A 2010. márciusi verziótól kezdve már lehetetőség van a Kulcs-Számla Plusz és a Kulcs-Készlet Plusz programokban az elszámolási időszakos számlák kezelésére is.
Elszámolási időszakos bejövő számlák rögzítése:
Nincs más teendője, mint a Bejövő számla rögzítése ablakon a Fizetési mód alatt megjelenő Elszámolási időszakos jelölődobozba egy pipát rakni és beállítani az Elszámolási időszak záródátumát.
Az elszámolási időszakos számlákon az Esedékesség időpontja és a Teljesítés időpontja azonos ezért a Teljesítési időpont csak az Esedékesség változtatásával módosítható.
Elszámolási időszakos kimenő számlák készítése:
Az ÁFA törvény (2007. évi CXXVII tv.) 58.§ (1) bekezdés szerint:
58. § (1) Termék értékesítése, szolgáltatás nyújtása esetében, ha a felek részletfizetésben vagy határozott időre szóló elszámolásban állapodtak meg, teljesítés az ellenérték megtérítésének esedékessége, amelyre az adott részlet vagy elszámolás vonatkozik.
Ennek kezelése a programban:
A megállapodás tényét szerződésben rögzítve lehetőség nyílik elszámolási időszakos számlák kiállítására. Csak érvényben levő szerződésből van lehetőség számlázásra.
A számla elkészítése kétféle úton is lehetséges:
- Az Ügyfél / Szerződések lekérdezése menüpontban szűrje le adott ügyfél szerződéseit, és a megjelenő listában jobb egérgombbal kattintson rá a szerződésre, a megjelenő menüpontban válassza a Számla kiállítása funkciót. A megjelenő számla kiállító ablakban pipálja be az “Elszámolási időszakos” funkciót és írja be a záró dátum időpontját.
A leírtak képekben:
- Kattintson az Ügyfél adatlapján a Szerződések fülre, nyissa meg adott szerződést, és ott az “Új bizonylat” gombra kattintva válassza a Számla menüpontot. A megnyíló számla kiállító ablakban pipálja be az “Elszámolási időszakos” funkciót és írja be a záró dátum időpontját.
A leírtak képekben:
Az így kiállított számla fejlécében megjeleneik az Elszámolási időszak záródátuma is:
Az elszámolási időszakos számlák lekérdézésének módjáról ITT talál információkat.