Verziótájékoztató – Megjelenési dátum: 2012. december 19.
Figyelem! A jelenlegi verzió feltelepítése után – a cégbe történő belépéskor – lefutó adatbázis frissítés hosszabb ideig eltarthat. Az adatbázis frissítési folyamat nem szakítható meg, ezért kérjük, a verzió feltelepítését ennek megfelelően, akkor végezzék el, mikor a program használatát nélkülözni tudják.
Törvényi változások 2013. – Pénzforgalmi elszámolás kezelése a programban
A pénzforgalmi elszámolás választásával a kisvállalkozásnak csak akkor keletkezik áfafizetési kötelezettsége, amikor üzleti partnere az ellenértéket neki kifizette. Ebből adódóan a vevőjének is csak akkor lesz adólevonási joga, amikor az ellenértéket megfizette.
Legfrissebb programverziónk lehetőséget biztosít arra, hogy 2013. január 1-jétől kezdődően, azok a cégek, akik erre jogosultak, pénzforgalmi elszámolás szerint állítsák ki számláikat. Emellett a bejövő számlák rögzítése során is lehetőséget biztosít a program arra, hogy a pénzforgalmi elszámolást kiállító partnerek számláin ez feltüntetésre kerüljön, hiszen a szabályozás értelmében a pénzforgalmi elszámolást alkalmazó cégektől befogadott számlák áfája akkor igényelhető csak vissza, mikor azok kifizetése megtörtént.
A főkönyvi feladás funkcióhoz kapcsolódó változás a programban, hogy egy feladásfájl csak egy gazdasági évre vonatkozó tételeket tartalmazhat, a törvényi előírásoknak megfelelő könyvelés érdekében. Ennek megvalósításához nyújt segítséget, a gazdasági év beállítás lehetősége, a Karbantartás / Törzsadatok / Könyvelés pontban.
A pénzforgalmi elszámolással és egyéb törvényi változásokhoz kapcsolódó funkciókkal kapcsolatos részletes leírásokat az alábbi bejegyzéseinkben olvashatnak:
Pénzforgalmi elszámolás beállítása és működése számlakiállítás során », Pénzforgalmi elszámolással összefüggő teendők a bejövő számlák vonatkozásában »
Legfrissebb programverziónkhoz megvásárolható a termékek készleteinek korlátlan számú mennyiségi egységben, kiszerelésben történő kezelését biztosító kiegészítő modul.
A beszerzések, raktárközi mozgások, vagy értékesítés során a termékmennyiségek az adott helyzetben leginkább megfelelő kiszerelésben dokumentálhatók. A cég optimális működését szolgáló tervezési munkája során, könnyen átlátható riportokkal dolgozhat, bármennyi és bármilyen kiszerelésben található termékkel kapcsolatosan kell is döntenie.
Raktárkészletéről naprakész és pontos mennyiségi jelentés kap mindig és ezt mostantól bármilyen kiszerelésben lekérdezheti!
Az új modul lehetőségeiről részletesen kapcsolódó bejegyzéseinkben olvashatnak:
Másodlagos mennyiségi egységek kezelése – Beállítás », Kiszerelések kezelése a bizonylatokon és lekérdezésekben »
Termék egyedek kezelése modul – LOT szám/Sarzs szám, Szavatosság, Szín, Méret
Legfrissebb programverziónkhoz megvásárolható a termék egyedek teljes körű kezelését biztosító kiegészítő modul.
Az új modul segítségével minden igényt kielégítő, rugalmasan paraméterezhető termék azonosítási rendszerrel teheti hatékonnyá vevői magas színvonalú kiszolgálását.
A termékek egyedi azonosítására többszintű lehetőséget biztosít a Kulcs-Ügyvitel új modulja. Attól függően, hogy az Ön gyártási, beszerzési és értékesítési folyamatai milyen jellegzetességgel bírnak, a gyáriszámokon kívül, LOT számmal, szavatossági idővel és méret, illetve szín osztályba sorolással jellemezheti termékeit. A bevételezések során termék egyedekhez rendelt azonosító ismérvek alapján a további bizonylatok kiállítása során meghatározhatja, melyik termékek mozgatását kívánja dokumentálni.
Minden egyes darab termék életútját pontosan figyelemmel kísérheti, az Ön gazdálkodási jellegzetességeinek megfelelően!
Az új modul lehetőségeiről részletesen kapcsolódó bejegyzéseinkben olvashatnak:
Termék egyedek kezelése – Beállítás », LOT számmal/ Sarzs számmal ellátott termékek kezelése», Szavatossági idővel ellátott termékek kezelése », Méret osztály besorolás kialakítása », Szín osztály besorolás kialakítása », Méret és/vagy szín osztályba sorolt tételek kezelése »
Figyelem! A gyári szám kezelésére alkalmas Prémium és Perfekt termékek felhasználóit tájékoztatjuk arról, hogy akiknek gyáriszámos terméket tartalmaz a terméklistája, a frissítő verzió feltelepítése után a Rendszerbeállítások pontban automatikusan bekapcsolt állapotba kerül a Gyáriszám használata opció. Amennyiben a rendelés teljesítés során kívánják a gyáriszám azonosságot ellenőrizni, az ehhez szükséges opciót manuálisan kell bekapcsolni a Bizonylatkapcsolatok paraméterezése csoportban.
