Verziótájékoztató: 2021. december 21.
Kulcs-Ügyvitel frissítés Verziószám: 21.11.1170.9525 Megjelenési dátum: 2021. december 21. Felhős frissítés dátuma: 2021. december 27. |
A verzióban elérhető újdonságok, fejlesztések
Ügyfél etikett – cím módosítási lehetőség
A partnerekhez készíthető etiketten megadhatóvá vált, hogy melyik címet használja fel a program.
Erre az alábbi kép szerint van lehetőség az etikett paraméterezésekor:
Minimális mennyiségek listán vonalkód megjelenítése
A „Minimális mennyiségek” listára felkerült a termékekhez tartozó vonalkód adat. A listából kinyerhető export fájl szintén tartalmazza.
Projektek csoportos módosítása
Az új verzióban megvalósításra került a projektek adatainak csoportos módosítása. A funkció a projekt listából többszörös kijelöléssel indítható, az alábbi menüpontok segítségével:
A csoportos módosítás során a következő adatok módosíthatók:
- Állapot
- Kapcsolattartó
- Munkaszám
- Részlegszám
- Teljesített jelölő
Az „OK” gomb hatására az összes kijelölésben lévő projekt a beállított érték szerint módosul.
Az új funkció felhasználói jogosultságainak módosítására / beállítására a Karbantartás / Munkatársak menüpontban van lehetőség.
Intrastat ügyletkód törzs bővítés
A szoftverben lévő intrastat ügyletkód törzs kibővítésre került a 2022 januártól használható új kódokkal.
31 – Raktárba/raktárból történő szállítás (kivéve a vevői és konszignációs készletet)
32 – Jóváhagyás vagy kipróbálás utáni értékesítés céljából történő szállítás (beleértve a vevői és konszignációs készletet is)
33 – Pénzügyi lízing
34 – Pénzügyi ellentételezés nélküli, tulajdon átruházással járó ügyletek
80 – Építőanyag és műszaki felszerelés szállítása általános építési vagy mélyépítési szerződés keretében, amelynél az árut nem kell külön kiszámlázni, hanem a teljes szerződésre egy számlát adnak ki
Ügyfélkapcsolat – folyamatos termék rögzítési lehetőség megvalósítása
Az ügyfélkapcsolatok rögzítési folyamatában új kényelmi funkció került megvalósításra. Segítségével termék tétel hozzáadásakor nem kell a bizonylat ablakba visszalépni, hanem egymás után több termék is kiválasztható, hasonlóan a többi bizonylattípushoz.
Egyedekre való szűrési lehetőség listákon
Gyáriszám, LOT modul, tehát úgynevezett „egyedkezelési” funkciók használata esetén az alábbi listák szűrőfeltételei kiegészítésre kerültek:
- Bizonylatok tételes lekérdezése
- Termékenkénti eladások listája
- Számlák listája
- Termék lista
A megjelenítéshez tehát szükség van arra, hogy a rendszer beállítások menüpontban aktív legyen valamelyik termékegyed beállítás.
Az új szűrőfunkciók a listákon az alábbiak szerint érhetők el:
Mivel a termékegyed kezelés olyan speciálisan összetett tárolási eljárásokat / lekérdezéseket igényel, amelyek erőforrás igényesek, ezért a fenti feltételek megadásával előfordulhat, hogy az egyes listák betöltése több időt vesz igénybe, mint az új feltételek megadása nélkül. Ajánlatos csak a szükséges tartományra lekérni őket. Továbbá praktikus lehet ilyenkor a Karbantartások / Beállítások / Rendszer beállítások / Általános beállítások menüpontban az „Automatikus frissítés kikapcsolása” opciót választani. Ugyanis, ha több lista nyitva van a fenti feltételek mellett, akkor akár egy bizonylatrögzítési folyamatra is kihatással lehet annak köszönhetően, hogy a bizonylat rögzítésével az összes megnyitott lista automatikusan „újra tölti” magát.
Vevői rendelés és számla feltöltés szinkron folyamatok bővítése
A vevői rendelés, valamint a számla feltöltés szinkron folyamatok kiegészítésre kerültek a vevő telefonszám, valamint email cím adataival. Mindkét folyamat esetén az alábbi elemekben küldi a szoftver a megfelelő mezők értékeit: <CustomerEmail>; <CustomerPhone>
Például:
<CustomerEmail>teszt@ksks.hu</CustomerEmail>
<CustomerPhone>0611111111</CustomerPhone>
Negatív raktárkészlet rendezése
Amennyiben azt tapasztalja, hogy bizonyos termékeinek készletmennyisége negatív értéket mutat és szeretné helyreállítani, akkor az alábbi megoldást javasoljuk.
