Küldje el ezt a cikket! Küldje el ezt a cikket!
Cikk nyomtatása Cikk nyomtatása

Kulcs-Bér Verziótájékoztató – 2018. november (v2361)


Megjelenési dátum: 2018. november 29.

A frissítő verzió telepítése előtt mindenképpen készítsenek adatbázismentést!

Újdonságok, fejlesztések

Kulcs-Bér Kompakt – funkcióbővítés
Visszamenőleges jelenlét korrekció elszámolása hónap közben
Táppénz egyszerűsített határozathoz kifizetés nyilatkozat
Jövedelem nyitó/záró dátumának opcionális megjelenítése a fizetési jegyzéken
Aláíró jegyzéken szűrés az e-bérjegyzéket kapókra
Természetbeni juttatások listájának átalakítása
Cégre szűrt mentés készítése



Kulcs-Bér Kompakt – funkcióbővítés
Kulcs-Bér Kompakt verzióban elérhető funkció

A frissítés letöltését követően Kompakt verziót használó Ügyfeleink jelentősen bővített funkciótár birtokába jutnak.

1. Főkönyvi órafelosztó

A funkció lehetővé teszi, hogy a projektekre könyvelt bérköltség felosztást a lehető legegyszerűbben és leggyorsabban állítsuk be.

A funkció működéséről az alábbi Tudásbázis bejegyzésben olvashatnak:

Főkönyvi órafelosztó

2. Főkönyvi feladás idegen rendszerek felé

Ennek a funkciónak a birtokában a bérköltségeket át tudjuk adni külsős könyvelőprogramok felé is.

A program a kiválasztott könyvelőprogramnak megfelelő struktúrában összeállítja a feladási file-t, amit utána könnyedén be lehet importálni a könyvelőprogramba.

A funkció működéséről az alábbi Tudásbázis bejegyzésben olvashatnak:

Főkönyvi feladás idegen rendszerek felé

3. Webjelenlét

A Webjelenlét segítségével kiválthatjuk a papír alapú jelenléti ív és szabadság engedélyezés kezelését.

A funkció működéséről az alábbi Tudásbázis bejegyzésben olvashatnak:

Webjelenlét

4. Visszamenőleges béremelés

A funkció kényelmes és gyors megoldást jelent a visszamenőleges béremelés számfejtésére.

A funkciónak köszönhetően nem kell az önellenőrzéssel vagy a manuális különbözet számítással vesződni, a program mindezt elvégzi egy gombnyomásra.

A funkció működéséről az alábbi Tudásbázis bejegyzésben olvashatnak:

Visszamenőleges béremelés

5. Visszamenőleges jelenlétadat korrekció

Amennyiben a dolgozó jelenlétadatát a számfejtést követően módosítani kell (pl.: későn leadott orvosi igazolás, helytelen jelenléti ív, stb…), akkor ezzel a funkcióval önellenőrzés nélkül, az általunk választott hónapban el tudjuk számolni a korrekció összegét.

A funkció működéséről az alábbi Tudásbázis bejegyzésben olvashatnak:

Visszamenőleges jelenlétkorrekció


Visszamenőleges jelenlét korrekció elszámolása hónap közben
Kulcs-Bér Kompakt, Prémium, Európa verzióban elérhető funkció

A legújabb verzióban elérhető megoldás, hogy a visszamenőleges jelenlétkorrekció során jelentkező különbözeteket már nem csak hóvégi, hanem hóközi számfejtés keretén belül is el lehet számolni.

Ennek érdekében a dolgozó adatlapján a jelenlét adatos táblázat felett már nem csak a hónapot, hanem azon belül a számfejtés napját is meg tudjuk határozni.

Jelenlét adatos táblázat_korrekció_hóközi

A nap kiválasztását követően a számfejtés sima hóközi számfejtés keretében elvégezhető.

