Mentés automatizálása
Az Adatmentő és visszatöltő segédprogram alkalmazásával könnyedén és gyorsan, néhány egyszerű lépésben elvégezhető a mentés.
Az Adatmentő és visszatöltő segédprogram lehetőséget biztosít a mentési folyamat bizonyos fokú automatizálására. Ennek megoldására egy úgynevezett script-fájlt hozhatunk létre. Az automatizáláson túlmenően a script-fájl használatával lehetősége van mentés készítésére azoknak a felhasználóknak is, akik nem rendelkeznek a rendszergazdai jelszóval.
Lehetőségünk van korlátlan számú script-fájl létrehozására, más-más mentési beállításokkal (főleg több év könyvelése esetén, ill. akkor, ha számítógépünk/hálózatunk több tárolójára végzünk mentéseket).
A script-fájl a varázsló előző képernyőin megadott mentési paramétereket tárolja, így azt, hogy az aktuális mentésre hány céget jelöltünk ki, és hová kérjük a mentési állomány létrehozását. Így például két cég könyvelése esetén lehet egy-egy script-fájlunk a két cég külön-külön történő mentésére, ill. egy harmadik, mindkét cég egyszerre történő mentésére.
Az Adatmentő és visszatöltő segédprogramban az utolsó ablakon kattintsunk a Script és ütemezés gombra.
A Script és ütemezés gombra kattintva az alábbi kép jelenik meg a rendszergazdaként dolgozó felhasználó képernyőjén:
A script-fájl nevének és helyének megadása:
A mappa ikonra kattintva válassza ki a mentés helyét, majd adjon annak egy nevet, majd kattinton a “Script készítése” gombra.
Lehetőség van az így beállított mentés futtatásának üzemezésére is.
Ennek lépései:
- Az Ütemezés kiválasztása
- Módosítók beállítása
- Futtatás kezdő időpontjának megadása (dátum / idő)
- Feladat nevének megadása
- Rendszergazda adatai (nem kötelező, – de így akkor is elkészül a mentés, ha a munkatársaknak nincs jogosultsága a gépen)
- Ütemezés
- Tesztelés (Időpont módosítok nélkül egy percen belül elindít egy adatmentést)