PRÉMIUM programfunkció - Kulcs-Számla Kulcs-Számla és Készlet Kulcs-Ügyvitel |
Távnyomtatás aktiválása
A Kulcs-Ügyvitel rendszerben az e-számla és EDI megoldásokon kívül a távnyomtatás (NAV állásfoglalással elfogadott megoldás) segítségével is megvalósítható az, hogy értékesítési bizonylatainkat elektronikus úton, egyszerűen, hatékonyan és biztonságosan eljuttassuk partnereinkhez. Ennek a megoldásnak nincsenek plusz költségei, nem igényli extra szerződések megkötését, így nagyon költséghatékony lehetőség.
Fontos, hogy a szoftver rendszerigényének leírásában feltüntetetteknek megfelelően az internet ellenőrzéshez ICMP csomagok engedélyezése szükséges.
A távnyomtatás lényege az, hogy az ügyfélnek küldendő bizonylataink nem nálunk kerül kinyomtatásra fizikailag, hanem az internet segítségével, a program azt felküldi egy biztonságos adat tárolóhelyre (felhőbe), ahonnan az ügyfél saját maga tudja Pdf formátumban megnyitni és kinyomtatni.
Tekintse meg a NAV (APEH) távnyomtatásról szóló állásfoglalását.
A távnyomtatás aktiválására a Karbantartás \ Beállítások menüponton belül a „Távnyomtatás beállítások” fülön van lehetőség.
A megnyíló ablakon kattintsunk az Aktiválás gombra.
A sikeres aktiválásról visszaigazoló üzenetet kapunk.
A beállítások érvényesítése és a távnyomtatás funkcióinak használata előtt, a programot újra kell indítani.
Fontos! A Távnyomtatás sikeres aktiválása után feltétlenül készítsünk adatbázis mentést. A későbbiekben ugyanis a távnyomtatás aktiválása előtt készült mentések visszatöltése csak ügyfélszolgálati beavatkozás segítségével végezhető el.
Aktivált távnyomtatás használata esetén csak olyan adatbázis mentés tölthető vissza ügyfélszolgálati segítségnyújtás nélkül, melyben a távnyomtatás már aktivált állapotú.
Amennyiben nincsenek meg az aktiváláshoz szükséges adatok – azaz cégadataink közt nem adtunk meg email címet, az aktiválás nem valósítható meg. Erről figyelmeztető üzenet jelenik meg.
Ilyen esetben a távnyomtatás beállításához szükséges e-mail címet a Karbantartás menü Rendszerbeállítások pontjában, a Cégadatok fülön lehet rögzíteni.
A távnyomtatás aktiválását követően, a Karbantartás \ Beállítások menüponton belül a „Távnyomtatás beállítások” pontjára kattintva, látható az aktivált állapotról szóló tájékoztatás, illetve a kísérő levél alap sablonja, melyről az alábbi linken találhat részletes leírást.
A távnyomtatás funkció deaktiválása szintén ezen a menüponton belül tehető meg.