A korrekciós jelenlétadatok importálással is beemelhetők a programba, ezért az importáló felületén is megadhatjuk, hogy visszamenőleges jelenlétadat korrekciót szeretnénk elszámolni:

Jelenlét import_korrekció


Táppénz egyszerűsített határozathoz kifizetés nyilatkozat
Kulcs-Bér Prémium, Európa verzióban elérhető funkció

Programunkban elérhető nyomtatvány az egyszerűsített táppénz határozat.

Ennek kitöltési útmutatója szerint, ha sommás eljárás keretében kerül megállapításra a táppénz, akkor 8 napon belül intézkedni kell az ellátás kiutalásáról is.

Ettől eltérni csak akkor lehet, ha az ügyfél kéri, hogy részére a bérrel együtt utalják el az ellátás összegét.

Ebben az esetben a kérelmet az egyszerűsített határozattal alakszerű döntésben kell elbírálni.

Az új fejlesztéssel segítséget szeretnénk nyújtani Önöknek azzal, hogy a nyilatkozatot összeállítjuk, így azt a foglalkoztatottnak csak alá kell írnia.

A Nyomtatványok/MÁK felé menüpontban érhető el a táppénz egyszerűsített határozat:

Táppénz egyszerűsített határozat

A menüpont indításával megjelenik a szűrőablak, ezen tudjuk bejelölni, hogy a határozattal egyidejűleg nyilatkozatot is szeretnénk nyomtatni:

Táppénz egyszerűsített határozat_nyilatkozat opció

Az érintett munkavállalók kiválasztása után a program feltölti adatokkal, mind a határozatot, mind a nyilatkozatot.


Jövedelem nyitó/záró dátumának opcionális megjelenítése a fizetési jegyzéken
Kulcs-Bér Light, Standard, Kompakt, Prémium, Európa verzióban elérhető funkció

A frissítést követően lehetőséget biztosítunk rá, hogy meghatározzák azon foglalkozási viszonyokat, melyek esetén a jogviszonyban számfejtett jövedelmek kapcsán szeretnék megjeleníteni a fizetési jegyzéken a nyitó/záró dátumot.

Ennek gyakorlati jelentősége leginkább a megbízási jogviszony esetén van, hiszen a jogosultsági időszak ismerete mindenképp szükséges annak elbírálásához, hogy a kifizetett megbízási díj biztosítási kötelezettséget eredményeztet-e.

A Beállítások/Számfejtés beállításai/Nyomtatványok beállításai menüpontban új beállítási lehetőség került kialakításra, ahol azt tudjuk jelölni, mely jövedelem jogcímek esetén szeretnénk megjeleníteni a nyitó/záró dátumokat is:

Jövedelem jogcímek nyitó_záró dátuma_beállítások

Ezzel megoldással elkerülhető, hogy feleslegesen terheljük a fizetési jegyzéket, valóban csak indokolt esetben jelenítsük meg a vonatkozási időszakot.

Bízunk benne, hogy ezzel a megoldással gazdagabb és érdemei információt tudnak szolgáltatni megbízottjaik részére.


Aláíró jegyzéken szűrés az e-bérjegyzéket kapókra
Kulcs-Bér Prémium, Európa verzióban elérhető funkció

A frissítést követően új opció kerül megjelenítésre az aláíró jegyzék összeállításának szűrőképernyőjén:

Aláíró jegyzéken e-bérjegyzékesek szűrése

Ennek segítségével ki tudjuk szűrni azokat a dolgozókat, akik egyébként elektronikus bérjegyzéket kapnak.

A program akkor tekinti a foglalkoztatottat e-bérjegyzékesnek, ha az adatlapján az Elérhetőségek menüpontban az e-bérjegyzék mezőben kitöltésre került az e-mail cím.


Természetbeni juttatások listájának átalakítása
Kulcs-Bér Light, Standard, Kompakt, Prémium, Európa verzióban elérhető funkció

A legújabb verzióban módosítottuk a Természetbeni juttatások listáját, ami a Nyomtatványok/Bérügyi menüpontban érhető el.

