Verziótájékoztató: 2022. április 07.
Kulcs-Ügyvitel frissítés Verziószám: 22.01.1174.9651 Megjelenési dátum: 2022. április 07. Frissítve: 2022. május 30. Felhős frissítés dátuma: 2022. június 01. |
A verzióban elérhető újdonságok, fejlesztések
Bizonylatok tételes lekérdezése – Elszámolási időszak záró dátumának megjelenítése
A Bizonylatok tételes lekérdezése listán elérhetővé vált a kimenő -és bejövő számlákra vonatkozóan az elszámolási időszak záró dátuma adat.
Jelen verzióban új adatbiztonsági konfigurációs paraméterek kerültek bevezetésre a felhasználói jelszavakkal kapcsolatban. A bővített jelszókezelés a Karbantartás / Rendszer beállítások / Általános / Bővített jelszókezelés jelölő aktiválásával érhető el. Fontos, hogy a beállítás csak az alapértelmezett „Admin” felhasználónak érhető el.
A bővített jelszókezeléssel elérhető funkciók
Jelszó minimum karakter
A felhasználói jelszónak legalább az itt megadott karakterszámnak kell lennie (5-nél kevesebb nem állítható be az adminisztrátor által). Ezen kívül tartalmaznia kell legalább egy kisbetűt, nagybetűt, illetve egy számot is. Nem megfelelő jelszó esetén az alábbi üzenetet kapja a felhasználó:
Jelszó történet tárolása
Az itt megadott mennyiség azt jelenti, hogy az utoljára alkalmazott jelszavak közül ennyit nem enged megismételni a program (maximálisan 10 darab állítható be). Ha ugyanaz a jelszó az intervallumon belül többször is megadásra kerül a felhasználó által, akkor az alábbi tiltó üzenet jelenik meg:
Jelszó lejárat esetén figyelmeztetés
Az aktuális jelszó lejárata előtt ennyi idővel figyelmezteti a felhasználót a csere esedékességéről. A programba történő belépéskor az alábbi üzenettel figyelmeztet:
Jelszó érvényességi ideje
Ilyen időközönként szükséges a jelszót megváltoztatni. A lejárat után addig nem engedi a felhasználót belépni, amíg el nem végzi a cserét.
Egyéb jelszó kezelési beállítások az adminisztrátor számára
A Karbantartás / Munkatársak menüpontban lehetőség van kikényszeríteni a jelszó változtatást felhasználónként külön – külön. Az adminisztrátor láthatja, hogy az adott felhasználó mikor változtatott utoljára jelszaván, illetve, hogy van-e már kikényszerített jelszó változtatás számára.
Új Unicredit Bank import struktúra feldolgozása
Az Unicredit Bank átállt a Spectra rendszerre. Az innen kinyert export fájlokat „.STM” formátumban szükséges előállítani és az Ügyvitel szoftverben az új funkció segítségével importálhatók („Unicredit Bank (STM)„).
A korábbi Excel alapú feldolgozási lehetőséget megtartottuk a visszamenőleges rögzítések érdekében.
Felvásárlási jegy modul kiegészítése tevékenység azonosító adattal
Amennyiben a felvásárlási jegy modulban őstermelői státusszal rendelkezik egy partner, a tevékenység azonosító új adatként rögzíthető az ügyfél adatlapon.
Az ügyfelek listáján kívül a Felvásárlási jegyek listáján is megjelenik, illetve szűrést is lehet megadott azonosítóra végezni.
Amennyiben szükség van a bizonylaton való megjelenítésre, úgy ez a sablonszerkesztőn a <TEVEKENYSEGAZONOSITO_FELIRAT>:<TEVEKENYSEGAZONOSITO> makrók hozzáadásával oldható meg.
Hatására a „Mezőgazdasági tevékenységet folytató adóalany” szekcióban megjelenik a partnerhez paraméterezett azonosító.
Kulcs-Bér programba történő feladás esetén a tevékenység azonosító a korábbi őstermelői igazolvány szám helyett átküldésre kerül. (Az XML-ben a 2022 előtti bizonylatokra a „FarmerId” mező az őstermelői ig. számmal, 2022 után a tevékenységazonosítóval töltődik)
Őstermelői igazolvány szám és családi gazdaság nyilvántartási szám kötelezőségének megszüntetése
Őstermelői státusszal rendelkező partner esetén az őstermelői igazolvány szám és a családi gazdaság nyilvántartási szám kötelezősége megszűnt a tevékenység azonosító bevezetésével. A partner adatlapjának mentésének hatására nem fut le a korábbi ellenőrzés / tiltás.
