1. |
Törvényi változások 2013. - Pénzforgalmi elszámolás kezelése a programban
A pénzforgalmi elszámolás választásával a kisvállalkozásnak csak akkor keletkezik áfafizetési kötelezettsége, amikor üzleti partnere az ellenértéket neki kifizette. Ebből adódóan a vevőjének is csak akkor lesz adólevonási joga, amikor az ellenértéket megfizette.
Számlázó funkciókat tartalmazó termékeink legfrissebb programverziója lehetőséget biztosít arra, hogy 2013. január 1-jétől kezdődően, azok a cégek, akik erre jogosultak, pénzforgalmi elszámolás szerint állítsák ki számláikat. Emellett a bejövő számlák rögzítése során is lehetőséget biztosít a program arra, hogy a pénzforgalmi elszámolást kiállító partnerek számláin ez feltüntetésre kerüljön, hiszen a szabályozás értelmében a pénzforgalmi elszámolást alkalmazó cégektől befogadott számlák áfája akkor igényelhető csak vissza, mikor azok kifizetése megtörtént.
A pénzforgalmi elszámolással kapcsolatos funkciókról részletesen kapcsolódó bejegyzésünkben olvashatnak:
Pénzforgalmi elszámolás beállítása és működése számlakiállítás során >>, Pénzforgalmi elszámolással összefüggő teendők a bejövő számlák vonatkozásában >>
2. |
EDI és E-számla kezelése a programban
A Számlázó Plusz és Készlet és Számla Plusz programok - külön termékszám használata nélkül - lehetőséget biztosítanak EDI rendszer kapcsolatra, illetve E-számla kiállítására.
A modulok bekapcsolásáról, paraméterezéséről és működéséről kapcsolódó bejegyzésünkben olvashatnak:
E-számla kiállítása és EDI kapcsolat beállítása és kezelése >>
3. |
Egyéb fejlesztések
A Karbantartás / Beállítások pontban beállítható, hogy a megrendelési folyamat bizonylatainak kiállítása során, milyen készletinformációkat jelenítsen meg a program. A szállítói rendelés és árajánlat beállítási lapokon kapcsolható be a Céges készlet megjelenítése jelölőnégyzet. A visszaigazolások pontban pedig igény szerint vagy a Céges készlet megjelenítése, vagy a Szabad készlet megjelenítése bizonylatok rögzítésénél opciót kapcsolhatjuk be.