Kulcs-Ügyvitel Tudásbázis » Verziótájékoztató: 2016. november 17.
Nyomtatás Nyomtatás
Küldés e-mailben Küldés e-mailben

Verziótájékoztató: 2016. november 17.

Kulcs-Ügyvitel frissítés

Verziószám: 16.11.1112.7127

Megjelenési dátum: 2016. november 17.

(Frissítve: 2016. december 08.)

 Ügyvitel4

A verzióban elérhető újdonságok, fejlesztések

ÚJ! – Környezetvédelmi termékdíj adatok megjelenítése a termék listán »
ÚJ! – Díjbekérőn teljesítési dátum megadásának lehetősége »
ÚJ! – Szállítási mód szerinti szűrés a számlák listáján »
ÚJ! – Szállítólevél listán szállítási cím megjelenítése »
Új! – Bizonylatok nyomtatási képén fix hosszú tizedesjegy megjelenítés»
ÚJ! – Bizonylat másolásakor megjegyzés öröklődése»
ÚJ! – Gyártás bizonylatról eltávolítható az önköltség, egységnyi önköltség információ »
ÚJ! – Termék lista raktárkészlet részletezőén dátum szűrési lehetőség»
ÚJ! – Gyáriszám, LOT szám, Szavatossági idő feliratok megjelenítése nyomtatásban »
ÚJ! – Vevői rendelésen és számlán beszerzési ár és árrés összegzése »
ÚJ! – Ügyfélazonosító megjelenítése névjegyen és a fő képernyőn »
ÚJ! – Termék egyed mennyiségek ellenőrzése kapcsolódó bizonylat kiállításakor»
ÚJ! – Kötegelt számlanyomtatás új funkciója»
ÚJ! – Költségfelosztás modul bővítése»
ÚJ! – Előlegszámla helyesbítése»
ÚJ! – Listaoszlop szélesség felhasználói szintű beállítása»
ÚJ! – Listanézet mentés -és visszaállítás lehetőség kiterjesztése»
ÚJ! – EDI kezelés esetén mennyiségi egység használatának módosulása»

 

Környezetvédelmi termékdíj adatok megjelenítése a termék listán 

A környezetvédelmi termékdíj információk hatékonyabb és gyorsabb nyomon követesé érdekében a termékek listájának alsó „betekintő” táblázat része kiegészítésre került a KT összetevő adatokkal. Így a részletek megtekintéséhez nem szükséges minden alkalommal megnyitni a termék adatlapját.

KT_összetevő_termék_listán

Díjbekérőn teljesítési dátum megadásának lehetősége

A díjbekérő bizonylaton lehetővé vált a teljesítési dátum megadása. Amennyiben rögzítésre került, úgy a belőle készülő számlára, vagy előleg számlára is öröklődik. A Díjbekérők listáján megjelenik új oszlopként, sorba rendezhető, illetve szűrő feltételként is alkalmazható.

Díjbekérő_Teljesítési_Dátuma

Szállítási mód szerinti szűrés a számlák listáján

A számlák listájának szűrési lehetőségei kiegészültek a „Szállítási mód” szerinti szűréssel.

Szállítási_Mód_Szerinti_Szűrés

Szállítólevél listán szállítási cím megjelenítése 

A szállítólevelek listájára felkerültek a szállítási cím adatok, valamint a lista szűrési lehetőségei kiegészültek a „Szállítási cím” szerinti szűréssel.

Szállítólevelek_Listája_SzCímmel

Szállítási_Cím_Szűrés

Bizonylatok nyomtatási képén fix hosszú tizedesjegy megjelenítés

Az új beállítási lehetőség segítségével elérhető, hogy bizonylatnyomtatáskor minden esetben megjelenjen az adott pénznemhez beállított összes tizedesjegy, függetlenül attól, hogy az kerekítve lett-e. Érvényesítéséhez be kell jelölni a Karbantartás / Beállítások / Rendszer beállítások / Általános menüpontban található „Nyomtatásban a bizonylaton fix hosszú tizedesjegyek” opciót.

