Verziótájékoztató – Megjelenési dátum: 2013. április 08.
ÚJ! – Házipénztár kezelés jogosultsági beállítások »
ÚJ! – Jogosultsági beállítások – Utolsó beszerzési ár megtekintése »
ÚJ! – Programfrissítés keresése – köztes verzió »
ÚJ! – Szállítói rendelésből készített bizonylat kiállítása – ÁFA módosítási lehetőség »
ÚJ! – Lekérdezéseket érintő fejlesztések – Vevői rendelés összesítő, Bizonylatok tételes listája, Raktárkészlet lekérdezése »
ÚJ! – Bizonylatsablon kezelés – Ügyfél profil összeállítása »
ÚJ! – Termék import lehetőségeinek bővülése »
ÚJ! – Árrés információk megjelenítése a számlázási mellett már a vevői rendelésen is »
ÚJ! – Vevői/Szállítói rendelés összesítő lista új funkció »
ÚJ! – Pénzforgalmi elszámolás feladásának kezelése a programban»
ÚJ! – Kiszerelés modul »
ÚJ! – Termék egyedek kezelése modul – LOT szám/Sarzs szám, Szavatosság, Szín, Méret »
ÚJ! – Kötelező termék egyed kezelés beállítási lehetősége »
Házipénztár kezelés jogosultsági beállítások
Bővültek a programban kezelt házipénztárakkal kapcsolatos jogosultság szabályozás lehetőségei. Mostantól a Karbantartás/Munkatársak pontban az egyes felhasználókhoz beállítható a „Minden házipénztárat kezelhet” opció.
Amennyiben egy felhasználóhoz ezt a lehetőséget nem választjuk ki, csak a Karbantartás/Rendszer beállítások pont Házipénztár és bank fülén hozzárendelt házipénztárakban dolgozhat az adott munkatárs. A „Minden házipénztárban rögzíthet” opció kiválasztása esetén pedig az adott munkatárs minden – a cégben kezelt – házipénztárban tud a jogosultságainak megfelelő tevékenységeket végezni.
A házipénztárak kezelésének beállításáról és a jogosultságok munkatársakhoz rendeléséről az alábbi blogbejegyzésekben olvashatnak részletesen:
Házipénztár és bankbizonylatok kezelésének beállítása », Munkatársak rögzítése és jogosultságaik beállítása »
Jogosultsági beállítások – Utolsó beszerzési ár megtekintése
Bővült a programban a bizonylatkiállítás során megjelenítésre kerülő információk jogosultsági szabályozásának lehetősége. A beszerzési ár információkat csak az erre jogosult felhasználók láthatják. Természetesen ettől függetlenül a háttérben a megfelelő árrés kalkulációk az elvár működés szerint lefutnak.
A program kapcsolódó funkcionalitásáról alábbi bejegyzéseinkben olvashatnak:
Jogosultási beállítások kezelése », Árrés és beszerzési ár információk megjelenítése bizonylatkiállítás során »
Programfrissítés keresése – köztes verzió
A program Súgó menüjében található Programfrissítés keresése pont a jövőben lehetőséget biztosít arra, hogy segítségével a speciális, vagy apróbb javításokat tartalmazó frissítő telepítőket letölthessék. Az ilyen köztes verziók feltelepítésének hiánya nem okoz problémát a szoftver működésében, de néhány speciális esetben szükség lehet a feltelepítésükre. Ügyfélszolgálati kollégáink az ilyen esetekben ezt jelzik az érintett felhasználóknak.
Természetesen a frissítés értesítő ablak, illetve az ügyfélportálon kérhető külön e-mailes értesítés továbbra is a megszokott módon figyelmezteti programfelhasználóinkat a kötelezően feltelepítendő verziók megjelenésekor.
Az elérhető frissítő fájlok letöltési lehetőségeiről és a frissítés értesítő szolgáltatásról kapcsolódó bejegyzésünkben olvashatnak:
Szoftver frissítő telepítőjének letöltése », Ügyfélportál – frissítés értesítő szolgáltatás »
Szállítói rendelésből készített bizonylat kiállítása – ÁFA módosítási lehetőség
A Berszerzés / Szállítói rendelések listájából indított Bejövő számla, Raktári bevét és Bejövő szállítólevél készítése során feloldottuk az ÁFA kulcs módosításának korlátozását. A rendelés alapján készített bejövő számla kiállítása során tehát a rendelésben szereplőtől eltérő ÁFA kulcs is kiválasztható szükség esetén az érintett tételekben.