Termék típussal kapcsolatos adatszolgáltatás módosítása önálló számlázó programokban
„Önálló” számlázó program használata esetén (tehát ha nincs készlet modul / készlet kezelés) beállíthatóvá vált, hogy a bizonylaton szereplő termék típusa beküldésre kerüljön az adatszolgáltatásban szolgáltatásként, vagy sem (nem kötelező elem, amennyiben nem meghatározható). Az új opció a Karbantartás / Rendszer beállítások / Általános / Alapértelmezett adatok menüpontban érhető el: Online Számla adatszolgáltatásban termék típus beküldése szolgáltatásként
„DBF” formátumú feladási fájl előállítási lehetősége
A „DBF” formátumú export funkció a Karbantartás / Adatok exportálása / Számlák DBF exportja menüpontból indítható. Segítségével a kimenő számlákból készíthető feladási fájl az RLB könyvelő szoftver felé (régi típusú, dbf beolvasás). Fontos, hogy a funkció használata előtt alap paraméterezés szükséges, melynek köszönhetően elvégezhetők a megfeleltetések.
Fizetési mód megfeleltetés
A Karbantartás / Törzsadatok / Pénzügy / Fizetési mód menüpontban érhető el. A sikeres feladási fájl elkészítéséhez minden kimenő számlán használt fizetési módhoz be kell állítani egy, az előírásnak megfelelő párosítást (készpénz, átutalás, utánvét, csekk, bankkártya, vagy csop. fiz. megb.).
ÁFA kulcs megfeleltetés
A Karbantartás / Törzsadatok / Pénzügy / Áfa kulcs menüpontban érhető el. A sikeres feladási fájl elkészítéséhez minden kimenő számlán használt áfa kulcshoz be kell állítani egy, az előírásnak megfelelő párosítást (25%, 15%, 5%, 0%, 12%, 20%, 18%, 27%, vagy mentes).
Amennyiben négynél több áfa kulcs szerepel egy bizonylaton, a feladásba nem illeszthető be az adott bizonylat a dbf tábla kötöttségei miatt. Szintén ezen kötöttségekből származóan a hosszú mezőnevek levágásra kerülhetnek (például vevő név).
A kimenő számlák közé a kézi számlák is felgyűjtésre kerülhetnek, ehhez a megjelenítő felületen az alábbi jelölő beállítása szükséges a lekérdezés indítása előtt:
A mező megnevezések a dbf fájl szerint kerülnek megjelenítésre.
Az export fájl „KSZLAKET.DBF” néven jön létre a kritériumoknak megfelelően.
Termék EDI kód megjelenítés számlán, szállítólevélen
A kimenő számla -és szállítólevél bizonylattípusokhoz tartozó sablonokon megjeleníthető a termék EDI kódja az adott partnerre vonatkozóan. Az új opciót a bizonylatsablon szerkesztő tételekre vonatkozó részén lehet „bekapcsolni” (jobb egér gombbal való kattintásra feljövő menüből kiválasztani).
A fenti paraméterezés hatására az EDI-s bizonylat mellé készülő pdf-en megjelenik a termék EDI kódja
Kimenő számla visszáru funkció módosítása
Számlázó – készletkezelő szoftvereinkben a visszáru funkció módosításokon esett át. A „klasszikus” visszáru kezeléssel kapcsolatos problémák:
1. A NAV számára nem létező fogalom a „visszáru”. Minden ismert ügyviteli esetet érvénytelenítéssel, vagy számlával egy tekintet alá eső okirattal kell lefedni.
2. Önálló visszáru számlák esetén hibás adatszolgáltatások generálódhattak, amennyiben a bizonylat végösszege negatív volt („Eredeti (CREATE) számla nettó összege nem lehet negatív.”)
Megoldásként újragondoltuk a visszáru funkciót és a továbbiakban a forrás bizonylatok megjelölésével számlával egy tekintet alá eső okiratként kezeljük. A visszáru funkció ennek köszönhetően teljes körűen használhatóvá vált kimenő számláinkon, negatív végösszeg esetén is. Minden kritériumnak eleget tesz, illetve a bizonylatról készült adatszolgáltatás is sikeres.
A két fő változás a számlakép fejlécében („Számlával egy tekintet alá eső okirat„), illetve a forrás bizonylatok megjelölésében tapasztalható (visszáruzott bizonylat(ok) sorszáma).
A fejlesztés keretei között megvalósításra került, hogy eltérő típusú bizonylatokat ne lehessen visszáruzni. Az „új visszáru tétel” funkció indításakor felugró bizonylat listán már nem lesznek kiválaszthatók a kézi számlák, illetve a raktári kiadások.
Számla letöltés szinkronfolyamatban elszámolási időszak záró dátumának kezelése
A számla letöltés webszinkron folyamatba beépítésre került az elszámolási időszak záró dátumának kezelése. A szoftver az „InvoiceAccountingDeliveryDate” elemben megküldve képes feldolgozni az új adatot.
Minta:
…
<InvoiceAccountingDeliveryDate>2022-04-21</InvoiceAccountingDeliveryDate>
…