Kulcs-Ügyvitel Tudásbázis » Verziótájékoztató: 2015. május 05.
Nyomtatás Nyomtatás
Küldés e-mailben Küldés e-mailben

Verziótájékoztató: 2015. május 05.

Megjelenési dátum: 2015. május 05.

A verzióban elérhető újdonságok, fejlesztések

ÚJ! – Bizonylat kiállító ablak / Tételek fül adattartamának bővítése »
ÚJ! – Termékhez rendelhető alapértelmezett szállító »
ÚJ! – Termék kategória adatok a vevői rendelés összesítő listán »
ÚJ! – Ügyfélhez beállítható alapértelmezetten használandó ár »
Új! – Bizonylat fejléc adat változtatásának érvényesítése a tételeken »
ÚJ! – Foglalt készlet figyelése és tájékoztató háttérszín szállítólevél kiállítása során »
ÚJ! – Kifutó termékek kezelése »
ÚJ! – Teljesítési igazolás készítése szállítólevelekhez »
ÚJ! – Csoportos kiegyenlítés rögzítése beállítható dátummal »
ÚJ! – Beszerzési ár alapján kalkulálható eladási árak »
ÚJ! – Bankszámlaszám megadása bejövő számla rögzítésekor »
ÚJ! – Fizetési felszólítás PDF formátumban és távnyomtatási lehetőséggel is »
ÚJ! – Szállítói rendelés kapcsolat feltüntetése bejövő számlán és szállítólevélen »
ÚJ! – Új szűrési lehetőség a PTGSZLAA és a PTGSZLAH készítésénél »
ÚJ! – Hitelkeret modul – Indulási hitelkeret egyenleg megadási lehetősége »
ÚJ! – Hitelkeret modul – Késedelmes számlalista megtekintési lehetősége a vevői rendelés ablakról »

 

Bizonylat kiállító ablak / Tételek fül adattartamának bővítése »

Bizonylat kiállítása közben további áttekintő adatok érhetőek el a Tételek fülön. Mostantól megtekinthető az adott tételekhez tartozó Eredeti egységár és Engedmény/felár értéke is.

Tételek fül adatainak bővülése

Tételek fül adatainak bővülése

Termékhez rendelhető alapértelmezett szállító

A termékek adatlapjának További adatok fülén kiválasztható az adott termékhez rendelt alapértelmezett szállító.

Termékhez rendelt alapértelmezett szállító

Termékhez rendelt alapértelmezett szállító

Az Értékesítés pontban és a Riporttok / Értékesítés pontban is elérhető Vevői rendelés összesítő lista szűrési feltételei közé is bekerült az alapértelmezett szállítóra történő szűrés lehetősége.

Alapértelmezett szállítóra történő szűrés lehetősége - Vevői rendelés összesítő

Alapértelmezett szállítóra történő szűrés lehetősége – Vevői rendelés összesítő

Ezen kívül az alapértelmezett szállító neve a lekért listában is megjelenik a megrendelésre váró tételek adatai között.

Termék kategória adatok a vevői rendelés összesítő listán

Az Értékesítés / Vevői rendelés összesítő lista szűrési feltételei kibővültek a termék kategóriák szerinti szűrés lehetőségével.

Termék kategória adatokra történő szűrés lehetősége - Vevői rendelés összesítő

Termék kategória adatokra történő szűrés lehetősége – Vevői rendelés összesítő

Ennek megfelelően a listában is megjelennek a megrendelésre váró tételekhez tartozó termék kategorizálási adatok.

Ügyfélhez beállítható alapértelmezetten használandó ár

Az árkezelést teszi az eddiginél is még rugalmasabbá az ügyfelekhez rendelhető, az értékesítési bizonylatokon alapértelmezetten felajánlásra kerülő árszabály beállítási lehetősége.

Használandó ár funkció bekapcsolási lehetősége

Használandó ár funkció bekapcsolási lehetősége

Abban az esetben, ha a Karbantartás / Beállítások / Rendszerbeállítások pontban, az Árképzés részen kiválasztjuk a Használandó ár használat a bizonylatokon jelölőnégyzetet, az ügyféladatlap Pénzügy fülén beállítható lesz a Használandó ár mezőben az az árszabály amelyet alapértelmezetten az ügyfél értékesítési bizonylatain fel szeretnénk kínáltatni a rendszerrel.

