Küldje el ezt a cikket! Küldje el ezt a cikket!
Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Verziótájékoztató, 2020. szeptember – Kulcs-Könyvelés


Megjelent!

Kulcs-Könyvelés frissítés

2020. szeptember 15.

Új funkció! NAV Online Számlaimport modul a Kulcs-Könyvelő programban

A Kulcs-Könyvelés 2020. júniusi verziójával megjelent a NAV Online Számlaimport modul amivel egyszerűen és gyorsan könyvelhetőek a kimenő és bejövő számláink. A legújabb 2020. szeptemberi verzióban több új funkció is elérhető a modulban:

  • Áfa körön kívüli tételek rögzítése
  • Számlalista nyomtatása
  • Automatikus árfolyam letöltés
  • Könyvelt tételek jelölése

A modul működéséről bővebben a modul leírásából olvashat.

Iktató a Kulcs-Könyvelés programban (Standard, Plusz)

A legújabb verzióval elérhető az Iktató funkció, ami lehetővé teszi, hogy a könyvelési tételeink mellé számlaképet vagy egyéb dokumentumot rögzítsünk. A dokumentumok közvetlenül fájlból csatolhatóak, de szkenner segítségével is beolvashatóak.

A funkció használatához a Beállítások/Alapbeállítások/Cégfüggő beállítások/Iktató menüpontban meg kell adnunk azt a mappát, amit a beolvasott dokumentumok tárolására szeretnénk használni.

A beállítást követően a könyvelés ablakban a Dokumentum kezelése ikonra kattintva rögzíthetőek a dokumentumaink.

Dokumentum kezelése

A rögzített dokumentumainkat megtekinthetjük a Karbantartás/Dokumentumok kezelése menüpontban. Itt lehetőség van a dokumentumok módosítására, törlésére, megtekintésére.

Dokumentum kezelése - lista

A funkció működéséről, pontos használatáról bővebben ebben a tudásbázis bejegyzésben olvashat.

Egyenlegközlő és Fizetési  felszólítás kiküldése e-mailben (PLUSZ)

Az Egyenlegközlő és a Fizetési felszólítás e-mailben is kiküldhető Partnereink részére közvetlenül a Könyvelő programból. Az e-mailek kiküldéséhez első körben a Beállítások/Alapbeállítások/Cégfüggő beállítások/Listák beállításai menüpontban fel kell vinnünk a szükséges SMTP kiszolgáló beállításokat. A beállítás megtételéhez az E-mail küldés beállítása menüpontra kell kattintani, majd a felugró ablakban kell megadni a szükséges adatokat. A saját levelező szerverének SMTP kiszolgálójáról és annak beállításairól, rendszergazdájától kaphat információt.

E-mail adatainak beállítása

Ahhoz, hogy az e-mailek kiküldésre tudjanak kerülni a címzettek részére, a Beállítások/Ügyfelek karbantartása menüpontban a Partnerek adatlapjára, még a Fizetési felszólítók, illetve az Egyenlegközlők elkészítése előtt fel kell rögzíteni az ügyfél e-mail címét.

A kiküldött e-mailek szövegét a Beállítások/Törzskarbantartások/Csatolt dokumentumok menüpont alatt lehet felvinni az Egyenlegközlő e-mail és a Fizetési felszólítás e-mail menüpontokban.

Sablon beállítás

Egyenlegközlő kiküldése e-mailben:

Az Egyenlegközlő elkészítését a Listák/Levelezés/Egyenlegközlő menüpontban lehet megtenni.

A kiállítás szűrőablakában lehetőség van kiválasztani, hogy mely Ügyfél vagy Ügyfelek részére szeretnénk elkészíteni az Egyenlegközlőt. Ha csak egy Partner részére szeretnénk Egyenlegközlőt küldeni, úgy a Cégnév mezőben a legördülő menü segítségével tudjuk kiválasztani a megfelelő partnert.

A szűrőablakban elvégzett beállításokat követően az OK gombra kattintva megjelenik az Egyenlegközlők nyomtatási előképe. Az e-mail küldésre a nyomtatási előkép felső ikonsorában található Küldés e-mailben gombra kattintva van lehetőség.

E-mail kiküldés

Fizetési felszólítás kiküldése e-mailben:

A Fizetési felszólítás elkészítését a Listák/Levelezés/Fizetési felszólítás készítése menüpontban lehet megtenni.

