Kulcs-Ügyvitel Tudásbázis » Bejövő árlisták használata
Nyomtatás Nyomtatás
Küldés e-mailben Küldés e-mailben

Bejövő árlisták használata

Az árlisták segítik a bizonylatok kiállítását és az akár ügyfél- vagy termékcsoportokhoz rendelt árak kezelését a beszerzési folyamatok regisztrálása során is. A bejövő árlisták kezelésének bekapcsolása után, az árlisták törzsben szabadon megadható, hogy egy-egy árlista értékesítés, beszerzés, vagy mindkét ügyviteli oldalon elérhető legyen.

Bejövő árlisták használatának bekapcsolása

A Karbantartás / Rendszerbeállítások / Általános menüpontban, az Árképzés csoportban található az Árlista használata bejövő oldalon is opció. Amennyiben ezt kiválasztjuk, az Árlisták törzsben rögzíthető lesz beszerzési bizonylatok készítése közben felajánlott egységárakat tartalmazó árlista is.

2013-11-19_16h31_44

Bejövő árlisták rögzítése

A Karbantartás / Törzsadatok / Termék- és készletkezelés / Árlista menüben található az Árlisták törzse. Itt az 1. pontban leírt opció bekapcsolása után, az adatrögzítő felület kibővül az irány meghatározására szolgáló választógombokkal. Bejövő (szállítói, beszerzési) árlista rögzítése esetén, az árlista paraméterezésekor meg kell adnunk azt is, hogy Bejövő irány esetén legyen elérhető.

Bejövő árlistához tartozó beszerzési egységárak termékhez rendelése

Az egyes termékek árlistába tartozó egységárai a termékek adatlapon az Árlisták fülön adhatóak meg.

Bejövő árlistához tartozó beszerzési egységárak kiválasztása bizonylatkiállítás során

A beállított árfelajánlás szerinti beszállítói egységárakat a bizonylat tétel rögzítése során választhatjuk ki. Az adott ügyfélre, termékre vonatkozó beszerzési árlistás egységárak közül, a legkedvezőbb kerül alapértelmezetten felajánlásra, de ez természetesen módosítható.