Ügyfél egyeztetés név szerint
A Kulcs-Könyvelésbe való feladáskor az ügyfelek egyeztetése alapértelmezetten név és cím, illetve adószám szerint történik. Az adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás előírásai kapcsán előfordulhatott az az eset, hogy az ügyfelek címeit módosítani kellett a számlázó programban, így adatátadás során nem egyezik meg a számlázóban és a könyvelésben az ügyfél címe. Ennek az a következménye, hogy az adatátadó minden ilyen ügyfélre rákérdez, mivel nincs teljes egyezőség a címben. Az Adatátadó rendszerben ennek kiküszöbölésére bevezettük, hogy az ügyfelek egyeztetésének módja kiválasztható legyen, azaz csak név alapján, vagy név és cím alapján történjen. Amennyiben beállítja, hogy név szerint történjen, akkor az eltérő címadatok miatt nem válik szükségessé az ügyfelek egyesével történő kiválasztása az adatátadás során, hanem már a név szerinti egyezőség alapján rátalál a könyvelésben lévő ügyfélre.
Adószám szerinti egyeztetés esetén az adószámnak csak az első 8 karaktere kerül egyeztetésre a feladó és a fogadó rendszerek között. Így elkerülhető lesz, hogy az adószám formátumának különbözősége miatt esetlegesen az adatátadó nem találja meg az adott adószámot a könyvelő programban és ezért helyettesítő adatot kér, vagy új Ügyfél létrehozását kéri. Az első 8 karakter minden kétséget kizáróan azonosítja az Ügyfeleket, így az egyeztetés gyorsabb és gördülékenyebb lesz.
A következő adatátadások során használható a funkció:
- Kulcs-Ügyvitel felad Kulcs-Könyvelésnek
- Kulcs-Számla felad Kulcs-Könyvelésnek
- Kulcs-Készlet felad Kulcs-Könyvelésnek
Hasznos volt az információ?
|
|
Kapcsolódó bejegyzések
|
|