Webáruház paraméterezési lehetőségek bővülése
Lehetőség van arra, hogy a Karbantartás/ Webáruház beállítások pontban kiválassza, melyik termék kategória szerinti szerkezetben kerüljenek megjelenítésre termékei a webáruházban. Ennek köszönhetően akár értékesítési időszakhoz, vagy kampányhoz – most a karácsony közeledtével még aktuálisabb – igazítottan is percek alatt átrendezheti webáruháza termék navigációját.
A fejlesztésről bővebben kapcsolódó bejegyzésünkben olvashat:
Webáruház beállítási lehetősége »
Beállításokat, törzsadatokat érintő fejlesztések
A rugalmasabb paraméterezhetőség érdekében a Rendszer beállítások / Általános fülön lehetőség van a Súly mértékegységének beállítására. Az egyes termékek súlyát a Termék adatlap További adatok fülön adhatjuk meg.
A Rendszerbállítás/Általános fülön, az Árképzés csoportban beállítható, hogy bizonylat tételek rögzítése során a bruttó érték változtatásának hatására az egységár, vagy a kedvezmény módosuljon. Ha a Bruttó ár módosítása az Egységárat módosítsa, ne a kedvezményt jelölőnégyzetet kiválasztjuk, akkor nem a kedvezményes egységár és a százalék változik, hanem az egységár.
A Karbantartás / Rendszerbeállítások / Bizonylatkapcsolatok paraméterezése kibővül a megjegyzések átvétele csoporttal. Itt beállíható, hogy a felső, illetve alsó megjegyzések átvételre kerüljenek-e az egyes bizonylat kapcsolatok során.
Bizonylatképet érintő fejlesztés az is, hogy másodlagos pénznemben – magyar törvényi illetőségű cégek esetén tehát forintban – nemcsak az Áfa összege, hanem az Áfa összesítő további összegei (Nettó, Bruttó érték) is megjeleníthetők a bizonylatsablon ennek megfelelő paraméterezésével.
A Karbantartás/Törzsadatok pont optimalizálása során, a kezelt törzseket új funkcionális struktúrába rendezve, abc sorrendben listázva találhatják meg a programban. Új törzsadatként került a Bizonylatok csoportba a Szállítási mód, mely partnerhez rendelhető az ügyfél adatlapon és – ajánlat, vevői rendelés, számla kiállítása esetén – nyomtatásban is megjeleníthető.
A főkönyvi feladás funkcióhoz kapcsolódik – és a törvényi előírásoknak megfelelő könyvelést biztosítja – hogy egy feladásfájl csak egy gazdasági évre vonatkozó tételeket tartalmazhat. Ennek megvalósításához nyújt segítséget, a gazdasági év beállítás lehetősége, a Karbantartás / Törzsadatok / Könyvelés pontban.
Termékek listája », Alapértelmezett adatok megadása », Rendszerbeállítások – bizonylatkapcsolatok paraméterezése », További termék adatok », Ügyféladatok importálása », Szállítási módok kezelése » , Gazdasági évek »
Termék rögzítés során felvihetjük a nyitó készletre vonatkozó információkat is. A jelenlegi verziótól kezdődően a termék adatlapon kiválasztható a Nyitó készlet megadása rögzítés után jelölőnégyzet. Kiválasztásának hatására a termék adatlap mentésekor megjelenik a nyitó készlet bevételezését biztosító raktári bevét adatlap.
Megerősített termékkód ellenőrzés történik a bizonylatok kiállítása során. Ezentúl, ha a termékkód nem manuálisan kerül kiválasztásra, vagy nem pontos a beírt termékkód találat az elérhető listában, akkor a program figyelmeztető üzenet után engedi tovább a rögzítést.
Ügyféladatok importálási lehetőségeinek kibővítése a Hitelkeret modul által használt értékhatárral. A hitelkeret kezeléssel összefüggő fejlesztés az is, hogy bizonylatrögzítés során – beállítástól függően – megkülönböztető színezéssel jelenjenek meg a késedelmes fizetéssel nyilvántartott partnerek.
Jelenlegi verziónktól kezdődően az EDI rendszert alkalmazó partnereink teszt üzemmódban is használhatják az EDI kapcsolatot azon partnereikkel, melyek adatlapján a Pénzügy/Számlázás csoportban az EDI teszt időszak jelölőnégyzetet kiválasztják. A teszt időszak ideje alatt normál számlák készülnek, de ezzel párhuzamosan – a beállításoknak megfelelő mappákban – az xml és pdf formátumú fájlok is megtalálhatóak lesznek.
A fejlesztésekről részletesen kapcsolódó bejegyzéseinkben olvashat:
Termékek listája », Alapértelmezett adatok megadása »,További termék adatok », Ügyféladatok importálása », Gazdasági évek kezelése », Szállítási módok kezelése »
Figyelem! A jelenlegi verzió feltelepítése után – a cégbe történő belépéskor – lefutó adatbázis frissítés hosszabb ideig eltarthat.
Az adatbázis frissítési folyamat nem szakítható meg, ezért kérjük, a verzió feltelepítését ennek megfelelően, akkor végezzék el, mikor a program használatát nélkülözni tudják.