Verziótájékoztató: 2016. november 17.
Kulcs-Ügyvitel frissítés Verziószám: 16.11.1112.7127 Megjelenési dátum: 2016. november 17. (Frissítve: 2016. december 08.) |
A verzióban elérhető újdonságok, fejlesztések
Környezetvédelmi termékdíj adatok megjelenítése a termék listán
A környezetvédelmi termékdíj információk hatékonyabb és gyorsabb nyomon követesé érdekében a termékek listájának alsó „betekintő” táblázat része kiegészítésre került a KT összetevő adatokkal. Így a részletek megtekintéséhez nem szükséges minden alkalommal megnyitni a termék adatlapját.
Díjbekérőn teljesítési dátum megadásának lehetősége
A díjbekérő bizonylaton lehetővé vált a teljesítési dátum megadása. Amennyiben rögzítésre került, úgy a belőle készülő számlára, vagy előleg számlára is öröklődik. A Díjbekérők listáján megjelenik új oszlopként, sorba rendezhető, illetve szűrő feltételként is alkalmazható.
Szállítási mód szerinti szűrés a számlák listáján
A számlák listájának szűrési lehetőségei kiegészültek a „Szállítási mód” szerinti szűréssel.
Szállítólevél listán szállítási cím megjelenítése
A szállítólevelek listájára felkerültek a szállítási cím adatok, valamint a lista szűrési lehetőségei kiegészültek a „Szállítási cím” szerinti szűréssel.
Bizonylatok nyomtatási képén fix hosszú tizedesjegy megjelenítés
Az új beállítási lehetőség segítségével elérhető, hogy bizonylatnyomtatáskor minden esetben megjelenjen az adott pénznemhez beállított összes tizedesjegy, függetlenül attól, hogy az kerekítve lett-e. Érvényesítéséhez be kell jelölni a Karbantartás / Beállítások / Rendszer beállítások / Általános menüpontban található „Nyomtatásban a bizonylaton fix hosszú tizedesjegyek” opciót.
Vegyük például az alábbi esetet:
Az euró pénznemnél két tizedesjegy pontosságú kezelés van beállítva:
Az alapértelmezett működés szerint (vagyis amikor nincs bekapcsolva a fenti beállítás), a kerekítésnek megfelelően eltűnnek a „felesleges” tizedesjegyek:
Amennyiben a beállítást bekapcsoltuk, úgy fixen megjelenik az összes tizedesjegy (egységár, nettó érték, áfa érték, bruttó érték, valamint a végösszeg esetén):
Bizonylat másolásakor megjegyzés öröklődése
Amennyiben bizonylatmásolás történik („Új a kiválasztott alapján” funkcióval), úgy az új beállításnak köszönhetően két féle módszerrel lehet az eredeti bizonylaton lévő alsó -és felső megjegyzéseket örököltetni, ha az adott bizonylatsablonhoz volt megjegyzés rendelve. Az új beállítás a Karbantartás -> Rendszerbeállítások -> Bizonylatkapcsolatok paraméterezése fülön található:
Használat / Feltételek:
– Az eredeti számlán van kézzel beírt (nem sablonhoz hozzárendelt) alsó, felső megjegyzés
– A Karbantartás -> Törzsadatok -> Bizonylat sablon opción belül, a bizonylatsablonhoz hozzá van rendelve egy alsó -vagy felső megjegyzés, ami automatikusan felkerül a nyomtatási képre, ha az adott sablont használom.
Kikapcsolt állapotban a működés:
Amennyiben másolom a számlát és az opció ki van kapcsolva, akkor az „Új a meglévő alapján” készített bizonylatra az a megjegyzés kerül fel, ami az eredeti bizonylaton lett megadva (ha üresek a megjegyzés mezők, akkor az üres megjegyzés másolódik). Vagyis az a megjegyzés nem kerül fel a bizonylatra, ami a sablonhoz hozzá van rendelve.
Bekapcsolt állapotban a működés:
Amennyiben másolom a számlát és az opció be van kapcsolva, akkor az „Új a meglévő alapján” készített bizonylatra felkerül az a megjegyzés, ami kézzel lett megadva az eredeti bizonylatra és az a megjegyzés is, ami a bizonylatsablonhoz hozzá lett rendelve:
Gyártás bizonylatról eltávolítható az önköltség, egységnyi önköltség információ
A gyártás bizonylatokon korábban fixen megjelenő „Egységnyi önköltség”, valamint „Önköltség” mezők eltávolíthatóvá váltak. Ehhez a megfelelő bizonylatsablon feliratai között ki kell kapcsolni a megjelenítésüket. Ez a Karbantartás / Törzsadatok / Bizonylatok / Bizonylat sablon menüpontban, vagy gyártás bizonylat kiállítása közben a sablon melletti … gombra kattintva tehető meg.