Fix_hosszú_tizedesjegyek_beállítása

Vegyük például az alábbi esetet:

Az euró pénznemnél két tizedesjegy pontosságú kezelés van beállítva:

Pénznem_

Az alapértelmezett működés szerint (vagyis amikor nincs bekapcsolva a fenti beállítás), a kerekítésnek megfelelően eltűnnek a „felesleges” tizedesjegyek:

Bizonylat_tizedesek_nélkül

Amennyiben a beállítást bekapcsoltuk, úgy fixen megjelenik az összes tizedesjegy (egységár, nettó érték, áfa érték, bruttó érték, valamint a végösszeg esetén):

Bizonylat_tizedesekkel

Bizonylat másolásakor megjegyzés öröklődése

Amennyiben bizonylatmásolás történik („Új a kiválasztott alapján” funkcióval), úgy az új beállításnak köszönhetően két féle módszerrel lehet az eredeti bizonylaton lévő alsó -és felső megjegyzéseket örököltetni, ha az adott bizonylatsablonhoz volt megjegyzés rendelve. Az új beállítás a Karbantartás -> Rendszerbeállítások -> Bizonylatkapcsolatok paraméterezése fülön található:

Rendszerbeállítás_Megjegyzés_Örökítése

Használat / Feltételek:

– Az eredeti számlán van kézzel beírt (nem sablonhoz hozzárendelt) alsó, felső megjegyzés

– A Karbantartás -> Törzsadatok -> Bizonylat sablon opción belül, a bizonylatsablonhoz hozzá van rendelve egy alsó -vagy felső megjegyzés, ami automatikusan felkerül a nyomtatási képre, ha az adott sablont használom.

Kikapcsolt állapotban a működés:

Amennyiben másolom a számlát és az opció ki van kapcsolva, akkor az „Új a meglévő alapján” készített bizonylatra az a megjegyzés kerül fel, ami az eredeti bizonylaton lett megadva (ha üresek a megjegyzés mezők, akkor az üres megjegyzés másolódik). Vagyis az a megjegyzés nem kerül fel a bizonylatra, ami a sablonhoz hozzá van rendelve.

Bizonylat_megjegyzés_örökítés_kikapcsolva

Bekapcsolt állapotban a működés:

Amennyiben másolom a számlát és az opció be van kapcsolva, akkor az „Új a meglévő alapján” készített bizonylatra felkerül az a megjegyzés, ami kézzel lett megadva az eredeti bizonylatra és az a megjegyzés is, ami a bizonylatsablonhoz hozzá lett rendelve:

Bizonylat_megjegyzés_örökítés_bekapcsolva

Gyártás bizonylatról eltávolítható az önköltség, egységnyi önköltség információ

A gyártás bizonylatokon korábban fixen megjelenő „Egységnyi önköltség”, valamint „Önköltség” mezők eltávolíthatóvá váltak. Ehhez a megfelelő bizonylatsablon feliratai között ki kell kapcsolni a megjelenítésüket. Ez a Karbantartás / Törzsadatok / Bizonylatok / Bizonylat sablon menüpontban, vagy gyártás bizonylat kiállítása közben a sablon melletti … gombra kattintva tehető meg.

Gyártás_Önköltség

Kikapcsolt állapotban az „Egységnyi önköltség” és „Önköltség” nem jelenik meg a bizonylat fejlécében:

Önköltség_Nélkül

Termék lista raktárkészlet részletezőén dátum szűrési lehetőség

A Termékek listáját lekérve, az alsó betekintő ablak „Raktárkészlet” része kibővítésre került egy dátum szűrővel (tól-ig)

Terméklistán_Dátum_Szűrő

Ez a lehetőség egyfajta előszűrésre szolgál. Amennyiben a készlet alatti területen dupla kattintást alkalmazunk, akkor megnyílik a termékkarton, amely szűrő feltételébe bekerül a termék név, valamint a raktáron kívül, a fent megadott dátumok is.

Termékkarton_Szűrés

Hasonlóan működik a „Foglalt” oszlop alatti részről a vevői rendelések listája, vagy a „Megrendelt” oszlopról a szállítói rendelések listája.

Gyáriszám, LOT szám, Szavatossági idő feliratok megjelenítése nyomtatásban

A könnyebb áttekinthetőség végett bevezetésre került egy új opció a bizonylatsablonon, amely bekapcsolásával megjelennek a bizonylatok nyomtatási képén a LOT szám, gyári szám, szavatossági idő feliratok. Ennek segítségével tagoltabbak, egyszerűbben nyomon követhetők az egyes termékegyed adatok. A Karbantartás / Törzsadatok / Bizonylatok / Bizonylat sablon menüpontban, vagy bizonylat kiállítása közben a sablon melletti … gombra kattintva állítható be.

