Ügyviteli programok: Kulcs-Soft Készletnyilvántartó program

 
2010. március 29.

Gyári számok használata a programban

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

A gyári számok kezelését a Karbantartás/Beállítások/Cégfüggő beállítások/Egyéb menüpontban tudja bekapcsolni. Itt tudja kiválasztani azt is, hogy egynél nagyobb mennyiségi egység esetén is megfelelően kezelje a program azokat.

Bevételezés:

A termék bevételezésekor egyszerűen csak válasszuk ki a terméket, adjuk meg a termék nevét, mennyiségét, egységárát, majd amennyiben az összes termék ugyanazzal a gyári számmal kerül kiadásra, írjuk be ezt a Gyári szám mezőbe.
Amennyiben a bevételezett termékek mindegyike külön gyári számmal rendelkezik, a termék nevének, mennyiségének, egységárának megadása után kattintson a gyári szám melletti 3 pontra. Itt a db-számnak megfelelő mennyiségű gyári szám megadására van lehetőség.
Amennyiben a terméket bejövő számlán rögzíti, a termékeket gyári számonként külön sorba kell felvinni a bizonylatra.

Kivét:

Termék értékesítésekor a bizonylaton (Kivét bizonylat, Szállítólevél vagy Számla) minden gyári számot külön tételként kell szerepeltetni a bizonylaton.

Ügyfeleink kérésére a 2010. márciusi verziótól kezdve lehetőség van beállítani termékenként, hogy a bizonylatokon kötelező legyen gyári számot rendelni a termékhez. A funkció bekapcsolásáról ITT olvashat.

 Keresőszavak: gyári szám kezelése, gyári számok megadása

2010. március 29.

Környezetvédelmi termékdíjjal kapcsolatos törvényi változás követése

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

2010 január 1-től újra módosult a Környezetvédelmi termékdíjról szóló ( 1995.évi LVI. ) törvény. Legfontosabb változás a Ft/db alapú termékdíj fizetés megszüntetése, és helyette a Ft/kg alapú fizetés bevezetése.

2010. márciusi verziónkban az alábbi változtatásokat eszközöltük:

  • A darab alapú fizetési kötelezettség megszűntetése és helyette a tömeg (kg alapú) fizetési kötelezettség
  • Azonos KT kódú, de eltérő nevű Összetevő felvételének lehetősége
  • Ügyletkódokhoz tartozó számlaszövegek szerkesztési lehetősége:
    A program megjelenő frissítéseiben mindig a hatályos jogszabályoknak megfelelő szöveg kerül megjelenítésre, viszont ezek szabadon alakíthatóak is a Karbantartás/Beállítások/Cégfüggő beállítások/Környezetvédelem/Termékdíj-köteles termékek (ügyletkódok) törzse menüpontban.
    Termékdíj-köteles termékek (ügyletkódok) törzse
2010. március 29.

Elszámolási időszakos számlák lekérdezése

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Az elszámolási időszakos számlák listáját ugyanúgy, ugyanott tudjuk leszűrni, mint a többi kiadott számlánkat, csak a szűrőablakban meg kell adnunk ezt a feltételt:

  1. Lépjen be a Bizonylatlisták menübe és válassza a Számlák listája opciót:
    Számlák listája
               
  2. A megjelenő szűrőablakban pipálja be a “Az elszámolási időszakos számláknál az elszámolási időszak záródátuma” menüpontot, így a Teljesítés időpontja erre vonatkozik majd:
    Elszámolási időszakos számlák szűrése
2010. március 29.

Mentés automatizálása

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

A mentés automatizálása – script-fájl készítése

Az Adatmentő varázsló alkalmazásával könnyedén és gyorsan, néhány egyszerű lépésben elvégezhető a mentés. A varázsló azonban lehetőséget biztosít a mentési folyamat bizonyos fokú automatizálására. Ennek megoldására egy ún. script-fájlt hozhatunk létre. Az automatizáláson túlmenően a script-fájl használatával lehetősége van mentés készítésére azoknak a felhasználóknak is, akik nem rendelkeznek a rendszergazdai jelszóval.

Tovább »

2010. március 29.

Készpénzfizetési megbízásos számlák nyomtatása

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

A 2010. márciusi verziótól lehetőség van Magyar Posta Zrt. által engedélyezett megszemélyesítő kóddal rendelkező partnerei által kiállított készpénz-átutalási megbízásos számlák nyomtatására is.

A funkció külön modulként vásárolható meg a program mellé, árajánlatért és további információkért keresse ügyfélszolgálatunkat az ugyfelszolgalat@ks.hu e-mail címen, vagy a honlapunkon keresztül, és kollégám hamarosan felveszi Önnel a kapcsolatot!

                       

Keresőszavak: csekk, sárga csekk, csekkes számla, készpénz átutalási megbízás, csekk kitöltés, postai csekk, készpénz utalási megbízás,

2010. március 29.

Kötelező gyári szám megadás beállítása

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Ügyfeleink kérésére a 2010. márciusi verziótól kezdve lehetőség van beállítani termékenként, hogy a bizonylatokon kötelező legyen gyári számot rendelni a termékhez.

