Verziótájékoztató – Megjelenési dátum: 2014. március 03.
Megjelenési dátum: 2014. március 03.
A verzióban elérhető újdonságok, fejlesztések
ÚJ! – ÁNYK adatszolgáltatás – PTGSZLAA » |
ÁNYK adatszolgáltatás – PTGSZLAA
2014. február 24-én tette közzé a NAV az ONLINE pénztárgépekre kötelezettek jelentési nyomtatványát, melyen a készpénzes számla forgalmat hetente kell lejelentenie azoknak a vállalkozásoknak, amelyek online pénztárgép helyett kizárólag számla kibocsátásával teljesítik a nyugtaadási kötelezettségüket.
A bejelentés megtételét követően az adatszolgáltatási kötelezettség mindaddig fennáll, amíg az adóalany be nem üzemel online pénztárgépet annak érdekében, hogy nyugtakibocsátási kötelezettségét a továbbiakban azzal teljesítse.
Az ÁNYK nevű NAV programban megjelenő PTGSZLAA nyomtatvány kitöltéséhez nyújt gyors és egyszerű megoldást programunk új funkciója.
A szoftverből minden héten egy gombnyomással xml importfájlt készíthet, a kinyert jelentést azonnal feltöltheti az ÁNYK nyomtatványkitöltő programba és elküldheti a NAV felé.
A szolgáltatás az Értékesítés / Számlák / Számlák listája menüben érhető el ÁNYK- PTGSZLAA néven.
A szűrőfeltételek megadása után mentsük le az xml fájlt, majd töltsük fel az ÁNYK nyomtatványkitöltő programba.
Az adatszolgáltatási kötelezettséget azon számlák vonatkozásában kell először alkalmazni, amelyek kibocsátása 2014. február 28-át követően történik. A beadást első alkalommal – a 2014. március 1. és 2. vonatkozásában – a 9. héttől kell teljesíteni.
FONTOS! Az első beadási határidő: 2014. március 6.
A nyomtatványt az alábbi termékeink tartalmazzák:
Kulcs-Számla és Készlet Perfekt
Kulcs-Számla és Készlet Prémium
A Start termékek esetében xml adatfájl feladására nincs lehetőség!
Előzmények:
A legújabb törvényi változásokat figyelembe véve, sok vállalkozás dönt úgy, hogy az online pénztárgéphasználatot leváltja és ügyfelei részére számlát bocsát ki. A választásukról azonban az adóhatóságot tájékoztatniuk kell, és 2014. márciustól az ilyen kibocsátott számlákról tételes, heti jelentést kell benyújtaniuk az adóhatósághoz.
Azok a cégek, amelyek úgy határoztak, hogy a pénztárgéphasználat helyett számlát állítanak ki, azok február 7-ig voltak kötelesek erről értesíteni az adóhatóságot elektronikus úton a PTGSZLAB adatlapon.
Akik a folyamatos adatszolgáltatási kötelezettséget választották, azok a PTGSZLAA-adatlapon az alábbi információkat kötelesek megadni: számlaszám, összeg, partner név, cím és adószám, helyesbítések esetén speciális hivatkozások megadása kötelező. A számlákat napi és helyszínenkénti csoportosításban kell feltüntetni.
A számlaforgalomról hetente kell beszámolni, a tárgyhetet követő hét csütörtökéig. Az első adatszolgáltatás március 6-án esedékes, a március 1-2-i törthét forgalmáról.
Az új törvényi előírás csak azokra az adóalanyokra vonatkozik, akik egyébként pénztárgép használatára lennének kötelezettek (gyógyszertárak, kiskereskedelem, vendéglátás, szálláshely-szolgáltatás, kölcsönzés, javítási tevékenység), de a folyamatos számla kibocsátási tevékenységet választották.
A fent említett Kulcs termékek esetében nem jelenthet problémát a pontos és hibátlan adatszolgáltatás a NAV felé, hiszen fejlesztésünk mindent tartalmaz, amivel beszámolási kötelezettségét teljesítheti.