Első lépésben ellenőrizze, hogy mely raktárak készletei mutatnak negatív mennyiséget. Ezt a következőképpen tudja megtenni:
a.) A „Készlet mennyisége mehet mínuszba” jelölő kivétele utáni jóváhagyáskor a program automatikus ellenőrzést futtat. Amennyiben negatív készlet mennyiséget érzékel, táblázatos formában megmutatja (raktáranként / termékenként). A készlet rendezéséig vágólapra másolható.
b.) A „klasszikus” módszerrel: A „Készletezés / Raktárkészlet” menüpontban szűrje le a listát az adott napi dátumra, úgy hogy jelölje be a „Raktár” opciónál a „Mind” check-boxot.
A szűrés gombra kattintva így raktáranként láthatjuk a termékeink jelenlegi készletét. A kapott listában keresse meg azokat a termékeket, amelyre a program hivatkozott, vagy készlete mínuszba ment.
Amennyiben azt szeretné, hogy készletérték szempontjából is helyes legyen a javítás után a készlet, akkor fontos feltárni, hogy mely napon került a készlet mínuszba. Ennek felderítésében a „Készletezés / Termékkarton” menüpont lesz a segítségére. Kérje le a listát az adott termékre és raktárra az időszak megadása nélkül.
(Tipp: a dátum szűrés megadásával gyorsabb lista eredmény várható. Akkor célszerű alkalmazni, ha behatárolható, hogy melyik időszakban eshetett mínuszba a raktárkészlet.)
A szűrés utáni listában keresse meg azt a sort, ahol a készlet mezőben mínusz értéket lát. A sorban látható Készletkönyvelés dátum lesz a mérvadó a mínusz készlet helyreállítása során.
Ezt követően a „Készletezés / Raktári bevét” menüpontban készítsen egy új raktári bevét bizonylatot (Természetesen bármelyik bevét bizonylat alkalmas a feladatra. Amennyiben például egy bejövő számla iktatása hiányzott, annak rögzítésével is megfelelően jár el).
A bizonylaton válassza ki a megfelelő raktárat, valamint az adott termékből akkora mennyiséget, amennyivel mínuszba ment a raktárkészlete. Fontos, hogy a teljesítés dátum a termék kartonon látható Készletkönyvelés dátumhoz képest egy nappal korábbi legyen. Ne feledje, hogy a megfelelő készletértékhez szükséges megadni a termék beszerzési árát is.
A bizonylat mentését követően a hiányzó mennyiségek bevételezésre kerülnek a teljesítési dátumnál megadott napra és a raktárkészlet helyreáll. Ez a korábban ismertetett raktárkészlet listán ellenőrizhető, illetve a termékkarton sem fog olyan időszakot mutatni, ahol negatívba futott volna a készlet.
Termékegyed használat esetén (Gyáriszám, LOT szám, Szavatossági idő, Szín, Méret)
Amennyiben bizonyos termékegyedek készleten lévő mennyisége mutat negatív értéket, a fenti műveletekhez hasonló módon kell eljárni. A termékegyedenkénti készlet ellenőrzéséhez a „Készletezés / Raktári termék egyedek” listát tudják használni a mínuszos készletek kiszűrésére. A bevételezésnél szükséges konkrétan azokat a termékegyedeket megadni, amelyek készlete mínuszba ment.
A bevételezést követően előfordulhat, hogy a készletünk helyreáll, viszont a készletérték továbbra sem mutat megfelelő értéket. Ebben az esetben szükséges futtatni egy készletérték újraszámítást. Ennek elvégzéshez az alábbi lépések szükségesek:
A művelet megkezdését megelőzően készítsenek egy biztonsági adatbázis mentést. A Szervergépen a „Karbantartás / Beállítások / Rendszer beállítások / Készletkezelés” menüpont alatt tudja elindítani az újraszámítást. A készletérték frissítése több időt is igénybe vehet, így érdemes munka végeztével elindítani. A frissítés futtatása közben nem szabad dolgozni a programban, nem csak az adott gépen, hanem egyik munkaállomáson sem. A folyamat megszakítása sem javasolt, mert ez további eltéréseket okozhat a készletértékben. Ha a frissítés 100%-ot ír ki, akkor még folyamatban van, akkor fejeződik be, ha már nincs üzenetpanel ezzel kapcsolatban. Amennyiben készletzárási dátum van beállítva a programban, akkor a frissítés csak ettől az időponttól fut le.