A Termékek adatlapján, abban az esetben, ha a jelenleg raktáron lévő készletek mindegyike tartalmaz gyári számot, be tudja állítani, hogy a termékek bevételezésekor, kiadásakor kötelező legyen gyári számot rögzíteni a termékhez.
Kötelező gyári szám megadás beállítása

            

Keresőszavak: gyári szám kezelése, gyári számok megadása, gyári szám hozzárendelése

2010. március 29.

Elszámolási időszakos bejövő számlák rögzítése és kimenő számlák kiállítása

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

A 2010. márciusi verziótól kezdve már lehetetőség van a Kulcs-Számla Plusz és a Kulcs-Készlet Plusz programokban az elszámolási időszakos számlák kezelésére is.

Elszámolási időszakos bejövő számlák rögzítése:
Nincs más teendője, mint a Bejövő számla rögzítése ablakon a Fizetési mód alatt megjelenő Elszámolási időszakos jelölődobozba egy pipát rakni és beállítani az Elszámolási időszak záródátumát.
Az elszámolási időszakos számlákon az Esedékesség időpontja és a Teljesítés időpontja azonos ezért a Teljesítési időpont csak az Esedékesség változtatásával módosítható.

Elszámolási időszakos bejövő számla

            

Elszámolási időszakos kimenő számlák készítése:
Az ÁFA törvény (2007. évi CXXVII tv.) 58.§ (1) bekezdés szerint:
58. § (1) Termék értékesítése, szolgáltatás nyújtása esetében, ha a felek részletfizetésben vagy határozott időre szóló elszámolásban állapodtak meg, teljesítés az ellenérték megtérítésének esedékessége, amelyre az adott részlet vagy elszámolás vonatkozik.

Ennek kezelése a programban:
A megállapodás tényét szerződésben rögzítve lehetőség nyílik elszámolási időszakos számlák kiállítására. Csak érvényben levő szerződésből van lehetőség számlázásra.
A számla elkészítése kétféle úton is lehetséges:

  1. Az Ügyfél / Szerződések lekérdezése menüpontban szűrje le adott ügyfél szerződéseit, és a megjelenő listában jobb egérgombbal kattintson rá a szerződésre, a megjelenő menüpontban válassza a Számla kiállítása funkciót. A megjelenő számla kiállító ablakban pipálja be az “Elszámolási időszakos” funkciót és írja be a záró dátum időpontját.
    A leírtak képekben:
    Elszámoló időszakos számla kiállítása Szerződések lekérdezése Elszámoló időszakos számla kiállítása Elszámolási időszakos bejövő számla
                     
  2. Kattintson az Ügyfél adatlapján a Szerződések fülre, nyissa meg adott szerződést, és ott az “Új bizonylat” gombra kattintva válassza a Számla menüpontot. A megnyíló számla kiállító ablakban pipálja be az “Elszámolási időszakos” funkciót és írja be a záró dátum időpontját.
    A leírtak képekben:
    Szerződések üygfél adatlapján Elszámolási időszakos számla kiállítása Elszámolási időszakos bejövő számla

Az így kiállított számla fejlécében megjeleneik az Elszámolási időszak záródátuma is:
Elszámolási időszakos számla

           

Az elszámolási időszakos számlák lekérdézésének módjáról ITT talál információkat.

2010. március 29.

Minimális mennyiség funkció használata

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

A programban a Termék adatlapján lehetőség van megadni, hogy mi az a minimális mennyiség a termékből, amennyinek a folyamatos, zökkenőmentes munka érdekében mindig raktáron kellene lennie.
Minimális mennyiség megadása

Amennyiben raktáron lévő készleteink, termékeink közül valamelyiknek az aktuális mennyisége a minimális alá csökken, a rendszer egy listán jeleníti meg a terméket.
A lista megtekintéséhez lépjen be a Termék listába, ott kattintson a Lekérdezés / Minimális mennyiség menüpontra.

Minimális mennyiség alatti készletek lekérdezése

A 2010. márciusi verziótól kezdve a program figyelmeztető üzenetet is küld, ha egy-egy termék mennyisége e minimális készlet alá csökken.
A funkció a Karbantartás Karbantartás/Beállítások/Felhasználófüggő beállítások/Megerősítések menüpontban kapcsolható be.
Minimális mennyiség figyelmeztetés bekapcsolása

2010. március 29.

Szerződésből bizonylatok kiállítása

Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

A 2010. márciusi verziótól kezdve a Szerződések menüpont bővült egy sokak által kért funkcióval, közvetlenül a szerződésből állíthatóak ki bizonylatok.

Mind a szerződések listájából, mind az ügyfél adatlapján a Szerződések fülről elindítható a bizonylatok kiállítása:

  1. Az Ügyfél / Szerződések lekérdezése menüpontban szűrje le adott ügyfél szerződéseit, akinek a bizonylatot ki szeretné állítani, és a megjelenő listában jobb egérgombbal kattintson rá a szerződésre, a megjelenő menüből meg tudja nyitni a bizonylatok kiállításának ablakát.
    Szerződésből bizonylatok
                  
  2. Kattintson az Ügyfél adatlapján a Szerződések fülre, nyissa meg adott szerződést, és ott az “Új bizonylat” gombra kattintva válassza a kívánt bizonylatot, így megnyílik a bizonylat kiállító ablak.
    Szerződésből bizonylatok
|