Kikapcsolt állapotban az „Egységnyi önköltség” és „Önköltség” nem jelenik meg a bizonylat fejlécében:
Termék lista raktárkészlet részletezőén dátum szűrési lehetőség
A Termékek listáját lekérve, az alsó betekintő ablak „Raktárkészlet” része kibővítésre került egy dátum szűrővel (tól-ig)
Ez a lehetőség egyfajta előszűrésre szolgál. Amennyiben a készlet alatti területen dupla kattintást alkalmazunk, akkor megnyílik a termékkarton, amely szűrő feltételébe bekerül a termék név, valamint a raktáron kívül, a fent megadott dátumok is.
Hasonlóan működik a „Foglalt” oszlop alatti részről a vevői rendelések listája, vagy a „Megrendelt” oszlopról a szállítói rendelések listája.
Gyáriszám, LOT szám, Szavatossági idő feliratok megjelenítése nyomtatásban
A könnyebb áttekinthetőség végett bevezetésre került egy új opció a bizonylatsablonon, amely bekapcsolásával megjelennek a bizonylatok nyomtatási képén a LOT szám, gyári szám, szavatossági idő feliratok. Ennek segítségével tagoltabbak, egyszerűbben nyomon követhetők az egyes termékegyed adatok. A Karbantartás / Törzsadatok / Bizonylatok / Bizonylat sablon menüpontban, vagy bizonylat kiállítása közben a sablon melletti … gombra kattintva állítható be.
Kikapcsolt állapotban az egyes adatok megjelenítése a régi maradt:
Amennyiben beállításra került a termékegyed feliratok megjelenítése:
Vevői rendelésen és számlán beszerzési ár és árrés összegzése
Vevői rendelés és számlarögzítés közben a tételszerkesztőn megjelennek a Beszerzési, valamint az Árrés adatok összesítve:
Ügyfélazonosító megjelenítése névjegyen és a fő képernyőn
A gördülékenyebb ügyintézés érdekében minden Ügyfelünk egyedi azonosítóját megjelenítjük a program fő képernyőjén (bal alsó sarokban található “Ügyfélazonosító”), valamint a Súgó / Névjegy menüpontban:
Fő képernyőn:
Termék egyed mennyiségek ellenőrzése kapcsolódó bizonylat kiállításakor
A Karbantartás / Beállítások / Rendszer beállítások / Általános / Bizonylat kapcsolatok paraméterezése menüpontban található egy új jelölő „Termék egyed mennyiségek ellenőrzése kapcsolódó bizonylat kiállításakor”:
Amennyiben bekapcsolásra kerül, úgy a program figyelmeztetni fog, ha eltérő mennyiségű gyáriszámos tételt rögzítünk, mint a forrás bizonylaton szerepelt.
Vegyünk például egy vevői rendelést, amelyen 2 darab gyáriszámos tétel szerepel, majd ebből állítsunk ki egy számlát. A számla tételszerkesztőén ilyenkor módosíthatjuk a termek egyedek mennyiségét a … gombra kattintva.
Amennyiben az új beállítás be van kapcsolva és módosítjuk a mennyiséget, akkor a program figyelmeztetni fog, hogy eltérnek az adatok a vevői rendeléstől
Ez a funkció abban az esetben lehet hasznos, ha a vevői rendelésen még nem volt gyáriszám kezelés, azok a számlán kerülnek felvezetésre.
Kötegelt számlanyomtatás új funkciója
Pdf formátumú kötegelt bizonylatnyomtatáskor felkerült a nyomtató kiválasztó ablakra egy új opció:
Fontos, hogy amíg a pdf formátum nem került kiválasztásra, addig a mező inaktív, nem módosítható. A fenti beállítások elfogadása után felugrik egy ablak, ahol megadható, hogy hova kerüljenek mentésre az egyes pdf fájlok. Végeredményül azt fogjuk kapni, hogy a korábbi működéssel szemben nem egy fájlba fog bekerülni az összes kijelölt bizonylat, hanem egyesével mindegyikről elkészül külön a dokumentum. A fájlok nevei a bizonylatszám-ÉV.pdf lesz (például: SZA00001-2016.pdf).
