Szállítói megrendelések rögzítése
A rendszerben a szállítói megrendeléseket a Beszerzés, Szállítói rendelések menüpontban tudjuk a rendeléseinket rögzíteni, illetve nyilvántartani.
Szállítói rendelés készítése
Az Új rendelés ikonra kattintva tudjuk felvinni a szállítói rendelést.
Rendelés rögzítéskor meg tudjuk adni a szállító adatait. Elegendő csak a szállító nevét kiválasztani, a többi adatát a program automatikusan beemeli, amennyiben megfelelően megadtuk az adatokat a a partnertörzsben.
Amennyiben új szállítótól rendelünk, akinek az adatai még nem szerepelnek a nyilvántartásunkban, akkor nem szükséges bemenni az ügyféltörzsbe és rögzíteni az új szállítót, hanem bizonylatkészítéskor is felvihető. A Szállítónál az + jelre kattintva tudunk új szállítót felvinni.
A rendeléshez szállítási határidőt, részlegszámot, munkszámot és projektet tudunk hozzárendelni. Amennyiben felhasználóként vagyunk a programban belépve és a felhasználói jogosultságunkhoz hozzá lett rendelve a megfelelő részleg- és munkaszám, akkor ez automatikusan kitöltésre kerül. Szükség esetén kiválaszhatjuk az Áfa nélküli bizonylat jelölőnégyzetet. Az Aktiválás jelölőnégyzet kiválasztása nyomán, ha a bizonylat mentésre kerül, a rajta szereplő készletek nem Megrendelt, hanem Beérkező státuszba kerülnek.
A Tételek fülön tudjuk felrögzíteni azon tételek, illetve termékeket, melyeket fel szeretnénk tüntetni a szállító megrendelésen. Az Új gombra kattintva tudunk tételeket felvinni az ajánlatra.
Felső, illetve alsó megjegyzést rendelhetünk az rögzítendő bizonylathoz. Az ajánlat rögzítésekor is megadhatjuk, illetve begépelhetjük a megjegyzés szövegét, de ha a Törzsadatokban feltöltöttük a Felső, illetve alsó megjegyzést törzset, akkor itt csak annyi a teendőnk, hogy kiválasztjuk a megfelelő megjegyzést.
A szállítói rendelés testre szabható bizonylat. A testreszabást a bizonylat sablonok szerkesztésével tudjuk elvégezni.
A szállítói megrendelés készítésének végeztével a Mentés és bezárás gombra kattintva a rendelés elmentése megtörténik és a nyomtatást a későbbiekben a szállítói rendelések listájából végezhetjük el.
A Mentés és nyomtatás gombra kattintva, felugrik egy megerősítő ablak, ahol még módosíthatjuk a sablont, példányszámot, nyomtatót, illetve azon, hogy azonnal nyomtatásra kerüljön-e a szállítói rendelés.
A Mentés és nyomtatás gombra kattintva, – ha aktiváltuk a távnyomtatás lehetőségét rendszerünkben,- kiválasztható a Mentés és távnyomtatás lehetősége is. Ilyenkor, az ügyfél e-mail címének megadása után, saját példányunk kinyomtatásához, a nyomtatás paraméterező ablak is megnyílik.
A Mentés és új gombra kattintva minden úgy történik, mint a Mentés és bezárás funkciónál, annyi különbséggel, hogy nem záródik be a rögzítőablak, hanem új ablak nyílik meg és tudunk újabb szállítói rendelést kiállítani.
Szállítói megrendelés nyomtatási képe:
A program lehetőséget nyújt arra, hogy meglévő rendelésből alapján raktári bevét bizonylatot, illetve bejövő számlát állítsunk ki.
A beszerzés következő lépései:
Raktári bevét bizonylat készítése szállítói megrendelésből » Bejövő számla készítése szállítói megrendelésből » |