Kulcs-Ügyvitel Tudásbázis » Verziótájékoztató: 2015. december 11.
Nyomtatás Nyomtatás
Küldés e-mailben Küldés e-mailben

Verziótájékoztató: 2015. december 11.

Megjelenési dátum: 2015. december 11.

A verzióban elérhető újdonságok, fejlesztések

ÚJ! – Adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás »
ÚJ! – Helyesbítő számlán módosítható teljesítési dátum »
ÚJ! – Új főkönyvi feladásban ügyfél kód oszlop »
ÚJ! – Bejövő szállítólevélen visszáru tétel »
Új! – Ügyfél kapcsolódó bizonylatainak szűrése»
ÚJ! – Projekt rögzítés módosítása »
ÚJ! – Projekt automata iktatószám generálása »
ÚJ! – Bővített szűrési lehetőség »
ÚJ! – Projekt listából bizonylat készítés »
ÚJ! – Ügyintéző telephelye »
ÚJ! – Projekt tételek oszlopainak bővítése »
ÚJ! – Áthárított termékdíj megjelenítése a számlán »
ÚJ! – Idegen nyelvű e-számla felküldésénél plusz információk »
ÚJ! – Ügyfél import bővítés »
ÚJ! – ADR modul – Hatóanyag megjelenítése a bizonylaton »
ÚJ! – Extra naptár modul – Időpontból megnyitható bizonylat »
ÚJ! – Szervíz modul – termékek listájában munkalap fül »
ÚJ! – Szervíz modul – Munkalapok listán Nettó érték oszlop »
ÚJ! – Áfa azonosító feladása a Kulcs-Könyvelésbe »

 

Adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás »

Jogszabály változás 2016.01.01-től!

A 23/2014. (VI. 30.) NGM rendelet 2016. január 1-jétől hatályos 11/A. §-a értelmében a számlázó programnak olyan önálló, de a programba beépített, „adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás” elnevezésű funkcióval kell rendelkeznie, amelynek elindításával adatexport végezhető
a) a kezdő és záró dátum (év, hónap, nap) megadásával meghatározható időszakban kibocsátott, illetve
b) a kezdő és a záró számlasorszám megadásával meghatározható sorszámtartományba tartozó számlákra.
Az adatexportnak a fenti rendelet 2. melléklete szerint és a 3. mellékletben meghatározott adatszerkezetben kell a számlázás adatait rendelkezésére bocsátani egy adóhatósági ellenőrzés keretében.

Kérem olvassa el az alábbi link alatt található fontos információkat:

Adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás – Teendők

Helyesbítő számlán módosítható teljesítési dátum

Helyesbítő számla kiállításakor lehetőség van a teljesítési dátum módosítására, így a helyesbített számla teljesítésétől el lehet térni.

Új főkönyvi feladásban ügyfél kód oszlop

Új főkönyvi feladás készítésének listájába egy új oszlop került, mely a partnerekhez rögzített ügyfél kódot tartalmazza.

Bejövő szállítólevélen visszáru tétel »

Új bejövő szállítólevél készítésekor lehetőség van korábbi bejövő szállítólevél tételeit visszáruzni. Ügyfél választást követően kattintson az Új visszáru tétel gombra.

Visszáru

Ennek hatására megjelennek a kiválasztott ügyfélnek kiállított bejövő szállítólevelek, amiből kiválaszthatjuk, hogy mely tételt szeretnénk visszáruzni.

Ügyfél kapcsolódó bizonylatainak szűrése

Az ügyfelek listájánál található kapcsolódó bizonylatok fülön lehet úgy is szűrni, hogy nem választunk ki bizonylat típust, így az adott ügyfél összes bizonylatát megjeleníti a program a kiválasztott időszaknak megfelelően.

Bizonylat típus szűrés

Projekt rögzítés módosítása

A projekt rögzítésekor az új verzióban már nem kötelező az ügyfél megadása, valamint cím is rögzíthető a projekthez.

Projekt

Projekt automata iktatószám generálása

A projekthez tartozó iktatószám automatikus generálását a Karbantartás / Beállítások / Rendszer beállítások menüpontban állíthatjuk be. Az automatikus iktatószám kezdő értéke, léptéke és számjegyeinek száma testre szabható.

