrl+G) ikonra kattintva nyílik meg a rögzítési felület, ahol megadhatóak a garanciális visszatartásra és/vagy jólteljesítési garanciára vonatkozó adatok.
Az Esedékesség mezőben adható meg a Garanciális visszatartás és/vagy Jólteljesítési garancia esedékessége, a Főkönyvi szám mezőben pedig kiválasztható, hogy mely szállítói vagy vevői főkönyvi számon szeretnénk ezeket az adatokat kezelni.
Az Összege, valamint a Mértéke mezők a Garanciális visszatartásra és/vagy Jólteljesítési garanciára vonatkozó értékek megadására szolgálnak. A két mező közül csak az egyiket lehet kitölteni, így a bizonylatunkon szereplő adatok alapján válasszuk ki a nekünk megfelelőt.
Fontos! A felületen nem kell kitölteni a Garanciális és a Jólteljesítési garancia oszlopát is, így amennyiben a rögzítendő számlán csak az egyik szerepel, úgy a másikra vonatkozó oszlop üresen hagyható.
Bizonylat rögzítése:
Példaként vegyünk egy bejövő bizonylatot, mely bruttó 6.000.000 Ft-ról szól. Ebből az összegből 1.000.000 Ft-t garanciális visszatartásként, 500.000 Ft-t pedig jólteljesítési garanciaként kell könyvelnünk. A garanciális visszatartás és a jólteljesítési garancia esedékessége is 2024. november 30.
A bizonylatot a teljes bruttó értékével lerögzítjük:
A Garanciális visszatartás ablakában pedig megadjuk a garanciális visszatartásra és a jólteljesítési garanciára vonatkozó adatokat.
A bizonylat könyvelésével a program automatikusan létrehozza a Garanciális visszatartásra és a jólteljesítési garanciára vonatkozó könyvelési tételeket, valamint ezzel egyidejűleg csökkenti a bizonylat fizetendő végösszegét.
A lekönyvelt bizonylatot a módosítás menüpontban megnyitva láthatjuk, hogy a garanciális visszatartás és a jólteljesítési garancia összege az átvezetési számlán előírásra került, a példában szereplő bruttó 6.000.000 Ft-os számla fizetendő végösszege pedig 4.500.000 Ft-ra csökkent.
A garanciális visszatartásra, valamint a jólteljesítési garanciára pedig létrejött egy-egy automatikus könyvelési tétel.
Garanciális visszatartás:
Jólteljesítési garancia:
Az automatikus tételeket a Könyvelés/Módosítás menüpontban az Általános fülön lévő szűrőfeltételek segítségével is megkereshetjük:
Amennyiben téves bizonylathoz került garanciális visszatartás vagy jólteljesítési garancia rögzítésre, úgy a Könyvelés/Módosítás menüpontban meg kell nyitnunk az adott bizonylatot módosításra, majd a garanciális visszatartás ikonjára kattintva a felugró ablakban ki kell vennünk a pipát a Garanciális visszatartás mezőből.
A beállítás megszüntetését követen mentsük le az Ok gomb megnyomásával a változtatásokat, majd a bizonylatot további módosítások nélkül a Könyvel gomb megnyomásával mentsük el. A program automatikusan megszünteti garanciális visszatartásra és/vagy jólteljesítési garanciára vonatkozó adatokat.
Hasznos volt az információ?
|
|
Kapcsolódó bejegyzések
|
|