Verziótájékoztató: 2020. február 17.
Kulcs-Ügyvitel frissítés Verziószám: 19.30.1138.8806 Megjelenési dátum: 2020. február 17. Frissítve: 2020. február 20. |
A verzióban elérhető újdonságok, fejlesztések
A Kulcs-Ügyvitel termékcsalád szoftverei a fejlécben jelzett verziószámú frissítéstől kezdődően technológiai megújuláson estek át. Erre több szempontból is szükség volt, talán ezek közül a legfontosabb, hogy felkészítsük programjaink hátterét / alapjait az áprilisban esedékes NAV online számla adatszolgáltatás 2.0 verziójára.
Az átállás azt vonja maga után, hogy bizonyos korszerűtlen operációs rendszerekre nem fog tudni feltelepülni szoftverünk. A támogatott rendszerek listája:
Ügyfél (kliens)
- Windows 10 1809-es verzió (és felette)
- Windows 10 1803-es verzió
- Windows 10 1709-es verzió
- Windows 10 1703-es verzió
- Windows 10 1607-es verzió
- Windows 8.1
- Windows 7 SP1
Kiszolgáló (szerver)
- Windows Server 2019 (és felette)
- Windows Server, (1803-as verzió)
- Windows Server 1809-as verzió
- Windows Server 2016
- Windows Server 2012 R2
- Windows Server 2012
- Windows Server 2008 R2 SP1
Amennyiben az Ön rendszere nem megfelelő, a program a telepítés indításakor üzenetben küld tájékoztatást.
Megfelelő operációs rendszer esetén, Önnek nincs egyéb teendője, mint feltelepíteni az Ügyvitel szoftvert!
Fontos, hogy amennyiben szerver – kliens környezetben történik az üzemeltetés, akkor attól függetlenül, hogy a kliensek megfelelnek a kritériumoknak, a szerverről is gondoskodni kell.
A szoftverben megvalósításra került, hogy Windows 10 operációs rendszer használata esetén értesítést küldhessen különböző eseményekről. Az aktuális verzió feltelepítésével automatikusan bekapcsolásra kerül.
A Gépház / Értesítések és műveletek részben megváltoztathatók az alapértelmezett beállítások, illetve akár ki is kapcsolható a funkció (ebben az esetben a következő telepítéskor már manuálisan kell visszakapcsolni).
A program ezek után ilyen módon is értesítést fog küldeni, ha például azt érzékeli, hogy a NAV online számla rendszere nem elérhető, vagy bármilyen probléma van adatszolgáltatás téren, illetve olyankor is, ha helyre állt a rend.
Amennyiben korábban megjelent egy frissítés szoftverünkhöz, csak a program indulásakor tájékoztattunk, ezzel a módszerrel viszont nem szükséges az újraindítás, az értesítés futás közben is meg fog érkezni.
Új témák a felhasználói beállításokban
A Karbantartás / Felhasználói beállítások / Egyéb részben választható témák tárháza új opciókkal bővült. A korábbi 9 lehetőség helyett, már 20 skin (felület) közül válogathatunk.
Betekintő listák rögzítése / „dokkolása”
A fejlesztésnek köszönhetően a különböző listákon található betekintő ablakok pozíciója már nem statikus, tetszőlegesen elhelyezhető a lista fölé / alá / bal / jobb oldalára. Ehhez a betekintő lista fejlécére kell kattintani és lenyomott egérgomb mellett a tetszőleges helyre húzni az ablakot. Hatása például az alábbi számla listán látható:
További funkció bővítés, hogy a betekintő lista megnevezésében kiírjuk az adott bizonylat sorszámát, hogy könnyebben áttekinthető legyen, hogy melyik tartalmáról láthatjuk a részleteket. Amennyiben az adott sor nem rendelkezik egzakt bizonylatszámmal, a program azt írja, hogy „betekintő ablak”.
Például a vevőforgalmi lista, szintén egy jobb oldalra pozícionált betekintővel:
Egy úgynevezett „Automatikus elrejtés” funkció is megvalósításra került:
Ezt azon esetekben érdemes használni, amikor áttekinthetőségi szempontból lényeges, hogy a számla listán hány elem látható egyszerre görgetés / lapozás nélkül. A funkció hatására ugyanis a betekintő ablak össze csukódik, így nagyobb helyet biztosítva a bizonylatok megjelenítésére.
A bizonylatszámra kattintva természetesen vissza nyílik az ablak mindaddig, amíg nem történik meg egy másik számla kiválasztása a „fő” listán.
A „Dokk” gombra kattintva ismét rögzítésre kerül a betekintő (ugyanaz a gomb, mint amivel az automatikus elrejtés beállítást megtettük)
Megnyitott ablakok bezárására új lehetőségek
Amennyiben több lista van megnyitva az Ügyvitel programban, akkor a felső tabon jobb gomb hatására előugró menübe új funkciókat építettünk, remélve, hogy ezzel is gyorsítani tudjuk az ablak kezelési műveleteket.
- Összes bezárása balra
- Összes bezárása jobbra
Hatására az adott listától jobbra, illetve balra lévő elemek bezárásra kerülnek. Csak azokra a listákra vonatkozik, amelyek rögzítve vannak a „tálcán”.
Szállítói rendelés lista tételenkénti bontásban
A Beszerzés / Szállítói rendelések lista szűrőjére felkerült egy új lekérdezési lehetőség, melynek segítségével a fő listán annyi soron jelenik meg egy adott rendelés, ahány tételt tartalmazott.
Például az alábbi 3 tételes szállítói rendelés esetén:
A fenti szűrő opcióval lekérve a lista az alábbiak szerint fog alakulni:
Látható, hogy az alsó „betekintő grid” is megváltozott, csak annak a tételnek a részleteit mutatja, amelyre épp pozicionáltunk. Tételes bontásban konkrétan nem is feltétlenül van szükség az alsó betekintőre, hiszen ebben a nézetben a fő listán is meg tudjuk jeleníteni ezeket az adatokat. Így ez a rész is kiegészítésre került.
A tételenkénti bontás funkció tehát összességében hasonlóan működik, mint a vevői rendelés listán, természetesen annyi különbséggel, hogy az adattartalom nem ugyanaz.