Szállítólevelek listája
Szállítólevél készítése és a szállítólevelek listája a Készletezés menüben a Szállítólevelekablakban érhetőek el.
A listában az új szállítólevél készítés mellett Tekinthetjük megés Stornózhatjukmeglévő szállítóleveleinket. A listában a szállítóleveleinkből Számlátkészíthetünk, mely következtében a szállítólevélen szereplő bejegyzések átkerülnek a számlára, továbbá új szállítólevelet készíthetünk a meglévő alapján az Új a kiválasztott alapjánfunkcióval. Lehetőségünk van a Forinttól eltérő Pénznemben is elkészíteni szállítóleveleinket. Előzetesen rögzítenünk kell a Törzsadatokban, a Pénznemet (pl. € ) és az új szállítólevél Bizonylattömböt.
A szállítólevél készítésénél az ügyfél és a termékek megadása mellett beállíthatjuk a Teljesítés dátumát, valamint a Raktárat, a Részleg-és Munkaszámot és Projekthez is kapcsolhatjuk a bizonylatot. A Sablon módosításával választhatjuk ki a nyomtatási stílust, mely alapesetben klasszikus egysoros.
A szállítólevelek listájánál egyszerre több szállítólevelet is kijelölhetünk egy ügyféltől, így nem szükséges egyesével kiállítanunk a számlákat.
A Raktár mezővel szabályozhatjuk, hogy mely raktárból történjen a tételek kiadása, de ha tételenként szeretnénk meghatározni a kiadást, akkor a szállítólevél Tétel ablakában is megadhatom a Raktárat.
A megfelelő Sablon használatával (pl. klasszikus) a tételekhez beállított raktár információkat is láthatjuk.
A szállítólevelek listájában a bejegyzésekre lehet szűrni, csoportosítani minden, a bizonylaton szereplő adatra a Szűrésopció segítségével. A lista alján szereplő ablakokban lehet a bizonylatokhoz kapcsolódó plusz információkat megtudni:
>Tételek (a bizonylaton szereplő termékek, áruk adatait láthatjuk)
>Kapcsolódó bizonylatok (a szállítólevélből készült számla, számlák)
>Gyáriszámos tételek (a szállítólevél tételein szereplő gyáriszámok)
A szállítólevél készítésének végeztével a Mentés és bezárás gombra kattintva a szállítólevél elmentése megtörténik és a nyomtatást a későbbiekben a szállítólevél listájából végezhetjük el.
A Mentés és nyomtatás gombra kattintva, felugrik egy megerősítő ablak, ahol még módosíthatjuk a sablont, példányszámot, nyomtatót, illetve azon, hogy azonnal nyomtatásra kerüljön-e a számla.
A Mentés és nyomtatás gombra kattintva, – ha aktiváltuk a távnyomtatás lehetőségét rendszerünkben,- kiválasztható a Mentés és távnyomtatás lehetősége is. Ilyenkor, az ügyfél e-mail címének megadása után, saját példányunk kinyomtatásához, a nyomtatás paraméterező ablak is megnyílik.
A Mentés és új gombra kattintva minden úgy történik, mint a Mentés és bezárás funkciónál, annyi különbséggel, hogy nem záródik be a rögzítőablak, hanem új ablak nyílik meg és tudunk újabb szállítólevlelet kiállítani.
Lehetőségünk van a Mégsemgombbal kilépni, illetve Szállítólevél csoportot, kategóriát rögzíteni, és nem utolsó sorban a Nyomtatási előnézetfunkcióval láthatjuk, hogy a kinyomtatásra kerülő szállítólevelünk, hogy fog kinézni.
A kötelezően kitöltésre kerülő mezők meghatározására a Kötelező mezőkad lehetőséget, ezáltal a számunkra fontos mezőket nem felejthetjük ki mert a szoftver figyelmeztet, hogy még nem töltöttük ki.
A szállítólevelek listáját nyomtathatjuk, Etikettet készíthetünkés Excel táblázatba is exportálhatjuk.
A szállítózás következő lépése:
Számla kiállítása »Számlák listája » |