Nyomtatás Nyomtatás
Küldés e-mailben Küldés e-mailben

Verziótájékoztató: 2018. szeptember 04.

Kulcs-Ügyvitel frissítés

Verziószám: 18.21.1121.8204

Megjelenési dátum: 2018. szeptember 04.

 Ügyvitel4

A verzióban elérhető újdonságok, fejlesztések

ÚJ! – Munkatárs mobiltelefon számának megjelenítése a bizonylaton»
ÚJ! – Frissítés letöltés automatizálása»
ÚJ! – Szolgáltatások rögzítése Offline Kimenő Számlaimporterrel»
ÚJ! – Azonos teljesítési és esedékesség dátum automatikus beállítása számlázáskor»
ÚJ! – Magánszemély esetén közösségi adószám rögzítésének tiltása»
ÚJ! – Számlaimporter kibővítése Iktatószám és Közösségi adószám kezeléssel»

Munkatárs mobiltelefon számának megjelenítése a bizonylaton

A bizonylatsablonra bevezetésre került két új makró, melyekkel a bizonylatot rögzítő munkatárs mobiltelefon számát lehet megjeleníteni a saját profilon.

Munkatárs mobilszáma

Hatására:

Mobilszám bizonylaton

Amennyiben a felajánlott szövegezés nem megfelelő, a MUNKATARS_FELIRAT helyett bármilyen szöveg megadható tetszőlegesen.

Frissítés letöltés automatizálása

A Karbantartás / Felhasználói beállítások / Felhasználói felület menüpontba beépítésre került egy új lehetőség: „Új verzió automatikus letöltése”

Automatikus frissítés letöltés beállítás

Bekapcsolt állapotban a kiválasztott cél mappába automatikusan letöltésre kerül az új verzió, amennyiben elérhetővé válik.

Fontos, hogy ebben az esetben az új verzió megjelenését jelző információs ablak nem ugrik fel, csak a következő programindításkor jelezzük, hogy letöltésre került az új programverzió, kívánja-e telepíteni, vagy megtekinteni az aktuális verziótájékoztatónkat.

Frissítés ablak 1

Szolgáltatások rögzítése Offline Kimenő Számlaimporterrel

A modul által kínált új lehetőségnek köszönhetően, amennyiben szolgáltatás típusú termékek szerepelnek az import fájlban, nem kötelező azokat előre berögzíteni a programban, az importer elvégzi automatikusan. Ehhez csupán a Karbantartás / Rendszerbeállítások / Általános menüpontban a „Szolgáltatás importálása számlaimporterrel” jelölőt kell bekapcsolni.

Szolgáltatás rögzítés importerrel

Természetesen, ha az import fájl olyan termékeket tartalmaz, amelyek már bent vannak a törzsben, akkor azok típusa továbbra sem változik meg. Fontos, hogy amennyiben még nem szerepelt a törzsben és a fenti beállítás aktív, akkor mindenképpen be fog rögzülni, mint szolgáltatás és a szoftver nem figyelmeztet arra ellenőrzéskor, hogy a termék nem létezik az adatbázisban (mint korábban).

Ha a beállítás inaktív, akkor nem létező termék esetén továbbra is a lenti figyelmeztetés kapjuk:

Szolgáltatás rögzítés importerrel 2

Fontos, hogy a szolgáltatások rögzítéséhez szükséges adatokat az import fájlnak tartalmaznia kell. Ez azt jelenti, hogy például áfakulcs, vagy mennyiség egység megadása nélkül egy szolgáltatás nem menthető, ugyanezt várja el az import is. Ha például olyan mennyiség egység kerül megadásra, amely a törzsben nincs felrögzítve, akkor a szolgáltatás mentése nem lehetséges, ezért az importálás is megáll:

Szolgáltatás rögzítés importerrel 4

„Termék” típusú termékek automatikus rögzítése továbbra sem megoldható, hiszen több olyan adatra is szükség lenne, amely a számlaimportban nem elérhető (beszerzési ár, induló készlet, raktár, bevét tömb információk stb.)

Azonos teljesítési és esedékesség dátum automatikus beállítása számlázáskor

Korábban a céghez tartozó rendszerbeállításokban volt lehetőség beparaméterezni, hogy a szoftver az esedékességet a bizonylat keltéhez, vagy a teljesítés dátumához számolja. Amennyiben a teljesítéshez volt igazítva, úgy a 0 napos fizetési határidővel rendelkező fizetési módok használata esetén a teljesítés és az esedékesség dátuma megegyezett a számlán. Ez a működés továbbra is megmaradt, viszont új lehetőségként már szimplán a fizetési módnál is megadható, hogy az esedékesség és a teljesítés megegyezzen, méghozzá a következő ábra szerint.

Fizetési módhoz teljesítés

Ha ez bekapcsolásra kerül és a megfelelő fizetési mód van kiválasztva bizonylat írás közben, akkor a többi szoftverbeállítástól függetlenül, a teljesítési dátum és az esedékesség dátuma megegyezik a számlán. (amikor aktiváljuk a jelölőt, az azonnali kiegyenlítés és a fizetési határidő megadási lehetősége inaktívvá válik)

Magánszemély esetén közösségi adószám rögzítésének tiltása

Új ügyfél rögzítése esetén a program figyelmeztetést küld, amennyiben egy megadásra került adószám, közösségi adószám, vagy csoportazonosító esetén a „Magánszemély” kapcsolót is megpróbáljuk beállítani.

Magánszemély-Közadószám

Számlaimporter kibővítése Iktatószám és Közösségi adószám kezeléssel

Az Offline Kimenő Számlaimporter modul kibővítésre kerül két új elem feldolgozási lehetőségével, melyek a következők:

Iktatószám: Mező típusa: szöveges; Karakterszám: 80

Közösségi adószám: Mező típusa: szöveges; Karakterszám: 80

A mezők tartalma importálás után, a szoftverbe rögzített számlákon természetesen meg is jelenik. Ehhez csupán annyi a feltétel, hogy az adott bizonylatsablon feliratai között legyen bekapcsolva az „Iktatószám”, valamint a vevő profilon legyen beparaméterezve a szükséges makróval a közösségi adószám.

Importált számla 1

A struktúra XLS formátumban lévő leírója az alábbi linken elérhető.