A Szállítói rendelések alapján készíthető bizonylatok kezeléséről kapcsolódó bejegyzésünkben olvashatnak:
Szállítói rendelésből bejövő számla kiállítása », Szállítói rendelésből raktári bevét kiállítása »,Bejövő szállítólevelek kezelése »
Lekérdezéseket érintő fejlesztések – Vevői rendelés összesítő, Bizonylatok tételes listája, Raktárkészlet lekérdezése
Az Értékesítés / Vevői rendelés összesítő pontában elérhető lista betekintő ablakában a Bizonylatok fülön azonnal látható a listában aktív termékre vonatkozó rendelési tételsort – is – tartalmazó bizonylatok listája. Innen az érintett bizonylatok azonnali megnyitására is lehetőség nyílik.
A Bizonylatok tételes listája – komplexitása miatt – több menüpontból is elérhető. A lista mostantól tartalmazza a tételekben szereplő termékek cikkszámát is.
A Készletezés / Raktárkészlet pontban elérhető lekérdezés optimalizálásra került, így akár korábbi dátumra vonatkozó elkészítése is rekord gyorsaságú.
Az érintett lekérdezések működéséről kapcsolódó bejegyzéseinkben olvashatnak:
Vevői rendelés összesítő », Bizonylatok tételes lekérdezése », Raktárkészlet lekérdezés »
Bizonylatsablon kezelés – Ügyfél profil összeállítása
A Karbantartás / Törzsadatok / Bizonylatok- Bizonylatsablon pontban lehetőség van a törvényi előírásoknak megfelelő bizonylatképek maximális személyre szabhatóságára. Ezt támogatja az is, hogy mostantól az Ügyfélprofilba – a kiválasztható makrók körének bővülése által – nyomtathatóvá tehetjük a partnerhez rendelt Ügyfélkódot is.
A bizonylatsablonok kezeléséről kapcsolódó bejegyzésünkben olvashatnak:
Bizonylatsablonok kezelése »
Termék import lehetőségeinek bővülése
Bővült a külső állományból importálható termék adatok köre. Mostantól a Bevét estén árszámítás jelölőnégyzet beállítása és a Haszonkulcs is importálható.
Az importálási lehetőségekről és működésükről kapcsolódó bejegyzésünkben olvashatnak:
Termék adatok importálása », Termékadatok frissítése az import funkció segítségével »
Árrés információk megjelenítése a számlázási mellett már a vevői rendelésen is
Mi másra lennénk kíváncsiak leginkább az értékesítés során, ha nem az adott ügyletből befolyó haszonra? Erről nyújt számlakiállítás, illetve megrendelés készítése közben naprakész információt az árrés megjelenítés.
Az árrés információk megjelenítésének működésékről kapcsolódó bejegyzésünkben olvashatnak:
Számlázás és vevői megrendelés – árrés információ megjelenítés »
Vevői/Szállítói rendelés összesítő lista új funkció
Új információk érhetőek el az Értékesítés / Vevői rendelés összesítő, illetve a Beszerzés / Szállítói rendelés összesítő listában. Az új verzió fejlesztéseinek köszönhetően egy adott soron (terméken) állva a képernyő alján található betekintő ablakban azonnal láthatjuk az adott megrendelt termékekhez kapcsolódó vevői rendelés bizonylatok listáját.
Az importálási lehetőségekről és működésükről kapcsolódó bejegyzésünkben olvashatnak:
Vevői rendelés összesítő », Szállítói rendelés összesítő »
Pénzforgalmi elszámolás feladásának kezelése a programban
Programunk lehetőséget biztosít a pénzforgalmi elszámolás hatálya alá tartozó számlák feladására is. Egy feladásfájl csak egy gazdasági évre vonatkozó tételeket tartalmazhat, a törvényi előírásoknak megfelelő könyvelés érdekében. Emiatt a feladási folyamat megkezdése előtt mindenképp végezzék el, a gazdasági évek beállítását, a Karbantartás / Törzsadatok / Könyvelés pontban.
A pénzforgalmi elszámolással és egyéb törvényi változásokhoz kapcsolódó funkciókkal kapcsolatos részletes leírásokat az alábbi bejegyzéseinkben olvashatnak:
Pénzforgalmi elszámolás beállítása és működése számlakiállítás során », Pénzforgalmi elszámolással összefüggő teendők a bejövő számlák vonatkozásában », Főkönyvi feladás »
Programunkhoz megvásárolható a termékek készleteinek korlátlan számú mennyiségi egységben, kiszerelésben történő kezelését biztosító kiegészítő modul.
