
Adatszolgáltatással kapcsolatos változások – 2018.07.30.
Verziókiadás várható időpontja: 2018.07.30 Verziószám: 18.20.1121.8153 Frissítve: 2018.07.31.
|
![]() |
![]() |
![]() |
A verzióban elérhető módosítások
![]() |
![]() |
Aláíró -és Cserekulcsok vizsgálata technikai felhasználó validációjakor
Amennyiben az alábbi képen látható visszajelzés érkezett a 100.000 Ft-ot meghaladó áfával rendelkező számlákhoz (a NAV Online Számla bizonylatok listáján ellenőrizhető), abból származik, hogy a token kéréshez szükséges kódolás hibára futott az Online Számlánál. Ez akkor lehetséges, ha a technikai felhasználóhoz tartozó aláíró, -vagy cserekulcsok valamelyike hibásan lett megadva.
A Karbantartás / Rendszerbeállítások / Cégadatok / Technikai felhasználó kezelése menüpontban bevezetésre került, hogy az „OK” gomb hatására lefutó validáció már figyeli ezt a két adatot is. Fontos, hogy az ellenőrzés csak akkor tud lefutni, ha még nem került(ek) mentésre a kulcs(ok)! Ez azt jelenti, hogy amennyiben már volt elmentett technikai felhasználó, újra be kell írni az aláíró -és cserekulcsokat.
Amennyiben a cserekulccsal van probléma:
Ha az aláíró kulcs hibás:
Teendők a fenti két üzenet megszüntetésére:
– Beírt adatok ellenőrzése (pl. 0 – nulla – és 0 – o betű – közti különbség)
– Kézi beírással történő adatfelvitel (másolás – beillesztéssel bekerülhetnek speciális, láthatatlan karakterek, az ebből fakadó hibák kiküszöbölhetők, ha kézzel rögzítik be az adatokat)
– Az „éles” technikai felhasználó adatai lettek felvezetve (ha a NAV teszt oldalán történt a regisztráció, azzal nem lehet az éles Online Számla rendszerüket használni, ebben az esetben az Online Számla éles rendszerében is el kell végezni a regisztrációt. az itt kapott adatokat kell megadni a programban)
![]() |
![]() |
Offline Kimenő Számla Importer módosulása
Bevezetésre került az ügyfelek magyar illetőségű beállítási lehetősége számla importer használata esetén is. Amennyiben az alábbi linken található struktúra megfelelő mezőjébe, tehát a magyar illetőségű oszlophoz 0 kerül megadásra, akkor a számlához tartozó ügyfél nem magyar illetőségűként fog rögzülni, így a számla sem kerül be az adatszolgáltatásba. Amennyiben a mező értéke 1 vagy üres, úgy továbbra magyar illetőségűként fog rögzülni.
![]() |
![]() |
Csoportazonosítóval regisztrált technikai felhasználó
Amennyiben a technikai felhasználó csoportazonosítóval lett megadva a szoftverben, bizonyos esetekben az alábbi üzenet érkezett:
Az új verzióval beküldött bizonylatoknál már nem fog jönni a fenti üzenet.
![]() |
![]() |
Hibás áfakulcs miatt sikertelen számlák újra küldése
Olyan esetekben, amikor az operációs rendszer magyartól eltérő területi beállításokkal (így eltérő szám formátummal) rendelkezik, az alábbi üzenet jelentkezett:
A tizedes szeparátor okozta gondok a verzió feltelepítése után már nem fognak jelentkezni, valamint a sikertelen számlák újra küldése meg fog történni.
![]() |
![]() |
Külföldi illetőségű partnerek esetén adószám kezelése
Külföldi illetőségű ügyfelek esetén a 100.000 Ft-ot meghaladó áfatartammal rendelkező számlák esetén sem kötelező megadni a cég adószámát.
A fenti beállítás mellett készített számlák nem kerülnek be az adatszolgáltatásba.
![]() |
![]() |
Szállító, Vevő, valamint termék oldali validáció beépítése
Annak érdekében, hogy lecsökkentsük az olyan típusú sikertelen, illetve hibás adatszolgáltatások számát, amelyek helytelenül rögzített törzsadatokból származnak, beépítésre került a szoftverbe egy olyan ellenőrzés, ami az aktuálisan mentésre kerülő számla esetén fut le azokra az adatokra, melyeket a NAV Online Számla rendszere csak bizonyos kritériumoknak megfelelően fogad el.
Az alábbi linken elérhető egy táblázat, amelyben az ellenőrzés alá vont adatok köre, valamint az ezekkel kapcsolatos adatrögzítési kritériumok olvashatók:
Ilyen hibás rögzítéseket eredményez például:
a.) Ügyfél adat hiba – ebben az esetben a lenti ábra szerint felugrik egy ablak, ahol a módosítás elvégezhető. A módosítás nem csak az aktuális bizonylaton érvényesül, hanem mentésre is kerül vevői törzsadat szinten -> Például, ha ügyfélnévnek csak egy „space” karakter lett megadva, vagy ha a csoportazonosító formátuma nem megfelelő:
A fenti ábrán látható, hogy egyszerre akár több hibás adat is javítható.
Az itt megadható címadat mindig a számlán beállított „Vevő cím” mező értékét módosítja. Természetesen ha az ablak bezárása után új cím kerül kiválasztásra és az sem megfelelő, a számla mentésekor újra feljön a módosítás lehetősége.
Amennyiben az egeret a pirossal jelzett sáv fölé visszük, lehetőség szerint különböző tippeket adunk a várt formátumra. Például adószám hiány esetén:
b.) Termék adat hiba – Az „Egyéb hibák” részbe kerül a probléma részletes leírása. Ezek a módosítások közvetlenül nem eszközölhetők ebből az ablakból, csak tájékoztató jelleggel tudjuk megjeleníteni.
Például, ha olyan termék kerül a bizonylatra, melynek nevében csak szóköz karakterek szerepelnek:
c.) Szállítói profil hiba – Hasonlóan a termékhez, itt is az „Egyéb hibák” részbe kerül
Például, ha a Rendszerbeállításokban megadott cég adószám csak 4 karakter hosszú, akkor számla mentésekor:
![]() |
![]() |
Ismételt felküldések leállítása
Annak érdekében, hogy a NAV által küldött üzenetek számát csökkentsük sikertelen adatszolgáltatások esetén, amikor nem szükséges feltétlenül az újraküldés, a szoftver nem fog próbálkozni vele. Ilyen például:
• Szállító és vevő oldali rossz adószám
• Rossz csoportazonosító
• Üres vagy „space” mennyiségi egység
• Nem a szabványnak megfelelő Pénznem kód
• Hiányzó országkód