Küldje el ezt a cikket! Küldje el ezt a cikket!
Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Verziótájékoztató, 2018. szeptember – Könyvelő program


Megjelent!

Kulcs-Könyvelés frissítés

2018. szeptember 26.

Funkció bővülés!  KATA lista, automatikus bevallás készítése

Programunkban elérhető a kisadózó vállalkozás részére juttatott, 1 millió forintot meghaladó kifizetésről szóló adatszolgáltatási kötelezettség megtételéhez szükséges lista, illetve a programmal elkészítheti automatikusan a 17K102 jelű nyomtatványt is.

A legújabb verzióval egyszerűbbé tettük ennek a funkciónak a működését. Az Ügyféltörzsben a továbbiakban megadható, hogy Partnerünk mettől-meddig volt KATA hatálya alatt. A KATA lista lekérdezésekor pedig figyelembe vesszük a megadott adatokat, és ennek megfelelően kerülnek listázásra a bevallani szükséges adatok.

A lista és a bevallás helyes elkészítéséhez szükséges, hogy a listában szerepeltetni kívánt Ügyfeleinket KATA-s ügyfélnek jelöljük a Beállítások/Ügyfelek karbantartása menüpontban, a legújabb fejlesztéssel pedig meg kell adni, hogy az Ügyfél mettől-meddig van a KATA hatálya alatt.

KATA beállítás az Ügyfél beállításokban

A lista lekérdezéséről, a bevallás elkészítéséről bővebben az alábbi bejegyzésben olvashat.

OBR megnevezések automatikus feltöltése

A legújabb verzióval egyszerűbbé és könnyebbé tettük Ügyfeleink munkáját azzal, hogy a beszámoló paraméterezésekor az OBR megnevezéseket nem kell egyenként manuálisan kiválasztani, hanem  az Űrlap kiválasztása után – amennyiben az OBR mezők alapértelmezett feltöltése opció be van jelölve – az OBR megnevezések automatikusan feltöltésre kerülnek.

OBR mezők alapértelmezett feltöltése

A beállítás után a Mérleg/Eredménykimutatás beállítása ablakban feltöltésre kerülnek a mezők:

OBR megnevezés


Kompenzáló levél készítése

A 2018. szeptemberi verzióval Kompenzáló levél készítésére is van lehetőség a Kulcs-Könyvelő programban.

A Kompenzáló levél elkészítéséhez fontos, hogy az Beállítások/Alapbeállítások/Kompenzálás menüpontban megadjuk a Kompenzálás technikai bank naplóját.

Kompenzálás beállításai

A beállítás nélkül a levelek nem kérdezhetőek le a Listák/Levelezés/Kompenzáló levél menüpontban.A beállítás hiányában a program küld erről figyelmeztető üzenetet.

Beállítás hiánya esetén a program figyelmeztető üzenetet küld

Továbbá a beállításkor kiválasztható, hogy szeretnénk-e a Kompenzáló levél azonnali nyomtatását. Amennyiben ezt az opciót kiválasztjuk, akkor a kompenzálás során (Könyvelés/Kompenzálás vagy Könyvelés/Automata kompenzálás) automatikusan megjelennek a nyomtatható/elmenthető levelek.

Feladás az ÁNYK programnak – Összegek előnézete nyomtatható formátumban

Ügyfeleink kérésének megfelelően a 1865-ös bevallás, az A60-as és a KATA bevallás feladásakor az Összegek előnézetét le lehet kérni képernyőre, excelbe vagy akár nyomtatni is lehet.  A lista lekérdezése segítséget nyújthat a bevallás feladásakor ellenőrzéshez, egyeztetéshez.

A működés változatlan maradt, azonban az Adatszolgáltatás/Feladás az ÁNYK programnak menüpontba egy új opció került aminek a segítségével elérhető az előnézet.

Nyomtatvány előnézete

Az opció kiválasztása után egy ablak ugrik fel ahol a nyomtatáshoz szükséges beállításokat lehet elvégezni – például, kiválaszthatjuk a nyomtatás helyét, illetve, hogy milyen oszlopokat szeretnénk megjeleníteni az előnézeten.