Automatikus iktatószám generálás

A generált iktatószám az alábbi mezőben jelenik meg a Projektnél.

Automatikus iktatószám

Bővített szűrési lehetőség

Az ügyfelek és termékek bővített szűrési lehetőségét a Karbantartások / Beállítások / Felhasználói beállítások Egyéb fülén állíthatjuk be.

Ez az alábbi mezők szűrésére lesz hatással:
• Ügyfél név
• Ügyfél kód
• Termék név
• Termék kód
• Termék cikkszám
• Termék vonalkód

Kiterjesztett szűrések definiálása:
• Idézőjelek között kell megadni az egyes feltételeket
• Pontosvesszővel kell elválasztani az egyes feltételeket – az egyes feltételek vagy kapcsolatban állnak egymással
• Idézőjelre keresést dupla idézőjellel tudunk
• * karakter az ún. joker karakter: tetszőleges karaktert jelent a szöveg elején/végén/közben definiálás függvényében
• Utolsó szűrő elem után nem kell pontosvessző
• Ha az első karakter nem idézőjel, akkor a korábban megszokott szűrőként működik
• Ha nincs lezárva egy szűrőblokk, akkor nem is érvényesül a szűrésben
• Ha nem aktív a kiterjesztett szűrés opció, akkor a hagyományos módon szűr rá a program a teljes szövegre

Példák:
• ”Tóth*”;”*Gábor” – Minden Tóth-al kezdődő vagy minden Gábor-al végződő ügyfél listázásra kerül
• ”Alma”;”F*e” – Listázza az Alma terméket, illetve azokat a termékeket, amelyek F betűvel kezdődnek és e betűvel végződnek
• ”””Fitt”” stúdió”;”*labor” – Listázza a ”Fitt” stúdió ügyfelet és miden laborra végződő ügyfelet

Szűrés

Ha a … gombra kattintunk, akkor a keresés név és egyéb adatok alapján képernyő jelenik meg, ahol szintén érvényesül a kiterjesztett szűrő.

Szűrés_2

Ellenben kiterjesztett szűrőnél a szóközbeni keresés, többszavas keresés, többmezős keresés nem működik. Hagyományos módon kell megadni a keresési feltételt.

Projekt listából bizonylat készítés

A projekt listából minden típusú bizonylat elkészíthető. Nyomjunk jobb egér gombbal a projektre, és a Bizonylat készítése menüpont alatt válasszuk ki az elkészíteni kívánt bizonylat típust. Amennyiben innen indítjuk a bizonylat készítést, akkor a Projekt mező automatikusan kitöltődik a bizonylaton.

Projekt lista

Ügyintéző telephelye

Az ügyfél rögzítőn az ügyintézőhöz már Telephely is rögzíthető.

Telephely

Az új mező megjelenik az Ügyintézők listájában, az Ügyfélkapcsolatok listájának tételeinél, és a Projekt lista tételeinél.

Projekt tételek oszlopainak bővítése

A Projekt tételeinél új oszlopok megjelenítése:
– Kelte
– Ügyintéző
– Ügyintéző telephely
– Nettó érték
– CRM státusz
– Kapcsolat közege

Projekt tétel

Áthárított termékdíj megjelenítése a számlán

Amennyiben szeretnénk az áthárított termékdíjat a számlán megjeleníteni, kapcsoljuk be a Karbantartás / Törzsadatok / Bizonylatok / Bizonylat sablon menüpontban a számla sablonjának Egyéb fülén a Környezetvédelmi termékdíj: áthárított termékdíj opciót.

Áthárított termékdíj

Megjegyzés: Csak abban az esetben jelenik meg a számlán az áthárított termékdíj, ha a Környezetvédelmi termékdíj információk is bekapcsolt állapotban van a sablonon.

A számla tétel szerkesztőjének KT összetevők fülén két új oszlop jelenik meg, az Áthárított termékdíj  és az Áthárított termékdíj leírás. Amennyiben az Áthárított termékdíjat megjelöljük, akkor felugrik egy szerkesztő ablak, ahol a kötelező információk mellett egyéb leírást is megadhatunk.

