Verziótájékoztató: 2021. április 14.
Kulcs-Ügyvitel frissítés Verziószám: 21.04.1156.9239 Megjelenési dátum: 2021. április 14. Frissítve: 2021. május 04. |
A verzióban elérhető újdonságok, fejlesztések
Azonnali fizetés QR kód segítségével
Kimenő oldali bizonylattípusainkon megvalósításra került, hogy előre felparaméterezett adatok alapján egy olyan QR kódot helyezzünk el, amely beolvasható a banki alkalmazások azonnali fizetési rendszerébe. Ehhez az MNB oldalán elérhető leírást vettük alapul.
Az új lehetőség a Karbantartás / Rendszerbeállítások / QR kód kezelése menüpontban aktiválható a szükséges paraméterek megadásával.
Annak érdekében, hogy a bizonylatok könnyen átláthatók maradjanak és partnereinket ne téveszthesse meg a beágyazott QR kódok sokasága, úgy valósítottuk meg a fejlesztést, hogy a különböző kódok közül csak egyet jelenítünk meg a nyomtatási képeken. Amennyiben tehát az egyedi szövegből képzett QR kód és az azonnali fizetéshez használatos QR kód megjelenítése is be van kapcsolva, akkor a fontossági sorrendből adódóan az utóbbit fogja a szoftver a bizonylatra illeszteni.
A bizonylat sablonokra a „Feliratok” részben a „QR kód” jelölő bekapcsolásával tehető fel. Mivel egyszerre csak egyet jelenítünk meg, itt sem került különválasztásra a két opció.
A nyomtatási képen a fizetendő végösszeg alatt jeleníti meg a szoftver.
Fontos, hogy nem minden bank alkalmazásában valósították meg a struktúra beolvasását. Ezzel kapcsolatos információkért vegye fel a kapcsolatot a banki alkalmazása fejlesztőjével.
Egyedi iktatószám kezelés Iktató modulban
Amennyiben rendszerében elérhető a Kulcs-Iktató modul, akkor az új fejlesztésnek köszönhetően beállíthatóvá vált, hogy a dokumentumok tárolásakor alkalmazott iktatószám egyediségére a szoftver ellenőrzést hajtson végre. Erre a Karbantartás / Rendszerbeállások / Dokumentum kezelés menüpontban van lehetőség az „Egyedi Iktatószám kényszerítése” jelölő bekapcsolásával.
Hatására ha egy dokumentumhoz már megadásra került egy adott iktatószám, akkor a következőt a program nem engedi ugyanarra rögzíteni.
Fontos, hogy az opció bekapcsolása előtt rögzített, többszörös iktatószámokról nem küld figyelmeztetést a szoftver, csak ha a beállítás után szintén erre az iktatószámra történik rögzítés.
Felhasználható előleg kijelzése
A fejlesztésnek köszönhetően számla rögzítéskor miután megtörténik a vevő kiválasztása, az előleg beszámításra szolgáló gombon megjelenik, hogy a partnernek van-e felhasználható előlege. A részletes kijelzésnek köszönhetően az is, hogy konkrétan mennyi ilyen bizonylattal rendelkezik.
Bejövő előlegszámlán kézhezvétel dátuma
Bejövő előlegszámla bizonylattípuson is megadhatóvá vált a kézhezvétel dátuma.
A bejövő számla lista erre vonatkozó szűrési feltétele is érvényesül rá.
Bejövő előlegszámlán bankszámlaszám megadása
Bejövő előlegszámla bizonylattípuson is meghatóvá vált az ügyfél bankszámlaszáma.
Távnyomtatás – Kiküldő e-mail cím módosítási lehetősége
A távnyomtatás funkció beállításai között megadhatóvá vált a küldő e-mail címe.
Amennyiben átírásra kerül, az „E-mail Frissítése” gombbal van lehetőség érvényesíteni. Innentől a kiküldött távbizonylatok erről a prefixű címről érkeznek meg partnereink számára.
Többször is módosítható, ilyenkor mindig az utolsó módosítás utáni marad érvényben (nem praktikus).
Ügyfél lista címenkénti bontásban
Az Ügyfelek listájának szűrőfeltételei közé bekerült egy új opció: Címenkénti bontásban
Hatására az ügyfél listán annyiszor jelenik meg egy-egy ügyfél, ahány berögzített címmel rendelkezik. Például ha a központi címen kívül egy másik cím is fel van véve, akkor kétszer:
A funkciónak köszönhetően készíthető például egy olyan export fájl, amiben az összes ügyfél cím szerepel.
Online Számla letöltés modul kipróbálási lehetősége
Az új verzió telepítését követően a program indításakor felugrik egy részletes tájékoztató új Online Számla letöltés modulunk 30 napos ingyenes aktiválásáról.
A próbaidőszakos elérés kikapcsolható, de enélkül sincs kihatással korábbi munkáira.
A modulról részletes leírást az alábbi linken kaphat.
Importált ügyfél esetén áfa kulcs beállítás paraméter
Bevezetésre került egy új tulajdonság, amellyel az ügyfél adatlapján található alapértelmezett áfakulcs adható meg, amennyiben bizonylatok importálásával rögzül új ügyfélként a partner az adatbázisba. A jelölő az importáló felületek „További beállítások” részén található: „Új ügyfél esetén bizonylaton alkalmazott áfakulcs beállítása„
Ez azt jelenti, hogy ha például az importált számlán 5%-os áfakulcs került megadásra (első tétel) és a vevő még nem szerepelt az adatbázisban, akkor az 5%-os kulcs kerül beállításra a létrejövő adatlapon.