Verziótájékoztató: 2015. május 05.
Megjelenési dátum: 2015. május 05.
A verzióban elérhető újdonságok, fejlesztések
Bizonylat kiállító ablak / Tételek fül adattartamának bővítése »
Bizonylat kiállítása közben további áttekintő adatok érhetőek el a Tételek fülön. Mostantól megtekinthető az adott tételekhez tartozó Eredeti egységár és Engedmény/felár értéke is.
Termékhez rendelhető alapértelmezett szállító
A termékek adatlapjának További adatok fülén kiválasztható az adott termékhez rendelt alapértelmezett szállító.
Az Értékesítés pontban és a Riporttok / Értékesítés pontban is elérhető Vevői rendelés összesítő lista szűrési feltételei közé is bekerült az alapértelmezett szállítóra történő szűrés lehetősége.
Ezen kívül az alapértelmezett szállító neve a lekért listában is megjelenik a megrendelésre váró tételek adatai között.
Termék kategória adatok a vevői rendelés összesítő listán
Az Értékesítés / Vevői rendelés összesítő lista szűrési feltételei kibővültek a termék kategóriák szerinti szűrés lehetőségével.
Ennek megfelelően a listában is megjelennek a megrendelésre váró tételekhez tartozó termék kategorizálási adatok.
Ügyfélhez beállítható alapértelmezetten használandó ár
Az árkezelést teszi az eddiginél is még rugalmasabbá az ügyfelekhez rendelhető, az értékesítési bizonylatokon alapértelmezetten felajánlásra kerülő árszabály beállítási lehetősége.
Abban az esetben, ha a Karbantartás / Beállítások / Rendszerbeállítások pontban, az Árképzés részen kiválasztjuk a Használandó ár használat a bizonylatokon jelölőnégyzetet, az ügyféladatlap Pénzügy fülén beállítható lesz a Használandó ár mezőben az az árszabály amelyet alapértelmezetten az ügyfél értékesítési bizonylatain fel szeretnénk kínáltatni a rendszerrel.
A értékesítési bizonylatok kiállítása során a rendszer azt a beállított árszabályt ajánlja fel, melyet az adott ügyfélhez rendelünk.A felajánlott ár természetesen módosítható.
Abban az esetben, ha ügyfelet változtatunk a bizonylatkiállítás során, a program lehetőséget biztosít arra, hogy a beállított használandó árnak megfelelően frissítsük a már felvitt tételeket.
Bizonylat fejléc adat változtatásának érvényesítése a tételeken
Megváltozott a bizonylat fejléc adat módosításainak a tételekre történő átvezetési lehetőségét biztosító funkció megjelenítése.
Amennyiben ügyfelet, raktárt, részlegszámot, munkaszámot vagy projektet változtatunk a bizonylatkiállító ablak fejléc adatai közt, a rendszer lehetőséget biztosít arra, hogy egy kattintással átvezessük a változtatás hatását a már rögzített tételeken is.
Ezt az előző verzióktól eltérően nem külön felugró üzenetablakkal, hanem a bizonylatkiállító felület felső részén megjelenített figyelmeztető sávval biztosítja a program. A figyelmeztető sávra kattintva érhetők el a változások átvezetését biztosító funkciók.
Foglalt készlet figyelése és tájékoztató háttérszín szállítólevél kiállítása során
A Beállítások / Felhasználói beállítások pont Egyéb fülén a Listák színbeállításai részen paraméterezhető az, hogy szállítólevél kiállítása közben jelölje-e a program, és ha igen, akkor milyen színnel, hogy az adott tétel teljesíthető-e a vevői rendeléseket is figyelembe véve.
A Szállítólevélen foglaláshiány opció tehát lehetővé teszi, hogy ne csak a készlethiányt eredményező tételek legyenek megkülönböztetve a bizonylatrögzítő ablakon, hanem a foglalások teljesítését akadályozók is.
A fenti lehetőségek csak abban az esetben működnek, ha a Karbantartás / Beállítások / Rendszerbeállítások / Készletkezelés részen nem engedélyeztük hogy a készlet mennyisége mehet mínuszba.
Új jelölőnégyzet érhető el a termékek adatlapján. Amennyiben a „Kifutó termék” jelölőnégyzet bekapcsolásra kerül a További adatok fül Beállítások részén, a termék szállítói rendelésre nem tehető.
Amellett, hogy egy kifutó termék nem tehető szállítói megrendelésre, a vevői rendelésen történő kiválasztása esetén is figyelmeztet a program, hogy a tételben kifutó termék szerepel.