Ügyfélhez rendelt árszabály kiválasztása

Ügyfélhez rendelt árszabály kiválasztása

A értékesítési bizonylatok kiállítása során a rendszer azt a beállított árszabályt ajánlja fel, melyet az adott ügyfélhez rendelünk.A felajánlott ár természetesen módosítható.

Ügyfélhez rendelt használandó ár felajánlása

Ügyfélhez rendelt használandó ár felajánlása

Abban az esetben, ha ügyfelet változtatunk a bizonylatkiállítás során, a program lehetőséget biztosít arra, hogy a beállított használandó árnak megfelelően frissítsük a már felvitt tételeket.

Fejléc adatok változásának átvezetési lehetősége

Fejléc adatok változásának átvezetési lehetősége

Bizonylat fejléc adat változtatásának érvényesítése a tételeken

Megváltozott a bizonylat fejléc adat módosításainak a tételekre történő átvezetési lehetőségét biztosító funkció megjelenítése.

Amennyiben ügyfelet, raktárt, részlegszámot, munkaszámot vagy projektet változtatunk a bizonylatkiállító ablak fejléc adatai közt, a rendszer lehetőséget biztosít arra, hogy egy kattintással átvezessük a változtatás hatását a már rögzített tételeken is.

Ezt az előző verzióktól eltérően nem külön felugró üzenetablakkal, hanem a bizonylatkiállító felület felső részén megjelenített figyelmeztető sávval biztosítja a program. A figyelmeztető sávra kattintva érhetők el a változások átvezetését biztosító funkciók.

Fejlécadatok változásának átvezetését biztosító funkciók elérhetősége

Fejlécadatok változásának átvezetését biztosító funkciók elérhetősége

Foglalt készlet figyelése és tájékoztató háttérszín szállítólevél kiállítása során

A Beállítások / Felhasználói beállítások pont Egyéb fülén a Listák színbeállításai részen paraméterezhető az, hogy szállítólevél kiállítása közben jelölje-e a program, és ha igen, akkor milyen színnel, hogy az adott tétel teljesíthető-e a vevői rendeléseket is figyelembe véve.

Szállítólevél tételeinek megjelölése, nem teljesíthető foglalások esetén

Szállítólevél tételeinek megjelölése, nem teljesíthető foglalások esetén

A Szállítólevélen foglaláshiány opció tehát lehetővé teszi, hogy ne csak a készlethiányt eredményező tételek legyenek megkülönböztetve a bizonylatrögzítő ablakon, hanem a foglalások teljesítését akadályozók is.

A fenti lehetőségek csak abban az esetben működnek, ha a Karbantartás / Beállítások / Rendszerbeállítások / Készletkezelés részen nem engedélyeztük hogy a készlet mennyisége mehet mínuszba.

Kifutó termékek kezelése

Új jelölőnégyzet érhető el a termékek adatlapján. Amennyiben a „Kifutó termék” jelölőnégyzet bekapcsolásra kerül a További adatok fül Beállítások részén,  a termék szállítói rendelésre nem tehető.

Kifutó termék

Kifutó termék

Amellett, hogy egy kifutó termék nem tehető szállítói megrendelésre, a vevői rendelésen történő kiválasztása esetén is figyelmeztet a program, hogy a tételben kifutó termék szerepel.

Teljesítési igazolás készítése szállítólevelekhez

Új funkció került a Készletezés / Szállítólevelek listájába. A Teljesítési igazolás készítése lehetőséget biztosít arra, hogy a kiállított szállítóleveleink mellé teljesítési igazolást készítsünk.

Teljesítési igazolás szállítólevélhez

Teljesítési igazolás szállítólevélhez

A teljesítési igazolás elkészítéséhez alkalmazandó dokumentum sablon a Karbantartás / Törzsadatok / Bizonylatok / Dokumentum sablon pontban hozhatjuk létre.

Dokumentum sablon készítése

Dokumentum sablon készítése

Csoportos kiegyenlítés rögzítése beállítható dátummal

Az Értékesítés  / Számlák listájában elérhető Kiegyenlítés funkció mostantól új lehetőséget biztosít a kiegyenlítések gyors és pontos regisztrációjához.

Megadhatóvá vált a kiegyenlítés dátuma is.

Beállítható kiegyenlítési dátum csoportos kiegyenlítés esetén is

Beállítható a kiegyenlítési dátum csoportos kiegyenlítés esetén is

Ezzel lehetőség nyílik arra, hogy akár visszamenőleg is a megfelelő napra rögzítsük a kijelölt számlák kiegyenlítését.

