Nyomtatás Nyomtatás
Küldés e-mailben Küldés e-mailben

Távbizonylatok kezelése

 Kulcs-Ügyvitel rendszerben lehetőség van arra, hogy távnyomtatás segítségével juttassuk el ügyfeleinkhez értékesítési bizonylatainkat. Ezzel kapcsolatosan, fontos tudnunk, hogy ügyfeleinknél, illetve saját rendszerünkben, hogyan tudjuk kezelni a távbizonylatokat.

A távnyomtatás lényege az, hogy az ügyfélnek küldendő bizonylataink nem nálunk kerül kinyomtatásra fizikailag, hanem az internet segítségével, a program azt felküldi egy biztonságos adat tárolóhelyre (felhőbe), ahonnan az ügyfél saját maga tudja Pdf formátumban megnyitni és kinyomtatni.

A Távnyomtatást aktiválni kell a Karbantartás/Távnyomtatás beállítások menüben. Az aktiváláshoz, a Cégadatokban email cím megadása szükséges!

A bizonylat Mentés és távnyomtatás funkció segítségével történő bezárásakor, ügyfelünk, a távnyomtatás során megadott e-mail címére megkapja az értesítést arról, hogy letölthető bizonylata érkezett.

Saját programunkban, a bizonylatok további kezelésére a típus szerinti listákban (számlalista, árajánlat lista, stb.) van lehetőség, de a távnyomtatással összefüggő funkciókat az Értékesítés menü Távbizonylatok kezelése pontjában végezhetjük el. A bizonylatok távnyomtatási állapotáról szintén itt tájékozódhatunk.

A távbizonylatoknak négy állapotát különböztetjük meg, attól függően, hogy távnyomtatási határidejük lejárt -e már, illetve hogy ügyfelünknél a távnyomtatás, valamint saját példányunk nyomtatása  megtörtént -e.

A bizonylatok saját példányát, a Nyomtatás menüpontban elvégezhetjük, de erre természetesen lehetőség van, az érintett bizonylatlistában is.

Ismételt feltöltés: Amennyiben ügyfelünk nem tudta letölteni értesítésünk alapján határidőn belül a bizonylatot, vagy az értesítő levelet megsemmisítette, lehetőség van arra, hogy a bizonylatot újra elküldjük távnyomtatásra. Fontos, hogy ebben az esetben számla esetén, új példányszámot kap a bizonylat, hiszen az előzőleg kiküldött megsemmisültként kezelhető.

Bizonylat visszavét: Ebben az esetben, a bizonylat nem lesz elérhető a továbbiakban az értesítő levélben megadott letöltési helyen.

A további listafunkciók, a program egyéb listáiban megszokott módon működnek.