Küldje el ezt a cikket! Küldje el ezt a cikket!
Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Navigáció és kezelőfelület a bérprogramban


A Bérporgram felépítése logikus, áttekinthető. A menürendszer követi a számfejtési folyamat lépéseit, így könnyen megtalálhatóak a szükséges funciót. A listák, adatrögzítő képernyők is egységes kezelési szisztémával működnek, ez is segíti a program használatának elsajátítását.

Főképernyő

A Kulcs-Bér indításakor a főképernyő fogad bennünket. A főképernyő felső részén található a szokásos menüsor. A menüsor felett található eszközsáv bal oldalán a hónapválasztót láthatjuk – ahol kiválaszthatjuk a kezelni kívánt hónapot – és lehetőség van a keresőmező segítségével az online elérhető tudásbázisban történő keresésre is. Az ablak láblécében állapotsor látható: láthatjuk a bejelentkezett felhasználó nevét, a kezelt céget, évet, és az információs panelen található ikonok segítségével – aktív internet kapcsolattal rendelkező gépeken -egy kattintással elérhetőek a felhasználók által leggyakrabban keresett elérhetőségi adatok és online ügyfélszolgálati felületek.

Általános kezelési és működési elvek (Az adatrögzítés kezelőeszközei)

A program adatrögzítő ablakaival végezzük az adatbevitelt a rendszerbe, ezért áttekintésük, alapos ismeretük rendkívül fontos. Mivel minden adatrögzítés más és más kezelőfelületet kíván, ezért most sorra vesszük az adatrögzítő ablakokon látható vezérlőelemeket.

Táblázatok

A táblázatok a programban több célt szolgálnak: egyrészt megjelenítenek több, azonos típusú adatot (pl jövedelem-elemek), másrészt új elemek rögzítését teszik lehetővé (két módon: vagy a táblázatba való közvetlen beírással, vagy pedig felugró ablak segítségével), illetve a legtöbb esetben lehetővé teszik a bennük látható adatok szűrését és nyomtatását is.

Oszlopok átrendezése: előfordulhat, hogy az oszlopok sorrendjét módosítani szükséges. Ebben az esetben kattintsunk az áthelyezni kívánt oszlop fejlécére, majd nyomva tartva az egér gombját, húzzuk az oszlopot a kívánt helyre.

Oszlop szélességének beállítása: kattintsunk az oszlop fejlécének bal, vagy jobb szélére (amikor az egérkurzor nyíl alakúvá válik, akkor kattintsunk), tartsuk nyomva az egér gombját, és húzással állítsuk be a szélességet).

Görgetés (vizszintes, illetve függőleges): Az táblázatok alján, fekvő, illetve a táblázatok jobb szélén, álló helyzetben akkor láthatjuk a gördítősávot, amikor az adatok mennyisége miatt nem fér ki az összes oszlop és/vagy sor. A gördítősáv segítségével jeleníthetjük meg ezeket a sorokat, illetve oszlopokat.

Lépkedés az elemek között: Lépkedhetünk a tételek között a táblázat alján látható eszköztár gombjaival is. Az aktuálisan kijelölt tétel háttérszíne mindig eltér a többi tételétől.

Csoportosítás: Csoportosíthatunk a táblázat valamely eleme szerint. Ez foleg olyan listáknál hasznos, ahol az elemek csoportokba vannak sorolva. Kattintsunk a táblázat fejlécére jobb gombbal, és kattintsuk a csoportosítási lehetőség menüpontra. Ennek hatására a táblázat felett megjelenik egy új mező. Ezután nincs más dolgunk, mint kattintással és húzással a táblázatból a kívánt csoportosítási szempontot erre a területre húzzuk, és a lista csoportosítottan fog megjelenni.

Nyomtatás és export: Lehetőség van a táblázat kinyomtatására, illetve excelbe vagy htmlbe történő exportálására.

Fastruktúra

Az adatrögzítő ablakok többségén nagy tömegű adat felvitele történik, és az adattípusok közötti navigációt fastruktúra segíti. A fában látható elemek lehetnek szülő- illetve gyermek elemek, ez facsoportot és adatcsoportot jelent. A szülőelem mellett balra kis + jel látható, erre kattintva jeleníthetjük meg, illetve csukhatjuk össze a fát.

Példa erre a dolgozó rögzítő ablakból: A fastruktúra elemeire kattinva az ablak jobb oldalán látható munkaterület elemei között váltogathatunk. Ez a munkaterület több különféle adatbeviteli mezővel, címkével, és számos egyéb vezérlőelemmel rendelkezik.

Dolgozó/Jogviszony szűrőablaka

A szűrőablak segítségével az egyes tevékenységek (bérszámfejtés, adatmódosítás, listázás) megkezdése előtt, lehetőségünk van a dolgozók és/vagy a jogviszonyok bizonyos csoportjának, vagy akár egy dolgozó/jogviszonynak a kiválasztására. A Dolgozók jogviszonyai ablakban, -ha nem adunk meg szűkítő feltételt, az előzőekben felsoroltak közül – a kezelt vállalat minden dolgozója szerepel, bejelölt jelölőnégyzettel. Azon dolgozók neve mellett, akiknél több jogviszonyt is rögzítettünk, a fastruktúra ága lenyitható.

Vezérlőelemek a munkaterületen

A fastruktúrával ellátott ablakok jobboldali munkaterületén, illetve a felugró ablakokkal dolgozó törzsadatszerkesztő területen szoftverünk szokványos windowsos vezérlőelemeket alkalmaz. A következőkben kiemelünk néhány sajátosságot:

Kötelező adatok: A kötelező adatokat szoftverünk félkövér betűvel jelöli.

E-mail küldési lehetőség: Ha egy mező emailcímet tartalmaz, az adatbeviteli mező végén látható gombra kattintva emailt küldhetünk a megadott címre.

Historikus adatok: Olyan adatok esetében, amelyeket a programnak „meg kell jegyeznie” a későbbi pontos adatkinyerés okán, elérhetőek a historikus adatok. A szoftver ezeket a következő cimkével jelzi:

Rákattintva megjelenik a historikus adatok táblázata, amely táblázat kezeléséről a táblázatok kezelésénél olvashatunk.

Beépített szövegszerkesztő

Olyan szöveges adatok esetében, ahol az esztétikus, formázott megjelenés fontos lehet, szövegszerkesztő ablakkal találkozhatunk. Az egeret a funkciók fölé húzva a szövegszerkesztő alsó státusz sorában láthatjuk, melyik gomb mire szolgál.


Hasznos volt az információ?
info

Miért nem volt hasznos az információ? Kérjük, írja le pár mondatban észrevételét!
Hasznos volt az információ?
info


Kapcsolódó bejegyzések