Webáruház – webes adminisztrációs felület
A webáruházunk adminisztrációs felületén tudjuk saját webáruházunk megjelenését és működését paraméterezni. Itt tudjuk megtekinteni a webáruházunkba beérkezett megrendeléseket, a webes megrendelésekhez kapcsolódó bevételi adatokat és a webáruházba regisztrált ügyfeleinket.
Webáruházunk adminisztráció felületét a Karbantartás, Webáruház kapcsolat ikonra kattintva tudjuk elérni. A következő megjelenő ablakban a Webes adminisztrációs felület gombra kell kattintani. Továbbá a webáruház oldaláról is elérhető a jobb alsó sarokban található Adminisztráció szóra kattintva.
A webáruház adminisztrációs weboldalán a következő beállítási lehetőségeket találhatjuk meg:
Ügyfelek » Megrendelések » Bevételi adatok » Felület és Logó» Menüpontok » Kategóriák » Reklámképek és bannerek » Fizetési és szállítási módok » Beállítások »
Az Ügyfelek menüpont tartalmazza a webáruházba regisztrált felhasználók listáját.
A lehetőségre kattintva megnyitható a lekérdező felület, mely segítségével tovább szűkíthetjük az online regisztrált ügyfelek listáját.
A sor végén található Törlés ikon segítségével eltávolíthatjuk a felesleges ügyfél rekordokat listánkból.
A Megrendelések menüpont tartalmazza a webáruházba beérkezett megrendeléseket.
A lehetőségre kattintva megnyitható a lekérdező felület, mely segítségével tovább szűkíthetjük az online megrendelések listáját.
A berékezett megrendelések listája tartalmazza az egyes megrendelések legfontosabb adatait, valamint a sor elején található ikon segítségével lenyitható az adott elem részletezését tartalmazó telület.
A sor végén található Törlés ikon segítségével azokat a megrendeléseket távolíthatjuk el, melyeket nem szeretnénk a Kulcs-Ügyvitel megrendelés listájába átadni (szinkronizálni). Például az elégtelen adatokkal beérkezett, feldolgozhatatlan rendeléseket.
A Bevételi adatok menüpontban megtekinthető statisztika a várható bevételi adatokról ad áttekintést. Az online beérkezett rendelések alapján számítva, napi, heti, havi és éves bontásban tájékoztat a várható bevétel összegéről.
A Felület menüpont Kinézet címszava alatt 6 féle ergonómikusan felépített design közül választhatjuk ki, a nekünk megfelelő sablont.
A Logó címszó alatt lehetőségünk nyílik a webáruházban megjeleníteni kívánt logó kép feltöltésére (alapállapotban, „Az Ön Webshopja” kép található a logó területén). A logóhoz hozzárendelhetünk egy weboldal címet (URL-t) is.
A Menüpontok pontban van lehetőségünk arra, hogy a saját webáruházunkban elérhető menüpontok sorrendjét és az egyes menüpontokhoz tartozó oldalak tartalmát összeállítsuk.
Két alapértelmezetten biztosított menüpont van, a Főoldal és a Regisztráció.
Újabb menüpontok rögzítésére, az Új menüpont hozzáadása opció segítségével van lehetőségünk. Ennek hatására megnyílik egy szerkesztő ablak, melyben szövegként, vagy html nézetben html kódként lehet az oldal tartalmát összeállítani.
A menüpontok sorrendjét a Sorrend oszlopban található nyilak segítségével változtathatjuk. Az egyes menüpontok láthatósága, a Láthatóság oszlopban található gombok segítségével állítható. A Vezérlés oszlopban pedig lehetőség van az adott menüpont, és a hozzá tartozó oldal tartalmának módosítására, vagy törlésére.
A Kategóriák pontban, lehetőség van a Kulcs-Ügyvitelből átvett termékkategória első szintjeinek sorrendjén változtatni. A menüpontban látható az átvett kategória értékek listája. Az elemek mellett található nyilak segítségével változtatható azok sorrendje.
A Reklámképek pontban, az Új reklámkép lehetőségre kattintva tudjuk azokat a képeket feltölteni, amelyeket szeretnénk a webáruházunk felső banner-területén megjeleníteni. Minden képhez írhatunk tájékoztató feliratot és hozzárendelhetünk egy olyan weboldal linkjét is, amelyre a képről érkezhetnek a látogatók (például egy termékleíró weboldal, egy akciós ajánlat részletei, stb.).
A feltöltött képek az oldal felső középső banner-területén fognak megjelenni.
A Bannerek pontban, az Új banner lehetőségre kattintva tudjuk azokat a képeket feltölteni, amelyeket szeretnénk a webáruházunk kiválasztott banner-területén megjeleníteni. A megjelenítés helyét az Elhelyezés mezőben választhatjuk ki. Minden képhez írhatunk tájékoztató feliratot és hozzárendelhetünk egy olyan weboldal linkjét, amelyre a képről érkezhetnek a látogatók (például egy termékleíró weboldal, egy akciós ajánlat részletei, vagy a „mailto:..@..” linkformátum segítségével egy azonnali e-mail írási lehetőséget, stb.).
