Nyomtatás Nyomtatás
Küldés e-mailben Küldés e-mailben

Adatszolgáltatással kapcsolatos változások – 2018.07.30.

 

Verziókiadás várható időpontja: 2018.07.30

Verziószám: 18.20.1121.8153

Frissítve: 2018.07.31.

 Ügyvitel4

A verzióban elérhető módosítások

Aláíró -és Cserekulcsok vizsgálata technikai felhasználó validációjakor

Amennyiben az alábbi képen látható visszajelzés érkezett a 100.000 Ft-ot meghaladó áfával rendelkező számlákhoz (a NAV Online Számla bizonylatok listáján ellenőrizhető), abból származik, hogy a token kéréshez szükséges kódolás hibára futott az Online Számlánál. Ez akkor lehetséges, ha a technikai felhasználóhoz tartozó aláíró, -vagy cserekulcsok valamelyike hibásan lett megadva.

Hibás aláíró- vagy cserekulcs esetén jelentkező hibaüzenet

A Karbantartás / Rendszerbeállítások / Cégadatok / Technikai felhasználó kezelése menüpontban bevezetésre került, hogy az „OK” gomb hatására lefutó validáció már figyeli ezt a két adatot is. Fontos, hogy az ellenőrzés csak akkor tud lefutni, ha még nem került(ek) mentésre a kulcs(ok)! Ez azt jelenti, hogy amennyiben már volt elmentett technikai felhasználó, újra be kell írni az aláíró -és cserekulcsokat.

Amennyiben a cserekulccsal van probléma:

Cserekulcsra vonatkozó hibaüzenet

 

Ha az aláíró kulcs hibás:

Aláíró kulcs hiba

 

Teendők a fenti két üzenet megszüntetésére:

– Beírt adatok ellenőrzése (pl. 0 – nulla – és 0 – o betű – közti különbség)

– Kézi beírással történő adatfelvitel (másolás – beillesztéssel bekerülhetnek speciális, láthatatlan karakterek, az ebből fakadó hibák kiküszöbölhetők, ha kézzel rögzítik be az adatokat)

– Az „éles” technikai felhasználó adatai lettek felvezetve (ha a NAV teszt oldalán történt a regisztráció, azzal nem lehet az éles Online Számla rendszerüket használni, ebben az esetben az Online Számla éles rendszerében is el kell végezni a regisztrációt. az itt kapott adatokat kell megadni a programban)

Offline Kimenő Számla Importer módosulása

Bevezetésre került az ügyfelek magyar illetőségű beállítási lehetősége számla importer használata esetén is. Amennyiben az alábbi linken található struktúra megfelelő mezőjébe, tehát a magyar illetőségű oszlophoz 0 kerül megadásra, akkor a számlához tartozó ügyfél nem magyar illetőségűként fog rögzülni, így a számla sem kerül be az adatszolgáltatásba. Amennyiben a mező értéke 1 vagy üres, úgy továbbra magyar illetőségűként fog rögzülni.

Csoportazonosítóval regisztrált technikai felhasználó

Amennyiben a technikai felhasználó csoportazonosítóval lett megadva a szoftverben, bizonyos esetekben az alábbi üzenet érkezett:

Csoportazonosító hibaüzenet

Az új verzióval beküldött bizonylatoknál már nem fog jönni a fenti üzenet.

Hibás áfakulcs miatt sikertelen számlák újra küldése

Olyan esetekben, amikor az operációs rendszer magyartól eltérő területi beállításokkal (így eltérő szám formátummal) rendelkezik, az alábbi üzenet jelentkezett:

Nem magyar beállítás hibaüzenet

A tizedes szeparátor okozta gondok a verzió feltelepítése után már nem fognak jelentkezni, valamint a sikertelen számlák újra küldése meg fog történni.

Külföldi illetőségű partnerek esetén adószám kezelése

Külföldi illetőségű ügyfelek esetén a 100.000 Ft-ot meghaladó áfatartammal rendelkező számlák esetén sem kötelező megadni a cég adószámát.

Külföldi illetőség

A fenti beállítás mellett készített számlák nem kerülnek be az adatszolgáltatásba.

Szállító, Vevő, valamint termék oldali validáció beépítése

Annak érdekében, hogy lecsökkentsük az olyan típusú sikertelen, illetve hibás adatszolgáltatások számát, amelyek helytelenül rögzített törzsadatokból származnak, beépítésre került a szoftverbe egy olyan ellenőrzés, ami az aktuálisan mentésre kerülő számla esetén fut le azokra az adatokra, melyeket a NAV Online Számla rendszere csak bizonyos kritériumoknak megfelelően fogad el.

Az alábbi linken elérhető egy táblázat, amelyben az ellenőrzés alá vont adatok köre, valamint az ezekkel kapcsolatos adatrögzítési kritériumok olvashatók:

Adat validálás szabályai

Ilyen hibás rögzítéseket eredményez például:

a.) Ügyfél adat hiba – ebben az esetben a lenti ábra szerint felugrik egy ablak, ahol a módosítás elvégezhető. A módosítás nem csak az aktuális bizonylaton érvényesül, hanem mentésre is kerül vevői törzsadat szinten -> Például, ha ügyfélnévnek csak egy „space” karakter lett megadva, vagy ha a csoportazonosító formátuma nem megfelelő:

Ügyfél_adatlap_számlán

A fenti ábrán látható, hogy egyszerre akár több hibás adat is javítható.

Az itt megadható címadat mindig a számlán beállított „Vevő cím” mező értékét módosítja. Természetesen ha az ablak bezárása után új cím kerül kiválasztásra és az sem megfelelő, a számla mentésekor újra feljön a módosítás lehetősége.

Amennyiben az egeret a pirossal jelzett sáv fölé visszük, lehetőség szerint különböző tippeket adunk a várt formátumra. Például adószám hiány esetén:

Hint

b.) Termék adat hiba – Az „Egyéb hibák” részbe kerül a probléma részletes leírása. Ezek a módosítások közvetlenül nem eszközölhetők ebből az ablakból, csak tájékoztató jelleggel tudjuk megjeleníteni.

Például, ha olyan termék kerül a bizonylatra, melynek nevében csak szóköz karakterek szerepelnek:

Terméknév_hiba

c.) Szállítói profil hiba – Hasonlóan a termékhez, itt is az „Egyéb hibák” részbe kerül

Például, ha a Rendszerbeállításokban megadott cég adószám csak 4 karakter hosszú, akkor számla mentésekor:

Érvénytelen szállító adószám

Ismételt felküldések leállítása

Annak érdekében, hogy a NAV által küldött üzenetek számát csökkentsük sikertelen adatszolgáltatások esetén, amikor nem szükséges feltétlenül az újraküldés, a szoftver nem fog próbálkozni vele. Ilyen például:

• Szállító és vevő oldali rossz adószám

• Rossz csoportazonosító

• Üres vagy „space” mennyiségi egység

• Nem a szabványnak megfelelő Pénznem kód

• Hiányzó országkód