Kulcs-Webáruház – Hogyan indítsam el webáruházamat?
Az alábbiakban egyszerű sorrendben, a termék telepítésétől kezdve követhetjük végig webáruházunk indításához szükséges legfontosabb alaplépéseket.
Telepítés – aktiválás
Demó verzió
Természetesen tudjuk, hogy senki nem szeret előre megvásárolni olyan programot, amelyet nem próbált ki. Ezért lehetőséget biztosítunk Önnek, hogy áttekintse Webáruház szoftverünket működés közben. A demó verziót innen töltheti le, és kényelmesen, 20 napig tesztelheti.
A demó verzió letöltése után futtassa a programot. A telepítés egy gombnyomásra elindul és a számítógép C: meghajtójára települ. A demó szoftver adatbázisa teszt adatokkal feltöltött, így még könnyebben kipróbálhatja Webáruházunkat.
Miután a demó szoftver telepítésre került, csak egy érvényes termékkódra van szüksége, hogy saját cégadatbázison használni tudja a programot. Ezt a kódot a vásárlás alkalmával kapja meg, így nem szükséges újratelepíteni a programot.
Ha a termékkódot megkapta, nyomja meg a program ablak alján elhelyezkedő Szoftver aktiválása gombot és írja be a létrehozni kívánt cég megnevezését és a termékkódot.
Éles verzió
A Webáruház megvásárlása után megküldjük Önnek a szoftver telepítéséhez és aktiválásához szükséges tudnivalókat és a termékszámot. Ügyfélportálunkra a termékszámával bejelentkezve bármikor frissítheti szoftverét.
Letöltés után futtassa a programot. A telepítés egy gombnyomásra elindul és a számítógép C: meghajtójára települ.
Az éles verzió telepítése után felugró ablakban adja meg termékszámát és Webáruházának ügyviteli szoftvere használatra kész.
Fontos! Mielőtt a telepített ügyviteli programból létrehozná Webáruházát, gondolja át az alábbiakat, tervezzen, és ezután készítse el az alapbeállításokat.
Tervezés – alapbeállítások
Webáruháza rengeteg funkcióval rendelkezik, melyek többségét csak a programot részletesen megismerve fog kihasználni. Ha első pillanatban elveszettnek is érzi magát, csak kövesse útmutatónkat. Pár perc múlva otthonosan mozog majd a szoftverben. Gyors segítségként, ha a programban az egeret az adott menüpont felett tartja, megjelenik a menüpont rövid magyarázata.
Cégadatok
A programban felrögzített cég adatainak megadására, módosítására a Karbantartás menüponton belül, a Beállítások / Rendszerbeállítások / Cégadatok fülön van lehetőség. A félkövér betűvel, illetve a sárga színnel jelölt mezők kitöltése kötelező. Az itt beírt adatok alapján állítja össze a program a bizonylatokon megjelenő vállalati profilt, melynek formátumát a Karbantartás / Törzsadatok / Bizonylatsablon pontban lehet a testre szabni.
A Karbantartás / Beállítások / Rendszerbeállítások / Általános és Bizonylatok fül alatt állíthatja be az alkalmazott ÁFA kulcsát, alapértelmezett raktárát, bizonylatainak alapértelmezett megjelenését.
A sárga mezők kitöltése után a többi mezőt csak tekintse át, hogy megismerje a további lehetőségeket. Bármikor visszatérhet kitöltésükhöz, módosításukhoz.
Tervezés
Gondolja végig, mit szeretne elsősorban megjeleníteni? Üzlete, műhelye elérhetőségét és nyitva tartását? Akciós termékeit? A legfrissebb híreket? Üzleti filozófiáját? Milyen termékeket értékesít? Ki a célközönség? A megjelenés sablon kiválasztásával meghatározza webáruháza szerkezetét, kinézetét. Válassza ki ügyfélköre igényeinek legjobban megfelelő megjelenést és tartalmat.
