Megjelenési dátum: 2018. július 29.
A verzióban elérhető újdonságok, fejlesztések
Aláíró -és Cserekulcsok vizsgálata technikai felhasználó validációjakor
Amennyiben az alábbi képen látható visszajelzés érkezett a 100.000 Ft-ot meghaladó áfával rendelkező számlákhoz (a NAV Online Számla szolgáltatásban szereplő bizonylatok listáján ellenőrizhető), abból származik, hogy a token kéréshez szükséges kódolás hibára futott az Online Számlánál. Ez akkor lehetséges, ha a technikai felhasználóhoz tartozó aláíró, -vagy cserekulcsok valamelyike hibásan lett megadva.
A Karbantartás / Beállítások / Számlák / NAV technikai felhasználó menüpontban bevezetésre került, hogy a „Kapcsolat tesztelése” gomb hatására lefutó validáció már figyeli ezt a két adatot is. Fontos, hogy az ellenőrzés csak akkor tud lefutni, ha még nem került(ek) mentésre a kulcs(ok)! Ez azt jelenti, hogy amennyiben már volt elmentett technikai felhasználó, újra be kell írni az aláíró -és cserekulcsokat.
Amennyiben a cserekulccsal van probléma:
Ha az aláíró kulcs hibás:
Teendők a fenti két üzenet megszüntetésére:
- Beírt adatok ellenőrzése (pl. 0 – nulla - és 0 – o betű - közti különbség)
- Kézi beírással történő adatfelvitel (másolás – beillesztéssel bekerülhetnek speciális, láthatatlan karakterek, az ebből fakadó hibák kiküszöbölhetők, ha kézzel rögzítik be az adatokat)
- Az „éles” technikai felhasználó adatai lettek felvezetve (ha a NAV teszt oldalán történt a regisztráció, azzal nem lehet az éles Online Számla rendszerüket használni, ebben az esetben az Online Számla éles rendszerében is el kell végezni a regisztrációt. az itt kapott adatokat kell megadni a programban)
Számla Importer módosulása
Bevezetésre került az ügyfelek magyar illetőségű beállítási lehetősége számla importer használata esetén is. Amennyiben a c:\Program Files (x86)\Kulcs-Soft\Kulcs-Készlet\SzamlaImporter\ helyen található struktúra (Számla importer CSV adatstruktúra.xls) megfelelő mezőébe, tehát a magyar illetőségű oszlophoz 0 kerül megadásra, akkor a számlához tartozó ügyfél nem magyar illetőségűként fog rögzülni, így a számla sem kerül be az adatszolgáltatásba. Amennyiben a mező értéke 1 vagy üres, úgy továbbra magyar illetőségűként fog rögzülni.
Ismételt felküldések leállítása
Annak érdekében, hogy a NAV által küldött üzenetek számát csökkentsük sikertelen adatszolgáltatások esetén, amikor nem szükséges feltétlenül az újraküldés, a szoftver nem fog próbálkozni vele. Ilyen például:
• Szállító és vevő oldali rossz adószám
• Rossz csoportazonosító
• Üres vagy „space” mennyiségi egység
• Nem a szabványnak megfelelő Pénznem kód
• Hiányzó országkód
Hibás áfakulcs miatt sikertelen számlák újra küldése
Olyan esetekben, amikor az operációs rendszer magyartól eltérő területi beállításokkal (így eltérő szám formátummal) rendelkezik, az alábbi üzenet jelentkezett:
A tizedes szeparátor okozta gondok a verzió feltelepítése után már nem fognak jelentkezni, valamint a sikertelen számlák újra küldése meg fog történni.
EUR alapdeviza esetén helytelen beküldés
Abban az esetben, ha EUR alapdevizában volt használva a szoftver és forintos számla kiállítása történt, nem kerültek beküldésre azon bizonylatok, amelyeken az áfa megjelenítése EUR-ban történt. Az új verzió feltelepítése után a program felgyűjti ezeket a számlákat és átküldi az Online Számla rendszerbe.
Az újonnan rögzített számlák esetén már automatikus a beküldés.
Szállító, Vevő, valamint termék oldali validáció beépítése
Annak érdekében, hogy lecsökkentsük az olyan típusú sikertelen, illetve hibás adatszolgáltatások számát, amelyek helytelenül rögzített törzsadatokból származnak, beépítésre került a szoftverbe egy olyan ellenőrzés, ami az aktuálisan mentésre kerülő számla esetén fut le.
Az alábbi linken elérhető egy táblázat, amelyben az ellenőrzés alá vont adatok köre, valamint az ezekkel kapcsolatos adatrögzítési kritériumok olvashatók:
Adat validálás szabályai
Ilyen hibás rögzítéseket eredményez például:
- ha mennyiség egységként csak egy „space” karakter lett megadva -> számla adat hiba
- ha a csoportazonosító „space” karaktereket tartalmaz -> ügyfél adat hiba, ebben az esetben az alábbi kép szerint felugrik egy ablak, ahol a módosítás elvégezhető
- ha az egyes cím tagokban csak 1-1 „space” karakter szerepel stb
Fontos, hogy a fenti figyelmeztetéseket minden olyan esetben ki fogja írni a program, amikor hiányos / rossz adatokkal történne a számla mentése (nem csak 100.000 Ft feletti áfatartamnál).