Nyomtatás Nyomtatás
Küldés e-mailben Küldés e-mailben

Verziótájékoztató: 2020. június 24.

Kulcs-Ügyvitel frissítés

Verziószám: 20.06.1142.8985

Megjelenési dátum: 2020. június 24.

Frissítve: 2020. július 02.

Ügyvitel4

A verzióban elérhető újdonságok, fejlesztések

ÚJ! – NAV – Online Számla 2020.07.01.»
ÚJ! – Számla kötelező tartalmának módosulása»
ÚJ! – Kulcs-Számla Start – Pénzforgalmi elszámolás kezelése»
ÚJ! – Listákon való navigálás új funkciója»
ÚJ! – Naptár nézeteinek kibővítése»
ÚJ! – Naptár szinkron funkció bővítés»
ÚJ! – Negatív egységárú szolgáltatások megadási lehetősége bizonylatoláskor»

NAV – Online Számla 2020.07.01.

2020. július 1.-től mind a kiállított számlákhoz kapcsolódó Online Számla adatszolgáltatási kötelezettségben, mind az M lapok tekintetében eltörlésre kerül az eddigi 100 ezer forintban megállapított értékhatár. Az áfa értékétől függetlenül minden belföldi adószámmal rendelkező adóalany felé kiállított számláról adatot kell szolgáltatni elektronikus adatszolgáltatás keretében a NAV felé.

Kiemelten fontos tehát a Kulcs Számlázó szoftverek frissítése!

Részletes leírásunk az alábbi linken található!

Amennyiben a fent megnevezett verzió nem kerül frissítésre, úgy az értékhatár eltörlésével bejelentéskötelessé vált bizonylatok adatszolgáltatásai maradhatnak ki. Ilyen esetben továbbra is van lehetőség az Online Számla rendszerében „kézi” feltöltéssel teljesíteni a kötelezettséget. Célszerű tehát az új frissítéseket időben megtenni, nemcsak a törvényi megfelelőség miatt, hanem a plusz adminisztrációs terhek elkerülése érdekében is.

Számla kötelező tartalmának módosulása

A 2020.07.01 dátummal hatályba lépő áfa törvény módosulások számla kötelező adattartalmára vonatkozóan:

dc)adószámának vagy csoportos általános forgalmiadó-alanyiság esetén csoportazonosító számának első nyolc számjegye, amely alatt, mint belföldön nyilvántartásba vett adóalany részére a termékértékesítést, szolgáltatásnyújtást teljesítették, feltéve, hogy a termék értékesítője, szolgáltatás nyújtója gazdasági céllal belföldön telepedett le, gazdasági célú letelepedés hiányában pedig lakóhelye vagy szokásos tartózkodási helye van belföldön;

Vagyis megszűnik a korábbi 100.000 forintos értékhatár, belföldi adóalany részére kiállított számlán. Minden esetben (áthárított áfa összegtől függetlenül) szerepeltetni kell a vevő adószámának, vagy csoportazonosítójának első 8 számjegyét.

A törvényi megfelelőségnek két előfeltétele van:

  • Ha nem magánszemély és magyar illetőségű az ügyfél, akkor számla mentésekor ki legyen töltve az adószám, vagy a csoportazonosító az ügyfél adatlapon
  • A bizonylat nyomtatási képén is garantálni kell a megjelenítését

Az első feltétel alapján, amikor nem áll rendelkezésre az ügyfél adószáma, akkor a bizonylat addig nem menthető, amíg pótlásra nem kerül (ha mégis magánszemély, vagy külföldi illetőségű a partner, az is beállítható):

Adószám validálás

A második eset miatt már a nyomtatási előnézet generálásakor is figyelmeztetjük, amennyiben a kiválasztott bizonylatsablon nem megfelelő beállítással rendelkezik. Ilyenkor a vevő profilon az ADOSZAM, illetve CSOPORTAZONOSITO makrók meglétét kell ellenőrizni.

Adószám és csoportazonosító megadása

Offline Kimenő Számlaimporter modul, illetve számla letöltés szinkron folyamat használatakor is érvényesülnek a fenti feltételek.

Tipp: A július 1-je előtt kiállított, ezt követő teljesítési időpontú, 100 000 Ft-os adótartalmat el nem érő számla vevői adószám hiányában is adólevonásra jogosít (áttérési szabály)

Kulcs-Számla Start – Pénzforgalmi elszámolás kezelése

A Kulcs-Számla Start szoftverváltozattal rendelkező Ügyfeleink számára elérhetővé vált a pénzforgalmi elszámolás kezelési lehetősége.

Használatba vételéhez a Karbantartás / Rendszerbeállítások / Általános részen be kell jelölni a „Pénzforgalmi elszámolás” opciót, valamint ugyanezt megtenni a szükséges vevők adatlapján. Hatására a kiállított kimenő számlán megjelenik a szükséges felirat, mely szerint az egy pénzforgalmi elszámolás alá tartozó bizonylat. (az ehhez tartozó főkönyvi feladás beállításáról az alábbi linken tájékozódhat)

Listákon való navigálás új funkciója

A gyorsabb és hatékonyabb listakezelés végett megvalósításra került listáinkon az úgynevezett „vízszintes görgetés”. A SHIFT gomb lenyomva tartása mellett az egér görgetésére nem függőlegesen lép tovább a lista, hanem vízszintesen.

Naptár nézeteinek kibővítése

Az Ügyfélkezelés / Naptár menüpontban elérhető naptár listán bevezetésre került két új nézet:

Agenda view

Agenda nézet

és „GanttGantt nézet

Naptár szinkron funkció bővítés

Amennyiben egy adott naptári esemény szinkronizálásra került az Outlook fiókkal, a fejlesztésnek köszönhetően már le lehet módosítani, hogy az melyik naptárhoz tartozzon.

Naptár választás

Negatív egységárú szolgáltatások megadási lehetősége bizonylatoláskor

Ügyfeleink kérésére visszakapcsolásra került, hogy bizonylat íráskor szolgáltatás típusú termék esetén negatív értékű egységár is megadható legyen.

Fontos, hogy ezzel új lehetőség nyílt hibás adatszolgáltatások generálására. Továbbra is figyelni kell, hogy a bizonylat teljes végösszege nem lehet negatív, különben a NAV hibásként jelöli a műveletet.

Előleg beszámításakor az alábbi linken elérhető módszerrel kell eljárni. Vagyis az „Előleg” bizonylattípussal kiállított számlát kell használni. Nem megfelelő, ha egy előleg megnevezésű szolgáltatás kerül fel negatív értékkel a számlára, ugyanis ebben az esetben a program nem fogja tudni megjelölni az adatszolgáltatásban, hogy ott valóban egy előleg típusú tételről van szó (advanceIndicator elemben az adatszolgáltatásban). Ez egy későbbi adóhatósági ellenőrzés folyamán problémát okozhat.