Gondolja át, milyen kategóriákba rendezi termékeit. A jól felépített rendszer segít vásárlóinak az eligazodásban, a döntésben, így profitot termel Önnek.
Figyelem! Ha létrehozta termékstruktúráját, raktárait, feltöltötte termékeit, a rendszer teljes újra strukturálása sok munkával járhat.
Raktárak
Elsőként döntse el: egyetlen virtuális raktárban kezeli Webáruháza termékeit, vagy esetleg rendelkezik más üzlettel, műhellyel, melynek készleteit külön szeretné rendezni. A szoftverben lehetősége van két különálló raktár kezelésére, melyeket a Karbantartás menüponton belül a Törzsadatok/Termék-, és készletkezelés/Raktár menüpontban tud létrehozni, módosítani, átnevezni, törölni.
Raktáraiban külön tud bevételezni, kiadni, köztük készleteket mozgathat.
Termékkategória
Alapvető fontosságú pont (lásd: Tervezés)!
A Karbantartás menüponton belül a Törzsadatok/Kategória besorolások/Termék kategória menüpontban állíthatja be az eltervezett termék struktúrát. A főkategóriák létrehozása után az adott kategóriára kattintva adhat meg alkategóriákat több szint mélységig.
Amennyiben webáruházát frissíti a 2015. januári verzióra, itt állíthatja be az eltervezett termék struktúrán kívül azt is, hogy mely kategória besorolások jelennek meg és milyen sorrendben a webáruház navigációjában. (Részletes tájékoztató a 2015. januári webáruház frissítési lehetőségről)
Figyelem! Mielőtt termékeket vinne fel, ellenőrizze a struktúrát. Terméket tartalmazó kategória nem törölhető.
Termékek felvitele
Ügyfél-, illetve terméktörzseink feltöltése kézi rögzítéssel is történhet, vagy használhatja a szoftver adatimport funkcióját, amely néhány perc alatt beemeli adatbázisába az Excel-táblázatokban tárolt adatait.
Kézi rögzítés a Termékkezelés/Termékek/Új termék ( jel) menüpontban végezhető. Itt megadhatja a termék nevét, Áfa kulcsát, képet tölthet fel, vonalkódot rendelhet, vagy generálhat a termékhez. Illetve sok egyéb, a termék kezelését, azonosítását segítő paramétert állíthat be.
A termék ablak alsó felében, a Webáruház adatok fülre kattintva állíthatja be, hogy a termék megjelenjen-e a Webáruházban, illetve újdonság-e (az újdonságok kiemelten jelennek meg a Webáruházban).
Amennyiben webáruházát frissíti a 2015. januári verzióra, új lehetőségképp elérhető lesz a minimális és maximális webáruházban megrendelhető mennyiség beállítási lehetősége is. (Részletes tájékoztató a 2015. januári webáruház frissítési lehetőségről)
Ugyan itt, a Kategóriák fülre kattintva beállíthatja, hogy az adott termék mely kategóriákban jelenjen meg. Tehát egy termékét több kategóriához is hozzárendelheti.
Ha kipipálja a Nyitókészlet megadása mezőt, a termék létrehozása után bevételi bizonylattal rögtön megadhatja a kezdőkészlet nagyságát is.
Adatimport: a Karbantartás/Adatok importálása/Termékek importálása menüpontban emelheti be a programba eddig Excel táblázatban kezelt termékadatait. Az import fájl formátumával, az importálással kapcsolatban az ablakban található linkre kattintva kaphat részletes útmutatást.
Webáruház megnyitása
Rendben. Cége alapadatait rögzítette, beállította a raktárakat, létrehozta a termék struktúrát, termékeket vitt fel a rendszerbe – jöhet az áruház megnyitása.
A Karbantartás/Webáruház beállítások menüpont ablakának felső részében látja – webáruháza aktiválás után – áruháza azonosítóit, és itt állíthatja be áruháza nevét, illetve azt az e-mail címet, melyre az áruházba történő regisztrációk érkeznek.