Az e-mail kiküldését a felszólítások elkészítését követően a Listák/Levelezés/Fizetési felszólítás megtekintése menüpontban tudjuk megtenni.

A lista megnyitása után egyesével kiválasztható/kijelölhető az a felszólítás, amit e-mailen szeretnénk elküldeni az Ügyfél részére. Az adott sorra jobb egérgombbal kattintva a Nyomtatás/Automatikus e-mail küldés menüpont segítségével küldhetjük ki az e-mailt.

Fizetési felszólítások

A funkció működéséről, pontos használatáról bővebben ebben a tudásbázis bejegyzésben olvashat.

Könyvelési tétel másolása

Ügyfeleink kérésének megfelelően elérhetővé tettük a programunkban, hogy egy könyvelési tételt másolni lehessen – azaz új könyvelési tételt létrehozni egy már meglévő alapján. A Könyvelés/Módosítás menüpontban a másolni kívánt tétel kijelölése után jobb egérgomb/Új a meglévő alapján funkcióval (vagy a Ctrl+C) lehet elindítani a könyvelést. Ilyenkor egy új könyvelési tétel rögzítésére van lehetőség, új sorszámmal, viszont minden adat másolásra kerül az eredeti számláról.

Új a meglévő alapján

Költségfelosztás részleg-, munkaszám vagy projekt alapján

Amennyiben egy költség a könyvelés pillanatában még nem ismert százalékban több költséghelyet is érint, akkor a funkció segítségével rendezhetjük a későbbiekben.

A funkció használatához szükséges, hogy a Beállítások/Alapbeállítások/Költséghely felosztás menüpontban beállításra kerüljön egy átvezetési főkönyvi szám, illetve, hogy melyik költséghely esetén szeretnénk az utólagos felosztást. A jó működéshez érdemes meghatározni egy például projektet, amit azon tételek esetében használunk a könyveléskor amit majd később szeretnénk felosztani.

Például van egy anyagköltség amit a könyvelés pillanatában nem tudni, hogy pontosan milyen arányban kell több költséghelyre könyvelni. Ebben az esetben egy Általános projekt-et állíthatunk be a tételhez könyveléskor, ez a projekt lesz a felosztás alapja. A beállításnál ezt az értéket (pl. Általános projekt) kell megadni. A funkció erre a költséghelyre könyvelt tételeket fogja utólag felosztani.

Költséghely felosztásKöltséghely felosztás működése:

A Könyvelés menüpontban érhető el az új funkció: Költségek felosztása

A funkció elindítása után egy szűrőablak érkezik, ahol megadható egy időintervallum, illetve egy főkönyvi szám. Ezek beállítása mellett pedig a beállításokban megadott felosztás alapjának felvitt értékeit látjuk, amelyekből kiválaszthatjuk, hogy a példa szerint az Általános projektre könyvelt tételeket melyik további projektekre szeretnénk felosztani és milyen arányban.

Költséghely felosztás - 1A beállítás után az OK gomb megnyomásával érkezik egy üzenet amiben a felosztás pontos adatait jeleníti meg a program. Amennyiben elindítjuk a felosztást, akkor ezen értékek alapján fog megtörténni a felosztás:

KérdésA felosztás könyvelését a Módosítás menüpontban találjuk vegyes naplós könyvelések formájában. Az elkészített felosztásokról egy lista is készül, ahol megtekinthetjük/törölhetjük a felosztásokat. A lista a Könyvelés/Költséghely felosztási lista menüpontban érhető el.

Költséghely felosztás listaAz automatikus költséghely generálással a szállító naplóban rögzített számlákhoz kapcsolódó részleg-, munkaszám, projekt nem módosul, a felosztás kizárólag a vegyes naplókban történik. Az automatikusan generált tételek a beállított időintervallum záró dátumára jönnek létre.

A Karton listán, hogy helyesen lássuk a költséghely felosztással létrehozott költségek listáját egy új opció került megjelenítésre, melynek kiválasztásával a lista tartalmazza az automatikusan generált tételeket is:

Költséghely felosztás - karton lista


Hasznos volt az információ?
info

Miért nem volt hasznos az információ? Kérjük, írja le pár mondatban észrevételét!
Hasznos volt az információ?
info


Kapcsolódó bejegyzések