Termékegyed_Feliratok

Kikapcsolt állapotban az egyes adatok megjelenítése a régi maradt:

Termékegyed_Feliratok_Nélkül

Amennyiben beállításra került a termékegyed feliratok megjelenítése:

Termékegyed_Feliratokkal

Vevői rendelésen és számlán beszerzési ár és árrés összegzése

Vevői rendelés és számlarögzítés közben a tételszerkesztőn megjelennek a Beszerzési, valamint az Árrés adatok összesítve:

VevőiRendelésen_Árrés_Összegző

Ügyfélazonosító megjelenítése névjegyen és a fő képernyőn

A gördülékenyebb ügyintézés érdekében minden Ügyfelünk egyedi azonosítóját megjelenítjük a program fő képernyőjén (bal alsó sarokban található “Ügyfélazonosító”), valamint a Súgó / Névjegy menüpontban:

Ügyfélazonosító_Névjegy

Fő képernyőn:

Ügyfélazonosító_Főképernyő

Termék egyed mennyiségek ellenőrzése kapcsolódó bizonylat kiállításakor

A Karbantartás / Beállítások / Rendszer beállítások / Általános / Bizonylat kapcsolatok paraméterezése menüpontban található egy új jelölő „Termék egyed mennyiségek ellenőrzése kapcsolódó bizonylat kiállításakor”:

Termékegyed_Mennyiség_Ellenőrzés

Amennyiben bekapcsolásra kerül, úgy a program figyelmeztetni fog, ha eltérő mennyiségű gyáriszámos tételt rögzítünk, mint a forrás bizonylaton szerepelt.

Vegyünk például egy vevői rendelést, amelyen 2 darab gyáriszámos tétel szerepel, majd ebből állítsunk ki egy számlát. A számla tételszerkesztőén ilyenkor módosíthatjuk a termek egyedek mennyiségét a … gombra kattintva.

Számla_Tételszerkesztő

Amennyiben az új beállítás be van kapcsolva és módosítjuk a mennyiséget, akkor a program figyelmeztetni fog, hogy eltérnek az adatok a vevői rendeléstől

Termékegyed_Szerkesztő

Ez a funkció abban az esetben lehet hasznos, ha a vevői rendelésen még nem volt gyáriszám kezelés, azok a számlán kerülnek felvezetésre.

Kötegelt számlanyomtatás új funkciója

Pdf formátumú kötegelt bizonylatnyomtatáskor felkerült a nyomtató kiválasztó ablakra egy új opció:

Leválogatás

Fontos, hogy amíg a pdf formátum nem került kiválasztásra, addig a mező inaktív, nem módosítható. A fenti beállítások elfogadása után felugrik egy ablak, ahol megadható, hogy hova kerüljenek mentésre az egyes pdf fájlok. Végeredményül azt fogjuk kapni, hogy a korábbi működéssel szemben nem egy fájlba fog bekerülni az összes kijelölt bizonylat, hanem egyesével mindegyikről elkészül külön a dokumentum. A fájlok nevei a bizonylatszám-ÉV.pdf lesz (például: SZA00001-2016.pdf).

Költségfelosztás modul bővítése

a.) A költségfelosztás ablakban megjelenik a bizonylatok iktatószáma és teljesítési dátuma:

Költségfelosztás_Iktató_Teljesítés

b.) Összes költségfelosztás törlése

A bejövő számlára felkerült egy új ikon, mely segítségével egy gombnyomásra letörölhető a bizonylaton lévő összes költségfelosztás, nem kell soronként végigmenni

Költségfelosztás_Törlése

Előlegszámla helyesbítése

Megvalósításra került az előlegszámlák helyesbítésének lehetősége. A számlák listájáról indítható az új folyamat, ehhez meg kell keresni a helyesbíteni kívánt bizonylatot, majd a lista fejlécében található „Bizonylat helyesbítése” gombot választani (illetve a jobb kattintással előhívható legördülő menüben is megtalálható):

Előlegszámla_Helyesbítése

Működését tekintve megegyezik a számla helyesbítésével (könyvelési feladás szempontból is)

Listaoszlop szélesség felhasználói szintű beállítása

Az új beállítási lehetőségnek köszönhetően felhasználói szinten paraméterezhetővé vált, hogy bizonyos listákon az oszlopok méretezése automatikusan történjen, vagy egy „fix” (előzőleg eltárolt értéket) alkalmazzon.