Az ablak alsó részén a Webáruház megnyitása gombbal érheti el áruházát. A program aktiválás során elkészíti az áruházat, és az a Webáruház megnyitása gombra kattintva megnyílik böngészője ablakában.
A Webáruház adminisztrációs felület gombbal külön ablakban megnyithatja áruháza online admin felületét, melyen az áruház beállításait végezheti el.
A Teljes Webáruház-szinkron indítása gomb újratölti a webáruházat az ügyviteli program adataival. Figyelem! Ez esetben az online admin felületen felvitt minden adat alapállapotba áll vissza. Pl.: a termékekhez online admin felületen felvitt információk törlődnek.
A Beállítások frissítése gombbal az ebben az ablakban megadott beállításokat frissíti Webáruházába.
Nyissa meg áruházát és online adminisztrációs felületét.
Ha minden beállítást helyesen végzett el, Webáruháza nyitóoldalán máris láthatók az alapértelmezett funkciók, a beállított termék struktúra, és a feltöltött termékek. (Az újdonságként beállított termékek jobb felső sarkában csillag jelenik meg.)
Webáruház online adminisztrációs felület
A Karbantartás/Webáruház beállítások/Webáruház adminisztrációs felület gombbal nyissa meg az admin felületet, illetve böngészőjében lépjen a már megnyitott felülethez.
Az admin felületen az egyes beállítások után mindig alkalmazza a mentés gombot. A beállított változások láthatóvá tételéhez a Webáruház böngésző ablakánál az F5 billentyű megnyomásával frissítse a képernyőképet. Ha egy beállítás megváltoztatása után hibát észlel az oldalon, nyomja meg a Ctrl+F5 gombokat és az oldal újra betöltődve helyreáll.
A Felület menüpontban választhatja ki áruháza megjelenését. Egyszerű sablonokat bocsátunk rendelkezésére, hogy az alábbiakban részletezett módokon személyre szabhassa webáruházát.
Itt töltheti fel cége logóját. (Amennyiben rendelkezésre áll, érdemes .png kiterjesztésű fájlt alkalmazni, mert ebben a formátumban a háttér átlátszó, így a logó a háttérszín előtt jelenik meg.) Feltöltheti képet, vagy megadhat url-t is.
A Kiemelt termékeknél beállíthatja, hogy főoldalán milyen típusú termékeit jelenítsen meg a program: akciós termékek, ajánlott termékek, stb.
Itt a Háttérkép banner beállításánál tölthet fel áruháza 980 pixel széles aktív felülete mögé háttérképet. Ügyeljen arra, hogy a kép minimum 1.200 pixel széles legyen. A kép két oldalát linkként is beállíthatja, melyek tetszőleges oldalakra mutathatnak.
A Visszajelzés beállítása részben aktiválhat az áruház jobb alsó részén megjelenő felnyíló ablakot, melyben vásárlói közvetlenül üzenhetnek önnek, és megadhatja a fogadó e-mail címet.
Menüpontok-nál hozhat létre új menüpontokat, illetve adhatja meg a menüpontokhoz tartozó oldalak tartalmát, és szerkesztheti azokat. Beállíthatja az egyes menüpontok láthatóságát a választó kapcsolókkal, rendezheti sorrendjüket a fel-le nyilakkal.
Figyelem! A szerkesztő dobozban a képfeltöltés funkció Internet Explorer böngészőben sajnos nem működik.
A Kategóriák pontban rendezheti az ügyviteli szoftverben létrehozott termék struktúrát. Állíthatja az egyes kategóriák láthatóságát, sorrendjét. Meghatározhatja, hogy a termékstruktúra főkategóriái, vagy egész kibontott szerkezete megjelenjen-e az áruházban. Beállíthatja azt is, hogy egyszerre több kategória is kiválasztható legyen.