A beszerzések, raktárközi mozgások, vagy értékesítés során a termékmennyiségek az adott helyzetben leginkább megfelelő kiszerelésben dokumentálhatók. A cég optimális működését szolgáló tervezési munkája során, könnyen átlátható riportokkal dolgozhat, bármennyi és bármilyen kiszerelésben található termékkel kapcsolatosan kell is döntenie.
Raktárkészletéről naprakész és pontos mennyiségi jelentés kap mindig és ezt mostantól bármilyen kiszerelésben lekérdezheti!
Az új modul lehetőségeiről részletesen kapcsolódó bejegyzéseinkben olvashatnak:
Másodlagos mennyiségi egységek kezelése – Beállítás », Kiszerelések kezelése a bizonylatokon és lekérdezésekben »
Termék egyedek kezelése modul – LOT szám/Sarzs szám, Szavatosság, Szín, Méret
Programunkhoz megvásárolható a termék egyedek teljes körű kezelését biztosító kiegészítő modul.
Az új modul segítségével minden igényt kielégítő, rugalmasan paraméterezhető termék azonosítási rendszerrel teheti hatékonnyá vevői magas színvonalú kiszolgálását.
A termékek egyedi azonosítására többszintű lehetőséget biztosít a Kulcs-Ügyvitel új modulja.Attól függően, hogy az Ön gyártási, beszerzési és értékesítési folyamatai milyen jellegzetességgel bírnak, a gyáriszámokon kívül, LOT számmal, szavatossági idővel és méret, illetve szín osztályba sorolással jellemezheti termékeit. A bevételezések során termék egyedekhez rendelt azonosító ismérvek alapján a további bizonylatok kiállítása során meghatározhatja, melyik termékek mozgatását kívánja dokumentálni.
Minden egyes darab termék életútját pontosan figyelemmel kísérheti, az Ön gazdálkodási jellegzetességeinek megfelelően!
Az új modul lehetőségeiről részletesen kapcsolódó bejegyzéseinkben olvashatnak:
Termék egyedek kezelése – Beállítás », LOT számmal/ Sarzs számmal ellátott termékek kezelése», Szavatossági idővel ellátott termékek kezelése », Méret osztály besorolás kialakítása », Szín osztály besorolás kialakítása », Méret és/vagy szín osztályba sorolt tételek kezelése »
Figyelem! A gyári szám kezelésére alkalmas Prémium és Perfekt termékek felhasználóit tájékoztatjuk arról, hogy akiknek gyáriszámos terméket tartalmaz a terméklistája, a frissítő verzió feltelepítése után a Rendszerbeállítások pontban automatikusan bekapcsolt állapotba kerül a Gyáriszám használata opció. Amennyiben a rendelés teljesítés során kívánják a gyáriszám azonosságot ellenőrizni, az ehhez szükséges opciót manuálisan kell bekapcsolni a Bizonylatkapcsolatok paraméterezése csoportban.
Kötelező termék egyed kezelés beállítási lehetősége
Lehetőség van arra, hogy azon termékekhez, ahol ez szükséges, kötelező termék egyed azonosítást állítsanak be. A termék adatlap Termék egyedek fülén jelölhető ki, hogy a cégnél használt termék egyed kezelési lehetőségek (gyári szám, LOT szám, stb.) közül, melyik legyen kötelező érvényű az adott termékre. Amennyiben kiválasztjuk az opciót, az adott termék minden készletmozgásánál kötelező az azonosító megadása.
A beállításról bővebben kapcsolódó bejegyzésünkben olvashat:
Termék egyedek kezelése – Beállítás »
Gyártási és szétszerelési bizonylatok kezelésének fejlesztése
A rugalmasabb felhasználhatóság érdekében lehetőség nyílt a programban arra, hogy szükség esetén a gyártásos termék adatlapján megadott összetevők körét a bizonylaton megváltoztassuk.
Gyártási bizonylatok kezelése » , Szétszerelés bizonylatok kezelése »
Ügyfél címének rögzítési lehetősége a számlakiállító ablakon
Megváltozott a számlán kötelező adatként feltüntetendő ügyfél cím kezelése. Új verziónkban már engedélyezi a program, hogy az ügyfél adatlapja cím nélkül is elmentésre kerüljön és a számlán kiválasztott partnerhez a számlakiállító ablakról indítva rögzítsük a megfelelő címet.