Beszerzési ár alapján kalkulálható eladási árak

Az árszabályok kialakítása során kibővített árkezelési lehetőséget biztosít az, hogy egy bejövő árszabály kiválasztható értékesítési árszabály alapjául is.

Ez olyan esetekben nyújt megoldást, amikor egy beszerzési árlista függvényében kívánjuk kalkulálni – százalékos eltéréssel – eladási árainkat.

Bankszámlaszám megadása bejövő számla rögzítésekor

A Karbantartás / Beállítások / Rendszerbeállítások / Általános fül Alapértelmezett adatok beállítása részen új opció érhető el.

Bankszámlaszám megadása bejövő számla rögzítésekor

Bankszámlaszám megadása bejövő számla rögzítésekor

A Bankszámlaszám megadása bejövő számla rögzítésekor jelölőnégyzet bekapcsolása esetén a bejövő számlán kiválasztható lesz a szállítóhoz rögzített bankszámlaszámok közül az, amelyre az adott bizonylat kiegyenlítését utalni kell.

Adott bejövő számlához beállítható bankszámlaszám

Adott bejövő számlához beállítható bankszámlaszám

A kiválasztott bankszámlaszám a bejövő számlák listájában is megjelenítésre kerül. Amennyiben tehát ezt az új funkciót aktiváljuk, az utalásra váró számlák listáját akár a számla utalásához szükséges bankszámlaszámmal kiegészítve is lekérhetjük, nyomtathatjuk, exportálhatjuk.

Ezen kívül a főkönyvi feladás készítése során is átadásra kerül az adott számlához tartozó bankszámlaszám.

Fizetési felszólítás PDF formátumban és távnyomtatási lehetőséggel is

A friss verzió feltelepítése után lehetőségünk nyílik a fizetési felszólítások PDF formátumban történő elkészítésére is.

Fizetési felszólítások PDF formátumban és távnyomtatással is

Fizetési felszólítások PDF formátumban és távnyomtatással is

Emellett a Távnyomtatás modullal rendelkező felhasználóink mostantól fizetési felszólításaikat is eljuttathatják távnyomtatással ügyfeleik részére.

Szállítói rendelés kapcsolat feltüntetése bejövő számlán és szállítólevélen

A Karbantartás / Beállítások / Rendszerbeállítások pont Általános fülén, a Bizonylat kapcsolatok paraméterezése részen lehetőség van arra, hogy bekapcsoljuk a Bejövő számlán és bejövő szállítólevélen szállítói rendelés kapcsolat feltüntetése jelölőnégyzetet.

Amennyiben aktiváljuk ezt a lehetőséget, a bejövő számla és szállítólevél tételadatai közt a bizonylat rögzítő ablakon megtekinthető lesz, melyik rendelések alapján kerültek leszállításra az egyes tételek.

Beérkezett tételek szállítói megrendelés kapcsolata

Beérkezett tételek szállítói megrendelés kapcsolata

Új szűrési lehetőség a PTGSZLAA és a PTGSZLAH készítésénél

A PTGSZLAA és a PTGSZLAH készítése során az új verzióban már lehetőség nyílik számla kategória és/vagy ügyfél kategória szerint szűrni az ÁNYK-ba történő beolvasásra készített XML alapjául szolgáló számlákat.

Szűrési lehetőség kategória szerint

Szűrési lehetőség kategória szerint

Hitelkeret modul – Indulási hitelkeret egyenleg megadási lehetősége

A Hitelkeret modullal rendelkező felhasználóknak lehetősége nyílik arra, hogy ügyfeleik adatlapján ne csak a vonatkozó hitelkeret összegét, hanem a rögzítéskor aktuálisan fennálló induló egyenleget is rögzítsék.

Az Indulási egyenleg az Excel import során is megadható.

Indulási egyenleg a hitelkeretben

Indulási egyenleg a hitelkeretben

Hitelkeret modul – Késedelmes számlalista megtekintési lehetőség a vevői rendelés ablakról 

Új kényelmi funkció a Hitelkeret modulban, hogy  a vevői rendelés szerkesztőablakából egy kattintással megtekinthető a késedelmes fizetéssel rendelkező ügyfél problémás számláinak listája.

Késedelmes számlák listájának elérhetősége a vevői megrendelés ablakról

Késedelmes számlák listájának elérhetősége a vevői megrendelés ablakról