A Karbantartások / Felhasználói beállítások / Felhasználói felület menüpontban található:

Listaoszlop_Szélesség

Az automatikus listaoszlop szélesség beállítás a következő helyekre van hatással:

– Listák alatt található „betekintő ablakok”

– Bizonylatrögzítés közben megjelenő táblázat

– Ügyfél és termékszűrő ablakok

Ha a jelölő bekapcsolt állapotban van: Automatikusan beállítja a leghosszabb érték karakterszáma alapján az adott oszlop szélességét.

Például:

Első termék hozzáadása a bizonylathoz (rövid névvel):

Termék_hozzáadása1Második termék hozzáadása a bizonylathoz (hosszabb névvel):

Termék_hozzáadása2

A megnevezés oszlop szélessége automatikusan követi a leghosszabb beírt érték hosszát. Ha a következő bekezdésben leírtak szerint végezzük el ugyanezt a műveletet, akkor a második tétel hozzáadása után az oszlopszélesség nem fog megnövekedni.

Ha a jelölő kikapcsolt állapotban van: Az ablakok bezárásakor a szoftver elmenti azokat a beállított oszlop szélességeket, amelyek az adott griden kézzel lettek beállítva. Ebben az esetben ha következő alkalommal megnyitásra kerül az adott táblázat, a letárolt értéket fogja alkalmazni szélességként.

Például:

Megnöveljük a bizonylatkiállító ablakban a Megnevezés oszlop szélességét:

Termék_hozzáadása3

A bizonylatkiállító ablak bezárása után az oszlop szélessége mentésre kerül, majd az új bizonylat kiállításakor a mentett oszlopszélességet ajánlja fel automatikusan a szoftver:

Termék_hozzáadása4

Listanézet mentés -és visszaállítás lehetőség kiterjesztése

Az előző pontban említett programrészekbe átvezetésre került a listanézet beállítások mentési lehetősége. (Listák alatt található „betekintő ablakok”, Bizonylatrögzítés közben megjelenő táblázat, Ügyfél és termékszűrő ablakokon)

Ha a fenti táblázatok módosításra kerülnek, akkor a lista bezárásakor automatikusan mentésre kerül az adott nézet. Például számlázás közben a tételválasztóról eltávolítjuk a KN/TESZOR mezőt, a cikkszám és termékkód mezőket pedig felcseréljük az alábbi módon:

Tétel_választó

A termék kiválasztása után (vagy az ablak bezárására) mentésre kerül, hogy milyen oszlopok és milyen sorrendben szerepeltek. Innentől minden egyes megnyitásra az elmentett nézet fog megjelenni. Ha a listán jobb gombbal kattintunk és a „Listanézet visszaállítás” opciót választjuk, az alapértelmezett nézetre áll vissza:

Tétel_választó2

A listák „betekintő” ablakában is hasonló a működés. Például ha a Termékek listájának Raktárkészlet betekintő ablakán nincs szükség a „Megrendelt” és a „Beérkező mennyiség” oszlopokra akkor a már ismert módszerrel el kell távolítani ezt a két oszlopot

Raktárkészlet_Grid_1

A lista bezárása után újra megnyitva ugyanazt az állapotot fogjuk kapni. Az alapértelmezett nézet visszaállítása ugyanazzal a menüponttal történik:

Raktárkészlet_Grid_2

EDI kezelés esetén mennyiségi egység használatának módosulása

EDI kezelés esetén a termékek mennyiség egységének megadása kiegészítésre került. A Karbantartás / Törzsadatok / Termék -és készletkezelés / Mennyiségi egység menüpontban plusz adatként rögzíthető, hogy milyen megnevezéssel kerüljenek be az adott egységek az elkészülő XML fájlba EDI használatkor.

Mennyiség_egység_EDI

A fenti beállítással elérhető, hogy például a számlán mennyiség egységként a „db” jelenik meg, viszont az elküldendő XML fájlba <mennyegys>PCE</mennyegys> fog szerepelni.

Ha csak a „Név” mező van kitöltve, akkor azt küldjük, amennyiben az „EDI megnevezés” is, akkor pedig azt.