A frissítést megelőzően Természetbeni juttatások átvételi listája volt a megnevezése, a frissítést követően Természetbeni juttatások listája.

A menüpont indításakor megjelenő szűrőablakon lehet választani, hogy a rendeléshez vagy az átvételhez szeretnék listát összeállítani:

Természetbeni juttatások listája_szűrőablak

- Átvételi: Amennyiben a dolgozókkal szeretnénk aláíratni a juttatás átvételét, akkor ezt a lista típust kell választani.

Ebben az esetben plusz opcióként elérhető a dolgozónkénti új oldalra nyomtatás is.

- Rendelési: Amennyiben a juttatás rendeléséhez, vagy a juttatás utalásának összeállításához szeretnénk listát kérni, akkor a Rendelés opciót kell választani.

Ebben az esetben két kiegészítő opció áll a rendelkezésünkre:

• Csak cégösszesítő nyomtatása: ebben az esetben csak összevont adatokat fogunk látni, nincs dolgozónkénti bontás

• Havi bontás: ennek akkor lehet jelentősége, ha több havi adatot kérünk le egyszerre, de ezeket szeretnénk havi tagolásban megjeleníteni

Bármelyik formátumban is kérjük le a listát, mindegyiken megjelenik új adatként a dolgozó adóazonosító jele. Így egyértelműen be tudjuk azonosítani a dolgozókat névegyezés esetén is.


Cégre szűrt mentés készítése
Kulcs-Bér Light, Standard, Kompakt, Prémium, Európa verzióban elérhető funkció

A legújabb bérprogram telepítésével az Adatmentő és visszatöltő alkalmazás is frissítésre kerül.

Az új verzióban megoldásra került, hogy a bérprogram adatállományáról szűrt adatokat tartalmazó mentést lehessen készíteni.

Ez elsősorban a könyvelőirodák számára nyújthat segítséget, akik több céget is számfejtenek a programban és előfordulhat, hogy csak az egyik cég adatállományáról kellene mentést készíteniük.

Az új Adatmentő a megszokott módon indítható (Start menü és el kell kezdeni gépelni az alkalmazás nevét: Adatmentő és visszatöltő segédprogram).

A megjelenő felületen az Adatmentés készítésének indítása lehetőséget választjuk:

Adatmentés_1

Ezt követően ki kell választani a bérprogramot:

Adatmentés_2

Amennyiben több SQL instance van a gépen, akkor a következő lépés a megfelelő instance kiválasztása:

Adatmentés_3

A következő felület került kiegészítésre a Mentésben szereplő cégek kiválasztása opcióval:

Adatmentés_4

Az opció alapértelmezetten nincs bekapcsolva, így a mentés az eddig megszokott módon futtatható. A kiválasztott év minden cége mentésre kerül.

Ha bekapcsoljuk az opciót, akkor listázásra kerül, hogy az adott években milyen cégek adatai találhatók:

Adatmentés_4

Ennek köszönhetően akár egyetlen céget is ki lehet jelölni, így csak ennek az adatai szerepelnek majd a mentésben.

A kijelölt cégek a következő ablakon megjelenítésre kerülnek:

Adatmentés_5

Fontos! Arra mindenképp figyelni kell, hogy a mentés visszatöltésében nincs változás.

Ha visszatöltenek egy szűrt adatokat tartalmazó mentést, az felül fogja írni a teljes adatállományt tartalmazó mentést!

Amennyiben olyan adatbázist szeretnénk visszatölteni, ami a jelenleg a bérprogramban található adatbázishoz képest szűrt adatokat tartalmaz, a program figyelmeztető üzenetet küld:

Adatmentés_figyelmeztetés


Hasznos volt az információ?
info

Miért nem volt hasznos az információ? Kérjük, írja le pár mondatban észrevételét!
Hasznos volt az információ?
info


Kapcsolódó bejegyzések