Kulcs-Ügyvitel Tudásbázis » Verziótájékoztató – Megjelenési dátum: 2014. március 03.
Nyomtatás Nyomtatás
Küldés e-mailben Küldés e-mailben

Verziótájékoztató – Megjelenési dátum: 2014. március 03.

Megjelenési dátum: 2014. március 03.

A verzióban elérhető újdonságok, fejlesztések

ÚJ! – ÁNYK adatszolgáltatás – PTGSZLAA »

ÁNYK adatszolgáltatás – PTGSZLAA

2014. február 24-én tette közzé a NAV az ONLINE pénztárgépekre kötelezettek jelentési nyomtatványát, melyen a készpénzes számla forgalmat hetente kell lejelentenie azoknak a vállalkozásoknak, amelyek online pénztárgép helyett kizárólag számla kibocsátásával teljesítik a nyugtaadási kötelezettségüket.

A bejelentés megtételét követően az adatszolgáltatási kötelezettség mindaddig fennáll, amíg az adóalany be nem üzemel online pénztárgépet annak érdekében, hogy nyugtakibocsátási kötelezettségét a továbbiakban azzal teljesítse.

Az ÁNYK nevű NAV programban megjelenő PTGSZLAA nyomtatvány kitöltéséhez nyújt gyors és egyszerű megoldást programunk új funkciója.

A szoftverből minden héten egy gombnyomással xml importfájlt készíthet, a kinyert jelentést azonnal feltöltheti az ÁNYK nyomtatványkitöltő programba és elküldheti a NAV felé.

A szolgáltatás az Értékesítés / Számlák / Számlák listája menüben érhető el ÁNYK- PTGSZLAA néven.

2014-03-03_09h35_50

2014-03-03_09h40_20

A szűrőfeltételek megadása után mentsük le az xml fájlt, majd töltsük fel az ÁNYK nyomtatványkitöltő programba.

Az adatszolgáltatási kötelezettséget azon számlák vonatkozásában kell először alkalmazni, amelyek kibocsátása 2014. február 28-át követően történik. A beadást első alkalommal – a 2014. március 1. és 2. vonatkozásában – a 9. héttől kell teljesíteni.

FONTOS!  Az első beadási határidő: 2014. március 6.

A nyomtatványt az alábbi termékeink tartalmazzák:

Kulcs-Számla Perfekt

Kulcs-Számla Prémium

Kulcs-Számla és Készlet Perfekt

Kulcs-Számla és Készlet Prémium

Kulcs-Ügyvitel Prémium

A Start termékek esetében xml adatfájl feladására nincs lehetőség!

Előzmények:

A legújabb törvényi változásokat figyelembe véve, sok vállalkozás dönt úgy, hogy az online pénztárgéphasználatot leváltja és ügyfelei részére számlát bocsát ki. A választásukról azonban az adóhatóságot tájékoztatniuk kell, és 2014. márciustól az ilyen kibocsátott számlákról tételes, heti jelentést kell benyújtaniuk az adóhatósághoz.

Azok a cégek, amelyek úgy határoztak, hogy a pénztárgéphasználat helyett számlát állítanak ki, azok február 7-ig voltak kötelesek erről értesíteni az adóhatóságot elektronikus úton a PTGSZLAB adatlapon.

Akik a folyamatos adatszolgáltatási kötelezettséget választották, azok a PTGSZLAA-adatlapon az alábbi információkat kötelesek megadni: számlaszám, összeg, partner név, cím és adószám, helyesbítések esetén speciális hivatkozások megadása kötelező. A számlákat napi és helyszínenkénti csoportosításban kell feltüntetni.

A számlaforgalomról hetente kell beszámolni, a tárgyhetet követő hét csütörtökéig. Az első adatszolgáltatás március 6-án esedékes, a március 1-2-i törthét forgalmáról.

Az új törvényi előírás csak azokra az adóalanyokra vonatkozik, akik egyébként pénztárgép használatára lennének kötelezettek (gyógyszertárak, kiskereskedelem, vendéglátás, szálláshely-szolgáltatás, kölcsönzés, javítási tevékenység), de a folyamatos számla kibocsátási tevékenységet választották.

A fent említett Kulcs termékek esetében nem jelenthet problémát a pontos és hibátlan adatszolgáltatás a NAV felé, hiszen fejlesztésünk mindent tartalmaz, amivel beszámolási kötelezettségét teljesítheti.