Nyomtatás beállításai

A beállítások elvégzése után a Nyomtat opcióval készül el a lista:

Feladás az ÁNYK programnak (1865-ös nyomtatvány)

Bővült a Módosítás lista -Fogadott csomag oszlop

Új oszloppal bővült a Könyvelés/Módosítás menüpontban lekérhető lista. Az új oszlop A Módosítás/További oszlopok/Fogadott csomag kiválasztása után érhető el.

Az oszlopban jelenítjük meg az Ügyvitel programból érkező feladási csomag nevét.

Fogadott csomag oszlop

Áfa gyűjtők automatikus összerendelése az áfakulcsokhoz Áfa gyűjtők átvétele esetén

A legújabb verzióval automatikussá tettük az áfa gyűjtők és az áfakulcsok összerendelését. A működés akkor lép életbe, ha a következő megnyitott gazdasági évben az áfa gyűjtőket átvesszük az előző évből a Beállítások/Alapbeállítások/Áfa menüpontban.

Áfa gyűjtők átvétele

Ebben az esetben azokhoz az áfakulcsokhoz amelyeknek ugyanaz a kódja, áfakulcsa, azonosítója az új évben ahhoz automatikusan hozzárendeljük az előző gazdasági évben beállított áfa gyűjtőket, így segítve Ügyfeleink munkáját, ezentúl nem kell minden évben elvégezni az összerendelést.

 

Bővült az eseménykönyvelés beállítási lehetőség

Az eseménykönyvelés beállításainál a legújabb verzióval már megadhatóak részleg-, munkaszám és projekt adatok, így a rögzítés még automatizáltabbá vált, és egyre kevesebb manuális beavatkozást igényel.

Az Esemény módosítása ablakban az ellenszámla kiválasztása után megadhatóak a részleg-, munkaszám és a projekt adatok. Az itt megadott adatok az eseménykönyvelés során automatikusan betöltésre kerülnek a könyvelés során, manuális kiválasztásukra nincs szükség (módosításuk lehetséges még a könyvelés során).

A beállítási lehetőségek bővülése miatt az ablak elrendezése módosult. Az egyes ellenszámlák kiválasztása után adhatóak meg a plusz adatok. Az áfa főkönyvi szám egy külön ellenszámlára kerül, így az áfakulcs is megadhatóvá válik. Az áfa főkönyvi szám érzékelése után lesz az ÁFA kulcs mező aktív, ellenben az áfakulcs nem adható meg, a mező inaktív marad. Az áfa főkönyvi szám kiválasztása után a részleg-, munkaszám és projekt adatok megadásának lehetősége inaktív lesz, mivel az örökli a hozzátartozó pl. költség főkönyvi számnál megadott adatokat.

Ellenszámla 1 kitöltése:

Esemény könyvelés - Ellenszámla 1

Ellenszámla 2 (áfa főkönyvi szám) kitöltése:

Eseménykönyvelés - Ellenszámla 2

 

Új kényelmi funkció érhető el a Kulcs-Könyvelés programban

Ügyfeleink kérésének megfelelően, új kényelmi funkciót vezettünk be a programba. Az új verzió letöltése után a Könyvelés ablakban megadott adatok öröklésére van lehetőség. Az első könyvelési tételnél megadott adatok a következő könyvelési tételnél megmaradnak, így nem kell még egyszer megadni, vagy csak átírni/kiegészíteni kell.

A funkció eléréséhez a Beállítások/Alapbeállítások/Felhasználófüggő beállítások/Könyvelés menüponton belül kell kiválasztani azokat a naplókat amelyeknél szeretnénk, hogy érvényesüljön az öröklődés. A következő adatok öröklődnek a beállítás használatával:

  • bizonylatszám
  • részleg-, munkaszám, projekt
  • megjegyzés

Beállítás

Verzió megjelenítése a Kulcs-Könyvelő programban

A legújabb verzióval a Kulcs-Könyvelés fő ablakán is elérhető lesz a program verziószáma. Így az Ügyfélszolgálatunkkal való egyeztetés során könnyen elérhető ez az információ.

Verziószám mutatása


Hasznos volt az információ?
info

Miért nem volt hasznos az információ? Kérjük, írja le pár mondatban észrevételét!
Hasznos volt az információ?
info


Kapcsolódó bejegyzések