Teljesítési igazolás készítése szállítólevelekhez
Új funkció került a Készletezés / Szállítólevelek listájába. A Teljesítési igazolás készítése lehetőséget biztosít arra, hogy a kiállított szállítóleveleink mellé teljesítési igazolást készítsünk.
A teljesítési igazolás elkészítéséhez alkalmazandó dokumentum sablon a Karbantartás / Törzsadatok / Bizonylatok / Dokumentum sablon pontban hozhatjuk létre.
Csoportos kiegyenlítés rögzítése beállítható dátummal
Az Értékesítés / Számlák listájában elérhető Kiegyenlítés funkció mostantól új lehetőséget biztosít a kiegyenlítések gyors és pontos regisztrációjához.
Megadhatóvá vált a kiegyenlítés dátuma is.
Ezzel lehetőség nyílik arra, hogy akár visszamenőleg is a megfelelő napra rögzítsük a kijelölt számlák kiegyenlítését.
Beszerzési ár alapján kalkulálható eladási árak
Az árszabályok kialakítása során kibővített árkezelési lehetőséget biztosít az, hogy egy bejövő árszabály kiválasztható értékesítési árszabály alapjául is.
Ez olyan esetekben nyújt megoldást, amikor egy beszerzési árlista függvényében kívánjuk kalkulálni – százalékos eltéréssel – eladási árainkat.
Bankszámlaszám megadása bejövő számla rögzítésekor
A Karbantartás / Beállítások / Rendszerbeállítások / Általános fül Alapértelmezett adatok beállítása részen új opció érhető el.
A Bankszámlaszám megadása bejövő számla rögzítésekor jelölőnégyzet bekapcsolása esetén a bejövő számlán kiválasztható lesz a szállítóhoz rögzített bankszámlaszámok közül az, amelyre az adott bizonylat kiegyenlítését utalni kell.
A kiválasztott bankszámlaszám a bejövő számlák listájában is megjelenítésre kerül. Amennyiben tehát ezt az új funkciót aktiváljuk, az utalásra váró számlák listáját akár a számla utalásához szükséges bankszámlaszámmal kiegészítve is lekérhetjük, nyomtathatjuk, exportálhatjuk.
Ezen kívül a főkönyvi feladás készítése során is átadásra kerül az adott számlához tartozó bankszámlaszám.
Fizetési felszólítás PDF formátumban és távnyomtatási lehetőséggel is
A friss verzió feltelepítése után lehetőségünk nyílik a fizetési felszólítások PDF formátumban történő elkészítésére is.
Emellett a Távnyomtatás modullal rendelkező felhasználóink mostantól fizetési felszólításaikat is eljuttathatják távnyomtatással ügyfeleik részére.
Szállítói rendelés kapcsolat feltüntetése bejövő számlán és szállítólevélen
A Karbantartás / Beállítások / Rendszerbeállítások pont Általános fülén, a Bizonylat kapcsolatok paraméterezése részen lehetőség van arra, hogy bekapcsoljuk a Bejövő számlán és bejövő szállítólevélen szállítói rendelés kapcsolat feltüntetése jelölőnégyzetet.
Amennyiben aktiváljuk ezt a lehetőséget, a bejövő számla és szállítólevél tételadatai közt a bizonylat rögzítő ablakon megtekinthető lesz, melyik rendelések alapján kerültek leszállításra az egyes tételek.
Új szűrési lehetőség a PTGSZLAA és a PTGSZLAH készítésénél
A PTGSZLAA és a PTGSZLAH készítése során az új verzióban már lehetőség nyílik számla kategória és/vagy ügyfél kategória szerint szűrni az ÁNYK-ba történő beolvasásra készített XML alapjául szolgáló számlákat.
Hitelkeret modul – Indulási hitelkeret egyenleg megadási lehetősége
A Hitelkeret modullal rendelkező felhasználóknak lehetősége nyílik arra, hogy ügyfeleik adatlapján ne csak a vonatkozó hitelkeret összegét, hanem a rögzítéskor aktuálisan fennálló induló egyenleget is rögzítsék.
Az Indulási egyenleg az Excel import során is megadható.
Hitelkeret modul – Késedelmes számlalista megtekintési lehetőség a vevői rendelés ablakról
Új kényelmi funkció a Hitelkeret modulban, hogy a vevői rendelés szerkesztőablakából egy kattintással megtekinthető a késedelmes fizetéssel rendelkező ügyfél problémás számláinak listája.