A Fizetési módok pontra kattintva lehet megadni, a webáruházban választható fizetési módokat. A fizetési módok megnevezésén kívül megadható az esedékesség napjainak száma is.
Az egyes fizetési módok elérhetősége, a Láthatóság oszlopban található gombok segítségével állítható. A Vezérlés oszlopban pedig lehetőség van az adott fizetési mód módosítására, vagy törlésére.
A Szállítási módok pontra kattintva lehet megadni és paraméterezni a webáruházban kiválasztható szállítási módokat. Megadható az egyes szállítási módok bruttó költsége, valamint az a vásárlási értékhatár, melytől az adott szállítási mód ingyenes. A szállítási költség szolgáltatás típusú termékként megjelenik a Kulcs-Ügyvitelben, a Terméktörzsben, az első rendelés szinkronizálásakor.
Az egyes szállítási módok elérhetősége, a Láthatóság oszlopban található gombok segítségével állítható. A Vezérlés oszlopban pedig lehetőség van az adott szállítási mód módosítására, vagy törlésére.
Mindkét törzsből elérhető a Szállítási és fizetési módok összerendelése funkció. Itt van lehetőség arra, hogy az egyes szállítási módok esetében elérhető fizetési módokat kijelöljük.
A Beállítások első csoportjában a Nyelvi beállítások területn választhatjuk ki, hogy mi a webáruház alapértelmezett nyelve, a megjlelenített termékek milyen nyelven láthatóak és a Vársárlói felület milyen nyelveken érhető el.
A Beállítások menüponton belül, az Optimalizált webhely URL megadásával egyedi, keresőbarát webáruház azonosítót hozhatunk létre. Írjuk be az URL-ben használni kívánt megnevezést (mely ékezet nélküli betűkből és számokból állhat). Az optimalizált webhely URL-re szükségünk van a Google Analytics kapcsolat beállításához is. Ezt a webhely URL-t kell ugyanis megadni a követési azonosító létrehozása során. A Google Analytics beállításáról részletesen annak súgójában olvashatunk.
A Beállítások menüpontban paraméterezhetjük azt hogy az árkezelés nettó alapú, vagy bruttó alapú áruházunkban.
A Váráslás menete pontban kiválaszthatjuk, hogy a termék kosárba helyezése után azonnal a fizetési folyamathoz navigálja -e a látogatókat áruházunk.
A Kulcs-Ügyvitel Karbantartás/ Webáruház beállítások pontban kiválasztott Szinkronizálásra kerülő raktár mezőben kiválasztható az a raktár, ahova a webshopból érkezett megrendelések készletfoglalása bekerül. Az ennek megfelelő készletinformáció megjeleníthető webáruházunkban a termék adatlapokon, a Raktári mennyiségek megjelenítése részen megadott beállítástól függően konkrét értékkel, vagy érték nélkül. Itt szabályozható az is, hogy amennyiben egy terméknek nincs szabad készlete, megjelenjen -e a webshopban, vagy szabad készlet hiányában rejtett legyen a vásárlók elől
A Főoldalon megjelenő termékek összeállításához kiválaszthatjuk a számunkra legideálisabb módszert (véletlenszerű 9, véletlenszerű 9 akciós, vagy összes akciós termék kerüljön -e megjelenítésre).
A Jobb oldali akciók doboz (mely mindig 3 darab akciós terméket mutat véletlenszerűen) tekintetében beállíthatjuk, hogy mely webáruház oldalakon jelenjenek meg.
A Kategória lista alapállapota legördülő listában kiválaszthatjuk, hogy a termék kategóriák lenyitott állapotban (Kibontott), vagy lenyitható szerkezetben (Bezárt) jelenjenek meg a webáruházban.
Kiválaszthatjuk azt is, hogy a vásárlási folyamat webáruházunkban regisztrációhoz kötött, vagy regisztráció nélkül is elfogadott. Ez utóbbi esetben, a webáruházunk menüpontjai közül kikerül a Regisztráció pont, valamint nem lesz beléptető felület sem.
Ezen kívül, a Beállítások pontban tudjuk összeállítani a vásárlás visszaigazoló e-mailjének tárgy mezőjében és a levélben található szöveget is, több nyelv használata esetén minhármom nyelven. A levélbe elhelyezhetőek úgynevezett makro adatok, melyek a megrendeléssel kapcsolatos információkat tartalmaznak. A levél formázható szövegszerkesztő ablakban, vagy html formátumban is. A Hogy fog kinézni a levél? linkre kattintva, megtekinthetjük az összeállított visszaigazoló e-mailt, a makrókat tesztadatokkal feltöltve. A levél formátumának ellenőrzése előtt, az oldal alján található Mentés gomb segítségével mentsük a beírtakat.
A Beállítások pontban végzett módosítások érvényesítéséhez, menteni kell az új paramétereket, a Mentés gomb segítségével.
A Kilépés lehetősége biztonsági szempontból fontos. Kiemelten akkor javasolt a kilépés, ha nem a saját gépünknél lépünk be az adminisztrációs felületre.
A webáruház kezelés következő lépése:
Webáruház ügyfél felület » |
Webáruház szinkronizálási folyamatok »