![Nyomtatás Nyomtatás](https://tudasbazis.kulcs-soft.hu/kulcsugyvitel/wp-content/plugins/wp-print/images/print.gif)
Verziótájékoztató: 2021. április 14.
Kulcs-Ügyvitel frissítés Verziószám: 21.04.1156.9239 Megjelenési dátum: 2021. április 14. Frissítve: 2021. május 04. |
![]() |
![]() |
![]() |
A verzióban elérhető újdonságok, fejlesztések
![]() |
![]() |
Azonnali fizetés QR kód segítségével
Kimenő oldali bizonylattípusainkon megvalósításra került, hogy előre felparaméterezett adatok alapján egy olyan QR kódot helyezzünk el, amely beolvasható a banki alkalmazások azonnali fizetési rendszerébe. Ehhez az MNB oldalán elérhető leírást vettük alapul.
Az új lehetőség a Karbantartás / Rendszerbeállítások / QR kód kezelése menüpontban aktiválható a szükséges paraméterek megadásával.
Annak érdekében, hogy a bizonylatok könnyen átláthatók maradjanak és partnereinket ne téveszthesse meg a beágyazott QR kódok sokasága, úgy valósítottuk meg a fejlesztést, hogy a különböző kódok közül csak egyet jelenítünk meg a nyomtatási képeken. Amennyiben tehát az egyedi szövegből képzett QR kód és az azonnali fizetéshez használatos QR kód megjelenítése is be van kapcsolva, akkor a fontossági sorrendből adódóan az utóbbit fogja a szoftver a bizonylatra illeszteni.
A bizonylat sablonokra a „Feliratok” részben a „QR kód” jelölő bekapcsolásával tehető fel. Mivel egyszerre csak egyet jelenítünk meg, itt sem került különválasztásra a két opció.
A nyomtatási képen a fizetendő végösszeg alatt jeleníti meg a szoftver.
Fontos, hogy nem minden bank alkalmazásában valósították meg a struktúra beolvasását. Ezzel kapcsolatos információkért vegye fel a kapcsolatot a banki alkalmazása fejlesztőjével.
![]() |
![]() |
Egyedi iktatószám kezelés Iktató modulban
Amennyiben rendszerében elérhető a Kulcs-Iktató modul, akkor az új fejlesztésnek köszönhetően beállíthatóvá vált, hogy a dokumentumok tárolásakor alkalmazott iktatószám egyediségére a szoftver ellenőrzést hajtson végre. Erre a Karbantartás / Rendszerbeállások / Dokumentum kezelés menüpontban van lehetőség az „Egyedi Iktatószám kényszerítése” jelölő bekapcsolásával.
Hatására ha egy dokumentumhoz már megadásra került egy adott iktatószám, akkor a következőt a program nem engedi ugyanarra rögzíteni.
Fontos, hogy az opció bekapcsolása előtt rögzített, többszörös iktatószámokról nem küld figyelmeztetést a szoftver, csak ha a beállítás után szintén erre az iktatószámra történik rögzítés.
![]() |
![]() |
Felhasználható előleg kijelzése
A fejlesztésnek köszönhetően számla rögzítéskor miután megtörténik a vevő kiválasztása, az előleg beszámításra szolgáló gombon megjelenik, hogy a partnernek van-e felhasználható előlege. A részletes kijelzésnek köszönhetően az is, hogy konkrétan mennyi ilyen bizonylattal rendelkezik.
![]() |
![]() |
Bejövő előlegszámlán kézhezvétel dátuma
Bejövő előlegszámla bizonylattípuson is megadhatóvá vált a kézhezvétel dátuma.
A bejövő számla lista erre vonatkozó szűrési feltétele is érvényesül rá.
![]() |
![]() |
Bejövő előlegszámlán bankszámlaszám megadása
Bejövő előlegszámla bizonylattípuson is meghatóvá vált az ügyfél bankszámlaszáma.
![]() |
![]() |
Távnyomtatás – Kiküldő e-mail cím módosítási lehetősége
A távnyomtatás funkció beállításai között megadhatóvá vált a küldő e-mail címe.
Amennyiben átírásra kerül, az „E-mail Frissítése” gombbal van lehetőség érvényesíteni. Innentől a kiküldött távbizonylatok erről a prefixű címről érkeznek meg partnereink számára.
Többször is módosítható, ilyenkor mindig az utolsó módosítás utáni marad érvényben (nem praktikus).
![]() |
![]() |
Ügyfél lista címenkénti bontásban
Az Ügyfelek listájának szűrőfeltételei közé bekerült egy új opció: Címenkénti bontásban
Hatására az ügyfél listán annyiszor jelenik meg egy-egy ügyfél, ahány berögzített címmel rendelkezik. Például ha a központi címen kívül egy másik cím is fel van véve, akkor kétszer:
A funkciónak köszönhetően készíthető például egy olyan export fájl, amiben az összes ügyfél cím szerepel.
![]() |
![]() |
Online Számla letöltés modul kipróbálási lehetősége
Az új verzió telepítését követően a program indításakor felugrik egy részletes tájékoztató új Online Számla letöltés modulunk 30 napos ingyenes aktiválásáról.
A próbaidőszakos elérés kikapcsolható, de enélkül sincs kihatással korábbi munkáira.
A modulról részletes leírást az alábbi linken kaphat.
![]() |
![]() |
Importált ügyfél esetén áfa kulcs beállítás paraméter
Bevezetésre került egy új tulajdonság, amellyel az ügyfél adatlapján található alapértelmezett áfakulcs adható meg, amennyiben bizonylatok importálásával rögzül új ügyfélként a partner az adatbázisba. A jelölő az importáló felületek „További beállítások” részén található: „Új ügyfél esetén bizonylaton alkalmazott áfakulcs beállítása„
Ez azt jelenti, hogy ha például az importált számlán 5%-os áfakulcs került megadásra (első tétel) és a vevő még nem szerepelt az adatbázisban, akkor az 5%-os kulcs kerül beállításra a létrejövő adatlapon.