Amennyiben webáruházát frissíti a 2015. januári verzióra, már nem itt, hanem a Kulcs-Ügyvitel Karbantartás / Törzsadatok / Kategória besorolások pontban állíthatja be az eltervezett termék struktúrán kívül azt is, hogy mely kategória besorolások jelennek meg és milyen sorrendben a webáruház navigációjában. (Részletes tájékoztató a 2015. januári webáruház frissítési lehetőségről)
A Termékek részben megtalálja az ügyvitelben programbon feltöltött, és webáruházasként beállított termékeket. Nagy mennyiségű termék esetén szűrhet kategóriára, vagy szabad keresőszóra.
A jobb oldali szerkesztés ikonra kattintva további termékinformációkat vihet fel rövid, sorokba rendezett módon, illetve szabadon szerkeszthetően. Beállíthatja a termék láthatóságát, illetve azt, hogy akciós-e. (Az akciósként megjelölt termékek a főoldalon, illetve külön dobozban megjeleníthetők.)
Figyelem! A szerkesztő dobozban a képfeltöltés funkció Internet Explorer böngészőben sajnos nem működik.
Rendkívül hasznos funkció, hogy itt kapcsolódó árucikkeket rendelhet az adott termékhez. Ezek további vásárlásokra, a kosár értékének növelésére ösztönzik a vásárlókat.
Raktárak esetében megadhatja, hogy a terméknél megjelenjen-e raktárkészlete, mely raktárak készlete legyen látható, illetve az elfogyott termékek kikerüljenek-e az áruházból.
Reklámképek alatt a Webáruház főoldalának felső részére diavetítés szerűen megjelenő reklámképeket tölthet fel és beállíthatja sorrendjüket. Az egyes képekhez linkeket is rendelhet.
A Bannerek menüpontban adott méretre (optimális a 195 pixel szélesség) szabott reklámképeket adhat meg, melyek elirányítják vásárlóját egy kiemelt fontos termék, akció oldalára.
A Fizetési-, és Szállítási módnál megadhatja Webáruházában alkalmazni kívánt fizetési és szállítási módokat, illetve a megfelelő kombinációban összekapcsolhatja azokat.
Amennyiben webáruházát frissíti a 2015. januári verzióra, a szállítási módok tovább fejlesztett karbantartására már a Kulcs-Ügyvitelben, a Karbantartás / Törzsadatok / Bizonylatok / Szállítási mód pontban lesz lehetősége. (Részletes tájékoztató a 2015. januári webáruház frissítési lehetőségről)
A Beállításokban megadhat Webáruháza számára egy rövid, keresőbarát url-t. Amennyiben saját domain nevén szeretné üzemeltetni az áruházat, vegye fel velünk a kapcsolatot, beállítást az első alkalommal térítés mentesen elvégezzük Önnek.
Amennyiben szeretné figyelemmel kísérni oldalainak látogatottságát Google Analytics követési azonosítót állíthat be. További információkat a menüpontban található linken olvashat.
További beállításokat adhat meg az árkezeléssel, vásárlás folyamatával kapcsolatban. Illetve személyre szabhatja rendelés visszaigazoló e-mail üzenetét.
Amennyiben 18 éven felülieknek szóló termékeket forgalmaz, figyelmeztető üzenetet állíthat be.
Árkezelés
Webáruházában érvényes ár alapesetben az Egységár, melyet a Termékkezelés/Termékek menüpontban az adott terméknél megadott. Amennyiben Webáruházában más, pl. az üzletében használttól eltérő árakat szeretne alkalmazni, a Termékkezelés/Termékek/Árszabályok pontban új árszabályt adhat meg. Beállíthatja, hogy mely ügyfelekre, ügyfél-kategóriákra, illetve mely termékekre legyen érvényes a szabály. Például a Webáruházban egységesen érvényes kedvezménynél adja meg a kedvezmény mértékét, állítsa be a „Minden ügyfélre” és „Minden termékre” választó mezőket és adjon nevet az árszabálynak (Pl.: Webáruházas ár).