Számla tétel

Ennek hatására a számla nyomtatásán egymás után megjelennek az áthárított környezetvédelmi termékdíjas elemek.

Idegen nyelvű e-számla felküldésénél plusz információk 

Az idegen nyelvű vagy több nyelvű e-számla feltöltés esetén, felküldjük az e-szamla.hu felé az áfa idegen nyelvű megnevezését, valamint a hozzá tartozó idegen nyelvű megjegyzést is.

Ügyfél import bővítés

Az ügyfelek importjával már az ügyintéző születési dátuma és az ügyintézőhöz tartozó megjegyzés is importálható. Minta excel itt található.

ADR modul – Hatóanyag megjelenítése a bizonylaton

Az ADR hatóanyagok megjelenítéséhez kapcsoljuk be a Karbantartás / Törzsadatok / Bizonylatok / Bizonylat sablon menüpontban a szállítólevél sablonjának Egyéb adatok fülén az ADR hatóanyag opciót, így nyomtatásban tételenként láthatóvá válnak a hatóanyagok.

ADR hatóanyag

Extra naptár modul – Időpontból megnyitható bizonylat

Extra naptár modullal rendelkező ügyfeleinknél, amennyiben egy bizonylatból készül a naptári időpont, akkor az időpontot megnyitva a Kapcsolat mező végén található …-re kattintva megnyílik az a bizonylat, termék ,ügyfél, projekt, stb. amelyből az időzítés készült.

Időpont

Szervíz modul – termékek listájában munkalap fül 

A termékek listájának alsó sávjában megjelenik a Munkalap fül, ahol a kiválasztott termékhez kapcsolódó munkalapok listája jelenik meg.

Munkalap

Szervíz modul – Munkalapok listán Nettó érték oszlop 

A Munkalapok listájába új oszlopként bekerült a Nettó érték oszlop.

Áfa azonosító feladása a Kulcs-Könyvelésbe 

Az Ügyvitel és a Kulcs-Könyvelés közötti adatátadás egyszerűsítése érdekében bevezetésre került az Ügyvitel programba az áfa típus kezelése. Az új funkció lényege, hogy már a számla tétel rögzítésekor megadható, hogy a könyvelésben mely áfa-kulcson szeretné szerepeltetni a tételt. A funkció használatához kapcsolja be a Könyvelés / Főkönyvi feladás beállítások / Egyéb fülön az Áfa típus használata bizonylatokon funkciót.

Áfa típus

A funkció beállítását követően tudja beparaméterezni az áfa típusokat a Karbantartás / Törzsadatok / Pénzügy / Áfa típus menüpontban.

Az áfa típus felvitelénél szükséges kiválasztani:

– Bizonylat iránya: Értékesítés vagy Beszerzés

– Típusa: Normál, Közösségen belüli ügylet, Fordított adózású ügylet, mely azért fontos, hogy a típus mely áfa kulcsok esetén lehet kiválasztható

– Név: A bizonylat tétel rögzítésekor megjelenő szöveg

– Azonosító: A Kulcs-Könyvelésben lévő azonosító, mely egyedileg beazonosítja az áfa-kulcsot.

Példa: Tárgyi eszköz beszerzés rögzítése

Áfa típus paraméterezés

A Kulcs-Könyvelés programban a Beállítások / Törzskarbantartások menüpontban találja az áfa-kulcsokhoz tartozó azonosítót:

Könyvelés azonosító

A beállított áfa típusokat bejövő számla, kimenő számla és felvásárlási jegy rögzítésekor tudja megadni a tételeknél, így a feladási fájlba az azonosító is bekerül a rögzített tételhez:

Tétel rögzítés

Ennek köszönhetően az adatátadáskor nem kérdezünk rá, hogy a tételt melyik 27%-os áfa-kulcshoz szeretné rögzíteni, hanem automatikusan a 13-as azonosítóra, azaz a 27%-os lev ÁFA (TE) áfa-kulcsra kerül a tétel.

Figyelem! A funkció csak a Kulcs-Adatátadó 2015. decemberi verziójának telepítése után használható!