Kiegyenlítések kezelése
A Kulcs-Ügyvitelben a kimenő és bejövő számláinkhoz kapcsolódó kiegyenlítések nyilvántartására és kezelésére különböző módszerek segítségével van lehetőségünk. Ez biztosítja, hogy a pénzügyi teljesítéseket a saját ügyviteli folyamatainknak megfelelően tudjuk nyilvántartani a rendszerben.
Kimenő és bejövő számlák kiállítása során, azon fizetési módok használata esetén, ahol az azonnali kiegyenlítés opciót kiválasztottuk (például készpénzes fizetés), lehetőségünk van Házipénztár kiválasztására a bizonylat kiállító ablakon. Amennyiben a számla mentésekor a Házipénztár mezőben – manuális kiválasztás nyomán, vagy a beállítások alapján történt felajánlás miatt – szerepel érték, automatikusan elkészül a pénzügyi teljesítést igazoló pénztárbizonylat is.
A Számlák listájában elérhető Új házipénztár bizonylat opció segítségével készíthetünk utólag kapcsolódó bizonylatot a kiegyenlítetlen számlákhoz.
Pénzügy menüpont Kiegyenlítések kezelése almenüben kiválaszthatjuk, hogy Kimenő számlák, vagy Bejövő számlák kiegyenlítését kívánjuk -e regisztrálni. Itt pontozhatjuk össze – azaz rendelhetjük egymáshoz – a számlákat a pénzügyi teljesítést igazoló bank- és házipénztár bizonylatokkal.
Számlák listája Kiegyenlítés és Kiegyenlítések kezelése pontokban is regisztrálható a pénzügyi teljesítés. Fontos, hogy a Kiegyenlítések és Kiegyenlítések kezelése pontokban nem lehet házipénztár, illetve bankbizonylatot rendelni a számlákhoz. Kiegyenlített státuszúvá tehetjük bizonylatainkat, de a megfelelő kiegyenlítő bizonylatot nem tudjuk „hozzápontozni” ezekben a pontokban.
A Számlák listájában az Új házipénztár bizonylat opció segítségével készíthetünk kipontozó (kapcsolt) pénzügyi teljesítést dokumentáló bizonylatot a kiegyenlítetlen számlákhoz.