A Karbantartás/Webáruház beállítások pontban a Normál ár-nál állítsa be az előbb elkészített Webáruházas árát. Mentse el a beállítást és szinkronizálja Webáruházát (a szinkronizálás folyamatáról alább olvashat). Megnyitva áruházát, ott máris a Webáruházas árak szerepelnek.
Amennyiben akciót hirdet, az eljárás hasonló. Hozzon létre Árszabályt, de most állítsa be az ügyfelek és/vagy termékek körét. Adjon nevet az akciónak (pl.: Karácsonyi vásár). A Karbantartás/Webáruház beállítások/Kedvezményes ár pontban állítsa be a létrehozott árszabály nevét. Szinkronizáció után a beállított termékeknél a bal felső sarokban % jel látható és megjelenik a kedvezményes ár.
Amennyiben webáruházát frissíti a 2015. januári verzióra, új árszabály kezelési lehetőségeket érhet el. (Részletes tájékoztató a 2015. januári webáruház frissítési lehetőségről)
Figyelem! Az ügyviteli szoftver nettó árakkal dolgozik. Amennyiben Webáruházát a bruttó árak megjelenítésére állította be, az ügyviteli programban, nettó árakra megadott kedvezmény százalékos értéke a Webáruházban a bruttósítás miatt csökkenni fog. (Pl.: a nettó árakra adott 20% kedvezmény bruttósítva a Webáruházban 16% kedvezményt jelent.)
Figyelem! Szinkronizáció után, ha Webáruháza már meg van nyitva böngészőjében, a képernyőképet a megszokott F5 billentyűvel frissítheti.
Szinkronizáció
Az ügyviteli szoftverben létrehozott és elmentett változások szinkronizáció során kerülnek fel Webáruházába. A Webáruházban létrejött vásárlások, megrendelések is szinkronizáció során töltődnek be az ügyviteli szoftverbe. A szinkronizációhoz természetesen élő internet kapcsolat szükséges.
A Termékkezelés/Termékek menüpontban a Webáruház szinkron ikonra kattintva, illetve az Értékesítés/Vevői rendelések pontban a Webáruház szinkron ikonra kattintva frissítheti az adatokat.
A Karbantartás/Webáruház beállítások menüpont ablakában a Beállítások frissítése gombbal az ebben az ablakban megadott beállításokat frissíti Webáruházába. Ugyan itt a Teljes Webáruház-szinkron indítása gomb újratölti a webáruházat az ügyviteli program adataival.
Figyelem! Teljes Webáruház-szinkron esetében az online admin felületen felvitt minden adat alapállapotba áll vissza. Pl.: a termékekhez online admin felületen felvitt információk törlődnek.
Az adott változtatás után szinkronizáljon és ellenőrizze az eredményt.
Webáruházas rendelés és teljesítése
Webáruházában történt megrendelés esetén a rendszer az online adminisztrációs felület Beállítások pontjában megadott tartalmú visszaigazoló levelet küld a Megrendelőnek, illetve e-mailben értesíti Önt a megrendelésről. A megrendelés tartalma látható az online admin felület Megrendelések pontjában, illetve szinkronizáció után az ügyviteli szoftver Értékesítés/ Vevői rendelések menüpontjában.
Amennyiben bankkártyás fizetéssel történt a vásárlás, a vevői rendelésből közvetlenül számlát állíthat ki. Amennyiben valamilyen későbbi teljesítéssel járó módot választott vásárlója (utalás, utánvét, stb.) a megrendelésből készíthet szállítólevelet (Pl.: futárcég részére), majd a kifizetés megtörténtekor számlát.
Későbbi teljesítéssel is készíthet számlát, ez esetben a teljesítést, rész teljesítést is kezelni tudja.
A program használatával kapcsolatban felmerülő további kérdéseire az ügyviteli szoftver Súgó/Tudásbázis menüpontján keresztül elérhető Tudásbázisban részletes válaszokat talál. Természetesen a programmal együtt megvásárolt terméktámogatás keretében Ügyfélszolgálatunk is szívesen rendelkezésére áll.
Induljon az üzlet!