Költségfelosztás modul bővítése
a.) A költségfelosztás ablakban megjelenik a bizonylatok iktatószáma és teljesítési dátuma:
b.) Összes költségfelosztás törlése
A bejövő számlára felkerült egy új ikon, mely segítségével egy gombnyomásra letörölhető a bizonylaton lévő összes költségfelosztás, nem kell soronként végigmenni
Megvalósításra került az előlegszámlák helyesbítésének lehetősége. A számlák listájáról indítható az új folyamat, ehhez meg kell keresni a helyesbíteni kívánt bizonylatot, majd a lista fejlécében található „Bizonylat helyesbítése” gombot választani (illetve a jobb kattintással előhívható legördülő menüben is megtalálható):
Működését tekintve megegyezik a számla helyesbítésével (könyvelési feladás szempontból is)
Listaoszlop szélesség felhasználói szintű beállítása
Az új beállítási lehetőségnek köszönhetően felhasználói szinten paraméterezhetővé vált, hogy bizonyos listákon az oszlopok méretezése automatikusan történjen, vagy egy „fix” (előzőleg eltárolt értéket) alkalmazzon.
A Karbantartások / Felhasználói beállítások / Felhasználói felület menüpontban található:
Az automatikus listaoszlop szélesség beállítás a következő helyekre van hatással:
– Listák alatt található „betekintő ablakok”
– Bizonylatrögzítés közben megjelenő táblázat
– Ügyfél és termékszűrő ablakok
Ha a jelölő bekapcsolt állapotban van: Automatikusan beállítja a leghosszabb érték karakterszáma alapján az adott oszlop szélességét.
Például:
Első termék hozzáadása a bizonylathoz (rövid névvel):
Második termék hozzáadása a bizonylathoz (hosszabb névvel):
A megnevezés oszlop szélessége automatikusan követi a leghosszabb beírt érték hosszát. Ha a következő bekezdésben leírtak szerint végezzük el ugyanezt a műveletet, akkor a második tétel hozzáadása után az oszlopszélesség nem fog megnövekedni.
Ha a jelölő kikapcsolt állapotban van: Az ablakok bezárásakor a szoftver elmenti azokat a beállított oszlop szélességeket, amelyek az adott griden kézzel lettek beállítva. Ebben az esetben ha következő alkalommal megnyitásra kerül az adott táblázat, a letárolt értéket fogja alkalmazni szélességként.
Például:
Megnöveljük a bizonylatkiállító ablakban a Megnevezés oszlop szélességét:
A bizonylatkiállító ablak bezárása után az oszlop szélessége mentésre kerül, majd az új bizonylat kiállításakor a mentett oszlopszélességet ajánlja fel automatikusan a szoftver:
Listanézet mentés -és visszaállítás lehetőség kiterjesztése
Az előző pontban említett programrészekbe átvezetésre került a listanézet beállítások mentési lehetősége. (Listák alatt található „betekintő ablakok”, Bizonylatrögzítés közben megjelenő táblázat, Ügyfél és termékszűrő ablakokon)
Ha a fenti táblázatok módosításra kerülnek, akkor a lista bezárásakor automatikusan mentésre kerül az adott nézet. Például számlázás közben a tételválasztóról eltávolítjuk a KN/TESZOR mezőt, a cikkszám és termékkód mezőket pedig felcseréljük az alábbi módon:
A termék kiválasztása után (vagy az ablak bezárására) mentésre kerül, hogy milyen oszlopok és milyen sorrendben szerepeltek. Innentől minden egyes megnyitásra az elmentett nézet fog megjelenni. Ha a listán jobb gombbal kattintunk és a „Listanézet visszaállítás” opciót választjuk, az alapértelmezett nézetre áll vissza:
A listák „betekintő” ablakában is hasonló a működés. Például ha a Termékek listájának Raktárkészlet betekintő ablakán nincs szükség a „Megrendelt” és a „Beérkező mennyiség” oszlopokra akkor a már ismert módszerrel el kell távolítani ezt a két oszlopot
A lista bezárása után újra megnyitva ugyanazt az állapotot fogjuk kapni. Az alapértelmezett nézet visszaállítása ugyanazzal a menüponttal történik:
EDI kezelés esetén mennyiségi egység használatának módosulása
EDI kezelés esetén a termékek mennyiség egységének megadása kiegészítésre került. A Karbantartás / Törzsadatok / Termék -és készletkezelés / Mennyiségi egység menüpontban plusz adatként rögzíthető, hogy milyen megnevezéssel kerüljenek be az adott egységek az elkészülő XML fájlba EDI használatkor.
A fenti beállítással elérhető, hogy például a számlán mennyiség egységként a „db” jelenik meg, viszont az elküldendő XML fájlba <mennyegys>PCE</mennyegys> fog szerepelni.
Ha csak a „Név” mező van kitöltve, akkor azt küldjük, amennyiben az „EDI megnevezés” is, akkor pedig azt.