Verziótájékoztató, 2022. április – Egyszeres program
Megjelent! Kulcs-Egyszeres frissítés 2022. április 26. |
Kiválasztott adatbázisok frissítése
Az új adminisztrációs felület hatékony segítséget nyújt az adatbázisok frissítésében.
A frissíteni kívánt adatbázisok tetszőlegesen sorba rendezhetők, csoportosíthatók a Karbantartás/Kiválasztott adatbázisok frissítése menüpontban. Az oszlopfejlécre kattintva lehet felhúzni a csoportosítási feltételként használni kívánt oszlopot a „Húzza ide azt az oszlopfejlécet, amely szerint csoportosítani kíván” mezőbe. Így például, ha csak egy meghatározott év frissítését szeretnénk megtenni minden cég esetében (pl.: 2022), úgy a felületen megjelenő táblázatban az Év oszlopot kell a csoportosításhoz a fejlécére kattintva a képernyő tetejére húznunk.
Alapértelmezetten minden adatbázist frissítésre jelöl a program, ez inverz kijelöléssel fordítható meg. A kijelöléshez kapcsolódó funkciók jobb egérgomb hatására megjelenő menüsorban válnak elérhetővé, vagy az alábbi billentyű kombinációk használatával:
- Ctrl+T : Teljes kijelölés, minden adatbázis kijelölése
- Ctrl+I : Inverz kijelölés, kijelölés megfordítása
- Ctrl+A : Kiválasztott csoportba tartozó adatbázisok kijelölése (csoportosítás esetén használható)
- Ctrl+F : Kiválasztott csoport inverz kijelölése, csoport kijelölés megfordítása (csoportosítás esetén használható)
Új funkció! – Ügyfélegyesítés lehetősége a Kulcs-Egyszeresben
Az adatok rögzítése vagy importálása során előfordulhat, hogy ugyanazon Ügyfél többször is létrehozásra kerül a programban. A duplikált Ügyfelek összevonására szolgál az Egyszeres program áprilisi verziójától elérhető új Ügyfélegyesítés funkció.
Az Ügyfélegyesítés funkció egy NEM visszavonható művelet, így a funkció futtatását fokozott figyelemmel kell elvégezni.
Ügyfélegyesítésre az Ügyfelek listájában van lehetőség. Az összevonni (és egyben törölni) kívánt Ügyfél sorát egy kattintással ki kell jelölni, majd az Ügyfél/Ügyfélegyesítés (Ctrl+E) menüpontra kattintva lehet elindítani az összevonást.
A megjelenő felület bal oldalán látható a törölni kívánt partner, jobb oldalon pedig kiválasztható, hogy mely ügyfélre kerüljenek át az adatai. A képernyő közepén található gombok segítségével a baloldali ügyfél adatok átmozgathatók a jobb oldali rubrikákba, de a jobb oldali szekcióban – az ügyfélnéven kívül – minden adat manuálisan is módosítható.
Az OK gomb lenyomásával hagyhatjuk jóvá az adatok módosítását, melynek hatására a baloldalon található ügyfél kitörlődik a nyilvántartásból és az összes adata (bizonylatok, ki nem fizetett bizonylatok) átkerülnek a jobb oldali ügyfél neve alá.
Excel lekérdezési lehetőség Microsoft Office nélkül
Az Egyszeres program áprilisi verziójában az Excel listák lekérdezhetők abban az esetben is, ha a számítógépre nem került Excel kezelő szoftver telepítésre, vagy a telepített Excel kezelő szoftver nem Microsoft Office termék. Az Excel listák megfelelő formázása továbbra is Microsoft Office termék esetén garantált, de megnyitásuk bármilyen Excel kezelő szoftverrel lehetséges.
A Karbantartás/Beállítások/Cégfüggő beállítások/Listák beállításai menüpontban kiválasztható, hogy az Excel formátuma .xlsx vagy pedig .xls legyen. Ezen menüpontban harmadik opcióként kiválasztható az is, hogy „Nincs telepített Excel kezelő szoftver” a számítógépen, mely esetben a program, az Excel elkészítését követően, nem tesz kísérletet a fájl megnyitására.
Hasznos volt az információ?
|
|
Kapcsolódó bejegyzések
|
|