Kulcs-Ügyvitel Tudásbázis » Verziótájékoztató: 2018. május 10.
Nyomtatás Nyomtatás
Küldés e-mailben Küldés e-mailben

Verziótájékoztató: 2018. május 10.

Kulcs-Ügyvitel frissítés

Verziószám: 18.15.1119.8011

Megjelenési dátum: 2018. május 10.

 Ügyvitel4

A verzióban elérhető újdonságok, fejlesztések

ÚJ! – Offline kimenő számla importer kiegészítés»
ÚJ! – Kifizetett felvásárlási jegyek átadása bér programba»
ÚJ! – Listák automatikus frissítésének kikapcsolása»

Offline kimenő számla importer kiegészítés

I. Raktár mező bevezetése

A korábbi működés szerint az összes számla importtal rögzülő bizonylaton szereplő termék a Karbantartás / Rendszerbeállítások / Raktár menüpontban paraméterezhető, alapértelmezett raktárról került érvényesítésre. Annak érdekében, hogy a készlet tetszőleges raktárról mozoghasson, a kimenő számla importer struktúrája kibővítésre került egy 43. elemmel: Raktár

A kibővített leírás és mintafájl az alábbi linken érhető el.

A mező típusa szöveges, maximálisan pedig 80 karakter hosszú lehet (az Ügyvitel szoftverben ennél hosszabb megnevezésű raktár nem rögzíthető).

Sikeres importálás után a CSV fájlban megadott raktárok kerültek be a számla megfelelő tételeihez.

Importálás raktárral

Importálás indításakor a program a megnevezés alapján megvizsgálja, hogy az adott raktár létezik-e a törzsben. Amennyiben igen és minden egyéb feltételnek eleget tesz a fájl (elegendő raktárkészlet a termékekből, megfelelő ügyfél cím tagolás stb.), megtörténik a számla berögzítése. Ha pedig nem létezik a raktár, a szoftver figyelmeztetést küld.

Nem létező raktár

II. Felső megjegyzés mező bevezetése

Az alap import struktúra kibővítésre került egy 44. elemmel: Számla felső megjegyzés

A mező típusa szöveges.

A következő ábrán látható, hogy sikeres importálás után a CSV fájlban megadott felső megjegyzés került a számla megfelelő részére.

Felső megjegyzés importerben

A mezőben szereplő szövegben új sor a #par# elemmel adható meg. Például a fenti esetben az érték a következő volt: Felső megjegyzés #par# Új sorban ez a szöveg

III. Áfa típus mező bevezetése 

Az alap import struktúra kibővítésre került egy 45. elemmel: Áfa típus

A mező típusa szöveges.

Importálás indításakor a program megvizsgálja, hogy az áfa típus használata be van-e kapcsolva (Könyvelés / Főkönyvi feladás beállítások / Egyéb menüpontban: „Áfa típus használata bizonylatokon). Ha nincs, akkor bármi is szerepeljen a mezőben, a számlák feldolgozásakor figyelmen kívül hagyja. Amennyiben viszont igen, tovább folytatódik a feldolgozása.

Második körben történik egy ellenőrzés, hogy az adott névvel szerepel-e áfa típus a törzsadatok között, illetve, hogy a típushoz „Értékesítés” oldal van beállítva.

Áfa típus importerben

Ha mindkét feltételnek eleget tettünk, akkor megtörténhet a számla importálása.

Fontos, hogy a törzsben előre rögzítve kell lennie az import fájlban szereplő áfa típusoknak, különben a beolvasás sikertelen lesz, illetve ugyanez a helyzet, ha az áfa típusa nem kimenő oldali, tehát a „Beszerzés” van megjelölve. Mindkét esetben a tételek ellenőrzésekor a program figyelmeztet a helytelen paraméterezésről.

Kifizetett felvásárlási jegyek átadása Kulcs-Bér programba

A Felvásárlási jegyek listájáról indítható „Átadás a Kulcs-Bér programnak” funkció bővítésre került egy új szűrőfeltétellel.

Felvásárlási jegyek szűrése

Bekapcsolt állapotban csak azok a felvásárlási jegyek kerülnek az export fájlba, amelyekhez történt vagy banki, vagy pénztári kiegyenlítés. A felgyűjtés a részkiegyenlítések figyelembevételével történik.

A jelölő kikapcsolt állapota esetén a szűrés ugyanazt az eredményt hozza, mint a korábbiakban, vagyis a beállított időszakba eső összes felvásárlási jegyet.

Listák automatikus frissítésének kikapcsolása

Az új lehetőség a Karbantartások / Rendszer beállítások / Általános / Általános működés menüpontból érhető el.

Rendszerbeállítás a listák automatikus frissítéséről

Alapértelmezett beállításként megmaradt a listák automatikus frissítése, de kapott két új lehetőséget.

Automatikus frissítés kikapcsolása

A listák nem frissülnek automatikusan, amikor egy rögzítési folyamat véget ér (például számla rögzítés), csak a lista frissítés funkció elindításával (F5 – vagy ikon). A beállítás előnye, hogy a szoftvernek nem kell a háttérben megnyitott listákkal foglalkoznia, csak az éppen aktuális folyamattal. Ezzel adott esetben jelentős idő spórolható, gyorsítható a rögzítési folyamat.

Listánkénti egyéni beállítás

Ezzel a lehetőséggel a különböző listákon más – más beállítás alkalmazható, méghozzá felhasználónként. Így tehát az összes munkatárs egyénileg állíthatja be, hogy mely listák automatikus frissítésére van szüksége. Fontos, hogy mivel rendszer szintű paraméterről van szó, ezért ha központilag visszaállításra kerül például kikapcsolt frissítésre, akkor az összes felhasználónál úgy fog működni, eltekintve a személyes beállításoktól. Amikor újra a „listánkénti egyéni beállítás” lesz aktív, akkor ismét érvényesülnek a korábbi egyedi beállítások.